PDA

View Full Version : partij badr gaat niet door



Anonymous
07-10-2005, 15:50
ik heb badr gesproken. hij zij dat hij niet in alkmaar vecht maar in japan. vet he.

Sjaak
07-10-2005, 15:52
Nou zeker gaaf, weet Alkmaar dit al :?

mama
07-10-2005, 16:06
Ik had Edwin van Os net aan de telefoon en ja het klopt Badr niet zal vechten in Alkmaar.
hij heeft een losse partij bij de K1 in Japan.
Waarschijnlijk gaat Ignashov een partij draaien in Alkmaar tegen wie is nog niet zeker. Daarover weet ik hoop ik na het weekend meer te weten.
De partij van Sowa komt te vervallen.
Verwacht niet dat Ignashov gelijk tegen een vechter als Hoost komt te staan. Hij is er een tijd uitgeweest en moet er dus weer helemaal inkomen.
Ook zal hij is misschien weer bij Gym Alkmaar gaan voorbereiden op dit gevecht. Ook hierover zal ik jullie op de hoogte houden.

phranq
07-10-2005, 16:33
Verwacht niet dat Ignashov gelijk tegen een vechter als Hoost komt te staan. Hij is er een tijd uitgeweest en moet er dus weer helemaal inkomen.

Ik vond Ignashov tegen Bonjaski nou niet bepaald een slecht figuur slaan! Misschien een rematch tegen Björn?

honingdas
07-10-2005, 16:33
waren Badr zijn woorden niet (na het zien van die partij Sowa - Zimmerman): 'wat een pannekoek, daar ga ik echt niet tegen vechten!'

ehh, dat was een quote!

:wink:

The Bulldog
07-10-2005, 16:51
[quote=mama]Verwacht niet dat Ignashov gelijk tegen een vechter als Hoost komt te staan. Hij is er een tijd uitgeweest en moet er dus weer helemaal inkomen.

quote]

precies.....

denk dat hij en het publiek wel een fatsoenlijke tegenstander verdienen...

mama
07-10-2005, 17:12
Edwin kennende gaat dat ook wel gebeuren.
kijk als Iggy een flapdrol als tegenstander krijgt heeft ut weinig nut om weer in het ritme te komen.

Biiyen
07-10-2005, 17:31
welk K1 event gaat Badr dan vechten?

Tegenstander voor Ignhashov -> Rob Hanneman... Die is Europees kampioen en heeft K1 ervaring, zeker een sterke tegenstander. Hij is lid van Team Aerts dus ook leuk voor de mensen dat Aerts in Alkmaar is dan.

Fr3ddy
07-10-2005, 17:59
Idd, ook vind ik de rematch tegen Bregy wel interessant

Sjaak
07-10-2005, 18:02
waren Badr zijn woorden niet (na het zien van die partij Sowa - Zimmerman): 'wat een pannekoek, daar ga ik echt niet tegen vechten!'


Hij roept wel meer dingen, vraag maar aan Leko :lol:

Silat
07-10-2005, 18:18
kijken of hij in Japan ook zo stoer doet met zijn opkomst :lol:

Ben
07-10-2005, 18:22
ignhashov ik heb wat gemist waarom is hij er uit geweest

MZN
07-10-2005, 18:26
De mogelijkheden zijn de 19de november tijdens de finale of de 5de in Korea . En ja ik weet dat Korea niet in japan ligt maar dat zijn de evenementen rond die tijd....

mama
07-10-2005, 18:30
volgens mij was het 14 november in Japan
Ignashov had een blessure. volgens mij aan zijn knie.

Anonymous
07-10-2005, 18:49
Laat Hari zich maar eerst bewijzen dan tussen die grote jongens te vechten

redjuh
07-10-2005, 19:42
Waarschijnlijk gaat Ignashov een partij draaien in Alkmaar tegen wie is nog niet zeker. Daarover weet ik hoop ik na het weekend meer te weten.


WTF net als in februari!!! DAT WAS ZOOO GAAF

M.Hersisia
07-10-2005, 20:17
waren Badr zijn woorden niet (na het zien van die partij Sowa - Zimmerman): 'wat een pannekoek, daar ga ik echt niet tegen vechten!'

ehh, dat was een quote!

:wink:


Nu alweer een grote mond nadat ie na een minuut op de grond zat door Leko..!!!
Erik Zowa zou het Badr heel moeilijk maken, daar ben ik van overtuigd... 8)

marcelt
08-10-2005, 01:46
hA NOG MEER BADR FANS OP DIT TOPIC!

younes
08-10-2005, 02:22
het verbaast me elke keer dat er veel mensen zijn die graag zien dat badr op zijn bek gaat. het is toch alleen maar goed voor de nederlandse vecht sport als badr het goed doet in japan. ik zelf vind badr echt goed, en hoop dat ie het gaat maken daar.

mossad
08-10-2005, 02:30
het verbaast me elke keer dat er veel mensen zijn die graag zien dat badr op zijn bek gaat. het is toch alleen maar goed voor de nederlandse vecht sport als badr het goed doet in japan. ik zelf vind badr echt goed, en hoop dat ie het gaat maken daar.

Ik ook, Badr is de man. In een rematch maakt hij korte metten met Leko. Soms is hij misschien een beetje te zelfverzekerd maar hij is ongelofelijk getalenteerd en gaat het helemaal maken.

M.Hersisia
08-10-2005, 09:08
het verbaast me elke keer dat er veel mensen zijn die graag zien dat badr op zijn bek gaat. het is toch alleen maar goed voor de nederlandse vecht sport als badr het goed doet in japan. ik zelf vind badr echt goed, en hoop dat ie het gaat maken daar.


Ik niet hoor, ik zie Badr niet graag op zijn bek gaan... Maar als hij over een vechter als Erik Zowa zegt dat het een pannekoek is, maakt hij het zichzelf best lastig als hij dadelijk echt tegenover hem staat en het misschien weer niet waar kan maken...!!! Het verschil Leko , Zowa weet ik zelf ook, maar dan nog weet je nooit hoe een partij zal lopen. Ik had alleen verwacht dat hij een beetje zou dimmen met zijn uitspraken... :wink:
Japan is hem gegund...! :wink:

lil´kickboxer
08-10-2005, 11:31
Ik ben het met Badr´s uitspraken niet altijd eens, maar hij heeft gelijk dat hij die kans in Japan aanneemt! Veel succes!

ulysse
08-10-2005, 11:41
Badr V.S. Ruslan Karaev..... :shock:

redjuh
08-10-2005, 11:57
het verbaast me elke keer dat er veel mensen zijn die graag zien dat badr op zijn bek gaat. het is toch alleen maar goed voor de nederlandse vecht sport als badr het goed doet in japan. ik zelf vind badr echt goed, en hoop dat ie het gaat maken daar.

dat is zo, maar wat dat betreft zou hij een wat volwasener houding aan mogen nemen. kijk we weten allemaal dat hij zijn graantje mee gaat pikken in de K1.
straks, als ie 3 of 4 jaartjes ouder is, en 10 kilootjes zwaarder damn...

(younes als in o.w.-younes?)

marcelt
08-10-2005, 12:12
Ik zie Badr wel graag vechten en vindt hem ook goed en getalenteerd. Dus als vechter ben ik wel een fan. Daarnaast vind ik hem bijzonder onsympathiek door zijn opschepperige houding. Ik stond dus ook op de banken toen Leko zijn praatjes afstrafte. Verder als Nederlander in het buitenland zie ik hem natuurlijk graag winnen.

Ronald
08-10-2005, 12:37
Ik ook, Badr is de man. In een rematch maakt hij korte metten met Leko. Soms is hij misschien een beetje te zelfverzekerd maar hij is ongelofelijk getalenteerd en gaat het helemaal maken.
Ik ben met je eens dat hij een groot talent is, maar tot nu toe heeft hij nog geen enkele grote naam verslagen! Ik zou dan ook niet weten waarom hij op dit moment in een rematch korte metten zou maken met Leko.

sportfan
08-10-2005, 12:50
Ik begrijp niet dat het management hem meteen een rematch regelt tegen Leko. Leko was zijn laatste partij en (zware) nederlaag.

Sportief gezien is dit natuurlijk niet verstandig. Stel dat hij dan verliest? Dan is het toch over lijkt me? Of nog een rematch tegen Ignashov?

Ook Zowa vond ik een verkeerde keuze. Zowa is misschien niet zo getalenteerd als Badr maar je zet een vechter na een verliespartij niet tegen een puncher. Dan was, in mijn optiek, Rodney Faverus een betere keuze geweest voor Badr. Maar goed die partij in Alkmaar gaat dus niet door.

Maar ik ken de motieven vanuit het management niet.

Daarnaast vind ik dat er te veel rematches gevochten worden waarbij het publiek niet gebaat is. Ik snap best dat je, als vechter, een partij verliest snel wee een rematch wilt maar op sportief vlak schiet je er weinig mee op. Een eventuele rematch moet 'in de lucht hangen' en het publiek moet er bij wijze van om 'smeken'... (vind ik).

Ronald
08-10-2005, 13:10
Daarnaast vind ik dat er te veel rematches gevochten worden waarbij het publiek niet gebaat is. Ik snap best dat je, als vechter, een partij verliest snel wee een rematch wilt maar op sportief vlak schiet je er weinig mee op. Een eventuele rematch moet 'in de lucht hangen' en het publiek moet er bij wijze van om 'smeken'... (vind ik).
Helemaal mee eens. Een rematch moet bij voorkeur niet uit "armoede" geboren worden.

M.Hersisia
08-10-2005, 13:16
Ik ook, Badr is de man. In een rematch maakt hij korte metten met Leko. Soms is hij misschien een beetje te zelfverzekerd maar hij is ongelofelijk getalenteerd en gaat het helemaal maken.
Ik ben met je eens dat hij een groot talent is, maar tot nu toe heeft hij nog geen enkele grote naam verslagen! Ik zou dan ook niet weten waarom hij op dit moment in een rematch korte metten zou maken met Leko.


Precies ja..!!! 8)

Halfshot
08-10-2005, 13:33
Ik ben met je eens dat hij een groot talent is, maar tot nu toe heeft hij nog geen enkele grote naam verslagen!

Errol Parris?

Anonymous
08-10-2005, 13:49
Ik ben met je eens dat hij een groot talent is, maar tot nu toe heeft hij nog geen enkele grote naam verslagen!

Errol Parris?

Anthony Hardonck, Aziz Khattou, Gary Turner zijn niet de minsten... toch?

Dat Badr nog een lange weg heeft te gaan dat is duidelijk, maar hij is in ieder geval op de goede weg op 20-jarige leeftijd.

Ps; die rematch zal vanzelf wel komen als ze beiden het 8-mans toernooi van Simon Rutz in Mei willen winnen :wink:

Maroclove

Sjaak
08-10-2005, 15:05
Vind hem zeer onsympathiek en ik vind niet dat je zo over tegenstanders moet praten want dat is beneden alle peil. Als je dan je woorden niet kan waarmaken zoals tegen Leko dan heb je een groot probleem en zet je jezelf te kijk. Beetje meer dimmen en gewoon lekker gaan knokken met respect voor je tegenstander .................

Laat hij is een voorbeeld nemen aan Peter of Ernesto want dat zijn hele grote kampioenen en hebben zo nooit gedaan.

Ronald
08-10-2005, 15:39
Anthony Hardonck, Aziz Khattou, Gary Turner zijn niet de minsten... toch?
Yep, dat zijn idd niet de minsten, het zijn "sub-toppers". Toppers zijn vechters als Leko, Lebanner, Ignashov, Hoost, Bonjasky, Aerts, Schilt, Sefo, Hunt, enz. Hij heeft er daarvan 2 bevochten en ook 2x verloren. Terwijl hij van hen verloor waren zowel Leko als Ignashov ook nog eens niet op hun absolute top. Helemaal geen schande hoor om dan toch te verliezen. Het levert hem daarmee vooralsnog in ieder geval alleen niet de status van "topper" op.

Anonymous
08-10-2005, 17:16
Vind hem zeer onsympathiek en ik vind niet dat je zo over tegenstanders moet praten want dat is beneden alle peil. Als je dan je woorden niet kan waarmaken zoals tegen Leko dan heb je een groot probleem en zet je jezelf te kijk. Beetje meer dimmen en gewoon lekker gaan knokken met respect voor je tegenstander .................

Laat hij is een voorbeeld nemen aan Peter of Ernesto want dat zijn hele grote kampioenen en hebben zo nooit gedaan.

100% mee eens. Dat Badr nu nog zo'n grote bek heeft na die blamage in de Arena geeft wel aan dat hij een enorm bord voor z'n kop heeft. Hij had zeer zeker van Zowa verloren.

Anonymous
08-10-2005, 17:39
Badr verliezen van Zowa ? lijkt me sterk.
enne Ronald over dat Ignasov niet op zijn top was tijdens het gevecht tegen Badr, kan wel waar zijn.
maar we moeten niet vergeten dat Badr als 18 jarige jongenTJE wel de ballen had om het op te nemen (in te vallen nog wel) tegen een topper als Ignasov.

1) Badr heeft LEF
2) Badr heeft TALENT
3) Badr is pas 20 JAAR
4) Badr heeft een GOEIE MANAGEMENT
5) Badr traint bij een SUCCESVOLLE GYM
6) Badr heeft altijd de AANDACHT (positef en/of negatief)
7) Badr heeft alleen NIET zoveel ERVARING, maar laten we ons daar maar niet zo druk om maken,aangezien de bovengenoemde 6 feiten, zwaarder tellen als deze laatse feitje......

Shytown
08-10-2005, 17:50
Daarnaast vind ik dat er te veel rematches gevochten worden waarbij het publiek niet gebaat is. Ik snap best dat je, als vechter, een partij verliest snel wee een rematch wilt maar op sportief vlak schiet je er weinig mee op. Een eventuele rematch moet 'in de lucht hangen' en het publiek moet er bij wijze van om 'smeken'... (vind ik).
Helemaal mee eens. Een rematch moet bij voorkeur niet uit "armoede" geboren worden.

Een "rematch" waar ik heel lang op gehoopt heb, maar die nu niet meer door zal kunnen gaan en minder beladen is, is Rodney vs Valentijn.
Een ander goed voorbeeld is Melvin vs Bob.

Sjaak
08-10-2005, 18:08
we moeten niet vergeten dat Badr als 18 jarige jongenTJE wel de ballen had om het op te nemen (in te vallen nog wel) tegen een topper als Ignasov.

1) Badr heeft LEF
2) Badr heeft TALENT
3) Badr is pas 20 JAAR
4) Badr heeft een GOEIE MANAGEMENT
5) Badr traint bij een SUCCESVOLLE GYM
6) Badr heeft altijd de AANDACHT (positef en/of negatief)
7) Badr heeft alleen NIET zoveel ERVARING, maar laten we ons daar maar niet zo druk om maken,aangezien de bovengenoemde 6 feiten, zwaarder tellen als deze laatse feitje......

Inderdaad!

Niet mee eens !!!

Volgens mij kloppen alle feitjes niet. Hier nog een paar die je toevallig bent vergeten :roll:

8) Badr heeft altijd een hele grote mond en doet alsof hij al de absolute top is want hij zeker (nog) niet is.
9) Badr is altijd zeer denigrerend over zijn tegenstanders.
10) Badr heeft totaal geen respect voor zijn tegenstanders.

De laatste feitjes telllen voor vele heel erg zwaar en als hij zo'n geweldig manegement heeft (en dat is ook zo) waarom wordt hij dan niet gecorrigeerd door zijn manegement op deze punten :?

Hij kan een hele grote worden maar zijn "houding" roept veel, heel veel weerstand op bij het publiek en ook bij zijn tegenstanders. Denk daar maar is over na. Laat hij zich spiegelen aan Peter en Ernesto en proberen om iets te bereiken wat deze jongens hebben gepresteerd en dan kan (mag) je iets gaan roepen en niet eerder :idea:

Sjaak

Biiyen
08-10-2005, 18:19
we moeten niet vergeten dat Badr als 18 jarige jongenTJE wel de ballen had om het op te nemen (in te vallen nog wel) tegen een topper als Ignasov.

1) Badr heeft LEF
2) Badr heeft TALENT
3) Badr is pas 20 JAAR
4) Badr heeft een GOEIE MANAGEMENT
5) Badr traint bij een SUCCESVOLLE GYM
6) Badr heeft altijd de AANDACHT (positef en/of negatief)
7) Badr heeft alleen NIET zoveel ERVARING, maar laten we ons daar maar niet zo druk om maken,aangezien de bovengenoemde 6 feiten, zwaarder tellen als deze laatse feitje......

Inderdaad!

Niet mee eens !!!

Volgens mij kloppen alle feitjes niet. Hier nog een paar die je toevallig bent vergeten :roll:

8) Badr heeft altijd een hele grote mond en doet alsof hij al de absolute top is want hij zeker (nog) niet is.
9) Badr is altijd zeer denigrerend over zijn tegenstanders.
10) Badr heeft totaal geen respect voor zijn tegenstanders.

De laatste feitjes telllen voor vele heel erg zwaar en als hij zo'n geweldig manegenment heeft (en dat is ook zo) waarom wordt hij dan niet gecorrigeerd door zijn manegement op deze punten :?

Hij kan een hele grote worden maar zijn "houding" roept veel, heel veel weerstand op bij het publiek en ook bij zijn tegenstanders. Denk daar maar is over na. Laat hij zich spiegelen aan Peter en Ernesto en proberen om iets te bereiken wat deze jongens hebben gepresteerd en dan kan (mag) je iets gaan roepen en niet eerder :idea:

Sjaak


Sorry Sjaak, typisch NEDERLANDS, als je met je met je koppie boven het maaiveld uitsteekt dan ...... precies.

Badr is cool! Hij heeft groot gelijk om zelfverzekerd te zijn. En wat is geen respect? Een beetje de boel opfucken van te voren? In de USA is het heel gewoon dat vechters elkaar voor een wedstrijd uitmaken voor rotte vis. Sommige mensen hebben dat nodig om te presteren! En geef toe mensen, hebben jullie niet gelachen om al die onzinnige kraam die Badr uitsloeg voor de partij? sorry maar ik vind dat meer humor dan respectloos gedrag. Net als babyface Kadour bij The Contender,, ook zo'n sfeerbepaler.. Leuk om naar te kijken, ik geniet daarvan.

Badr is een beetje gek in zijn kop... so what!

Jofeljoh!
08-10-2005, 18:22
ach, hij is nog jong. Misschien wordt het vanzelf wel minder... hij heeft zelf al eens gezegd in een interview dat het ook een manier was om extra op te vallen... immers er zijn zoveel goede vechters hier in Nederland, en die dingen zoals zijn entree dat zijn dingen die mensen onthouden, waardoor ze zeggen ' jezus man, die hari, die is echt geschift want dit en dat...'

En normaal gesproken houd ik ook niet van dat overdreven getrashtalk (bij Gary Goodridge kan ik het bijv niet hebben, maar die heeft de K-1 skills ook gewoon niet, terwijl ik bij Badr wel geloof dat ie aardig wat kan en veel talent heeft ;)), maar je moet toegeven dat er bij wat bad blood aaridg wat los komt in de ring en partijen met vuurwerk dat zijn wel vaak de mooiste partijen.

Zolang er daarna maar weer onderling respect getoond wordt, is het allemaal weer oke. Ik denk dat Badr wel zeker 100% respect heeft voor Leko, voor en na de partij, het is allemaal spel. Tsjah daar houd je van, of niet. Daarna hebben ze elkaar weer gewoon omhelsd, en dat is bijna bij elke vechter zo. Mes en Simson konden elkaars bloed ook wel drinken, veel trashtalk over en weer, maar in de Arena feliciteerde Simson hem ook gewoon.

Drago is ook altijd pumped in een wedstrijd, soms komt er dan wat los bij hem wat niet iedereen kan waarderen, maar zoals ook bij Direkci, mooie omhelzing, respect, klaar.

Zelfs Bob die geen hand geeft aan Manhoef voor het begin van de wedstrijd (oke had ie nog tegoed), en later beiden toegevend dat het erbij hoorde en dat het een spel was. Ik geloof dat Bob hier ook bijna door iedereen alleen maar in de hemel wordt geprijsd, terwijl ie ook wel vaak 'dirty' vocht... om maar een voorbeeld te geven...

Maarja, uiteindelijk heeft ie natuurlijk alweer een stuk meer gepresteerd dan Hari, en ik weet dat ik wel erg aan eht afdwalen ben, punt is, Hari is nog erg jong maar extreem getalenteerd, je hoorde het al aan Harinck (hij heeft meer talent dan Cikatic en Aerts bij elkaar), laten we ondanks zijn nukken en grillen dit talent een beetje koesteren en hopen dat ie later het stokje overneemt en Nederland goed kan representeren. Aerts en Hoost zijn de jongsten niet meer, Hoost vecht zelfs geen GPs meer dus laten we hopen dat het talent een beetje blijft doorstromen.

En, idd, hij komt heus zichzelf nog wel tegen als ie eens een keertje verliest, niet erg, leert ie weer van. En misschien ook niet, en blijft ie op dezelfde voet verder gaan. Laat het hem dan maar waarmaken ook.

Badr, soms denk ik ook: man man, moet dat nou, maar aan de andere kant: zo ben je, dit is je stijl, die is kenmerkend voor je, vaak heb je het al laten zien, de top is nog erg vroeg maar je zit er tegenaan. Ik zie er zeker naar uit om je te zien vechten in K-1 en om daar ass te kicken. Laat je vooral niet uit het veld slaan door de mensen die je graag op je bek zien gaan (ook al verdien je dat soms wel hehe), dat is aan de ene kant natuurlijk ook je eigen schuld, aan de andere kant is dat ook weer een beetje Nederlandse mentaliteit (iets met het maaiveld enzo).

Anyway, genoeg gepost, ik hoop het beste voor hem. Mensen kunnen veranderen, vechters ook. Botha was bijv ook een ontzettende patser in K-1 in den beginne en het leek erop alsof hij dat image voor hemzelf moest creeeren, volgens mij is het nu juist een alleraardigste vent en merkt ie dat ie die badboy image niet echt nodig heeft. dus ach, het komt wel goed :)

Sjaak
08-10-2005, 18:22
Heeft niks met Nederlands te maken, je praat niet zo over je tegenstanders .......................

Jofeljoh!
08-10-2005, 18:29
En Sjaak: ik kan me goed denken dat je zo denkt hoor. Als ik even naar je icoon kijk en ik zie 'kyokushin' staan, dan denk je meteen aan een vechtsport waarin alles draait om respect en waardigheid.

Zo is K-1 natuurlijk ook begonnen, als 'the best of the best', een mix van verschillende vechtstijlen (met ook oorsprong van seidokeikan, een van de eerste representanten zoals Satake, en natuurlijk had Ishii daar ook zijn oorsprong).

Inmiddels moet je wel even denken dat de realiteit een beetje is ingehaald als je het over K-1 hebt. K-1 is een miljoenenindustrie wat steeds meer richting entertainment value gaat, ipv puur 'een strijd tussen de beste vechters in de wereld'. Natuurlijk lopen er nog steeds de beste vechters rond, maar ook een hoop freaks.

Tuurlijk dan nog altijd respect voor de vechters die nog steeds hun respect tonen en gewoon ingetogen zijn (goeie ambassadeurs zoals Aerts, Hoost, Bonjasky, maar ook Filho, dat soort mensen). Als je kijkt naar gasten zoals Sapp, die poppetjes van Hoost en Le Banner ging opeten, voor rotte vis uitmaken, enzo, en nog steeds wel, dat is een beetje de cultuur nu.

Wil niet zeggen dat dat maar goed is, het is nu eenmaal wel zo. En natuurlijk is het dan ook weleens leuk om iemand op zn bek te zien gaan, het maakt het meeleven natuurlijk alleen maar intenser. Voor K-1 brengen dit soort dingetjes ook geld in het laatje.

Bottom line: de tijden en doelen in de vechtsporten zijn aan het veranderne. Of dit allemaal maar goed is, nee, maar het is wel zo.

Sjaak
08-10-2005, 18:39
En Sjaak: ik kan me goed denken dat je zo denkt hoor. Als ik even naar je icoon kijk en ik zie 'kyokushin' staan, dan denk je meteen aan een vechtsport waarin alles draait om respect en waardigheid.

Zo is K-1 natuurlijk ook begonnen, als 'the best of the best', een mix van verschillende vechtstijlen (met ook oorsprong van seidokeikan, een van de eerste representanten zoals Satake, en natuurlijk had Ishii daar ook zijn oorsprong).

Inmiddels moet je wel even denken dat de realiteit een beetje is ingehaald als je het over K-1 hebt. K-1 is een miljoenenindustrie wat steeds meer richting entertainment value gaat, ipv puur 'een strijd tussen de beste vechters in de wereld'. Natuurlijk lopen er nog steeds de beste vechters rond, maar ook een hoop freaks.

Tuurlijk dan nog altijd respect voor de vechters die nog steeds hun respect tonen en gewoon ingetogen zijn (goeie ambassadeurs zoals Aerts, Hoost, Bonjasky, maar ook Filho, dat soort mensen). Als je kijkt naar gasten zoals Sapp, die poppetjes van Hoost en Le Banner ging opeten, voor rotte vis uitmaken, enzo, en nog steeds wel, dat is een beetje de cultuur nu.

Wil niet zeggen dat dat maar goed is, het is nu eenmaal wel zo. En natuurlijk is het dan ook weleens leuk om iemand op zn bek te zien gaan, het maakt het meeleven natuurlijk alleen maar intenser. Voor K-1 brengen dit soort dingetjes ook geld in het laatje.

Bottom line: de tijden en doelen in de vechtsporten zijn aan het veranderne. Of dit allemaal maar goed is, nee, maar het is wel zo.

Goeie reactie Jofeljoh en je hebt gelijk ik denk inderdaad vanuit mijn kyokushin achtergrond.

Het gaat mij er alleen om of het K1 nu een "circus" is of niet je kan altijd respect voor je tegenstander opbrengen voor, tijdens en na je wedstrijd en zoals je zelf al aangeeft, kijk is naar Aerts, Hoost, Bonjasky, Filho maar ook een Semmy Schilt, Andy Hug en Michel Wedel

Hele grote vechters en kampioenen en je hebt ze in hun hele carriere niet kunnen betrappen op zulke "populaire" uitspraken. Waarom niet, ze hebben het niet nodig en ze vechten vanuit een budogedachte en willen winnen maar in de ring of op de mat.

En daarom zijn deze jongens bij iedereen geliefd, doe aub normaal en als je clown naast vechter wil zijn ga dan lekker naar Circus Baltini en onthou je van denigrerende opmerkingen over tegenstanders.

osu Sjaak

Jofeljoh!
08-10-2005, 18:47
Ja geef ik je gelijk in, die vechters zijn zeer populair.

Maar zeker in Japan is het overgrote gedeelte geen diehard vechtsportliefhebber meer, het is inmiddels entertainment voor de massa. Bob Sapp heeft veel tegenstanders en wordt best gehaat door de diehards hier op internet, maar dit is maar een zeeeer klein gedeelte van de markt die K-1 probeert te plezieren; echt het zal Ishii aan z'n anus corrideren dat de meeste mensen op fora als mixfight, fighttalk, sherdog, etc dit soort freaks liever weg willen hebben.

Bob Sapp heeft immers veel meer fans door zijn gedrag dan tegenstanders. Echt, die gast is zo populair en heeft zoveel geld verdiend met reclamespotjes etc, niet normaal. En zo zal het met Badr misschien ook vergaan. Verguisd door sommigen, maar aanbeden door een veel grotere groep.

Dus die clowns blijven er altijd. Hari zie ik momenteel als een soort kruising van een toekomstige kampioen met de nukken van een Sapp. Toch denk ik dat het later nog wel gaat goedkomen.

Want laten we wel wezen, iemand als Leko heeft ook een hoop shit gepraat over Hoost in 97 (ben bronnen aan het zoeken, maar het lukt me niet echt, het was volgens mij in een interview met hem dat ikd at gezien had :P) en die heeft ook flink ingebonden. Bij sommigen hoort het misschien in het leerproces? Wie weet... En Hari is gewoon een arrogante Amsterdammers, hebben er wel meer last van daar :twisted:

Sjaak
08-10-2005, 18:59
Hehe eindelijk een reactie uit het juiste kamp !

[quote]Eerst zeg je dat alle feitjes niet kloppen en daarna zeg je zelf dat ie toch wel een goed management heeft.

Precies dat zeg ik en als je 7 feiten opsomt en er kloppen er een paar niet dan kloppen niet alle feitjes.

Ik weet dat hij een goed "manegement" heeft en ik geef ook aan dat er werk voor hun te doen is. Je veranderd niet iemand in een paar maanden dus je moet zijn manegement nog wat tijd geven om hem hier en daar wat bij te schaven zowel in als buiten de ring.


Bovendien kloppen verder ook alle feiten. Jouw punt 8 komt neer op punt 6 van de guest. Hij zegt dat Badr zowel positieve als negatieve aandacht heeft, en die grote mond die jij noemt, komt neer op die (voor jou) negatieve aandacht.

Negatieve aandacht is een zeer ruim begrip en daar kan heel veel onder vallen dus ik noem het even bij zijn naampje want negatieve aandacht is een beetje vaag.


Verder kun je punt 9 en 10 van jou volgens mij als 1 zien.
Heb je Badr wel eens gesproken?

Volgens mij verwar je een paar dingetjes hoor want lef heeft niks te maken met mijn punt 9 en 10, helemaal niks !!!!! Ik vind dit echt pure onzin wat je nu opschrijft.


Zo ja, dan pas kun je oordelen over of hij wel of geen respect heeft voor zijn tegenstander.

Weer zo'n dooddoener we hebben allemaal gezien hoe hij de laatste maanden praatte over zijn tegenstanders en btw door met iemand te praten zie je niet of hij respect heeft hoor, respect komt van binnen en in geen spel, dat straal je uit en dat voel je ..............


Waarom hij niet gecorrigeerd wordt door zijn management? Badr is juist door zijn mediagedrag en show iemand die iets extra's brengt en zo iemand is vaak commercieel aantrekkelijk. Mensen die niets speciaals hebben, zijn er zo veel en dus niet altijd even leuk.

Je zegt me nu dus dat Peter, Ernesto, Semmy, Remy niet altijd even leuk zijn :roll: OK jullie keus om hem niet bij te sturen, de tijd zal het leren of je de juiste keus hebt gemaakt :idea:


Je zegt dat hij veel weerstand oproept bij het publiek maar er zijn ook zat mensen die het prachtig vinden. Het is zo: je houd van z'n stijl of je haat het. En door al zijn uitlatingen zorgt hij er wel voor dat mensen al lang van tevoren en lang erna over zijn partijen praten (zie Badr vs Leko).

En waarom denk je dat mensen nog lang over deze partij zullen praten ? Omdat Leko het ongenadig afstrafte en op zijn plek zette en niet omdat Badr nu zo geweldig was.


En eerst wordt er geroepen dat hij geen topper is en nu moet hij zich gaan spiegelen aan Ernesto of Peter? Beetje tegenstrijdig, lijkt mij.

Nee hoor, je spiegelen aan grote voorbeelden betekent dat je bepaalde dingen van deze kampioenen moet oppakken en dan kan hij daar door groeien dus is zie niet in wat daar tegenstrijdig aan is ?


En dat hij pas iets mag roepen als hij gepresteerd heeft wat zij gepresteerd hebben, vind ik ook een beetje onzin want die superprestaties zijn bijna niet te evenaren. Bovendien: o.a. Leko, Hunt, Ignashov, Sefo, Lebanner, Bonjasky en Schilt zouden dus ook niets mogen roepen want ook zij hebben niet gepresteerd wat Ernesto en Hoost hebben gepresteerd.

Volgens mij snap je er niet veel van hoor want het gaat niet wanneer je wat mag roepen het gaat er om of het nodig is om je zo denigrerend uit te laten over collega's en je zo supurieur op te stellen terwijl je dat niet bent :roll:

Sjaak

Sjaak
08-10-2005, 19:03
Wie weet... En Hari is gewoon een arrogante Amsterdammers, hebben er wel meer last van daar :twisted:

Haha :D ik mag jou wel met deze uitspraken :lol: het blijven godenzonen he :roll: Was leuk met je gesproken te hebben moet weg naar een feest.

Proost

Sjaak

Wheelie
08-10-2005, 19:32
Ik vind Badr echt een super talent en hoop dat hij het gaat maken in Japan.
Die grote bek en "disrespect" zie ik meer als een spel van hem en ik geniet er van ;)

Anonymous
08-10-2005, 19:54
jongens jongens .... manAgement is met een A en neit met een E

Jofeljoh!
08-10-2005, 20:03
' niet' schrijf je niet als ' neit' .

What's your point?

Anonymous
08-10-2005, 21:00
' niet' schrijf je niet als ' neit' .

What's your point?

SMUAHAHAHHAHAHA

he topper zo top ben je dus ook alweer niet

Anonymous
08-10-2005, 21:02
Precies dat zeg ik en als je 7 feiten opsomt en er kloppen er een paar niet dan kloppen niet alle feitjes.

Je schreef 'Volgens mij kloppen alle feitjes niet' en dat is iets anders dan wanneer je zegt "Volgens mij kloppen niet alle feitjes". Weet wat je schrijft, Sjaak.


Ik weet dat hij een goed "manegement" heeft en ik geef ook aan dat er werk voor hun te doen is. Je veranderd niet iemand in een paar maanden dus je moet zijn manegement nog wat tijd geven om hem hier en daar wat bij te schaven zowel in als buiten de ring.

Wat is er voor werk te doen dan en wat moet er veranderd worden? Ik heb het erover dat Badr commercieel aantrekkelijk is vanwege dat show- en mediagedrag dus zie ik niet in in hoeverre jouw reactie relevant is, want ik heb het helemaal niet over veranderen.


Volgens mij verwar je een paar dingetjes hoor want lef heeft niks te maken met mijn punt 9 en 10, helemaal niks !!!!! Ik vind dit echt pure onzin wat je nu opschrijft.

Ik bedoelde niet dat je jouw punt 9 en 10 met punt 1 van de guest moest vergelijken maar met elkaar. In mijn ogen komen punt 9 en 10 zo ongeveer op hetzelfde neer, dus dat bedoelde ik met dat je ze als 1 kunt zien.


Zo ja, dan pas kun je oordelen over of hij wel of geen respect heeft voor zijn tegenstander.


Weer zo'n dooddoener we hebben allemaal gezien hoe hij de laatste maanden praatte over zijn tegenstanders en btw door met iemand te praten zie je niet of hij respect heeft hoor, respect komt van binnen en in geen spel, dat straal je uit en dat voel je ..............

Gezien? Met eigen ogen? Of gelezen??
Ik heb Badr in de aanloop naar Leko een aantal keren van zeer dichtbij meegemaakt (hij bracht me lekkere broodjes warm vlees, hehe ;)) en hij heeft zeker wel respect voor zijn tegenstanders. De manier waarop iemand zich via de media profileert, is niet altijd de manier waarop hij/zij leeft. Badr is een showman en weet goed die hype te creeëren.


Je zegt me nu dus dat Peter, Ernesto, Semmy, Remy niet altijd even leuk zijn :roll: OK jullie keus om hem niet bij te sturen, de tijd zal het leren of je de juiste keus hebt gemaakt :idea:

Nee, dat zeg ik niet. Maar toen Peter en Ernesto opkwamen ging het nog vooral om het knokken bij K-1. Nu gaat het ook voor een groot deel om de entertainmentwaarde. Sem brengt die waarde door EN knokken EN zijn lengte. Die lengte is het extra dat Sem brengt, en die Japanners vinden dat prachtig. Remy heeft weer als extra zijn spectaculaire trappen en vliegende knieën.
Neem een vechter als Bjorn Bregy. Das een vechter die al erg goed is, maar ook steeds beter wordt maar waarom krijgt hij bijvoorbeeld geen wildcard (terwijl ie K-1 Scandinavië gewonnen heeft)? Omdat hij niet een bepaald extra heeft maar 'gewoon' goed knokt.


En waarom denk je dat mensen nog lang over deze partij zullen praten ? Omdat Leko het ongenadig afstrafte en op zijn plek zette en niet omdat Badr nu zo geweldig was.

Juist! En waarom was het in vele ogen een afstraffing? Door die grote bek. Als Badr niets had geroepen van tevoren, was het 'gewoon' een verliespartij van een 20-jarig talent tegen een K-1 topper en niets meer.


Nee hoor, je spiegelen aan grote voorbeelden betekent dat je bepaalde dingen van deze kampioenen moet oppakken en dan kan hij daar door groeien dus is zie niet in wat daar tegenstrijdig aan is ?

Mijn fout! Ik las in dit topic dat hij zich niet mag vergelijken met Hoost en Aerts maar dat kwam niet van jou, dus is dit stuk van jou idd niet tegenstrijdig.


Volgens mij snap je er niet veel van hoor want het gaat niet wanneer je wat mag roepen het gaat er om of het nodig is om je zo denigrerend uit te laten over collega's en je zo supurieur op te stellen terwijl je dat niet bent :roll:

Zoals ik al zei creëert Badr een hype rondom een partij door dit soort uitspraken. Mensen kopen een kaartje voor dit soort partijen. Of ze kopen een kaartje om hem te zien winnen of om het gruwelijk op zn bek te zien gaan, maar hij verkoopt wel! En is dat niet waar het tegenwoordig allemaal om draait?


en toen was jij weer aan de beurt ome Sjaak.

marcelt
09-10-2005, 11:56
Eens met Sjaak!

MJOKKIE
09-10-2005, 15:18
we moeten niet vergeten dat Badr als 18 jarige jongenTJE wel de ballen had om het op te nemen (in te vallen nog wel) tegen een topper als Ignasov.

1) Badr heeft LEF
2) Badr heeft TALENT
3) Badr is pas 20 JAAR
4) Badr heeft een GOEIE MANAGEMENT
5) Badr traint bij een SUCCESVOLLE GYM
6) Badr heeft altijd de AANDACHT (positef en/of negatief)
7) Badr heeft alleen NIET zoveel ERVARING, maar laten we ons daar maar niet zo druk om maken,aangezien de bovengenoemde 6 feiten, zwaarder tellen als deze laatse feitje......

Inderdaad!

Niet mee eens !!!

Volgens mij kloppen alle feitjes niet. Hier nog een paar die je toevallig bent vergeten :roll:

8) Badr heeft altijd een hele grote mond en doet alsof hij al de absolute top is want hij zeker (nog) niet is.
9) Badr is altijd zeer denigrerend over zijn tegenstanders.
10) Badr heeft totaal geen respect voor zijn tegenstanders.

De laatste feitjes telllen voor vele heel erg zwaar en als hij zo'n geweldig manegenment heeft (en dat is ook zo) waarom wordt hij dan niet gecorrigeerd door zijn manegement op deze punten :?

Hij kan een hele grote worden maar zijn "houding" roept veel, heel veel weerstand op bij het publiek en ook bij zijn tegenstanders. Denk daar maar is over na. Laat hij zich spiegelen aan Peter en Ernesto en proberen om iets te bereiken wat deze jongens hebben gepresteerd en dan kan (mag) je iets gaan roepen en niet eerder :idea:

Sjaak


Sorry Sjaak, typisch NEDERLANDS, als je met je met je koppie boven het maaiveld uitsteekt dan ...... precies.

Badr is cool! Hij heeft groot gelijk om zelfverzekerd te zijn. En wat is geen respect? Een beetje de boel opfucken van te voren? In de USA is het heel gewoon dat vechters elkaar voor een wedstrijd uitmaken voor rotte vis. Sommige mensen hebben dat nodig om te presteren! En geef toe mensen, hebben jullie niet gelachen om al die onzinnige kraam die Badr uitsloeg voor de partij? sorry maar ik vind dat meer humor dan respectloos gedrag. Net als babyface Kadour bij The Contender,, ook zo'n sfeerbepaler.. Leuk om naar te kijken, ik geniet daarvan.


Hmm, smaken verschillen, opinions vary... Ik vind die Kadour een irritant teringventje, een echte blaaskaak, verliezen en dan overlopen van de excuses.
Maar om even bij Badr te blijven, Badr is gezegend met een onmiskenbaar talent, de vraag is , net als bij vele talenten, hoe ga je er mee om en wat komt er als gevolg daarvan uiteindelijk van je terecht.

Heb Badr een aantal keren ontmoet, in de kroeg o.a, en hij is dan altijd erg goedlachs, nooit te beroerd voor een praatje en voor je het weet heeft ie een drankje voor je op de bar staan. Heb het ook met hem over zijn opkomst gehad en of dit geen gebrek aan respect voor tegenstanders etc. is. Hij zegt dat je elkaar niet gaat knuffelen in de ring, maar pijn gaat doen. Valt wat voor te zeggen, maar Hoost en Aerts weten dat ook en weten zich toch ook echt als gentleman te gedragen. Als je ziet hoe k-1 vechters tijdens toernooien, zelfs tussen de partijen door, met elkaar omgaan, dan staat dat geheel haaks op de mentaliteit van Badr. Vrienden of collega's buiten de ring, oorlog daarbinnen. Maar het is denk ik een bewuste keus om je zo op te stellen, probleem is dat je altijd zal moeten presteren omdat er hele legers klaar zullen staan om je kop er af te hakken, en dat is begrijpelijk. Zeker in japan, waar ze onder voorwaarden van een bad boy houden zal dit een probleem kunnen worden. Abidi is er een, maar gedraagt zich netjes buiten de ring, en wordt daardoor getolereerd. Badr een goed management, kan ik niet over oordelen, zijn misschien wat veel kapiteins op een schip? We'll see

Badr is een beetje gek in zijn kop... so what!

Anonymous
09-10-2005, 19:48
Ik heb toch een idee dat badr hari het beste bij zijn oude trainer had moeten blijven!!!!!!