PDA

View Full Version : Interview Sem Schilt



harry
15-10-2005, 13:02
www.semschilt.com

10-10-05
Interview met Sem Schilt

Het is maandagochtend. Nog nat van het zweet, van de net afgeronde training, is Sem bereid een paar vragen te beantwoorden.

I: Je hebt 23 september gevochten in Osaka Japan in de halve finale tegen Feitosa, was het een moeilijke partij?
S: Ik vond het een hele mooie partij, niet alleen omdat ik gewonnen heb maar het was een echte wedstrijd. Feitosa is een sterke Kyokushin Kaikan vechter die veel techniek heeft en goed kan incasseren.

I: Heb je er nog blessures aan overgehouden?
S: In mijn scheenbeen heb ik een klein scheurtje maar verder alles ok en voor de finale is mijn scheen been weer genezen.

I: Ben je alweer aan het trainen en pas je je schema nu ook aan voor de finale?
S: Na 23 september ben ik gelijk weer volop in training gegaan. Om mijzelf een beetje te ontlasten is er in mijn plaats een nieuwe judo leraar gekomen zodat ik nog meer tijd heb om mij optimaal voor te bereiden.

I: Het is nog 40 dagen voor de finale in Japan, ben je al klaar voor het toernooi?
S: Ik heb er heel veel zin in, zoals ik al gezegd heb ben ik volop in training waardoor ik vanaf de eerste dag van de training de spanning en concentratie op moet bouwen tot het toernooi.

I: Je begint het toernooi tegen Ray Sefo, is hij een bekende voor jou?
S: Nog nooit heb ik tegen hem gevochten. Toch is hij al een veteraan en heeft veel partijen in de K1 gewonnen. Hij staat bekend om zijn goede boks technieken en gevaarlijke rechter hoek.

I: Wat zijn de geheimen van een goede vechter?
S: Dat zit in je, natuurlijk moet je ook heel erg gemotiveerd zijn en de wil hebben om te trainen. Verder zijn de juiste mensen om je heen ook heel belangrijk.

I: Hoe bereik je een goede concentratie voor een gevecht, ben je nerveus als je in de ring staat?
S: Als ik in de ring sta ben ik niet nerveus. De nervositeit is verdrongen door de spanning die er is opgebouwd door de training in de minuten voor de wedstrijd.

I: Wat verwacht je van de finale en kom je terug naar Nederland met de beker?
S: Ik doe mijn best om mijn doel te bereiken, dat is om met de beker terug te komen.

I: Wil je verder nog wat kwijt?
S: Op 17 oktober komt de wedstrijd tegen Feitosa op Eurosport en ik wil mijn fans bedanken voor alle steun en vertrouwen.

I: Tot slot wensen wij jou veel succes in de finale op het K1 World GP toernooi in Tokyo Japan.

Johan H
15-10-2005, 13:08
wel mooi intervieuw....vind het mooi dat semmy zo ver is gekomen,heeft hij wel verdient

Ben
16-10-2005, 11:57
het zal zwaar worden tegen sefo maar geef sem toch
de meeste kans om te winnen :wink:

Highline
16-10-2005, 19:42
sem traint vaak mee met de jongens in breda :!:

HUNEBED
16-10-2005, 20:59
Sem is een topgast ! veelste bescheiden óók... beter dat-ie z'n handjes! goed hoog houd tegen Sefo want anders is het zo afgelopen, succes Sem

Sjaak
17-10-2005, 01:08
Gaat helemaal goed komen met Semmy, dit wordt zijn jaar --> K1 champ

honingdas
17-10-2005, 11:58
Go Semmy, gun het je van harte!!! Handjes hoog he! :wink:

Anonymous
17-10-2005, 12:07
Als Sem goed afstand houdt (wat hij goed kan) dan zou het me zeer verbazen als hij niet wint. Ik vind de vechtstijl van Sem alleen niet zo aantrekkelijk en hoop dan ook dat Sefo wint.

The Bulldog
17-10-2005, 12:59
Ik vind de stijl van Sem ook niet sierlijk , maar zeker wel effectief dus ben benieuwd...

Mephisto
17-10-2005, 13:59
Als Sem goed afstand houdt (wat hij goed kan) dan zou het me zeer verbazen als hij niet wint. Ik vind de vechtstijl van Sem alleen niet zo aantrekkelijk en hoop dan ook dat Sefo wint.

tja, ben een ongelovelijke chauvinist dus hoop dat Schilt wint van Sefo, maar ben bang dat hij voor het einde van de partij een slaapje gaat doen.

Marco
17-10-2005, 20:40
Sefo zal een gesprongen rechterhoek moeten geven wil hij Sem neer krijgen, scheelt een halve meter die twee....

HUNEBED
17-10-2005, 21:23
op 'n ander forum stond het volgende.... nou vraag 'k je ?!


Originally posted by gonzo

Hoe kan een prutser als sem schilt nu winnen van Feitosa? Iemand die partij gezien? In principe beide dudes met een kyokushin achtergrond, alleen vind ik persoonlijk Feitosa beter, heeft technisch meer in zijn mars.

ashi76
17-10-2005, 21:51
Goh... die feestneus heeft er echt verstand van zeg... :mrgreen:

http://punto-informatico.it/community/foto/4035.jpg

Ronald
17-10-2005, 21:55
op 'n ander forum stond het volgende.... nou vraag 'k je ?!
Gewoon links laten liggen Hunebed. Er is altijd wel iemand die onzin te vertellen heeft. Zonde van je energie :wink: .

Sjaak
17-10-2005, 23:34
op 'n ander forum stond het volgende.... nou vraag 'k je ?!


Originally posted by gonzo

Hoe kan een prutser als sem schilt nu winnen van Feitosa? Iemand die partij gezien? In principe beide dudes met een kyokushin achtergrond, alleen vind ik persoonlijk Feitosa beter, heeft technisch meer in zijn mars.



Technisch is Glaube Feitosa ook beter maar om Semmy nu gelijk een prutser te noemen slaat werkelijk helemaal nergens op. Semmy is een kanjer met een aparte vechtsstijl die niet iedereen even mooi vindt maar het is wel iemand die heel goed is in wat hij doet. Ik denk ook dat Semmy de nieuwe K1 champ gaat worden en ik gun het hem en Dave van harte want ze werken en al vele jaren keihard voor.

Succes !

osu Sjaak

harry
17-10-2005, 23:54
Technisch is Glaube Feitosa ook beter

Eeh waar bazeer je dat dan op?

Sjaak
17-10-2005, 23:57
Technisch is Glaube Feitosa ook beter

Eeh waar bazeer je dat dan op?

Heel simpel, op mijn ervaring met deze 2 vechters, ken ze namelijk beide persoonlijk, nog meer vragen ?

harry
18-10-2005, 00:02
Technisch is Glaube Feitosa ook beter

Eeh waar bazeer je dat dan op?

Heel simpel, op mijn ervaring met deze 2 vechters, ken ze namelijk beide persoonlijk, nog meer vragen ?

Yep, wat zijn dan de meer technische vaardigheden van Feitosa t.o.v. Sem ?

Sjaak
18-10-2005, 00:10
Technisch is Glaube Feitosa ook beter

Eeh waar bazeer je dat dan op?

Heel simpel, op mijn ervaring met deze 2 vechters, ken ze namelijk beide persoonlijk, nog meer vragen ?

Yep, wat zijn dan de meer technische vaardigheden van Feitosa t.o.v. Sem ?

Een van de dingen waar hij veel beter mee is zijn Glaube's trappen en schoppen. Hij staat daarmee op eenzame hoogte en er zijn heel weinig vechters die daar aan kunnen tippen. De man trapt zo gemakkelijk en keihard vanuit alle hoeken en standen en heeft traptechnieken die in geen enkel boekje voorkomen.

Daarom is het een buitengewoon goede prestatie en ik bedoel echt super prestatie dat Semmy hem heeft verslagen en alle ronde's vrij gemakkelijk op zijn naam heeft gebracht. Sem heeft weer andere kwaliteiten en die weet hij bijna 100 % uit te buiten en daarbij is hij momenteel in een bloedvorm. Dit wordt zijn jaar !!!

harry
18-10-2005, 00:14
Een van de dingen waar hij veel beter mee is zijn Glaube's trappen en schoppen. Hij staat daarmee op eenzame hoogte en er zijn heel weinig vechters die daar aan kunnen tippen. De man trapt zo gemakkelijk en keihard vanuit alle hoeken en standen en heeft traptechnieken die in geen enkel boekje voorkomen.

Daarom is het een buitengewoon goede prestatie en ik bedoel echt super prestatie dat Semmy hem heeft verslagen en alle ronde's vrij gemakkelijk op zijn naam heeft gebracht. Sem heeft weer andere kwaliteiten en die weet hij bijna 100 % uit te buiten en daarbij is hij momenteel in een bloedvorm. Dit wordt zijn jaar !!!

Jij weet van alles een mooi verhaal te maken he :wink:

Sjaak
18-10-2005, 00:28
Een van de dingen waar hij veel beter mee is zijn Glaube's trappen en schoppen. Hij staat daarmee op eenzame hoogte en er zijn heel weinig vechters die daar aan kunnen tippen. De man trapt zo gemakkelijk en keihard vanuit alle hoeken en standen en heeft traptechnieken die in geen enkel boekje voorkomen.

Daarom is het een buitengewoon goede prestatie en ik bedoel echt super prestatie dat Semmy hem heeft verslagen en alle ronde's vrij gemakkelijk op zijn naam heeft gebracht. Sem heeft weer andere kwaliteiten en die weet hij bijna 100 % uit te buiten en daarbij is hij momenteel in een bloedvorm. Dit wordt zijn jaar !!!

Jij weet van alles een mooi verhaal te maken he :wink:

Osu !!!

Sjaak

Remco
18-10-2005, 10:30
Ik heb geen kyukoshin-achtergrond, maar sluit me bij Sjaak aan. Qua techniek is Feitosa de meerdere.

Sem is echter een "wrecking-machine" die dit jaar inderdaad met de titel naar huis gaat! Sefo kan een sterke vechter zijn, voor Sem is ie geen probleem. Wordt een eenzijdige pot met een boomlange winnaar!

Quato
24-10-2005, 10:57
Roerend mee eens, Sem is gonna kick some K-1 asses!! Die jongen is in bloedvorm en iedereen die hem persoonlijk kent gunt het hem van harte!

Succes!!!

Osu