PDA

View Full Version : Doodstraf



Sjaak
27-09-2005, 10:58
Zo'n vent verdiend toch de doodstraf :x Wat een schoft om zo je vrouw en kleine kinderen te vermoorden :x

Verminderd toerekeningsvatbaar :? gewoon ziek tot op het bot :x --> Nekschot :x :evil:



Was het echt een teken van overspel of heeft Richard H. het verzonnen als excuus voor zichzelf? Dat is één van de vele vragen die er na de eerste dag van het proces tegen Richard H. onbeantwoord blijven.

Toen hij zijn vrouw Claudia tijdens oudejaarsnacht zijn beste vriend zag zoenen was het voor hem duidelijk: ze pleegde overspel. Volgens anderen is daar helemaal geen sprake van. Zij menen dat H. het 'zoenincident' heeft verzonnen of sterk heeft overdreven. Voor H. was het in ieder geval duidelijk, de liefde tussen hem en zijn vrouw was over. Sindsdien 'walgde' hij van zijn vrouw en pleegde hij zelf regelmatig overspel. In 2004 kwam hij via internet bij Joanna terecht, een Poolse vrouw. H. maakte contact met haar en uiteindelijk bezochten ze elkaar. Hij ging af en toe naar Polen, zij kwam af en toe naar Nederland. Hij droomde zelfs van een toekomst met Joanna. Het enige wat daarbij nog in de weg stond was zijn gezin, die niks wist van de relatie. In het weekend van 9 op 10 april zou Joanna weer naar Nederland komen, dit keer niet stiekem in een vakantiehuisje, maar bij hem thuis. Drie dagen voordat Joanna zou komen pakte H. 's avonds laat een honkbalknuppel waarmee hij zijn vrouw Claudia op het hoofd sloeg. Daarna wurgde hij zijn vrouw en hun twee dochters en ging hij meteen naar een bos bij het Brabantse Alphen-Chaam, waar hij de lichamen in een zelfgegraven graf begroef.

In het weekend na de moorden kwam Joanna bij hem thuis. Zij wist van niks, hij had haar verteld dat zijn vrouw al langere tijd vermist was. Opvallend detail aan die ontmoeting, in het bed waar hij zijn vrouw had vermoord, bedreven ze de liefde. Bloedspatten in de kamer die hij niet had weg kunnen poetsen waren bedekt met tekeningen van zijn kinderen. H. vertelde de politie later dat zijn vrouw spoorloos was verdwenen. Na bijna twee weken werd H. gearresteerd. Onderzoek had het dubbelleven van H. aan het licht gebracht en er waren bloedsporen in het huis en H. zijn auto gevonden.

Vandaag was de eerste dag van de rechtszaak tegen Richard H. Er was een hele dag uitgetrokken voor de ondervraging van H. Tegenover de rechtbank heeft hij de moord op zijn gezin bekend maar het is echter nog de vraag of Richard H. inderdaad in paniek handelde, zoals hij zelf zegt, of dat het een koele berekende drievoudige moord was. Deskundigen hebben Richard H. onderzocht. Ze zijn het er nog niet over eens of hij verminderd toerekeningsvatbaar is en moet worden opgenomen in een TBS kliniek. Ze zijn allebei wel van mening dat H. 'emotioneel onaangedaan' is over het drama.

De zaak wordt morgen voortgezet.

xXRichardXx
27-09-2005, 11:06
Dit soot kklijers moeten ze echt gewoon gelijk platwalsen en in een put flikkeren. Godver zeg, stel je eens voor dat je je vrouw en zelfs je twee dochtertjes kan wurgen! Niks in paniek gehandeld, gewoon een zieke mofo ben je dan. Zou zelf mooi zijn om zo iemand publiekelijk te martelen :x

micha
27-09-2005, 22:03
:shock: :shock: :oops:

Johan H
27-09-2005, 22:46
:shock: :x dan ben je echt de vieste hond wat er is om zoiets te kunnen doen

Anonymous
28-09-2005, 12:57
*********er, waarom in godsnaam ook die kinderen???

Sjaak
28-09-2005, 13:02
Verdien je dan de doodstraf of niet ............................... :x

Hoe kan je nu tegen zijn in dit geval :?

redjuh
28-09-2005, 13:26
tja doodstraf zou eigenlijk te makkelijk zijn he.

als er nou voor wordt gezorgd dat ie er de rest van zijn leven er in zijn eentje mee moet leven, lijkt me dat een stuk erger voor de dader

Sjaak
28-09-2005, 13:42
tja doodstraf zou eigenlijk te makkelijk zijn he.

als er nou voor wordt gezorgd dat ie er de rest van zijn leven er in zijn eentje mee moet leven, lijkt me dat een stuk erger voor de dader

Kost weer bakken met geld Redjuh en de groep van zwaar gestoorde moordenaars wordt steeds groter en groter, gewoon de maatschappij beschermen en opruimen ................... :x

redjuh
28-09-2005, 13:52
ik weet niet of het zo'n hippie-anti-doodstraf-fabeltje is, maar ik heb ooit es gehoord/gelezen dat het executeren van iemand meer kost dan levenslange opsluiting.

ik weet wel dat bijvoorbeeld qua eten een gevangene ongeveer 50 cent per dag kost... maar goed ik weet het ook allemaal niet.

Jay Hoov
28-09-2005, 15:11
Doodstraf...simpel en effectief, en geen hoofdpijn, en scheeld een hoop centen!