PDA

View Full Version : Haha ik wist het wel



Sjaak
14-10-2005, 12:18
De Telegraaf schrijft vandaag dat schoolgaande jeugd in het weekend zoveel alcohol zuipt, dat veel scholieren op maandag nog de hele dag onder invloed of met de naweeën van het drankgebruik in de klas zitten. Bij het Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (NIGZ) wordt het verschijnsel al blauwe maandag genoemd.

Volgens Rob Bovens van het NIGZ - leider van de campagne Drank maakt meer kapot dan je lief is - is het tegenwoordig voor veel scholieren de normaalste zaak van de wereld om in het weekend drie dagen lang stevig door te drinken: ''Van de 16- tot 18-jarigen begint 17 tot 20% al op de vrijdagavond stevig te drinken, de zaterdag en de zondagavond volgen ook nog en dan zit je dus nog halfdronken in de schoolbanken op maandagochtend. Ze drinken op een zaterdagavond gemiddeld 15 tot 20 glazen bier. Aangezien het een uur duurt voordat je lichaam een glas bier afbreekt, blijf je dus lang onder invloed.''

Diverse leraren van verschillende middelbare scholen vinden dat de maandag door hen niet meer als een volwaardige lesdag kan worden beschouwd. Het opnamevermogen van de kinderen is na een zuipweekend zo laag dat ze niks leren. Ze hebben minstens een dag nodig om de alcohol weer uit hun lichaam te krijgen. Volgend jaar wordt een nieuwe campagne gestart om dit kwalijke fenomeen bij ouders onder de aandacht te brengen.

Muay Thai Elite
14-10-2005, 12:43
Monday bloody Monday.

Mephisto
14-10-2005, 12:45
Toen ik op de MTS zat ging ik 52 maandagen per jaar niet naar school, dus dit kan best kloppen (heb overigens eindexamen ook niet gehaald :oops: )

MissGG
14-10-2005, 13:32
Ik had een leraar scheikunde die iedere maandag met een kater voor de klas stond en die dom aan het lallen was......

Paganstars
14-10-2005, 17:41
waar ken ik dat toch van?? maar ik heb daar geloof ik wel vaker last van.... meestal woensdag en vrijdag ook :D

Marco
17-10-2005, 10:28
hebben die kinderen geen ouders ? of zitten die ook het hele wknd te zuipen ?
onvoorstelbaar.
beetje feesten is ok, beetje zuipen ook maar zo erg dat je op je 16e er maandags nog last van hebt is diep triest.

Chico
17-10-2005, 10:31
word @ I love KO's

ik snap ook niet hoe die gasten aan het geld komen zoveel merkkleding en computerspelletjes/consoles te komen... ik redt het meestal nauwelijks elke maand...

Jochem
17-10-2005, 16:23
hehehe klinkt bekend ja. ik zoop me lekker klem altijd het hele weekend, begon op vrijdagmiddag met piekuurtje, bier voor 1 gulden. enne, geld is geen probleem als je 5 dagen in de week na school werkt, en vantevoren het stappen ff een flesje wijn leegtikt. of het goed en verstandig is.... neuh, maar heb wel veel lol gehad.

Biiyen
17-10-2005, 16:26
Hoe komen papa en mama aan geld voor de verwende kroost..... uuuhhmm

zo?

"Leen NU LENEN.NL"

"Lenen? dat doe je bij ons"

"Wil jij een gratis blabla bij je lening? sluit hem dan nu over"

"Hoe komt meneer blabla aan zijn breedbeeld? LENEN"

"Nu meenemen in 2007 betalen"

"De buren hebben een nieuwe blabla.. en u wil ook een blabla leen dan nu bij ons en blabla"

LEEN HIER LEEN DAAR

suckers

NTT-FX
17-10-2005, 21:12
en het zijn niet alleen de ouders die in de schulden zitten...
ook steeds meer jongeren zitten tot over de oren in de schuld.

Als je echt de mogelijkheid hebt om het in redelijke tijd af te betalen en je kunt echt niet wachten met een aankoop ofzo dan kun je zoiets doen maar anders... :?
Het schijnt echt doodnormaal te zijn om een deel van je inkomen maandelijks meteen te kunnen dumpen als aflossing... geef mijn portie maar aan de buren... :x