PDA

View Full Version : Langzaamaan veliger in Rotterdam



Sjaak
29-09-2005, 14:40
De politie van Rotterdam - Rijnmond weet echt niet wat er speelt in de achterstandwijken van Rotterdam anders zeg je niet zulke dingen. Zullen wel weer bureaucraten en bobo's zijn die dit zeggen. Ik zou zeggen ga is een dag en nacht met me op stap door Rotterdam Zuid en dan toon ik je aan dat het niet zo is maar dan kom ik wel op plaatsen waar de politie al lang niet meer durft te komen :shock:

En ik denk dat 70 % geen aangifte meer doet van berovingen of misdrijven en ik geef ze daar helemaal gelijk in (zonde van je tijd) want de politie doet er geen ruk mee, heeft andere prioriteiten :x

Sjaak


Minder criminaliteit in meeste grote steden

In de meeste grote steden, waaronder Amsterdam, Utrecht, Groningen en Nijmegen, is het aantal misdrijven vorig jaar gedaald. In Rotterdam en Den Haag nam de criminaliteit juist toe. Dat bleek maandag uit een vergelijkend onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).


In Utrecht en Rotterdam werden de meeste misdrijven geregistreerd (191 per duizend inwoners), gevolgd door Amsterdam en Eindhoven (ruim 170). In 2000 was Utrecht alleen koploper. Rotterdam telde toen nog 153 misdrijven per duizend mensen. Den Haag is gestegen van ruim 130 naar 150. In heel Nederland ligt dat cijfer op 100, net als in 2000.

Bij bijna tweederde van alle geregistreerde zaken gaat het om een vermogensdelict (diefstal en inbraak). In Utrecht komt die vorm van criminaliteit nog altijd het meeste voor, al is wel sprake van een afname. Ook in zes andere grote steden nam vermogenscriminaliteit af.

Almere

In Almere werden vorig jaar net als in 2000 de meeste vernielingen aangericht. Het aantal geregistreerde vernielingen steeg behalve daar ook in Rotterdam, Den Haag en Eindhoven. In de andere grote steden daalde dit cijfer. Het aantal vernielingen in Nederland bleef vrijwel stabiel ten opzichte van 2000.

Het aantal geweldsmisdrijven in het hele land steeg in die periode wel, onder meer in zes van de tien onderzochte gemeenten. Rotterdam staat bovenaan met een aantal dat uitkwam op 22 per duizend inwoners, ongeveer negen meer dan in 2000. In Amsterdam, Utrecht, Groningen en Nijmegen registreerde de politie minder geweldsmisdrijven.

Een woordvoerder van de politie Rotterdam-Rijnmond nuanceerde de cijfers van het CBS. Volgens de zegsman is de toename van het aantal geregistreerde geweldsmisdrijven in Rotterdam te wijten aan een aantal convenanten waarin is afgesproken bij elke vorm van bedreiging aangifte te doen. Onder meer toezichthouders en ambtenaren doen dat. Ook door de aanpak van huiselijk geweld, kiezen slachtoffers vaker dan voorheen voor een aangifte dan voor een melding. ,,Het aantal geregistreerde misdrijven neemt dus toe, maar het wordt wel langzaamaan veiliger in Rotterdam´´, aldus de woordvoerder.

:shock:

mossad
29-09-2005, 14:49
Ja, pipo's zijn het. Als je dan ook nog hoort dat een 14 jarig meisje een politieman flink in elkaar beukt dan wordt het wel een hele verdrietige situatie. Als ik het voor het zeggen had hoe de politie te werk moest gaan was het eerste wat ik deed, al die dikke agenten verplicht op vechtsport doen. Dan raken ze in vorm en krijgen ze zelfvertrouwen en dan krijgen ze meer respect. Ze moeten ook juridisch meer ruimte krijgen om in te grijpen. Dan kunnen ze zich eindelijk gaan concentreren op de dingen die er toe doen en niet een fietser bekeuren omdat zijn bel scheef op zijn stuur zit.

NTT-FX
29-09-2005, 15:11
Dan kunnen ze zich eindelijk gaan concentreren op de dingen die er toe doen en niet een fietser bekeuren omdat zijn bel scheef op zijn stuur zit.

Sure... oompje agent mot wel z'n quota halen aan het eind van het jaar ; dus het makkelijk schrijven hou je nooit tegen... :x

Jochem
29-09-2005, 15:23
Ja, pipo's zijn het. Als je dan ook nog hoort dat een 14 jarig meisje een politieman flink in elkaar beukt dan wordt het wel een hele verdrietige situatie. Als ik het voor het zeggen had hoe de politie te werk moest gaan was het eerste wat ik deed, al die dikke agenten verplicht op vechtsport doen. Dan raken ze in vorm en krijgen ze zelfvertrouwen en dan krijgen ze meer respect. Ze moeten ook juridisch meer ruimte krijgen om in te grijpen. Dan kunnen ze zich eindelijk gaan concentreren op de dingen die er toe doen en niet een fietser bekeuren omdat zijn bel scheef op zijn stuur zit.

moet je mee oppassen, volgens noors onderzoek wordt je daar aggresiever van, en gaan ze met meer wapens vechten en spijbelen

mossad
29-09-2005, 16:09
Dan kunnen ze zich eindelijk gaan concentreren op de dingen die er toe doen en niet een fietser bekeuren omdat zijn bel scheef op zijn stuur zit.

Sure... oompje agent mot wel z'n quota halen aan het eind van het jaar ; dus het makkelijk schrijven hou je nooit tegen... :x

Die quota moeten ze afschaffen en ze moeten toe naar een streefpercentage wat betreft het oplossen van zaken. En dat vergelijken met bijvoorbeeld Duitsland waar de politie in een vergelijkbaar gebied als NL drie keer zoveel zaken oplost.

mossad
29-09-2005, 16:12
Ja, pipo's zijn het. Als je dan ook nog hoort dat een 14 jarig meisje een politieman flink in elkaar beukt dan wordt het wel een hele verdrietige situatie. Als ik het voor het zeggen had hoe de politie te werk moest gaan was het eerste wat ik deed, al die dikke agenten verplicht op vechtsport doen. Dan raken ze in vorm en krijgen ze zelfvertrouwen en dan krijgen ze meer respect. Ze moeten ook juridisch meer ruimte krijgen om in te grijpen. Dan kunnen ze zich eindelijk gaan concentreren op de dingen die er toe doen en niet een fietser bekeuren omdat zijn bel scheef op zijn stuur zit.

moet je mee oppassen, volgens noors onderzoek wordt je daar aggresiever van, en gaan ze met meer wapens vechten en spijbelen

:lol:

Politieagent tegen zijn vrouw: "Ik wil niet werken, ik vind het politiebureau stohom!"