PDA

View Full Version : Mini verslag Bushido! *spoilers*



Justinian
09-10-2005, 23:10
Zo, net terug uit Rotterdam. Ondanks de kritiek vond ik het een zeer geslaagde avond, temeer aangezien Chico een toppartij heeft neergezet. Er waren inderdaad een (flink) aantal topartijen uitgevallen, maar al met al toch veel mooie partijen gezien. Op de partij van Randleman na vond ik eigenlijk iedere partij goed.

Het evenement begon met Japanse muziek.
http://members.home.nl/roybjj/mf/bushido/1.gif

Randleman wordt ingetaped voor z'n partij.
http://members.home.nl/roybjj/mf/bushido/2.gif

Marc Coleman, Atilla (pig dog), Phil Baroni, Kevin Randleman en ondergetekende.
http://members.home.nl/roybjj/mf/bushido/3.gif

Na de partij van Chico stonden de hammer house jongens te springen om een foto met Chico :lol: :wink:
http://members.home.nl/roybjj/mf/bushido/4.gif

Er wordt een fotoreportage gemaakt van vechters na de partij.
http://members.home.nl/roybjj/mf/bushido/5.gif

Fedor geeft uitleg in de ring.
http://members.home.nl/roybjj/mf/bushido/6.gif

Onze kleedkamer zat tegenover die van Coleman, Randleman en Phil Baroni. Dus uiteraard even een praatje en wat foto´s gemaakt. Marc Coleman gaf aan dat hij en Phil Baroni allebei nog een contract hebben voor een partij bij Pride, daarna zien ze wel. Phil Baroni die normaal gesproken tijdens de wedstrijden, althans tijdens de weging op 83kg zit, zat nu op ongeveer 100kg! Best grappig hoeveel zo´n gast eigenlijk cut.

Met Marc Coleman ook nog even gepraat over zijn verdere carriere. Hij gaf aan dat hij nu veel pro wrestling doet. Op mijn vraag of Mark Kerr ook nog denkt aan een comeback, mma of pro wrestling, antwoorde Coleman dat dat er niet in zat. Hij vond Kerr maar lazy en soft. Hierbij gaf hij als voorbeeld de prowrestling wedstrijd die hij en Kerr als tag team hadden gevochten... dit was geen succes.

Nadat Chico was opgewarmd vroeg Kevin Randleman of hij onze striking pads mocht lenen voor de warming up. Uiteraard geen probleem.
De partij van Chico was top. Dit maal deed Chico exact wat er vanuit de hoek werd verteld. Staand lekker dichtbij en door proberen te komen met stoten, dit ging goed. Vanuit de clinch een takedown faken en dan toch stoten en op de grond goed posities gepakt en een paar keer mount gevolgd door ground ´n pound. Uiteindelijk ging Rivano neer op een rechter cross geloof ik. Hoewel het voor Rivano natuurlijk jammer is dat hij zijn afscheidspartij heeft verloren, was ik niet minder blij. Op naar het gala in Enschede waar Chico tegen Per Eklund zal knokken.

Even een korte reactie op de partijen:

1. (1st fight) Gegard Mousasi vs Stefan Klever (M.M.A.)
Leuke partij met mooie bokscombinaties van Mousasi.
2. (2nd fight) Tsuyoshi Tajima vs Rodney Faverus (M.T.)
Niet helemaal gevolgd.
3. (3rd fight) Imro Main vs Wiliam Diender (M.T.)
Erg mooie partij met harde akties van beide kanten.
4. (4th fight) Anthony Hardonk vs Ibrahim Magomedov (M.M.A.)
Toppartij. Hardonk vocht het spelletje slim.
5. (5th fight) Ronnie Rivano vs Chico Martinez (M.M.A.)
Toppartij :lol:
6. (6th fight) Jerrel Venitiaan vs Ashwin Balrak (M.T.)
Niet helemaal gevolgd.
7. (8th fight) Gokan Saki vs Nicholas Pettas (M.T.)
Erg mooie partij. Saki begon erg agressief en Pettas deed goed mee. Hoe het precies eindigde is me niet helemaal duidelijk.
8. (9th fight) Kevin Randleman vs Fatih Kocamis (M.M.A.)
Mooie takedowns van Randleman en daarmee is alles gezegd.
9. (10th fight) Tyrone Spong vs Vincent Vielvoye (M.T.)
Toppartij!
10. (11th fight) Mark Coleman vs Milco Voorn (M.M.A.)
Mooie takedown door Coleman gevolgd door een submission. Jammer voor Milco.
11. (12th fight) Alexander Emilyanenko vs Rene Rooze (M.M.A.)
Toppartij voor het publiek!



Enkele foto's achteraf. Ninjamo heeft Coleman toch nog een keer goed geraakt, getuige de blessure aan het oog van Coleman!
http://members.home.nl/roybjj/mf/bushido/7.gif
http://members.home.nl/roybjj/mf/bushido/8.gif
http://members.home.nl/roybjj/mf/bushido/9.gif
http://members.home.nl/roybjj/mf/bushido/10.gif

Ps. Nadat ik belde met Dennuz, tijdens de partij van Randleman, was m’n batterij zo goed als op, dus een pbp zat er vanaf dat moment helaas niet meer in.

Shytown
09-10-2005, 23:22
Bedankt Roy!
Goed om te zien dat Valentijn toch aanwezig was na dat persbericht van deze week.

Justinian
09-10-2005, 23:27
Het was echt een leuk gala. Veel bekenden gezien, o.a. van het forum maar ook veel bekende vechters. Bert Kops heeft nog een paar leuke foto's gemaakt waar we op staan met Martijn de Jong, Joop Kasteel en nog een paar anderen. Joop Kasteel heeft geloof ik wel zin in z'n partij tegen Severn als ik hem zo beluisterde.

Even over de organisatie: hoe slecht de communicatie vooraf was, zo goed was de organisatie van het evenement. Ik vond het allemaal goed geregeld. Oh en over de rondemissen ben ik meer dan goed te spreken!!! Ik kwam er in de gang eentje tegen die gebodypaint was en een kleine blonde met een topfiguur en gezicht, zonder slip :lol: (ik heb Remco en Deuce gevraagd een foto te maken, maar Deuce keek telkens omlaag begreep ik van Remco ;)).

Deuce
09-10-2005, 23:32
LOL de belangrijkste gesprekken die ik heb gehad met remco gingen over het wel of niet hebben van een buikje van een van de rondemissen......een ding was zeker..tieten hadden ze :lol:

Justinian
09-10-2005, 23:34
LOL de belangrijkste gesprekken die ik heb gehad met remco gingen over het wel of niet hebben van een buikje van een van de rondemissen......een ding was zeker..tieten hadden ze :lol:
Hahaha zeg dat wel ja! Jammer dat Remco niet met mij en die rondemissen op de foto wilde ;)

Atama
09-10-2005, 23:37
Leuke foto's Justinian

Ronald
10-10-2005, 00:55
Gafe foto's Roy :thumbs:

Triker
10-10-2005, 01:12
Heerlijke foto's om naar te kijken, veel bekende koppen :)

Zie meteen weer iemand die nog foto's van mij krijgt hahahaa.... Had laatst Attila op z'n streetfighter nog gekiekt...

Verders een gezellig en leuk sfeertje aan de foto's te zien :wink:

mama
10-10-2005, 01:14
http://www.ma-skills.com/marieke/bushido/miss.jpg

http://www.ma-skills.com/marieke/bushido/miss1.jpg

Deuce
10-10-2005, 01:15
Baalde wel dat ik zo'n slecht zicht had aan de ring :lol:

mama
10-10-2005, 01:15
ja idd Deuce je zat beroerd
;)

Triker
10-10-2005, 01:21
http://www.ma-skills.com/marieke/bushido/miss.jpg

http://www.ma-skills.com/marieke/bushido/miss1.jpg

more...
more...
more...
more...

Ronald
10-10-2005, 01:21
Marieke for president :lol:

mama
10-10-2005, 01:28
:oops:
heb er idd meer.
maar ga zo eerst lekker slapen en morgen of overmorgen zien jullie er wel meer van

Triker
10-10-2005, 01:40
:oops:
heb er idd meer.
maar ga zo eerst lekker slapen en morgen of overmorgen zien jullie er wel meer van
Slapen, slapen ???? We zitten hier vol smacht te wachten op die mooie foto's !!!!

Mickey
10-10-2005, 07:50
Hahah! Prachtig, die fotos!


Even over de organisatie: hoe slecht de communicatie vooraf was, zo goed was de organisatie van het evenement. Ik vond het allemaal goed geregeld. Oh en over de rondemissen ben ik meer dan goed te spreken!!! Ik kwam er in de gang eentje tegen die gebodypaint was en een kleine blonde met een topfiguur en gezicht, zonder slip (ik heb Remco en Deuce gevraagd een foto te maken, maar Deuce keek telkens omlaag begreep ik van Remco ).

Nou goed! Iedereen heeft schijnbaar toch een top avond gehad..
En daar gaat het natuurlijk om! Avondje entertainment..

ninjamo
10-10-2005, 09:20
iedereen een top avond ??????????????
:evil:
ik niet

Ronald
10-10-2005, 09:59
Nou goed! Iedereen heeft schijnbaar toch een top avond gehad..
En daar gaat het natuurlijk om! Avondje entertainment..
Dat lijkt me niet de goeie conclusie Mick. Ik zou zeggen dat daar verschillend over gedacht wordt.

Het moet me nog even van het hart, maar wat ik trouwens flink irritant vond was dat ik 70 euro voor m'n kaartjes had betaald en vervolgens blijkt dat je voor 50 euro op dezelfde stoel had kunnen zitten. Ik moest zelfs mensen van m'n plaats af halen die door de organisatie naar beneden werden gestuurd om er te kunnen zitten. Ik had 2 kaarten en daarmee had ik echt het gevoel dat ik 40 euro teveel betaald had. Ik kreeg dan ook de neiging om het terug te gaan halen. Daarbij werden er aan de deur ook nog eens doodleuk wel gewoon 70 euro kaarten verkocht :? . Hoe noem je zoiets met een goed Nederlands woord?


iedereen een top avond ??????????????
:evil:
ik niet
Vertel jouw kant eens Milco...

Marco
10-10-2005, 10:30
ik kan me Ronald zijn reactie helemaal voorstellen

Justinian
10-10-2005, 17:03
Yep, dat is zuur als je zoveel geld hebt betaald. Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat de organisatie liever 1 volle ring heeft dan 2 matig gevulde ringen.

Anyway, mijn avond was top :lol:

Justinian
10-10-2005, 17:12
Keek net in de nieuwsbrief van de Volkskrant en kwam onderstaande tegen!
Vechten tegen vooroordelen


Freefighting wordt nog altijd geassocieerd met de onderwereld en met strijders die elkaar naar het leven staan. Hoewel het eendaagse Rotterdam Rumble veel bekijks trok, zullen de vooroordelen van deze illustere vechtsport voorlopig niet verdwijnen.

De zoektocht naar de bloeddorstige krijger met rooddoorlopen ogen en handen als moordwapens, eindigt abrupt. De deur van zijn kleedkamer zwaait open en Milco Voorn geeft een (vrij stevige) hand, glimlacht vriendelijk en laat zich twee watjes in zijn neus stoppen. ‘Menthol’, zegt hij zacht. ‘Zo krijg ik meer lucht.’

Ter completering van de ontnuchtering waarschuwt hij even later dat hij zijn toque losmaakt, omdat hij ‘nog even naar de pot moet’. In niets herinnert de aardige reus aan het monster dat de posters siert van Rotterdam Rumble.


In Ahoy’ binden zondag freefighters en Thai-boksers met elkaar de strijd aan. Het is een gekrakeel van jewelste in de geïmproviseerde vechtsporthal. Onder het sprookjesachtige schijnsel van blauw-paarse spots is een lijvige Rus drukdoende Antoni Hardonk tot moes te slaan. De Nederlander wordt desondanks hartstochtelijk toegejuicht. Al roeren de vips, die zich achter een tafel vol lekkernijen hebben verschanst, zich nauwelijks.

Maar het hoge showgehalte dat ook dit vechtsportevenement met zich meedraagt, gaat er bij elke toeschouwer in als koek. Chico Martinez oogst een warm applaus met zijn onorthodoxe opkomst. De kaalgeschoren Spanjaard doet zijn bijnaam ‘El Toro’ eer aan en betreedt, getooid met stierenhoorns, de arena met een gitaar in zijn poezelige knuistjes.

Wat vooral opvalt, is het grote aantal toeschouwers dat de moeite heeft genomen een paar mannen te bekijken die er genoegen in scheppen elkaar op gelaat en lichaam te timmeren en te trappen. Op en nabij de parkeerplaats informeren mannen en vrouwen bij passerende automobilisten in het Nederlands en Engels of ze hun kaartje willen verkopen.

De meeste automobilisten hebben hun blik echter gericht op de parkeerwachten, die hen verwijzen naar een veilige haven voor hun voertuig. De Ahoy’-parkeerplaats is afgeladen vol en nee, daar valt niet over te praten.

De ogenschijnlijk grote belangstelling voor een eendaags toernooi, waarin voor de niet-vechtsportadepten onbekende strijders elkaar het leven zuur proberen te maken, kan worden uitgelegd als een Hollands blijk van waardering voor de vechtsporten die in de ring worden beoefend, zoals freefighting.

Maar schijnt bedriegt. De weg naar erkenning van de sport die in Brazilië zijn oorsprong vond en door Japan werd omarmd als het ideale podium waarop eindelijk bekend werd wie beter vecht – de karateka of de kickbokser – is lang, waarschuwt Bob Schreiber.

Schreiber, veertig jaren jong, kan het weten. Als zoon van een judoka maakte hij al vroeg kennis met karate en kickboksen. En nu, heel wat jaren later, hangt hij op een stoel in de kleedkamer van Milco Voorn, die hij zorgvuldig begeleidt naar zijn partij van zondagavond tegen Mark Coleman, die volgens het programmaboekje ‘op wereldniveau wordt gevreesd’. Eigenlijk had Schreider moeten vechten tegen Fedor Emilianenko, maar de hand van ‘de gevaarlijkste man ter wereld’ bleek niet tijdig hersteld van de operatie.

Voorn moet het antwoord schuldig blijven op de vraag waarom een toernooi als Rotterdam Rumble zo veel bekijks trekt. Schreiber denkt het wel te weten. ‘Mensen mogen graag kijken naar vechters die het in de ring tegen elkaar opnemen. Dat was al zo in de tijd van de gladiatoren.’

‘Ze zijn gek op show. Moet je kijken hoe het er in Japan aan toegaat. Daar ben je een held, en niet eens omdat je vecht. Als je daar met een bal kan gooien, zijn ze al idolaat van je. Gewoon, omdat je iets goed kunt. Hier ligt de nadruk vooral op wat je niet kunt.’

Volgens Schreiber betonen Nederlanders zich zeer bekwaam in het uiten van hun vooroordelen. Hij weet zeker dat ‘heel veel’ toeschouwers die in Rotterdam voor het eerst hebben kennisgemaakt met de vechtsport, hun mening erover moesten bijstellen.

Maar toch. Zeg tegen een willekeurig iemand freefighting of noem het inmiddels in Nederland verboden kooivechten en hij zal antwoorden dat de volgende termen als eerste bij hem opkomen: onderwereld, zwart geld, dikke Mercedessen en drugs. En wapens, misschien.

Schreiber is zich ervan bewust: ‘Het ziet er ook heel bruut uit als twee mensen elkaar in de ring aftuigen. Maar waar het om gaat, is dat die sportmannen dag in dag uit keihard trainen om hun lichaam en geest in topconditie te houden. Ik vind het jammer dat de dikke deur die elke dag op kantoor zit, dat niet wil inzien.’

Hij en zijn vrouw Irma, de grande dame van het vrije gevecht, werden hardhandig geconfronteerd met de vooroordelen jegens hun bestaan, toen hun dochter een vriendinnetje thuis inviteerde voor een middagje spelen. De ouders van het meisje wisten niet hoe snel ze er een stokje voor moesten steken. ‘Je komt niet bij die freefighters over de vloer’, waarschuwden ze hun kroost.

‘Alsof ik thuis net zo ben als in de ring’, verweert Schreiber zich. ‘De groenteboer neemt zijn bloemkool toch ook niet mee naar huis? Dat doe ik ook niet met mijn bokshandschoenen.’

Met zijn vrouw runt hij een sportschool. Leden kunnen zich er niet alleen in vechtsport bekwamen, maar ook hun lichaam onderhouden in de inpandige fitnessruimte. Schreiber: ‘Zo verlaag je de drempel voor in vechtsport geïnteresseerde mensen. Nu hoeven ze niet bang dat ze in een duister wereldje komen waarin heel foute dingen gebeuren.’

http://www.volkskrant.nl/sport/1128834104757.html

marcelt
10-10-2005, 17:15
Dat heet in goed Nedrlands : niet gebukt toch genaaid!

mama
10-10-2005, 17:19
pff lekker stukje weer.
mijn ouders lezen de volkskrant. zal het wel weer te horen krijgen.
:?

Justinian
10-10-2005, 17:21
pff lekker stukje weer.
mijn ouders lezen de volkskrant. zal het wel weer te horen krijgen.
:?
? ik vond het wel een aardig stukje.

Remco
10-10-2005, 17:32
Waar zit hem hier de pijn? Het bestaat bijna geheel uit interviews.

mama
10-10-2005, 17:49
sorry vind het niets zeggend en nergens op slaan
Leuk dat ze team schreiber volgen. maar daar hadden ze veel meer van kunnen maken.


Wat vooral opvalt, is het grote aantal toeschouwers dat de moeite heeft genomen een paar mannen te bekijken die er genoegen in scheppen elkaar op gelaat en lichaam te timmeren en te trappen


Onder het sprookjesachtige schijnsel van blauw-paarse spots is een lijvige Rus drukdoende Antoni Hardonk tot moes te slaan


enkele dingen......

Ronny
10-10-2005, 18:07
@hunter...daar komt het in principe wel op neer...

MJOKKIE
10-10-2005, 18:12
Vond het een kritiekloos slap stuk, vooral uit journalistiek oogpunt. Beetje journalist had het wat kritischer aangepakt

mama
10-10-2005, 18:57
eh Marieke
ja daar komt het wel op neer dat snap ik ook wl.
maar op het gelaat en lichaam te timmeren en trappen kan volgens mij ook op een andere manier beschreven worden
Je had er veel meer van kunnen maken.
maar goed zo denk ik erover.
vind het minachtend tenopzichte van de vechters die er lang voor trainen.

Marco
10-10-2005, 20:51
dit klopte volgens mij niet helemaal :

vechtsporthal. Onder het sprookjesachtige schijnsel van blauw-paarse spots is een lijvige Rus drukdoende Antoni Hardonk tot moes te slaan. De Nederlander wordt desondanks hartstochtelijk toegejuicht. Al roeren de vips, die zich achter een tafel vol lekkernijen hebben verschanst, zich nauwelijks.

zjoerd
10-10-2005, 21:04
in het AD stond ook een klein stukje met een foto.

Silat
10-10-2005, 21:52
Anyway, mijn avond was top :lol:

Leuk he zo'n dagje :lol: de mijne was ook top!

Ton
10-10-2005, 23:04
http://members.home.nl/roybjj/mf/bushido/3.gif

Damn wat een vette foto justi!!

Erg leuke dag gehad zo te zien!!! Top

ninjamo
10-10-2005, 23:38
iedereen een top avond ??????????????
:evil:
ik niet
Vertel jouw kant eens Milco...[/quote]wat moet ik er over zeggen ik had liever een lekker partijtje geknokt met de man .
maar als een klem goed zit dan zit ie
balen en hopen dat ik nog eens zo een kans krijg en dan vlieg ik er gewoon in met wat ik altijd doe

Silat
10-10-2005, 23:52
Respect Milco dat jij met Mark Coleman in de ring bent gaan staan.

Ik denk zeker dat je hem KO had kunnen slaan, maar zijn takedowns zijn bijna onvermijdelijk.

Remco
11-10-2005, 10:43
Inderdaad diep respect en groot ontzag! Kun je iets meer uitweiden over je "Coleman-experience"?

MJOKKIE
11-10-2005, 11:48
Is toch vet man dat je met hem in de ring hebt gestaan, wie kan dat nou zeggen...!

Maroclove
11-10-2005, 16:37
Heeft Coleman nou spillebeentjes of lijkt dat maar zo :lol:

Marco
11-10-2005, 16:47
Heeft Coleman nou spillebeentjes of lijkt dat maar zo :lol:

iig spillekuitjes

Justinian
11-10-2005, 17:37
Is toch vet man dat je met hem in de ring hebt gestaan, wie kan dat nou zeggen...!
Ik stond bij hem in de kleedkamer, telt dat ook? :lol:

yas
11-10-2005, 19:22
leuk hoor!

phil gained some weight :lol:

ICON
11-10-2005, 20:46
coole foto ja!!

en idd phil ziet er dik uit :?

Halfshot
11-10-2005, 20:52
Het is dat jullie het zeggen dat het Phil. B is ik had hem echt niet meer herkend.

Heeft Gilbert nog met hem gesproken? :D