PDA

View Full Version : Nederlandse MMA vechters tegen Pride-toppers...????



Anonymous
10-10-2005, 21:20
Als ik kijk naar het gemak waarmee die gasten hebben gewonnen, vraag ik me toch echt af of het in het vervolg wel zo verstandig is. Met alle respect voor onze jongens!!! Het nivo verschil was mij net beetje te groot.
(Behalve Allistair natuurlijk!) Bij Rooze hield ik m'n hart vast die bleef iets te lang liggen hoor

peaccceee

Halfshot
10-10-2005, 21:24
Schilt zou hier niet hebben misstaan.
Yvel, Aerts geef ik ook nog wel een kans

Ralph
10-10-2005, 21:29
Melvin Manhoef. Die zou ik best graag tegen Randleman hebben zien knokken.

Anonymous
10-10-2005, 21:34
hardonk gezien?

Ton
10-10-2005, 22:59
Dalglish zal ik ook wel is willen zien knallen tegen een pride topper!

remco pardoel
11-10-2005, 01:10
wil me zelf volgend jaar ook wel zien tegen een pride (sub)topper
:-)

Deuce
11-10-2005, 01:18
Remco tegen Alexander..................scared yet :lol: 8)

Halfshot
11-10-2005, 01:21
Nou, drop eens een naam? Remco!

Nu ga ik vrienden maken!!!!!!!!.

Want je heb subtoppers genoeg gehad, maar toen wou het ook al niet lukken?

Deuce
11-10-2005, 01:28
Allistair vs randleman
Bob Schreiber vs James Thompson
Yvel Vs Coleman
Manhoef Vs Cyborg (chute box)
Chalid Arrab Vs Dajro Matsui
Fatih Vs Akira Shoij
Remco vs Ron Waterman

Ik noem maar wat.......

Halfshot
11-10-2005, 02:11
Allistair vs randleman
Bob Schreiber vs James Thompson
Yvel Vs Coleman
Manhoef Vs Cyborg (chute box)
Chalid Arrab Vs Dajro Matsui
Fatih Vs Akira Shoij
Remco vs Ron Waterman

Ik noem maar wat.......

Dit is nou net de top niet, op Allistar na.
En ik meen dat deze topic min of meer bedoeld was om te zeggen dat, als we ff onze rooze bril afzetten.
Nederland nog een lange weg te gaan heeft.
Wat wij toppers vinden(met een Nederlandese nationaliteit) zijn internationaal, tja hoe moet ik het zeggen?

Het zijn leuke tegenstanders.

Oltje
11-10-2005, 11:06
De enige jongens die wat te zoeken hebben tegen vechters uit pride zijn, naar mijn mening, Alistair en Manhoef.

The Maniac
11-10-2005, 12:23
Er zijn er natuurlijk wel meer dan Manhoef en Allistair

Manhoef heeft nog niet tegen een grote topper bewezen zijn laatste partijen waren tegen Piemonte die een record van 7-8, daarvoor tegen Paul Calhoon die toch genoemd kan worden als een B-class fighter. Manhoef is zeer zeker een man voor de toekomst hij heeft een zeer gevaarlijke standup en sterke takedown defense maar hoever zit zijn ground game als hij in Pride komt te staan dan moet hij toch tegen een Japanse vechter aantreden gasten zoals Nakamura, Ikuhisu Minowa of Sakuraba(ok scratch Saku want die heeft nooit tegen een nederlander aangetreden)
die toch bekend staan als vechters met gevaarlijke subskills en bijna elk nederlander die tegen die gasten hebben gestaan zijn toch onderuit gegaan(Gilbert tegen Minowa, Arrab weliswaar geen nederlander maar vecht voor Golden Glory onderuit tegen Nakamura. Valentijn vocht in K-1 Romanex en ging ook onderuit tegen een jap(Shungo Oyama)

Rodney Faverus vind ik ook wel een topper (heeft toch mannen zoals Manhoef, Cheick Kongo, Joe Riggs, Diabate en Dave Vader verslagen)

Gilbert Yvel altijd gevaarlijk zet hem tegen een staande vechter en het wordt een war(ZIJN GROUND GAME WORD STEEDS BETER).

Anthony Hardonk een goede standup vechter met degelijke ground game
heeft toch in ROTR Wes Sims weten te submitten(Frank Mir is het niet gelukt) laatse partij was een beetje teleurstellend.

Valentijn Overeem is een beetje aan het afzakken maar hij heeft toch grote overwinningen in zijn record. Vind hem toch nog een een super vechter als hij mits in vorm is.

Anonymous
13-10-2005, 10:07
Volgens mij heeft alleen Allistair een kans tegen een topper. Ten minste, als we het over toppers als, Silva, Fedor, Nog etc. Hebben. Ik denk dat er (helaas) geen Nederlander te vinden is die langer dan 1 ronde overeind zal blijven (als het meezit).

PigDog
13-10-2005, 13:15
Mijn bescheiden mening is dat de Pride vechters vaak vanuit een worstelachtergrond komen. Dit kon je sterk terug zien in de Rotterdam Rumble gevechten. Ook zitten ze veel in de gym, en zijn beresterk. Onze toppers trainen niet zo, en hebben dan ook een serieuze achterstand als je op Pride regels vecht.
Als de gevechten meer staande worden gehouden (30 sec. regels enz) zal het ook met onze jongens goed komen.....

Mephisto
13-10-2005, 13:41
Mijn bescheiden mening is dat de Pride vechters vaak vanuit een worstelachtergrond komen. Dit kon je sterk terug zien in de Rotterdam Rumble gevechten. Ook zitten ze veel in de gym, en zijn beresterk. Onze toppers trainen niet zo, en hebben dan ook een serieuze achterstand als je op Pride regels vecht.
Als de gevechten meer staande worden gehouden (30 sec. regels enz) zal het ook met onze jongens goed komen.....

Met een 30 sec. regel pak je de grondvechter zijn sterkste punt af, je krijgt 30 sec. om de wedstrijd te beslissen, er is staand toch ook geen 30 sec. regel. zo van, na 30 sec. geen KO ga dan maar proberen om je tegenstander te werpen, lukt dat niet na 30 sec. ga dan maar grondvechten. Als dat je ding is moet je Jiu-Jitsu Fighting System gaan doen. De top in MMA is goed in alles, kijk maar hoe Fedor Coleman versloeg, en dat is het probleem met Nederlandse vechters in het algemeen, te weinig aandacht voor het grondwerk en logisch want in de Nederlandse ring wordt je, uitgezonderd als je Shooto draait, uitgefloten als je aan het "knuffelen" bent.

Mephisto
13-10-2005, 13:44
Ter aanvulling, noem een echte Nederlandse topper in het MMA en dan blijkt dat er een goede tot zeer goede achtergrond is in het grondwerk. Ik denk dat aansluitend op Pigdog z'n verhaal de grondvechters zich beter hebben aangepast aan de omstandigheden in de ring/kooi dan de staande vechters.

micha
13-10-2005, 15:42
Als je bij Cor Obi1 Hemmers in Breda traint komt het allemaal goed :wink: 8)