PDA

View Full Version : Europese titel voor Nieky Holzken



mama
27-09-2005, 09:15
Afgelopen zondag heeft Thaibokser Nieky Holzken van Team Calmaro uit Helmond de Europese titel van S.I.M.T.A. in de wacht gesleept. De partij vondplaats in het engelse Manchester en was afgesloten op volledig thaise regels, wat inhoud dat ellebogen en knieen naar het hoofd zijn toegestaan. De voormalig kampioen, Daniel Hudson uit Sheffield, moest zijn europese titel verdedigen tegen de uitdager, Nieky Holzken.

Al reeds in de eerste ronde zorgde een goed geplaatste opstoot van Nieky voor de eerste acht tellen rust voor Daniel. Na een harde rechtse elleboog op het hoofd, gevolgd door een harde linkse hoek moest Daniel, na dertig seconden al zijn tweede acht tellen rust in ontvangst nemen.

Nieky liet na het vrij geven van de wedstrijd de titel niet meer uit
handen glippen, door een harde rechtse stoot op het hoofd van Daniel te plaatsen.
Terwijl Daniel aan het bijkomen was van dit technische hoogstandje, waren Team Calmaro en Nieky de overwinning al aan het vieren.
Nieky ontving uit handen van de promotor een geweldige kampioensgordel en is nu de regerend europees kampioen in de 72 kg klasse.

http://img396.imageshack.us/img396/9585/nieky2am.jpg

Ralph
27-09-2005, 09:25
Cool! Gefeliciteerd Nieky.

Sjaak
27-09-2005, 10:46
Gefeliciteerd.

Europees kampioen Nieky Holzken :? :? :?:

mama
27-09-2005, 13:02
nieky doet 30 okt mee aan het 8 man toernooi in alkmaar

Marco (scheids)
27-09-2005, 13:31
Gefeliciteerd Nieky ....

Sjaak ... trust me ... Nieky = een echte topper !!!

Sjaak
27-09-2005, 13:48
Ik geloof je op je woord Marco, alleen zijn naam zegt me niks maar ik kan het tegenwoordig niet meer bij houden met al die Nederlandse, Europese en Wereldkampioenen. Er lopen er bijna meer rond dan dat er kroegen zijn en dat wil wat zeggen.

"Vroeger" :lol: waren het allemaal toppers in de diverse gewichtsklasses top en een die daar boven uitstak en dat was de kampioen maar tegenwoordig zie ik gasten knokken om Europese titels en zelf wereldtitels die alleen maar 2 of 3 verliespartijen op hun conto hebben en die net komen kijken, vindt het echt onbegrijpelijk hoor deze ontwikkeling en het devalueerd enorm de echte "titels".

Denk persoonlijk dat het grote publiek zich een bult in zijn broek lacht als hij weer een poster van een gala ziet met een vooraankondiging van 10 Nederlandse, 3 Europese en 2 wereldtitelgevechten, wie geloofd die #^#$@ nou nog.

Vindt het wel heel erg jammer deze wildgroei voor de "echte" toppers :cry:

jcsport
27-09-2005, 17:02
Bij deze gefeliciteerd team Calmaro!
Nieky Holzen is een groot talent, draait nog niet heel lang mee in de A maar heeft wel een trainer manager met veel buitenlandse contacten, zn jongens vechten ook vaak in de VS en Engeland.
Hierdoor kreeg Nieky de kans om voor een titel te vechten en het is natuurlijk super dat ie daar gewonnen heeft!
Ik hoop dat we hem de komende tijd veel in NL te zien krijgen.