PDA

View Full Version : Klitschko-peters boxing *spoiler*



Jochem
26-09-2005, 13:08
bron HBO boxing

BIG WIN FOR WLADIMIR KLITSCHKO

Wladimir Klitschko got his act together, and held it together in a fascinating and redemptive victory. With Emanuel Steward's tutelage working beautifully, Klitschko neutralized the dangerous Samuel Peter, keeping Peter at the end of his punches, tying him up in close quarters, and staying off the ropes. Most remarkably, Wladimir made up his mind that hitting the canvas need not mean defeat, pulling himself up twice in the fifth round and once in the tenth. The "Steel Hammer" prevailed, but both men proved themselves in a memorable heavyweight classic.

From the opening moments, Wladimir used his height, sticking his jab in Peter's face, and moving evasively. By the end of the night, Peter's right eye was swollen half shut. A frustrated Sam Peter didn't have too many tricks up his sleeve, and ran out of steam in the later rounds. Nevertheless, he remained very dangerous. Swinging for the fences whenever he was within range, Peter first pasted Klitschko with a wide left hook in the closing moments of Round Three. To his credit Wladimir ducked the follow-up punch. Sam Peter kept up the pressure in Round Four, as Klitschko's back brushed against the ropes several times. Wladimir did his job defensively, blocking or deflecting punches, and landed several single shots of his own.

In Round Five, it could have been all over, as Sam Peter had his biggest round of the night. While tangled up in close quarters, Peter landed a punch on the back of Klitschko's head (retaliation for Klitschko's holding strategy) and Wladimir went down. Moments later Peter moved in to close the deal, and Wladimir sunk to the canvas again. But Klitschko got up again too, and hung on. From Round Six on, Wladimir's strategy became more and more effective. He reestablished his jab and those long, straight one-two combos, effectively out-pointing the more sporadic Peter. His confidence growing, Klitschko kept slower but steady action going through Round Seven, and picked up momentum in Round Eight - one of his biggest. In the center of the ring, he landed two big rights, then deflected Peter's retaliatory bomb. Into the later rounds, Peter's fatigue showed along with his frustration. He walked in, often walking in to a Klitschko right. By Round Nine, Wladimir seemed victory-bound.

But in the tenth round, Sam Peter's big right found its big target, and Wladimir Klitschko was in big trouble. In what looked like a personal and career turning point, Dr. Klitschko made up his mind to go on. He stayed on the move into the final rounds, with Sam Peter stalking and looking tired but clearly dangerous right down to the wire. The final round saw a big left early in the round, which seemed to wobble Klitschko. But it was Wladimir with the last big punch of the night; like an exclamation mark, he landed a left hook that finally seemed to hurt Peter. So, Wladimir Klitschko is back in the game, Sam Peter's perfect record is marred, and George Foreman would happily consider another guest appearance for the rematch.

Ralph
26-09-2005, 14:20
Klinkt alsof het een mooie pot is geweest! Die wil ik nog wel eens zien...

DVDmannetje
26-09-2005, 17:09
Moest wel weer lachen om die Vladimir. Die gast kan echt geen stootje op zijn kinnebak verdragen. Die partij van Cotto was ook volop spektakel.
En voor de verandering zijn er deze keer eens geen doden gevallen bij die 'prachtige olympische' sport.

mossad
26-09-2005, 17:16
Moest wel weer lachen om die Vladimir. Die gast kan echt geen stootje op zijn kinnebak verdragen. Die partij van Cotto was ook volop spektakel.
En voor de verandering zijn er deze keer eens geen doden gevallen bij die 'prachtige olympische' sport.

Wladimir kan prima een stoot verdragen. Hij kreeg een paar enorme hoeken van Peter op zijn bakkes en niks aan de hand. Je moet wel beseffen dat Peter een van de hardste hoeken van alle heavyweights heeft. Die eerste knockdown was trouwens een stoot op zijn achterhoofd. Hij lijkt alleen soms in paniek te raken als hij goed aangevallen wordt en zijn dekking is dan nergens meer.

Anonymous
26-09-2005, 18:05
Moest wel weer lachen om die Vladimir. Die gast kan echt geen stootje op zijn kinnebak verdragen. Die partij van Cotto was ook volop spektakel.
En voor de verandering zijn er deze keer eens geen doden gevallen bij die 'prachtige olympische' sport.

Een reaktie van een "echte kenner". :(

Arjan
26-09-2005, 22:08
leuk man heb net het hele event gedownload... is zon 700 mb
zie je dat kindje van die neger nog met een speelgoed mercedes auto spelen 8)


heb er snel doorheen gescrollt (hier) dus weet de uitkomst nog niet, ga het nu zo kijken ;D

75 minuten 8) 8) YEAH!!

Ronald
26-09-2005, 23:00
Het was een rare partij. Klitschko wordt 3x neergeslagen maar wint uiteindelijk de partij. Als je puur naar de punten kijkt is daar niets op af te dingen. Klitschko scoorde meer dan Peter. Echter, van Peter had ik in ronde 5 en 10 tenminste nog het idee dat hij voluit voor de winst ging. Klitschko was vooral punten aan het verzamelen en was slechts in de laatste ronde 1x echt gevaarlijk. En wat was die gozer aan het afklemmen zeg. Daar had hij rustig puntaftrek voor mogen krijgen wat mij betreft. Dat was ronduit vervelend. Waarschijnlijk had de partij er dan ook heel anders uitgezien. Afijn, met de manier waarop Klitschko vocht vind ik het jammer dat hij de partij gewonnen heeft...

DVDmannetje
27-09-2005, 12:41
Moest wel weer lachen om die Vladimir. Die gast kan echt geen stootje op zijn kinnebak verdragen. Die partij van Cotto was ook volop spektakel.
En voor de verandering zijn er deze keer eens geen doden gevallen bij die 'prachtige olympische' sport.

Een reaktie van een "echte kenner". :(


Daarom kom ik ook graag hier. Allemaal mensen die weten waar ze het over hebben.


De uitslag was inderdaad terecht maar dat afklemmen deed hij volgens mij omdat hij anders ieder moment er zo uit getikt kon worden. Pure overlevingsstrategie. Zijn broer heeft het beter voor mekaar.

Nickuraba
27-09-2005, 13:02
k vond het wel een mooie pot, zoals de presentatoren het ook al zeiden, hij bokste de ali way. Raken klemmen en weer doorgaan. Superveel jabs. Wel sick klitschko raakte een paar x een volle recths en die gast had er niet eens last van. Alleen de laatste ronde een linker hoek, die trok die wel slecht! En als hij puntenaftrek moet krijgen voor t vastpakken, dan mag peter punten aftrek krijgen voor t op het achterhoofd meppen

CAPO58
27-09-2005, 17:55
Het was een rare partij. Klitschko wordt 3x neergeslagen maar wint uiteindelijk de partij. Als je puur naar de punten kijkt is daar niets op af te dingen. Klitschko scoorde meer dan Peter. Echter, van Peter had ik in ronde 5 en 10 tenminste nog het idee dat hij voluit voor de winst ging. Klitschko was vooral punten aan het verzamelen en was slechts in de laatste ronde 1x echt gevaarlijk. En wat was die gozer aan het afklemmen zeg. Daar had hij rustig puntaftrek voor mogen krijgen wat mij betreft. Dat was ronduit vervelend. Waarschijnlijk had de partij er dan ook heel anders uitgezien. Afijn, met de manier waarop Klitschko vocht vind ik het jammer dat hij de partij gewonnen heeft...

Helemaal met je eens Ronald..Toen ik de partij aan het kijken was d8 ik in mezelf wanneer de scheidsrechter nou eens de partij ging stoppen en Klitscho een waarschuwing ging geven of een punt aftrek, maar nee hoor. Klitscho ging door met zijn rare stijl van vechten, een jab geven en gelijk vastklemmen. Samuel Peter had m echt wel als hij niet zo klef ging doen, leek wel alsof Peter een magneet was ofzo en maar vasthouden. Maar goed een re-match zou ik wel erg op prijs stellen. :twisted:

mossad
27-09-2005, 19:46
Het was een rare partij. Klitschko wordt 3x neergeslagen maar wint uiteindelijk de partij. Als je puur naar de punten kijkt is daar niets op af te dingen. Klitschko scoorde meer dan Peter. Echter, van Peter had ik in ronde 5 en 10 tenminste nog het idee dat hij voluit voor de winst ging. Klitschko was vooral punten aan het verzamelen en was slechts in de laatste ronde 1x echt gevaarlijk. En wat was die gozer aan het afklemmen zeg. Daar had hij rustig puntaftrek voor mogen krijgen wat mij betreft. Dat was ronduit vervelend. Waarschijnlijk had de partij er dan ook heel anders uitgezien. Afijn, met de manier waarop Klitschko vocht vind ik het jammer dat hij de partij gewonnen heeft...



Helemaal met je eens Ronald..Toen ik de partij aan het kijken was d8 ik in mezelf wanneer de scheidsrechter nou eens de partij ging stoppen en Klitscho een waarschuwing ging geven of een punt aftrek, maar nee hoor. Klitscho ging door met zijn rare stijl van vechten, een jab geven en gelijk vastklemmen. Samuel Peter had m echt wel als hij niet zo klef ging doen, leek wel alsof Peter een magneet was ofzo en maar vasthouden. Maar goed een re-match zou ik wel erg op prijs stellen. :twisted:

Twee van die knockdowns waren onregelementair. Klitschko heeft Peter 200 keer geraakt en andersom 100 keer.

Ronald
27-09-2005, 21:27
En als hij puntenaftrek moet krijgen voor t vastpakken, dan mag peter punten aftrek krijgen voor t op het achterhoofd meppen
Mwah... dat ligt er maar net aan hoe je daar tegenaan kijkt. Je kunt Klitschko ook puntenaftrek geven omdat ie z'n rug toedraait. Waar moet Peter 'm dan anders meppen :wink: .

Nickuraba
27-09-2005, 21:33
mwoaah was niet altijd de rug toekeren, beide waren fout ;) maar om dan alleen 1 ervoor te willen zien hangen ;)

btw tjeck je pm

The Maniac
28-09-2005, 12:23
Je vecht om vaak te winnen niet om de crowd een plezier te doen en van elke gevecht een brawl maken mensen die slim vechten houden het langer vol in het sport mensen die elkaar lopen te hoeken en te maaien dus twee nemen en twee terug geven moeten de scene eerder verlaten.
Wladmir heeft de spelletje goed gespeeld 2 knockdowns van Wladimir sloegen nergens op eentje achterkant van het hoofd en eentje toen die met eenknie op de grond lag normaal gesproken krijg je punt aftrek hiervoor. Maar aan de andere kant clinchte Wlad best veel en kreeg er geen waarschuwing of puntaftrek voor.

Anonymous
28-09-2005, 14:39
Je vecht om vaak te winnen niet om de crowd een plezier te doen en van elke gevecht een brawl maken mensen die slim vechten houden het langer vol in het sport mensen die elkaar lopen te hoeken en te maaien dus twee nemen en twee terug geven moeten de scene eerder verlaten.
Wladmir heeft de spelletje goed gespeeld 2 knockdowns van Wladimir sloegen nergens op eentje achterkant van het hoofd en eentje toen die met eenknie op de grond lag normaal gesproken krijg je punt aftrek hiervoor. Maar aan de andere kant clinchte Wlad best veel en kreeg er geen waarschuwing of puntaftrek voor.

Tuurlijk vecht je om te winnen, maar denk je dat de thuiskijkers en het publiek van het gevecht genoten hebben, denk het niet :? ..
Dus als Wladimir de volgende keer gaat vechten kunnen mensen weer denken dat hij weer saai gaat vechten, slecht voor de promoters. Maar aan de andere kant heb je wel gelijk dat hij slim ging vechten, want met Samuel Peter moet je geen brawl maken. Toch vind ik de stijl van Wladimir bagger..

Anonymous
29-09-2005, 14:16
El-Turco:

Dit is de eerste keer in meer dan 40 partijen dat Wladimir afklemt.

Ronald
29-09-2005, 20:51
Dit is de eerste keer in meer dan 40 partijen dat Wladimir afklemt.
Dan betekent dat waarschijnlijk dat ie oud wordt :lol: :wink:

CAPO58
29-09-2005, 21:59
Dit is de eerste keer in meer dan 40 partijen dat Wladimir afklemt.
Dan betekent dat waarschijnlijk dat ie oud wordt :lol: :wink:

Hahaha.. :lol: