PDA

View Full Version : BNN laat verslaggevers zelf 'spuiten & slikken'



MB667
25-09-2005, 12:41
HILVERSUM (ANP) - Hoe ver moet je als verslaggever gaan om erachter te komen wat drugs en experimentele seks allemaal met je doen? Gewoon 'all the way', denken ze bij BNN.

In het nieuwe televisieprogramma Spuiten & Slikken gaan de verslaggevers Filemon Wesselink en Ties van Westing zelf ervaren wat het is om verschillende drugs tot je te nemen en seksueel te experimenteren.

In de nieuwe live talkshow, die maandag 10 oktober om 23.00 uur begint, willen de makers niet alleen praten over drugs en seks, maar het ook ,,als een soort theaterrecensent beoordelen'', zegt eindredacteur Sjoerd van den Broek. ,,Alles is er nu al een keer over gezegd, maar een volwassen recensie is er nog nooit over gemaakt'', stelt Van den Broek. Daar willen Wesselink en Van Westing zich aan wagen.

Wesselink maakt een reportage over drugs, waarin hij uiteindelijk zelf wat LSD 'scoort' en dat bij moeder thuis op de bank uitprobeert. ,,Hij wilde dat graag onder moeders vleugels doen'', aldus een woordvoerster bij BNN. Ook laat hij in zijn reportage zien wat de gevolgen van alcohol zijn en probeert hij heroïne en opium uit. ,,Het is zeker geen shock-tv'', benadrukt Van den Broek. ,,We willen juist een keer goed en gedegen laten zien wat het met je doet.''

Hetzelfde geldt voor de seksexperimenten. Zo trekt Van Westing zich aan het begin van de live-uitzending terug in een speciaal privé-vertrek. Hij zal zich daar, buiten het zicht van de camera's, onderwerpen aan verschillende seksuele handelingen. Zo wil hij weten of het prettiger is om door een man of door een vrouw gepijpt te worden en kijkt Van Westing of hij lenig genoeg is voor 'acrobatisch neuken'.

Voor de experimenten tast BNN wel in de buidel, bevestigt Van den Broek. Via via, zegt hij aan de juiste mensen te kunnen komen. ,,Voor de drugs en de seks zul je inderdaad mensen moeten hebben die je betaalt. Bovendien hebben ze de ervaring; weten zij hoe je een en ander het beste doet.''

MB667
25-09-2005, 12:42
Presenter to take heroin on TV

AMSTERDAM, Netherlands (AP) -- A television presenter on a new Dutch talk show plans to take heroin and other illegal drugs on air in a program intended to reach young audiences on topics that touch their lives, producers said Wednesday.

The show, scheduled to premier on late-night television October 10, is called "Spuiten & Slikken," or the "Shoot Up and Swallow" show.

Even in the liberal Netherlands, where marijuana is sold and used openly, the proposed action by presenter Filemon Wesselink is illegal, and the idea was met with dismay by the governing center-right Christian Democrat party.

"This is dangerous and it sets a bad example," party spokesman Pieter Heerma said. "We're going to ask the justice minister for his view on what the law says about this, and his view on the dangers and risks involved."

Justice Ministry spokesman Ivo Hommes said it was not immediately clear whether Wesselink could be prosecuted. Possession of any amount of heroin is illegal, but in practice police usually do not have resources to chase after people with less than a half a gram.

"The actual taking of drugs is a health problem, not a criminal act, though it's obviously hard to take drugs without possessing them first," Hommes said. "In any case it's not something we endorse, and doing it on television is undesirable."

The Shoot Up & Swallow show's main hostess will interview guests about drug use and abuse, while Wesselink and another presenter will carry out in-the-field experiments with sex and drugs.

Wesselink, 26, plans to take heroin in the form of a pill, said Ingrid Timmer, a spokeswoman for the show's producer BNN.

"It's not our intention to create an outcry. We just want to talk about subjects that are part of young people's lives," Timmer said.

In other segments of the show, Wesselink plans to go on a drinking binge in a series of pubs. He also will try LSD -- on his couch under the supervision of his mother.

The Netherlands is known for its marijuana policy, where sale and use of the drug in small quantities are not prosecuted even though technically illegal. Other drugs, including LSD, cocaine, Ecstasy and heroin are outlawed and dealers are prosecuted. The legal age for the consumption of alcohol and tobacco is 16.

According to information from the Netherlands' Trimbos Institute, which monitors international drug use, the Dutch are about average.

The institute says 6 percent of Dutch have used marijuana recently, compared with 8 percent in the United States, 9 percent in Britain and 9 percent in France.

For cocaine, it was 1.1 percent in Holland -- and rising quickly -- compared to 1.3 percent in the United States, 1.5. percent in Britain and 0.3 percent in France. Comparable data for heroin use were not available.

www.cnn.com. we laten weer een mooie indruk achter in de vs

Sjaak
25-09-2005, 13:08
Echt te bizar voor woorden en het blijkt maar weer is dat alles wordt gedaan voor kijkcijfers :?

Oh ja, persoonlijk zie ik liever Katja of Chantal 'slikken' :lol:

Wheelie
25-09-2005, 13:28
Zo wil hij weten of het prettiger is om door een man of door een vrouw gepijpt te worden
WTF :shock:

Sjaak
25-09-2005, 13:31
ZIEK :shock:

MB667
25-09-2005, 13:33
Dat vond ik ook al te ranzig voor woorden.

Justinian
25-09-2005, 14:20
Oh ja, persoonlijk zie ik liever Katja of Chantal 'slikken' :lol:
LMAO dat was ook het eerste wat ik dacht :lol:

redjuh
25-09-2005, 23:41
Zo wil hij weten of het prettiger is om door een man of door een vrouw gepijpt te worden
WTF :shock:

damn... ik merk hier wel de liberale werking van mijn hersenen.
heroine en coke nemen d8 ik van, tja moet hij weten, maar pijpen door een gast... dude that's GAY!

Sjaak
25-09-2005, 23:58
Oh ja, persoonlijk zie ik liever Katja of Chantal 'slikken' :lol:
LMAO dat was ook het eerste wat ik dacht :lol:

:lol: :wink:

cactusdre
27-09-2005, 15:24
Nou was de USA van ons denkt kan me echt aan me reet roesten. Ik vind het op zich geen slecht idee alleen met heroine zou ik wel ff uitkijken. Ik heb vroeger op school zeer objectieve informatie gekregen over allerlei soorten drugs. In amerika vertellen ze iedereen dat je van een jointje de kolder in je kop krijgt terwijl je wel gewoon alcohol mag zuipen. Alles wat je als regering verbiedt heeft alleen maar meer aantrekkingskracht en dan vooral op jongeren.

Sjaak
27-09-2005, 15:35
Oh ja, persoonlijk zie ik liever Katja of Chantal 'slikken' :lol:

Wie is die Chantal?

http://babes.tweakzone.nl/pic.tzb?id=KqkCYQTy.jpg

Sjaak
27-09-2005, 15:43
Haha zeker weten dat dit Chantal is :wink: Ik heb ze wel is in het echt ontmoet en dan is ze nog veel leuker :P

Jay Hoov
27-09-2005, 15:50
Ik wil Chantal ook wel ontmoeten :D

dtgerald
27-09-2005, 16:47
Gisteren werd die Fillemon even afgeranseld in de ring tegen Ilonka Elmont :lol: .

Sjaak
27-09-2005, 17:11
:?

mama
27-09-2005, 18:34
Gisteren werd die Fillemon even afgeranseld in de ring tegen Ilonka Elmont :lol: .

dat was toch in Purmerend?
als dat zo is dan viel die afranseling wel mee. ze raakte hem amper.
leek meer alsof ze tegen een doos eieren stond boksen

http://www.ma-skills.com/marieke/purmerend/1-1.jpg

Wheelie
27-09-2005, 18:37
Haha zeker weten dat dit Chantal is :wink:

weet je het echt zeker :lol:

Sjaak
27-09-2005, 18:39
Zelf genomen :oops:

mossad
27-09-2005, 19:22
Gisteren werd die Fillemon even afgeranseld in de ring tegen Ilonka Elmont :lol: .

dat was toch in Purmerend?
als dat zo is dan viel die afranseling wel mee. ze raakte hem amper.
leek meer alsof ze tegen een doos eieren stond boksen

http://www.ma-skills.com/marieke/purmerend/1-1.jpg

Bakte die miet er nog wat van?

Wheelie
13-10-2005, 17:28
ik heb het gezien, vond er niet veelaan maar misschien is het de volgende keer beter
ze gingen in deze aflevering "alleen maar" alcohol gebruiken en kijken naar een neukend stelletje

Anonymous
13-10-2005, 19:21
ik ben wel benieuwd hoe hij reageert op heroine

smike
13-10-2005, 21:00
Ik vond het programma echt de bom, ik kan echt genieten van grof amusement met sex en drugs, alleen het gewled miste ik nog :lol:

Daniel
14-10-2005, 09:41
Zeker weten dat dat niet Chantal is... Chantal is leuker