PDA

View Full Version : webshop beginnen of niet ???



Luka
28-09-2005, 14:23
heeej allemaal..

Ik heb het al aan paar mensen gevraagt en een mening gehoort maar zou nog graag jullie mening en/of tips erover willen horen..

zoals in mijn topic ben ik druk op zoek naar pride ufc mma tshirts en dergelijke.. tot mijn verbazing kwam ik erachter dat het aanbod in NL zeer klein is kwa online kopen van "mooie" bijv pride shirts..

Als je kijkt op bepaalde pride sites en daar shirts ziet en vergelijkt met wat er in NL als aanbod is snappen jullie wel wat ik bedoel denk ik.. Ik zelf ben webdesigner en de webshop aanmaken enzo is dus geen punt alleen natuurlijk de connecties..

Ik heb rond gevraagt en mensen zeiden dat je met Pro-fighters in contact moet komen.. toen kwam ik op peter aerts (woont paar plaatsen verder) om te vragen om mij te ondersteunen met connecties en webshop met zijn foto's en dus reclame maken voor hem..
Helaas en ook op zn website zie ik geen contact email staan wat ik zeer jammer vind..

Ook als het beetje loopt kun je bijv bij V&M vragen of je ze shirts kan aanbieden en stukje sponsering op site enzo.. maar goed..

Hebben jullie nog ideen voor mij ??? of zeggen jullie dit soort dingen moet je geluk hebben en anders gewoon pech ?? hoop dat jullie ff goeie reacties plaatsen zodat ik weet of ik het moet doen of niet..

Greetz Luka

Sjaak
28-09-2005, 14:38
Vergis je niet in wat je wilt gaan doen, een moderne webshop kost handen vol met geld en je moet wel alle medewerking hebben van de vechters ....................

Ik wete het niet :roll:

Jay Hoov
28-09-2005, 14:51
Niet aan beginnen!

Luka
28-09-2005, 14:57
maar als je zelf de webshop maakt heb je geen kosten aan de webshop ;)

Arie
28-09-2005, 15:01
doen! en pas spullen bestellen (in het begin) als er voldoende animo is, zodat je zekerheid hebt op afzet zodat je de kwantum korting bij groot inkoop rendabel weet te benutten.

Deuce
28-09-2005, 15:06
Als je het niet doet weet je het nooit, probeer wat contact te leggen met bijvoorbeeld forums waar je met korting je spullen aanprijst, probeer vaste klanten te krijgen met sportscholen etc.

Mij lijkt het niet de meest risicovolle investering, dus tja...gewoon doen anders weet je het nooit......en geluk creeer je...is niet iets wat aan komt waaien..

Luka
28-09-2005, 15:47
jep idd.. vind ik ook.. je hoeft ook niet direct grootschalig in te kopen natuurlijk.. maar wil kijken of je via fighters kan regelen dat je zeg maar webshop maakt in naam van hun.. dus webshop interface van bijv peter aerts.. hoorde dat die (logisch op zich) connecties hebben in vs/japan.. voor zulke shirts om te hebben..

Sjaak
28-09-2005, 16:01
maar als je zelf de webshop maakt heb je geen kosten aan de webshop ;)

Weet ik heb er zelf een :wink:

Shytown
28-09-2005, 16:42
Ik denk dat de markt in Nederland te klein is hiervoor, dus ik denk dat je dan zeker ook internationale leveringen en betalingsmogelijkheden moet opnmen hiervoor.
Zoals je ziet op het MMA forum kan je via Alistair Overeem zijn eigen shirt en het Golden Glory shirt kopen. Nu moet je dat storten op zijn privé rekening voordat hij het opstuurt, lijkt me een hoop gedoe voor hem dus wellicht dat je met hem contact op kunt nemen? Alsitair gaat het helemaal maken, maar goede promotie en merchandise is daarbij ook belangrijk dus dat ondersteunt hem. Daarnaast komt hij vaak in Japan en heeft hij via Golden Glory de nodige connecties.
Peter Aerts kan je denk ik het beste bereiken via Sportschool Kops waar hij veel traint, wellicht dat ze je daar verder kunnen helpen.
Ik zou zowel fanmerchandise als professionele spullen opnemen in je assortiment.

Luka
28-09-2005, 17:31
heeej shytown thnx voor je reactie.. wat jij zegt over A.Overeem enzo is idd waar.. daar dacht ik ook aan.. het is idd niet een super grote markt maar als je ziet hoe erg het de laatste tijd in opkomst is is het na mijn mening best aantrekkelijk..

Ik heb Overeem gemailt waar je ook de shirts heen moet sturen.. heb het beetje uitgelegt enzo maar ik heb geen idee of die er interesse/serieus neemt.. Heb geen idee of die meer van zulke mails krijgt namelijk.. maar goed dat is maar afwachten.. ik zou kijken of ik peter aerts idd kan bereiken via dat.. denk dat het kansloos is als je niet zo iemand hebt met connecties enzo.. omdat dan erg moeilijk is om connecties in buitenland bijv US te krijgen.. maar goed.. gewoon mailen en rondvragen en hopen dat ik geluk heb denk ik dan maar he

Anonymous
28-09-2005, 17:50
en mail meteen sprawl zodat we die broeken gewoon in nederland kunnen bestellen :D

Anonymous
28-09-2005, 19:21
wat bedoel je met mail direct sprawl zetten?

Ronny
28-09-2005, 19:49
kennis van de markt is ook wel handig mensen....

sprawl is een MMA-merk broeken

Luka
28-09-2005, 21:38
jah zeker weten.. en laatste jaren zie/voel ik vooral de vechtsport in NL omhoog gaan.. door nieuws berichten in nieuws komen vechters die in NL komen om te vechten enz enz..

en heb hele dag op internet lopen zoeken en nix gevonden.. en denk met hulp van bekende fighters dat je op dit moment zeer eind kan komen..

Anonymous
29-09-2005, 01:31
De prijs is belangrijk! Snelle levering ook belangrijk, dus je zult voorraad moeten hebben maar wie niet waagt wie niet wint.

Shytown
29-09-2005, 05:50
Inderdaad, neem in ieder geval Sprawl op in je assortiment. Is namelijk nog niet verkrijgbaar bij een Nederlandse webshop maar wel zeer gewild..
zie voor meer info www.sprawl.tv
Daarnaast Vitamins & Minerals is ook goed om op te nemen in je assortiment. Misschien dat je met een grote buitenlandse MMA website contact kan leggen om hun spullen te wederverkopen?
Mocht Alistair/Peter het niet willen dan zijn er op dit forum ook mensen die zich in de omgeving van Sem Schilt bevinden, die zal ook wel de nodige connecties hebben of anders via Golden Glory (Bas Boon)?
"Vroeger" was er ook een site met 2H2H merchandise, denk dat dit met de komst van Bushido Europe niet meer zal bestaan maar Pride neemt ook deel in Bushido Europe dus misschien dat je samenwerking met hun aan kunt gaan> op hun evenementen staat er wel een kraam van Pride dus wie weet???

SUCCES!

Luka
29-09-2005, 09:42
dat is dan zeker een idee jah om sprawl dan te verkopen.. helaas zal de servers wat langzamer gaan omdat ik zelf nog geen echt groot budget heb wat ik maandelijks over hou.. hopelijk ALS het lukt en goed loopt komt hier natuurlijk vordering in..
verder zou het idd zeer fijn zijn als mensen die zich bij sem schilt omgeven het hem zouden willen vragen en tuurlijk mail ik hem dan ook.. (vast wel ergens vinden) heb nog geen bericht gehad van peter of allistair maar het zijn idd goeie ideeen :D.. we komen wel ergens ;)

Luka
29-09-2005, 10:23
heb je zeker gelijk in.. maar als je het in naam van bijv sem doet klinkt het toch al beter dan ik mijn naam erin doe??

Luka
29-09-2005, 10:36
jep dat is zeker een goed punt.. heb je ook helemaal gelijk in.. maar probeer eerst een bedrijf/persoon te krijgen die me zouw illen steunen.. zodra ik dat heb ga ik inderdaad hier me laten informeren.. na bank en laten informeren enz enz.. rapporten kijken.. maar is idd goed punt wat je zegt

Luka
29-09-2005, 17:25
[quote="Mocht Alistair/Peter het niet willen dan zijn er op dit forum ook mensen die zich in de omgeving van Sem Schilt bevinden, die zal ook wel de nodige connecties hebben of anders via Golden Glory (Bas Boon)?
[/quote]

Zou je me de namen kunnen geven of in private message kunnen doen.. de mensen op mixfight die zich in de omgeving van sem bevinden?? zou ik zeer fijn vinden.. heb sem vandaag gemailt.

Greetz

RisingSun
29-09-2005, 20:52
We hebben al wel www.mma-dvd.com dus er is al wel iets in Nederland. Ik heb hier zelf al eens wat besteld en dat is helemaal perfect gegaan!

Ronny
30-09-2005, 12:37
[quote="Mocht Alistair/Peter het niet willen dan zijn er op dit forum ook mensen die zich in de omgeving van Sem Schilt bevinden, die zal ook wel de nodige connecties hebben of anders via Golden Glory (Bas Boon)?


Zou je me de namen kunnen geven of in private message kunnen doen.. de mensen op mixfight die zich in de omgeving van sem bevinden?? zou ik zeer fijn vinden.. heb sem vandaag gemailt.

Greetz[/quote]

aldaar ik niet overtuigd ben van de intelligentie van sommige webshops, denk ik dat Luka toch wel de kroon gaat spannen. Ik denk niet dat vechters het gezicht willen zijn van een web-shop om de volgende reden. Een vechter zal altijd in diskrediet gebracht worden doordat een webshop niet goed zijn zaakje regelt. Zeg nu zelf. Zou jij met je kop op een banner van een web-shop gaan staan, wetend dat er veel mis kan gaan? Daar zou ik toch veel geld voor willen vangen!

iig succes

Luka
30-09-2005, 15:03
jah tuurlijk zit ook weer een waarheid in.. maar het is ook een een voorbeeld he.. in de mails heb ik in gezet onder voorbehoud.. je kan mij niet zeggen als ik peter aerts mail en zeg wil jij je connecties aan mij geven voor webshop zodat ik via daar kan inkopen.. en verder nix erbij dat spreekt hem toch echt niet aan ??


Hij moet zelf ook er iets aan over houden.. financieel of reclame maken van.. maar daarom kan je ook andere dingen verzinnen.. het was een idee van een aantal mensen en probeer het gewoon uit of het werkt..

en daarom staat ook bovenaan de site voor andere ideeen ofzo is dat ook welkom..

Heb bijvoorbeeld ook gemailt na een Pride shop.. zonder enig feedback nog terug... maar dat je in getallen inkoopt en dan gewoon bijv of met korting of met geen of minder verzendkosten..