PDA

View Full Version : Bushido Europe news!



Anonymous
06-10-2005, 15:19
BUSHIDO EUROPE

At the beginning of this year a new organization was founded by Vadim Finckelstein, Johan Vos and Apy Echteld. This organization is called Bushido Europe.

After many years of experience, promoting large Mixed Martial Arts events in St. Petersburg, Rotterdam and Amsterdam, it was time for a bigger approach.

The relationship with Pride made it possible to attract famous fighters to participate in the first Bushido Europe event, to be held on the 9th of October, at the Ahoy sports arena in Rotterdam.

At first Bushido Europe announced that K-1 champion Ernesto Hoost and Pride champion Fedor Emilyanenko would be a sure factor for this event. This unique opportunity had everything to do with the primary negotiations between Bushido Europe and Pride. Furthermore, Pride agreed to provide Bushido Europe with several other top fighters, in order to make the first Bushido Europe event a huge success.

As time past a line-up was presented to the public and fighters like Mark Coleman, Gilbert Yvel, Kevin Randleman, Igor Vovchanchin, Rene Rooze and Alexander Emilyanenko were scheduled to fight October 9th. Anybody who’s familiar with these fighters can imagine the extremely high costs Bushido Europe would have to pay. Therefore a solid deal was made between Pride and Bushido Europe.

Roughly the deal was that Pride would pay the fight purse for Fedor Emilyanenko, Ernesto Hoost, Mark Coleman, Alexander Emilyanenko and Kevin Randleman. In return Pride would receive 100% certainty that Fedor would sign an exclusive contract, despite other organizations pulling on Fedor and offering more money.

Also Ernesto Hoost would sign an exclusive contract with Pride.

Last but not least, Pride would gain financially from the Japanese TV and DVD revenues.

So everything was set to promote the biggest Mixed Martial Arts event ever to be held outside of Japan. Unfortunately Pride turned out to be a less reliable partner as Bushido Europe had anticipated.

First Ernesto Hoost injured his knee and leg and would not be able to compete in the October 9th event. This was the first of a series of events that resulted in the final line-up Bushido Europe is now presenting for their first event on October 9th.

After announcing the primary contenders, Pride was trying to back out of their commitments. Day by day it became clearer that Pride had absolutely no intension of paying anything for the extremely expensive Pride fighters. Also they made it clear that a live stream to Japan was no longer an option. This was a major set back for Bushido Europe, especially after announcing the line-up.

Let’s fast forward a few months. It seems very clear that Pride had one intention with Bushido Europe. The intention to destroy and prove the world that Pride is the only Mixed Martial Arts organization in the world, able to place fighters like mentioned above.

Even during the last two weeks Pride staff posed as the management for Mark Coleman and Kevin Randleman and demanded they were to be paid one week in advance or they would not come to Holland. They took it one step further or should I say one step to far by trying to create a gap between Fedor’s Russian manager and his partner from Holland. This proves once again their intentions are solely for their own benefit.

Unfortunately this plan back fired and now Pride can be 100% sure Fedor will not compete in their New Years Eve event. In fact Fedor will most likely accept a bigger and better offer from another Japanese organization.

It goes without saying that the line-up now presented by Bushido Europe is still unique and can easily be compared with Pride (Bushido) line-up standards. Why don’t you judge for yourself:

1. (1st fight) Gegard Mousasi vs Stefan Klever (M.M.A.)
2. (2nd fight) Tsuyoshi Tajima vs Rodney Faverus (M.T.)
3. (3rd fight) Imro Main vs Wiliam Diender (M.T.)
4. (4th fight) Anthony Hardonk vs Ibrahim Magomedov (M.M.A.)
5. (5th fight) Ronnie Rivano vs Chico Martinez (M.M.A.)
6. (6th fight) Jerrel Venitiaan vs Ashwin Balrak (M.T.)
7. (7th fight) Fedor Emilyanenko vs Bob Schreiber (M.M.A.)
8. (8th fight) Gokan Saki vs Nicholas Pettas (M.T.)
9. (9th fight) Kevin Randleman vs Fatih Kocamis (M.M.A.)
10. (10th fight) Tyrone Spong vs Vincent Vielvoye (M.T.)
11. (11th fight) Mark Coleman vs Milco Voorn (M.M.A.)
12. (12th fight) Alexander Emilyanenko vs Rene Rooze (M.M.A.)

Please note that Pride is no longer acting as a partner of Bushido Europe and everything will be paid by Bushido Europe for the October 9th event. It saddens the organization to read all the critics from fans.

The fact that Ernesto Hoost, Gilbert Yvel, Igor Vovchanchin and Valentijn Overeem are injured, is something the organization can do nothing about.

Bushido Europe should receive full credit for providing decent substitutes for Mark Coleman, Kevin Randleman and Anthony Hardonk. Instead they are being criticized by the Mixed Martial Arts fans.

Shame on you!


Signed,

Someone really close.

Ralph
06-10-2005, 15:28
Shame on you!


If the organisation isn't communicating with the fans while there are all kind of rumours; you can be sure of some criticism.
Props to them for making such a big event happen in Holland, but shame on them right back for doing such a poor PR job.
Still looking forward to coming Sunday, but don't come with that "shame on you bullshit"; that's the organisation's own fault.

Sjaak
06-10-2005, 15:29
Duidelijk verhaal en nog steeds een geweldige line up alleen de laatste regel is niet terecht.

Steek de hand in eigen boezem en neem een goede PR man aan want de PR is waardeloos.

Succes !!

Anonymous
06-10-2005, 15:39
Wie heeft dit geschreven? Het wordt er niet duidelijker op!

Anonymous
06-10-2005, 15:40
huur mij maar in, ik doe die pr wel. 8)

icon

Sjaak
06-10-2005, 15:43
Wie heeft dit geschreven? Het wordt er niet duidelijker op!

Signed,

Someone really close.

Kijk dit is een goed voorbeeld waarom de PR klote is, schrijf als een organisatie een nieuwsbrief en zet je naam er onder want nu kan iemand "really close" de WC of koffie juffrouw zijn.

Nogmaals zet je naam er onder als je ergens voor staat en kom niet aan met zo'n flouwe nick want dit kan iedereen schrijven.

Anonymous
06-10-2005, 15:46
Wie heeft dit geschreven? Het wordt er niet duidelijker op!

Signed,

Someone really close.

Kijk dit is een goed voorbeeld waarom de PR klote is, schrijf als een organisatie een nieuwsbrief en zet je naam er onder want nu kan iemand "really close" de WC of koffie juffrouw zijn.

Nogmaals zet je naam er onder als je ergens voor staat en kom niet aan met zo'n flouwe nick want dit kan iedereen schrijven.

Precies! Vooral omdat er zulke harde beschuldigingen worden geuit!

bloody
06-10-2005, 15:50
als het verhaal zo is dan vraag ik mij af of we nog van die mooie wedstrijden krijgen te zien van fedor in pride, mocht hij nu overstappen blijft hij bij pride ongeslagen

Remco
06-10-2005, 15:54
The fact that the author of this statement is named "someone really close" stresses the fact that the communication is one of rumours beïng fought with rumours. The organisation itself seems urged to use aliasses.

How can such an organisation blame the fans for displaying their doubts about the organisation and it's event? If DSE/Pride breaks a contract, it is the responsibility of the contracting partner for not having their agreements settled.

Anyway, the current line-up is one to admire and can't be critised too harsh. Although I feel that the criticism was out of line, I find it VERY unappropriate that an organisation that communicates as illustrated above and that had to deal with an apparently unreliable partner itself, seems to blame the problems it has on the fans, the customers who eventually have to take the loss of not seeing Igor, Gilbert, Valentijn and Ernesto fight!

Sjaak
06-10-2005, 15:59
Waarom praten 2 Nederlanders geen Nederlands tegen elkaar :?

Anonymous
06-10-2005, 16:00
kan je t ook ff in t spaans schrijven remco? :lol:

Remco
06-10-2005, 16:09
Le facta que le scribatadore te amo "someone really close" stipularto la facta que la communicaçion esta uno de rumoro contra rumoro...

Hasta la basta!

Sjaak
06-10-2005, 16:13
Le facta que le scribatadore te amo "someone really close" stipularto la facta que la communicaçion esta uno de rumoro contra rumoro...

Hasta la basta!

:lol:

Usted está hablando remco del bullshit proost y parada con inglés que habla

Anonymous
06-10-2005, 16:14
Waarom praten 2 Nederlanders geen Nederlands tegen elkaar :?

Het wordt meer en meer een soap! :(

bloody
06-10-2005, 16:15
:D lol @ sjaak

Le facta que le scribatadore te amo "someone really close" stipularto la facta que la communicaçion esta uno de rumoro contra rumoro...

Hasta la basta!

:lol:

Usted está hablando remco del bullshit el hou Engels resuelta de Op. Sys. del en del proost praten

Remco
06-10-2005, 16:20
LOL!!!

Zoals altijd, de voorpret is het leukst!

Sjaak
06-10-2005, 16:21
OK heren was leuk nu weer on-topic :wink:

Anonymous
06-10-2005, 16:28
OK heren was leuk nu weer on-topic :wink:

ja, pa...

Anonymous
06-10-2005, 16:35
LOL!!!

Zoals altijd, de voorpret is het leukst!

thanx voor t spaans remco! :lol:
icon

Anonymous
06-10-2005, 16:42
Shame on you....maak het nu helemaal even zeg :?

Geef iedereen die EURO 70 voor een kaartje heeft gekocht maar de helft terug bij de ingang. Ik beweer niet dat dit een slechte line-up is, maar verre van wat zou gaan gebeuren, nu...3 dagen voor het event komen ineens allerlei 'verrassingen' .

Some-one really close....slaat ook nergens op, wel dan?

Mickey
06-10-2005, 19:03
Bushido Europe should receive full credit for providing decent substitutes for Mark Coleman, Kevin Randleman and Anthony Hardonk. Instead they are being criticized by the Mixed Martial Arts fans.

Shame on you!

Vrij vertaald:

Jullie mogen alleen maar goede dingen zeggen over ons.
Want kritiek gaan we maar moeilijk mee om..

Luister Someone Really Close,

Waar gehakt word vallen spaanders, daar heeft iedereen begrip voor
en ik denk dat iedereen hier best opbouwende kritiek heeft gegeven..

Nogmaals: Alle respect voor deze line-up! Grandioos dat jullie dit
voor elkaar hebben gekregen, en als bovenstaande allemaal klopt,
dan is een en ander goed te begrijpen.. maar als je niet tegen feedback van jehardcore fans kan, mjah.. Beetje kinderachtig, zo'n reactie.

Had allemaal voorkomen kunnen worden als jullie het hadden aangepakt
zoals Marc de Weerd het destijds deed bij 2h2h. Hij was duidelijk en eerlijk. Iedereen wist waar we aan toe waren.. En als er dan partijen
uitvielen om redenen buiten de invloed van de organisatie om, was daar
begrip voor.. Dus loop niet alleen af te geven op klanten die gewoon
vraagtekens hebben bij wat ze hebben gekocht omdat ze niets, maar dan
ook niets van de organisatie hebben gehoord. Communicatie is Key..

sportfan
06-10-2005, 20:15
"Someone Really Close"

Zelfde als je bij de dokter komt om voor een vriend van je die zelf niet durft te komen een middeltje wilt halen tegen geslachtsziekte...

Ik bedoel; is dit nu een mededeling vanuit de organisatie of niet?

Zeg "Someone Really Close" waarom kwam een van de vechters vandaag pas aan op Schiphol met een gespalkte hand?

Anonymous
06-10-2005, 21:34
Bushido Europe should receive full credit for providing decent substitutes for Mark Coleman, Kevin Randleman and Anthony Hardonk. Instead they are being criticized by the Mixed Martial Arts fans.

Shame on you!


Signed,

Someone really close.

Vrij vertaald: Dat we kaartjes hebben verkocht met de belofte dat Yvel, Rizzo, Vovchanchyn, Valentijn, LeBanner, Hoost etc. zouden vechten, gaat jullie niks aan. Alle kritiek is onterecht en voor de rest moet iedereen zijn bek maar houden!

Zo ga je toch niet met je publiek om? Of ben ik nu gek? Het lijkt wel of Donner of Balkende de PR verzorgt bij Bushido Europe! :(

Anonymous
06-10-2005, 21:35
Dat was ik dus.

ICON
06-10-2005, 22:13
Bushido Europe should receive full credit for providing decent substitutes for Mark Coleman, Kevin Randleman and Anthony Hardonk. Instead they are being criticized by the Mixed Martial Arts fans.

Shame on you!


Signed,

Someone really close.

Vrij vertaald: Dat we kaartjes hebben verkocht met de belofte dat Yvel, Rizzo, Vovchanchyn, Valentijn, LeBanner, Hoost etc. zouden vechten, gaat jullie niks aan. Alle kritiek is onterecht en voor de rest moet iedereen zijn bek maar houden!

Zo ga je toch niet met je publiek om? Of ben ik nu gek? Het lijkt wel of Donner of Balkende de PR verzorgt bij Bushido Europe! :(

of deze :wink:

http://img31.imageshack.us/img31/5179/perschef1ax.th.png (http://img31.imageshack.us/my.php?image=perschef1ax.png)

marcelt
06-10-2005, 23:15
Het verhaal verklaart een hoop van wat ik niet begreep, raar vond. :idea:
Misschien wil B.-E. in de toekomst toch nog graag zaken doen met Pride. Pride (en ook K1) zijn erg machtig en je hebt ze nodig als je die top vechters wil. Vandaar het anonieme someone close??? :?:
Snap ook wel dat alle kritiek niet zo leuk was voor B.E. Maar zo als iedereen al meldde, de communicatie was ruk. :(
Nog steeds een erg toffe line-up. Neemt niet weg dat als je bij Showtime een flyer krijgt met topnamen en bij de uiteindelijke line-up is er zowat niemand van over, dan is er toch wel een gevoel van niet gebukt, wel genaaid.
:D Nou ja goed. ondanks alles veel zin in zondag. Moet een erg tof gala worden :!:

Anonymous
07-10-2005, 06:14
The card looks better than UFC's

Anonymous
07-10-2005, 10:27
Het bovenstaande verhaal is natuurlijk een goede uitleg en maakt een hoop dingen duidelijk. Jammergenoeg is het ook niet officieel en blijven er twijfels bij velen.

Je kunt de fans niet beschuldigen dat ze kritisch zijn, want zoals gezegd is de communicatie niet al te best. Het enige wat wij horen zijn geruchten (via diverse sites) en weinig officiele verklaringen:

- Wel of geen samenwerking met Pride.
- Grote namen die dichter bij 9 oktober komend zullen gaan afvallen
- Grote twijfel of Fedor zal komen (lokkertje / blessure aan hand etc.)
- Hoost, Yvel, Overeem, Vovchancyn niet komen, en nu misschien ook nog wel Fedor die niet komt.

Als de kaart zondag eruit ziet zoals hij nu op de site van B-E staat, dan ben ik in ieder geval nog steeds heel blij en weet ik zeker dat het een heftige middag gaat worden. De kosten van het kaartje vind ik dan een redelijke prijs.

dtgerald
08-10-2005, 10:24
Ik heb er in elk geval zin in.Een paar mooie thaiboks partijen komt goed. :wink:

Sjaak
08-10-2005, 16:51
waarom kwam een van de vechters vandaag pas aan op Schiphol met een gespalkte hand?

Wie was dat?

Rara wie zou dat nu zijn :wink:

Sjaak
08-10-2005, 17:27
Ga je door voor de koelkast :lol:

sportfan
08-10-2005, 17:38
1. Gegard Mousasi vs Stefan Klever ( MMA regels)
2. Tsuyoshi Tajima (Jap) vs Rodney Faverus ( Kickboksregels)
3. Imro Main vs William Diender (kickboks)
4. Ibragim Magomedov (Rus) vs Antoni Hardonk (MMA)
5. Ronnie Rivano vs Chico Martinez (MMA)
6. Jerrel Venetiaan vs Ashwin Balrak (kickboks)
pauze
7. Nicholas Pettas vs Gokhan Saki (kickboks)
8. Kevin Randleman (USA) vs Fatih Kocamis (MMA)
9. Tyrone Spong vs Vincent Vielvoye (kickboks)
10. Mark Coleman (USA) vs Milvo Voorn (MMA)
11. Rene Rooze vs Alexander Emelianenko (RUS) (MMA

Staat op de website van Kops. Betekent dat als het gala echt 14 uur begint we met een beetje geluk/pech om 17:00 naar de uitgang wandelen? Zijn er nu nou NOG mensen die dit gala (op papier uiteraard)enigszins vergelijkbaar of beter vinden dan de Arena? Hahaha. Rings 11 december lijkt me al beter dan dit...

TheSkindo
08-10-2005, 21:02
Ben blij dat ik geen kaartje heb gekocht. Had dit vorig jaar al zien aankomen....Geen communicatie, slechte promotie (kwam veel te laat op gang) en een Website die 2 weken voor het event het pas doet. Zelfs op Sherdog zie je vrijwel niets staan! Daarnaast natuurlijk het feit dat bijna alle grote namen zijn weggevallen en er tegenstanders worden weggezet die (nog) niet van dat niveau zijn. Nee, ik wacht voortaan voordat ik kaartjes koop.....

Justinian
08-10-2005, 21:29
1. Gegard Mousasi vs Stefan Klever ( MMA regels)
2. Tsuyoshi Tajima (Jap) vs Rodney Faverus ( Kickboksregels)
3. Imro Main vs William Diender (kickboks)
4. Ibragim Magomedov (Rus) vs Antoni Hardonk (MMA)
5. Ronnie Rivano vs Chico Martinez (MMA)
6. Jerrel Venetiaan vs Ashwin Balrak (kickboks)
pauze
7. Nicholas Pettas vs Gokhan Saki (kickboks)
8. Kevin Randleman (USA) vs Fatih Kocamis (MMA)
9. Tyrone Spong vs Vincent Vielvoye (kickboks)
10. Mark Coleman (USA) vs Milvo Voorn (MMA)
11. Rene Rooze vs Alexander Emelianenko (RUS) (MMA

Staat op de website van Kops. Betekent dat als het gala echt 14 uur begint we met een beetje geluk/pech om 17:00 naar de uitgang wandelen? Zijn er nu nou NOG mensen die dit gala (op papier uiteraard)enigszins vergelijkbaar of beter vinden dan de Arena? Hahaha. Rings 11 december lijkt me al beter dan dit...
Ben het absoluut met je eens dat de communicatie ronduit slecht is geweest en dat het bijzonder teleurstellend is dat er zoveel toppartijen zijn uitgevallen. Maar toch, in alle eerlijkheid moet ik ook zeggen dat ik de mixfight partijen nog steeds top vind. Ik bedoel: Marc Coleman, Kevin Randleman, Alexander Emilianenko zijn internationale vechters waar ik als mma-liefhebber zeker voor zou komen.

Dat het om 17.00u afgelopen zou zijn vind ik geen ramp: dan lig ik tenminste nog een beetje op tijd in bed ;)

sportfan
08-10-2005, 21:57
Dat het om 17.00u afgelopen zou zijn vind ik geen ramp: dan lig ik tenminste nog een beetje op tijd in bed ;)

Mee eens :)

Deuce
08-10-2005, 22:30
Zoals al werd gezegd....iedere partij hier zou de hoofdpartij van een ander gala zijn....

Halfshot
08-10-2005, 22:40
Zoals al werd gezegd....iedere partij hier zou de hoofdpartij van een ander gala zijn....

Ja precies ik moet nog mijn FIAT Coupe 1.8 16V kwijt.

He, Deuce Ferrari kopen!!! voor weinig.

Deuce
08-10-2005, 22:44
Mischien kijk ik er anders tegenaan omdat ik straks 1 meter van de ring afzit....... :wink:

dontmindme
09-10-2005, 06:28
Ben blij dat ik geen kaartje heb gekocht. Had dit vorig jaar al zien aankomen....Geen communicatie, slechte promotie (kwam veel te laat op gang) en een Website die 2 weken voor het event het pas doet. Zelfs op Sherdog zie je vrijwel niets staan! Daarnaast natuurlijk het feit dat bijna alle grote namen zijn weggevallen en er tegenstanders worden weggezet die (nog) niet van dat niveau zijn. Nee, ik wacht voortaan voordat ik kaartjes koop.....

vat het niet helemaal ''blij dat ik geen kaartje heb gekocht''
'' ik wacht voortaan voordat ik een kaartje koop''

xplain

TheSkindo
09-10-2005, 11:06
Heb al vaker bij grote galas als bv 2H2H gehad dat ik een kaartje kocht waarna heel de line-up in elkaar zakte, daarom w8 ik nu tot het laatste moment om te kijken of de line-up blijft staan. In dit geval ben ik daar blij om...

MJOKKIE
09-10-2005, 15:05
Mischien kijk ik er anders tegenaan omdat ik straks 1 meter van de ring afzit....... :wink:

Ben zeer blij met deze belangrijke informatie...

ICON
09-10-2005, 16:12
Mischien kijk ik er anders tegenaan omdat ik straks 1 meter van de ring afzit....... :wink:

Ben zeer blij met deze belangrijke informatie...

daar is dit forum dan ook weer blij mee