PDA

View Full Version : Boekje over Japan : belachelijke uitleg wat K-1 is.



payap
11-10-2005, 21:16
Van het weekend leende ik bij de bibliotheek het boekje “Tekkels in Tokio� gids voor hedendaags Japan geschreven door Freek Vossenaar.

Altijd leuk zoiets te lezen omdat je dan verwacht wat van een land te lezen en ook te weten te komen. Tot dat ik op pagina 51 aankwam (boekje telt 175 blz) en hij zo waar wat over de K-1 vertelde. De onzinnigheid die hij uitkraamt over wat K-1 nu precies is, is bedroevend. Ik heb het boekje ook aan de kant gegooid want de andere dingen die hij over Japan verteld zullen waarschijnlijk dan ook wel van hetzelfde inhoudelijke niveau zijn.

quote uit het boekje over het onderwerp K-1


Nieuw Japan kijkt liever naar een lokale variant van het Amerikaanse profworstelen met die extravagante, kleurrijke publiekbespelers die een show van hun sport maken en ook niet schromen de scheidsrechter voor rotte vis uit te maken. Een populaire variant van dat soort worstelshow is het in 1993 “uitgevonden� K-1 waarin geen enkele spelregel meer geldt. Het is simpelweg de bedoeling de tegenstander volledig in puin te trappen. Ook hier veel deelnemers uit het buitenland, vaak uit streken waar men er niet tegenop ziet om voor een buidel geld tot moes geslagen te worden. Ware helden in Japan zijn de Nederlanders Peter Aerts, Ernesto Hoost en Remy Bonjasky, forse vechtmachines waarvan niemand in Japan gelooft dat ze bij ons onbekend zijn. De finale van de K-1 Grand Prix in Tokio trok in 2004 bijna 65.000 toeschouwers en leidde tot milde gevechten tussen tv-stations die het wilden uitzenden. Bonjasky, een voormalige Postbankmedewerker uit Almere, won in de finale van de Japanner Musashi dankzij zijn specialiteit, de vliegende knie.

Het is toch in en in triest dat iemand die een boek schrijft zulke onzin er in zet ? Zou daar nu inhoudelijk helemaal geen onderzoek naar gedaan zijn ?

Jay Hoov
11-10-2005, 21:19
Volgens mij moet het mixfight knokteam weer opgetromeld worden :twisted:

Anonymous
11-10-2005, 21:31
Die Freek Vossenaar werkt in Tokio als landbouwattaché op de Nederlandse ambassade. Als hij daar ook zo uit zijn nek lult zijn 'onze belangen' bij hem zeker in goede handen.

Muay Thai Elite
11-10-2005, 21:38
Nou het klopt toch redelijk :lol:

Paganstars
11-10-2005, 21:59
ik denk dat die gozer gewoon eens een keer moet gaan kijken hoe getrained wordt...

Anonymous
11-10-2005, 22:05
Die man heeft gelijk, hij kijkt het gewoon op een andere manier na.
Mijn moeder zou het stuk zo geschreven kunnen hebben en kraamt zij dan onzin uit ?

Wij weten hoe het zit en mensen houden van overdrijven zeker mensen die dit schrijven.
Maar ach hij liegt alleen dat het zonder regels is maar het blijft een feit dat je zeker iemand tot moes moet schoppen ;)

Halfshot
11-10-2005, 22:16
Hij schrijft ook boeken over Thailand :?

Paganstars
11-10-2005, 22:17
Die man heeft gelijk, hij kijkt het gewoon op een andere manier na.
Mijn moeder zou het stuk zo geschreven kunnen hebben en kraamt zij dan onzin uit ?

Wij weten hoe het zit en mensen houden van overdrijven zeker mensen die dit schrijven.
Maar ach hij liegt alleen dat het zonder regels is maar het blijft een feit dat je zeker iemand tot moes moet schoppen ;)

Ben ik het niet mee-eens.... Ik interpreteer dat als iemand helemaal kapot schoppen en slaan.... maar verre van, zoiets zou nooit kunnen gebeuren alleen door een freak accident!

Ronald
11-10-2005, 22:35
Het is toch in en in triest dat iemand die een boek schrijft zulke onzin er in zet ? Zou daar nu inhoudelijk helemaal geen onderzoek naar gedaan zijn ?
Damn, wat een prutser ben je dan hé :shock: . Het is zulk broddelwerk dat je er zelfs niet meer kwaad over kunt worden; 't is gewoon lachwekkend :lol: .

Paganstars
11-10-2005, 22:47
Het is toch in en in triest dat iemand die een boek schrijft zulke onzin er in zet ? Zou daar nu inhoudelijk helemaal geen onderzoek naar gedaan zijn ?
Damn, wat een prutser ben je dan hé :shock: . Het is zulk broddelwerk dat je er zelfs niet meer kwaad over kunt worden; 't is gewoon lachwekkend :lol: .

tis niet eens meer lachwekkend... tis gewoon te treurig voor woorden!

ibbie
12-10-2005, 11:59
ik denk dat hij in de war is met een computerspelletje

Biiyen
12-10-2005, 12:03
hahaha dan ben je idd een prutser (http://www.watbenjedan.nl)!

MB667
12-10-2005, 12:46
http://balans.bookman.nl/voorjaar2005/ills/38b.jpg

Onze Freek lijkt een beetje op die van friends

jcsport
12-10-2005, 15:17
Ha Ha, op zoek naar een reisgids voor Thailand ben ik ook regelmatig dit soort onzin tegengekomen, waardoor het betreffende boek ook niet gekocht heb. idd, hoe serieus moet je de rest van de info nog nemen?

jcsport
12-10-2005, 15:21
Die man heeft gelijk, hij kijkt het gewoon op een andere manier na.
Mijn moeder zou het stuk zo geschreven kunnen hebben en kraamt zij dan onzin uit ?

Maar jouw moeder schrijft geen reisgidsen. toch?
Ik vind gewoon als je een reisgids koopt dat je ervanuit moet kunnen gaan dat er onderzoek is gedaan naar de dingen die er geschreven worden. Als reisgidsenschrijver kun je er moeilijk vanuitgaan dat jouw mening ook die van je lezers is.

Anonymous
12-10-2005, 15:39
Het is toch in en in triest dat iemand die een boek schrijft zulke onzin er in zet ? Zou daar nu inhoudelijk helemaal geen onderzoek naar gedaan zijn ?

Misschien heeft hij gekeken naar Sapp tegen Akebono. Dan kan ik me er nog iets bij voorstellen :lol:

payap
12-10-2005, 17:53
Misschien heeft hij gekeken naar Sapp tegen Akebono. Dan kan ik me er nog iets bij voorstellen

:lol: maar hij heeft het ook over elkaar in puin trappen. deze heren doen meer aan een hond denken die ff een plasje doe en zijn poot optil.

Emilio
13-10-2005, 17:36
ja erg treurig dat soort stukjes.