PDA

View Full Version : Vechters vertel hier je verhaal....(autobio/trainer/specs)



jordamn
25-09-2005, 10:22
Het idee kwam op na het verhaal van de Belgische vechter Benny Rogmans. http://users.skynet.be/teamtopfighter/trainers.htm

Ik ben sinds dat ik dit las geinteresseerd in het verhaal achter de vechter itsself.
Vertel eens waarom je de sport doet en hoe je er in aanraking meegekomen bent.
De trainers die je hebt gehad, titels, mooiste gevechten, iconen, geef tips in trucs, etc. etc. enhet hoeft niet eens in een post.

Ik hoop dat er mensen zijn geinteresseerd om hier wat te posten.
Profs/amateurs vertel het. Die van de prof zullen wel het meest gewilt zijn, dit omdat jullie de grote voorbeelden zijn voor de minder bekenden.

Thanks alvast. Mijn verhaal komt ook snel, maar dat is niet veel bijzonders.

Edese Jordan

Fr3ddy
25-09-2005, 12:56
Barst los zou ik zeggen :mrgreen:

PigDog
25-09-2005, 13:47
lekker veel animo :?

jordamn
25-09-2005, 22:29
Barst los zou ik zeggen :mrgreen:

ik ben benieuwd naar jouw prestaties

Ronald
26-09-2005, 00:05
Hehehe... niet zo verlegen mensen :lol:

redjuh
26-09-2005, 01:07
ringsports

Anonymous
26-09-2005, 12:21
hebben die een column met biografie van sporters???

Marco
11-10-2005, 14:33
ttt ben wel benieuwd naar de bios van de div. trainers hiero.

zelf kan ik het kort houden, ik raakte geinteresseerd in de vechtsport door een maat die pencak silat deed, heb ik dus zelf ook van mijn 18e tot mijn 28e gedaan, 4 jrtjes wedstrijden gedaan "hoogtepunt" 3e op de NK verder een hoop k.u.t. blessures wat gekickbokst(recreatief) en de laatste 4 jr boks ik(recreatief)
bokshelden : Ali, Hagler, SR Leonard, Roy Jones Jr
Kickboksen : Rob Kaman, Ramon Dekker, Hoost, Aerts.
MMA : geen echte voorkeur voor een bep. vechter.

Marco
12-10-2005, 22:20
kom op mensen zet eens een mooi verhaaltje hier neer ! Demo man, Martijn de Jong, Bennie Kreder, Barry Groenteman, Justianus, Marb the Man, Hunter, Dalgiesh, allemaal vechters die vast wel iets interessants hebben te melden in deze topic ! (het spijt me als ik enkele mensen hierboven ben vergeten te melden...)

Highline
12-10-2005, 23:28
Kickboksen : Rob Kaman, Ramon Dekker, Hoost, Aerts.
.

zucht.. Ramon DekkerSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS (maar dan met 1 s ;) )

harry
13-10-2005, 00:22
Kickboksen : Rob Kaman, Ramon Dekker, Hoost, Aerts.
.

zucht.. Ramon DekkerSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS (maar dan met 1 s ;) )

Die zucht lijkt me wat overdreven als zelfs zijn eigen advertentie in de ring sport word aangeduid met Ramon Dekker ZONDER SSSSSSSS :roll:

Highline
13-10-2005, 00:52
Kickboksen : Rob Kaman, Ramon Dekker, Hoost, Aerts.
.

zucht.. Ramon DekkerSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS (maar dan met 1 s ;) )

Die zucht lijkt me wat overdreven als zelfs zijn eigen advertentie in de ring sport word aangeduid met Ramon Dekker ZONDER SSSSSSSS :roll:

heb je helemaal gelijk in... denk dat dat toch altijd wat blijft met die naam :)

Chico
13-10-2005, 01:16
hmm.. ben zelf met judo begonnen.. als wedstrijd judoka kwam ik altijd als 4de of 3de thuis.. ben in die tijd ook met karate begonnen (shotokan) 2 jaar gedaan en net voor me oranje band examen gestopt vanwege het niet mogen van de leraar... met (japans) jiujitsu begonnen... vorig anderhalf seizoen eigenlijk met wedstrijden begonnen.. zowel in de -85 als in de -94.. bij alle wedstrijden behalve het nk prijzen weggekaapt (zowel 1ste, 2de als 3de).. toen ik vwo 5 zat ben ik begonnen met wushu.. heb dat 2 of 3 jaar gedaan.. maar omdat er steeds nieuwe mensen kwamen en de leraar niet goed aandacht kon verdelen kreeg ik elke keer hetzelfde en ben toen maar weggegaan... karate weer opgepakt.. nu wado-ryu.. twee wedstrijden gedraaid.. 2x eerste.. was leuk.. als witte bander, bruine banders van de mat spelen.. oranje band gehaald en toen ben ik rustiger aan gaan doen.. ook minder gaan judoën en uiteindelijk gestopt vanwege de sfeer bij training (wedstrijdgericht trainen ok.. maar als mensen de training ook als wedstrijd zien en vervelend gaan worden als ze gegooid worden houd het op).. jiujitsu rustig verder mee gegaan.. toen anderhalf jaar geleden judo weer opgepikt en vorig jaar zomer voor zowel judo als jiujitsu 1e dan gehaald..

paar weken daarna ging ik het huis uit.. en paar dagen daarna stond ik bij loeks gym te vragen of ik mee kon doen met freefight.. beste besluit ooit.. twee partijen gedraaid in amateur shooto.. alletwee verloren... en nu heb ik het plan pas weer te vechten als ik in lagere gewichtsklasse zit maar ivm school wordt het trainen een beetje moeilijk.. zit nu één keer per week bij judo/jiujitsu (de gehele zaterdag 4.5 uur in totaal) omdat ik 10 december voor beide 2e dan wil halen... maar als ik weer tijd heb zit ik weer 4 keer per week bij loeks en probeer ik het te combineren met meer judo en jiujitsu omdat het stil zitten wel weer genoeg is geweest..

saai verhaal...

Anonymous
14-10-2005, 21:42
ttt

I'm loving it
15-10-2005, 02:07
Heb eerst 6 jaar pencak silat beoefend, aangezien me banden niks deden ben ik in die 6 jaar niet verder gekomen dan witte band. Op een gegeven moment vond ik dat het contact allemaal wel harder kon en heb toen de overstap gemaakt naar kickboksen. Ben toen begonnen bij Shimagym te Krommenie onder leiding van Bob Schreiber en Andre Mannaart.
Later heb ik de overstap gemaakt van Shima naar Mejiro toe. Heb tussendoor nog enkele freefights gedaan, maar was het zat toen ik door de scheids genaaid werd tijdens een wedstrijd en de beslissing een draw werd. De hele zaal had gezien dat dit niet zo was en uiteindelijk heeft de scheids het ook toegegeven dat ie het verkeerd had gezien en dat ik hem wel gewonnen had.
Vanaf die tijd heb ik me alleen nog maar toegelegd op kickboksen en hoop dat ik in de toekomst nog wel een wedstijd kan vechten.

HUNTER
15-10-2005, 02:54
Ik ben op mn 6e begonnen met judo. Mn vader deed judo, en nadat ik mn zwemdiplomá's had gehaald ging ik dus ook judo'en. In mijn eerste Noord-Hollandse kampioenschap (8 jaar was ik geloof ik) versloeg ik Elco vd Geest :mrgreen:....

Maar ik ben qua judo nooit echt heel goed geworden. Er waren simpelweg gewoon te veel goeie judoka's in mijn gewichtsklasse. Patrick en Vincent van Kalken, Ruben Houkes, Dennis Meijer stonden altijd net voor me. Ik ben geloof ik een keer of 4 3e geworden van Noord-Holland (nummer 1 en 2 plaatsen zich voor het NK). Ik ben wel altijd bezig gebleven, en ik heb in '98 mn 3e dan gehaald. Hierna ben ik JBN jiu-jitsu gaan doen (wrom weet ik eigenlijk niet...), heb mn bruine band gehaald en heb 1x met het NK meegedaan waarbij ik werd gediskwalificeerd omdat ik iets te hard doorging met slaan. Verder heb ik ALO gedaan in Amsterdam, waarna ik mijn JBN trainersdiploma's heb gehaald. Ik geef nog steeds 4 uurtjes per week les aan de wedstrijdgroep in Beverwijk. Na de ALO ben ik gaan werken bij Krachten Bundelen, een project van de gezamenlijke kracht- en vechtsportbonden, waarbij we met een klein team hebben getracht het bestuurlijk en beleidstechnisch niveau van de vechtsportverenigingen te verhogen. Dit project is overgegaan in Samen Sterk, waarvoor ik momenteel nog werk.
Maar bij KB was Joris Merks mijn collega, en hij heeft me meegenomen naar BJJ Purmerend, waar ik bij Maxim Leijdekker ben gaan trainen. Toen ik een maand of 6 trainde ben ik samen met Joris naar de EK BJJ in Parijs geweest en ik werd meteen 3e bij de witte banders. Joris werd toen overigens kampioen bij de Elite Class.
Het jaar erna werd ik 2e en 3e bij de dutch open, en 2e op het EK, en behaalde ik mn blauwe band na een bijna 4 uur durend examen bij Rickson himself. Ik ben ook vanaf het begin wezen grapplen in Ede, en ik kwam toen ook bij Vos Gym terecht, waar Maxim de grondlessen geeft. Ik ben een beetje gaan kickboksen, en ook MMA gaan trainen. Na lang twijfelen (ik scheet eerst baggervoor t fullcontact...) ben ik uiteindelijk ook amateur shooto gaan doen, en na mijn eerste partij, die ik won op een armklem, heb ik nu 2 amateur shooto partijen gehad (1 gewonnen, 1 verloren), 1 IMA partij en 1 Rings partij (beide gewonnen).
Nu ben ik weer wat meer BJJ en judo aan het trainen, maar ik ben zeker van plan meer MMA partijen te gaan draaien. Voor de rest hebben we bij de judoschool nu in de 3 jaar dat ik lesgeef de 4e NK plaats weten te behalen. Niet slecht voor een kleine sportschool... Misschien dat ik in de toekomst nog eens een eigen vechtsportschool open..... wie weet

Justinian
15-10-2005, 10:57
Judo
Ik ben op m’n 6e met judo begonnen. Langzamerhand deed ik steeds vaker mee aan wedstrijden en behoorde ik tot de A judoka’s van de sportschool. Ik ben gelook ik een paar keer kampioen van district oost Nederland geworden en een aantal keren tweede en derde. Op de Nederlandse kampioenschappen heb ik de partij die toegang gaf tot het gevecht om de derde plaats een keer verloren. Verder twee keer Nederlands Hogescholen kampioen en een keer Nederlands studenten kampioen.

Jiu jitsu/mixfight
Op m’n 17e ben ik begonnen met jiu jitsu, maar het stelde nog niet veel voor. Toen ik een jaar of 20 was en op de Hogeschool zat, ging ik naar de eerste cage fight in Emmen. Daar zag ik Remco Pardoel. Martijn was er ook bij. Een paar dagen daarna zag ik Martijn op school en we raakten aan de praat. Toen maar eens mee gegaan naar het mooie Oss en heb er een behoorlijke tijd getraind en ontzettend veel geleerd. In die tijd ben ik Europees kampioen BJJ geworden en Nederlands kampioen jiu jitsu fighting system. We hadden destijds een erg leuke groep en BJJ stond nog echt in de kinderschoenen. In die tijd trainden o.a. bij Pardoel: Martijn de Jong, Maxim Leijdekker, Vidal Serradilla, Harold Harder, Mathieu Peters en nog een aantal. Met een groep zijn we toen ook nog naar Japan gegaan om daar tegen een Japans team vechten (vale tudo). Geen kleine jongens kan ik je verzekeren. Zo vochten er o.a. Akira Shoji en Caol Uno. Mijn tegenstander was een judoka van pakweg 110 kg (als ik de Sherdog fightfinder mag geloven ;)). De partij won ik middels een opstoot, gevolgd door een choke.
Twee weken erna mocht ik weer aan de bak en wel tegen Sander Thonhauser (free fight). Hoewel Sander twee rope escapes maakte (twee chokes geloof ik) werd de partij uiteindelijk gestaakt doordat hij een aantal overtredingen maakte. Vreemde beslissing, aangezien je toch zou mogen verwachten dat hij werd gediskwalificeerd.
Na deze partij (zoals hierboven al aangegeven) nog één keer Nederlands kampioen jiu jitsu geworden.

Momenteel
Aangezien ik met de sport naar verwachting m’n geld niet zou kunnen verdienen heb ik besloten om toch maar verder te gaan met de studie. Na de Hogeschool heb ik de studie Nederlands recht afgerond en vervolgens de master bestuurskunde aan de UT. Nu werk ik als bedrijfsjurist en geef ik les bij Angelo gym. Dit bevalt me uitstekend. Ik ben ook weer begonnen met judo in Hengelo en merk dat ik het niet ben verleerd. Alleen m’n conditie zuigt nogal ;) Ook heb ik nu weer een paar keer bij Pardoel getraind. Het niveau is er absoluut omhoog gegaan en dat is een goede zaak. Hopelijk ben ik volgende week weer van de partij!

Marco
15-10-2005, 22:07
Na het lezen van Hunter zijn bio denk ik dat Bob Schreiber in zijn column maar eens even zijn excuses moet aanbieden aan Hunter. Hunter heeft dus duidelijk WEL recht van spreken ! (voor de mensen die niet weten waar ik het over heb, Hunter gaf op dit forum aan dat volgens hem het grondwerk bij Schreiber gym beter kon, hierop reageerde Bob furieus in zijn column in Ringsports wie Hunter wel niet was vergezeld met wat verwensingen die ik hier achterwege laat)

Chico
16-10-2005, 11:52
[vervolgens de master bestuurskunde aan de UT.
cool.. ik studeer bestuurskunde aan de vu :mrgreen:.. nooit verwacht meer van mijn soort saaie mensen te vinden op mixfight 8)

Justinian
16-10-2005, 12:03
[vervolgens de master bestuurskunde aan de UT.
cool.. ik studeer bestuurskunde aan de vu :mrgreen:.. nooit verwacht meer van mijn soort saaie mensen te vinden op mixfight 8)
:lol: zo zie je maar weer ;)

HUNTER
16-10-2005, 12:59
Na het lezen van Hunter zijn bio denk ik dat Bob Schreiber in zijn column maar eens even zijn excuses moet aanbieden aan Hunter. Hunter heeft dus duidelijk WEL recht van spreken ! (voor de mensen die niet weten waar ik het over heb, Hunter gaf op dit forum aan dat volgens hem het grondwerk bij Schreiber gym beter kon, hierop reageerde Bob furieus in zijn column in Ringsports wie Hunter wel niet was vergezeld met wat verwensingen die ik hier achterwege laat)

Alles is weer cool nu hoor....

Marco
16-10-2005, 21:36
Na het lezen van Hunter zijn bio denk ik dat Bob Schreiber in zijn column maar eens even zijn excuses moet aanbieden aan Hunter. Hunter heeft dus duidelijk WEL recht van spreken ! (voor de mensen die niet weten waar ik het over heb, Hunter gaf op dit forum aan dat volgens hem het grondwerk bij Schreiber gym beter kon, hierop reageerde Bob furieus in zijn column in Ringsports wie Hunter wel niet was vergezeld met wat verwensingen die ik hier achterwege laat)

Alles is weer cool nu hoor....

Moo dat alles weer cool is, zo hoort het ook, wist ik niet vandaar mijn opmerking :wink: