PDA

View Full Version : Iemand KO laten gaan zonder hem te slaan



dokter flinstone
11-10-2005, 08:54
Ik weet het een rare titel maar hier een filmje van een 7e dan karateka die beweert mensen KO te kunnen slaan zonder ze aan te raken.
Het schijnt alleen niet altijd te lukken???

http://www.blennus.com/index.php?option=content&task=view&id=732&Itemid=

Dennuz
11-10-2005, 09:40
Heb dit wel eens eerder gezien, het lukte alleen bij zijn eigen leerlingen..

lady in red
11-10-2005, 10:03
=pendakar?

Tsuki
11-10-2005, 10:05
ik zag het filmpje gisteravond , heel cool ....................... ;-)

Arjan
11-10-2005, 13:05
Is dit echt dan, ziet er zo vaag uit, nog nooit van gehoord

cactusdre
11-10-2005, 13:13
Iemand Ko laten gaan zonder te slaan=HIGHKICK! :lol:

NTT-FX
11-10-2005, 13:16
Dubbel ;) (http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=15880)

Dim mak bestaat wel maar deze man is er een beetje raar mee bezig ;)
of het kan ?
Er komen een aantal technieken langs waarmee ze iemand met slecht enkele kleine tikjes 'neer' krijgen.
Dat is inderdaad mogelijk ; al werkt het niet bij iedereen en het effect is ook niet bij iedereen hetzelfde.

Het " no touch knock out " idee ben ik nog niet van overtuigd maar het zou heel goed kunnen.

Website van een Nederlander die hier mee bezig is (www.leeroy.nl)

Paganstars
11-10-2005, 13:21
dimmak werkt echt... alleen moet het niet een of andere n00b doen....

Jochem
11-10-2005, 16:37
Dubbel ;) (http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=15880)

Dim mak bestaat wel maar deze man is er een beetje raar mee bezig ;)
of het kan ?
Er komen een aantal technieken langs waarmee ze iemand met slecht enkele kleine tikjes 'neer' krijgen.
Dat is inderdaad mogelijk ; al werkt het niet bij iedereen en het effect is ook niet bij iedereen hetzelfde.

Het " no touch knock out " idee ben ik nog niet van overtuigd maar het zou heel goed kunnen.

Website van een Nederlander die hier mee bezig is (www.leeroy.nl)

Misschien moet je het de powerrangers vragen hoe het moet.

njgroene
11-10-2005, 19:36
Ik heb wel eens mensen gesproken die bij Leeroy zijn langsgeweest die nu niet bepaald overtuigd terugkwamen. Maar misschien is het percentage nuchtere hollanders dat gevoelig is voor Dim Mak wel wat lager dan gemiddeld ;)

Ik denk altijd naar zo:
Bij Jomanda liggen ook mensen te shaken op de grond zonder dat ze zijn aangeraakt. Als iemand maar genoeg gelooft dat ie neer gaat...

Maar vanuit psychologisch oogpunt blijft het natuurlijk een erg interessant fenomeen :D

Halfshot
11-10-2005, 19:48
Ik heb wel eens mensen gesproken die bij Leeroy zijn langsgeweest die nu niet bepaald overtuigd terugkwamen. Maar misschien is het percentage nuchtere hollanders dat gevoelig is voor Dim Mak wel wat lager dan gemiddeld ;)

Ik denk altijd naar zo:
Bij Jomanda liggen ook mensen te shaken op de grond zonder dat ze zijn aangeraakt. Als iemand maar genoeg gelooft dat ie neer gaat...

Maar vanuit psychologisch oogpunt blijft het natuurlijk een erg interessant fenomeen :D

Oplichten een is een interessant fenomeen

njgroene
11-10-2005, 19:52
Oplichten een is een interessant fenomeen

Tja, ach zo kun je het ook zien natuurlijk. Toch denk ik dat veel van die leraren heus wel geloven dat ze daadwerkelijk met iets tastbaars bezig zijn hoor. Niet iedereen houd er nu eenmaal altijd zuiver rationele ideeen op na. ;)

Alleen een beetje jammer als zo'n leerling het in de kroeg probeert...

Halfshot
11-10-2005, 19:58
[quote="njgroene
Alleen een beetje jammer als zo'n leerling het in de kroeg probeert...[/quote]

Dat die mijn biertje omgooit zonder fysiek contact ?

Nou, ik vermoed dat daarna een Noors onderzoek bevestigd word. :D

redjuh
11-10-2005, 20:50
ik snap de theorie van de Dim mak (het breken van alleen de onderste steen in een stapel bijv. bakstenen toch?) wel. hij is mij es uitgelegd door iemand die volgens mij meester in pencak silat was ofzow.

je kunt het vergelijken met een perpetuem mobile.
zo'n rijtje balletjes die eindeloos blijven tikken. de kracht van het eerste balletje wordt doorgegeven zodat alleen het laatste balletje beweegt. wellicht dat dit dus ook met het breken van stenen kan?

naja wel grappig om over te lezen iig.

maar net als met alles eerst zien / zelf meemaken, dan geloven.

Halfshot
11-10-2005, 21:01
ik snap de theorie van de Dim mak (het breken van alleen de onderste steen in een stapel bijv. bakstenen toch?) wel. hij is mij es uitgelegd door iemand die volgens mij meester in pencak silat was ofzow.

je kunt het vergelijken met een perpetuem mobile.
zo'n rijtje balletjes die eindeloos blijven tikken. de kracht van het eerste balletje wordt doorgegeven zodat alleen het laatste balletje beweegt. wellicht dat dit dus ook met het breken van stenen kan?

naja wel grappig om over te lezen iig.

maar net als met alles eerst zien / zelf meemaken, dan geloven.
Perpetuum mobile bestaat (nog) niet

dat is toch heel iets anders

kyokushin
11-10-2005, 22:21
is inderdaad iets anders, een pepetuem mobile is een mechanisme dat oneindig door kan bewegen, dus zonder energieverlies.

Octavius
11-10-2005, 22:46
ik snap de theorie van de Dim mak (het breken van alleen de onderste steen in een stapel bijv. bakstenen toch?) wel. hij is mij es uitgelegd door iemand die volgens mij meester in pencak silat was ofzow.

je kunt het vergelijken met een perpetuem mobile.
zo'n rijtje balletjes die eindeloos blijven tikken. de kracht van het eerste balletje wordt doorgegeven zodat alleen het laatste balletje beweegt. wellicht dat dit dus ook met het breken van stenen kan?

naja wel grappig om over te lezen iig.

maar net als met alles eerst zien / zelf meemaken, dan geloven.

Minder Bloodsport kijken.

redjuh
11-10-2005, 23:51
octavius... grappig, maar daardoor komt het niet.

ik zeg ook niet dat ik denk dat het kan. ik zei alleen dat een uitleg die iemand mij ooit gaf, wel geloofwaardig klonk, en zoals ik al zei, eerst zien dan geloven

Halfshot
12-10-2005, 00:12
Ongeveer 2005 jaar geleden werd er in Bedlhem, in een stal........

Vermoedelijk zie je hem al aankomen.

Er zijn miljarden mensen, die geloven in iets wat ze nog nooit gezien hebben.

En.............

Oplichters overal en altijd
En de beste manier als je een paar aposels(of hoe heten die krengen ook?)
bij je heb.

Ronald
12-10-2005, 07:41
Perpetuum mobile bestaat (nog) niet
En daarom is het ook best wel een aardige vergelijking :lol: