PDA

View Full Version : Nieuwe Paarse Bander BJJ in Amsterdam!



Reversal of Dan
18-10-2005, 23:02
Ik ben nu officieel Paarse Bander / Faixa Roxa BJJ onder Marcos 'Flexa' Neves, Team Carlson Gracie Holland...

Ook nog big up to Mike Yanez, mn eerste BJJ leraar in de USA...

JIU JITSU FOR LIFE!!!

http://img.photobucket.com/albums/v225/kid108/danielfaixaroxaflexa02.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v225/kid108/danielfaixaroxaflexa01.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v225/kid108/carlsonreddogs.jpg

Thomas
18-10-2005, 23:13
Gefeliciteerd!

Hoe lang had je je blauwe band?

Christophe
18-10-2005, 23:17
Gefeliciteerd!

Welke tornooien heb je al allemaal gewonnen?
En hoelang ben je al met BJJ bezig?

ROIDRAGE
18-10-2005, 23:20
Congratz Buddy, erg mooie shit en een mooie purple belt rijker

Jochem
18-10-2005, 23:29
congratz!!

He cristophe gun die jongen ook eens zijn lol, niet iedereen is zon tournooibeest als jij ;)

Christophe
18-10-2005, 23:34
congratz!!

He cristophe gun die jongen ook eens zijn lol, niet iedereen is zon tournooibeest als jij ;)

:lol: Daarom vraag ik het niet! Maar paars is toch een behoorlijke prestatie, zeker in Europa, dus daarom wil ik er wat meer over weten! :wink:

Hoe draait de club trouwens Jochem? Hopelijk op volle toeren! Komen jullie trouwens naar de Dutch Open?! 8)

Jochem
18-10-2005, 23:51
Ik weet het niet, wij draaien ook nog "klassiek" jiu jitsu tournooien, rond die tijd heb ik wel iets. Waar was exit overigens afgelopen IDM? dacht dat jullie er ook zouden zijn.

ik was overigens snel uitgeschakeld, 2x door dezelfde, paarse bander -91. Wel goed geknokt, maar hij was te sterk. gelukkig won ie later de open klasse :) waar 80! man in knokten. had nog wel ff snel een blauwe bander plus 100 kg uitgeschakeld in de open, dus het was geen complete loss.

Reversal of Dan
18-10-2005, 23:53
hmm ik ben niet een gigantisch toernooi monster, geef ik toe, ik ben een luie flikker...

-paar keer 2e en 3e in Ede, 4 x meegedaan, 3x medaille (even kwijt wanneer, kan ook 5x meegedaan en 3 x medialle zijn, weetikveel)

-2e dutch open 2003. maar sloeg ook nergens op want een paar tegenstanders kwamen niet opdagen en ik vocht een brute battle tegen een amerikaanse gek van Cadu, waar ik toen hard van verloor. maar ja, shit happens...

-2x 2e (gi en no gi) op de Waterlandcup (in-house tournooi) van Rickson Gracie Holland (ik vocht toen een gewichtsklasse hoger, omdat ik anders "te makkelijke partijen zou hebben" tsja...) Purmerend, 2004

-5e (gi) op Arnold / Relson Gracie Nationals in Columbus, Ohio USA 2004. dankzij geblesseerde tegenstanders en een, naar eigen zeggen, picture perfect armklem vanuit mn guard... helaas verloren op punten van een HELE goede gast van Jorge Gurgel (bijna laten tikken op traingle, maar de tijd verstreek NET toen ik aan zn kop hing), en in de no-gi verloren op punten van een beest van Alliance (had ik godverdegodver ook van moeten winnen want ik had hem in een hele strakke rubber guard invisible collar choke, maar hij was BERE sterk, kwam eruit, en hield me vast voor een paar minuten voor de puntenwin) ... kon niet goed slapen voor een paar nachten daarna... fucking PISSED...

-2e Bluegrass Open, Louisville, USA 2004... gasten ko gechoked met The Triangle Of Justice, finale verloren op punten van een hele goede worstelaar (takedown punten)...


moh redelijk...

Train nu ruim 4 jaar BJJ, na 10 jaar JBN jiu jitsu (zwarte band behaald in 1998), Judo sinds mn 5e maar altijd een beetje voor spek n bonen erbij...

Begonnen onder Mike Yanez van Team Popovitch in de USA, blauwe band in 2002 meen ik, of eind 2001... ben het even kwijt...

Train met Flexa sinds mei 2005... hard core old school Carlson Gracie stijl: guard passeren en slopen die hap... geen gelul, maar passen en klemmen hahaha...

Geweldige gast trouwens. ik ben trots om zijn leerling en assistent te mogen zijn...

JIU JITSU FOR LIFE!!!

Silat
18-10-2005, 23:54
Cool man, gefeliciteerd.

Reversal of Dan
18-10-2005, 23:57
Oh en ik geef ook les en al die shit... Dus dat telt ook mee voor je rang, of je die BJJ onzin kan uitleggen en leren aan de nieuwe enthousiastelingen...

HUNTER
19-10-2005, 00:00
Goed bezig dude!!!!

congratz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Christophe
19-10-2005, 00:04
Ik weet het niet, wij draaien ook nog "klassiek" jiu jitsu tournooien, rond die tijd heb ik wel iets. Waar was exit overigens afgelopen IDM? dacht dat jullie er ook zouden zijn.

ik was overigens snel uitgeschakeld, 2x door dezelfde, paarse bander -91. Wel goed geknokt, maar hij was te sterk. gelukkig won ie later de open klasse :) waar 80! man in knokten. had nog wel ff snel een blauwe bander plus 100 kg uitgeschakeld in de open, dus het was geen complete loss.

Dan heb je het nog goed gedaan, proficiat! Ik ben de twee vorige jaren naar het IDM gegaan, maar dit jaar had ik er echt geen zin in: voornamelijk door de afstand en de prijs. Beiden beetje overdreven, met de afstand kan ik nog leven, met de prijs iets minder! :wink:

Van www.ken.be:

IDM 2005
Vorig weekend was het weer internationale duitse kampioenschappen voor braziliaans jiu-jitsu en grappling. Spijtig genoeg is deze wedstrijd niet enkel op meer dan 5u rijden van Belgie maar hebben ze dit jaar nog eens de prijzen verhoogd naar 55 euro om deel te nemen. Gewoon belachelijk om te gaan vechten in een ko systeem zonder herkansingen. Ze zouden beter eens sponsers beginnen te zoeken.

Zou jammer zijn als je niet op Dutch Open kan komen, eens te meer omdat je leraar bent. Maar ja, als je al iets hebt ... klonen is vooralsnog niet toegestaan dus je kan voorlopig niet op twee plaatsen tegelijk zijn! :wink:

Toch hopelijk tot gauw kerel!

Reversal of Dan
19-10-2005, 00:04
thanx gasten!!!

in de woorden van Mike Yanez:

"This is not Tae Kwon Do, motherfucker! You gotta clinch, take him down crush him and break his shit!!!"

fireblade900
19-10-2005, 00:12
IDM 2005
Vorig weekend was het weer internationale duitse kampioenschappen voor braziliaans jiu-jitsu en grappling. Spijtig genoeg is deze wedstrijd niet enkel op meer dan 5u rijden van Belgie maar hebben ze dit jaar nog eens de prijzen verhoogd naar 55 euro om deel te nemen. Gewoon belachelijk om te gaan vechten in een ko systeem zonder herkansingen. Ze zouden beter eens sponsers beginnen te zoeken.

Bovenstaande is echt een beetje overdreven. Het was idd niet goedkoop maar zeker geen 55 euro. Wel een vet toernooi. Stuk groter dan in Erpe-Mere. Iedereen van Pardoel had lekker geknokt en bij de witte banden klasse -85kg heeft berry bunthof zelfs nog een 2e plaats weten te bemachtigen.

Christophe
19-10-2005, 00:14
hmm ik ben niet een gigantisch toernooi monster, geef ik toe, ik ben een luie flikker...
Bwoaa, valt toch goed mee zo te lezen. Toch al wat tornooi-ervaring. Is ook wel noodzakelijk volgens mij, zeker voor een hogere gordel. BJJ is nu eenmaal een sport door vechters, voor vechters. Daarom dat ik ook altijd iedereen op de club (en ver daarbuiten :lol: ) probeer te motiveren om naar de diverse tornooien te komen: hoe meer volk, hoe interessanter (voor de individuele vechter). De sport groeit erdoor, het niveau stijgt erdoor en er valt meer ervaring te halen.


The Triangle Of Justice, rubber guard invisible collar choke
Damn ... die dingen ken ik niet. Klinkt wel behoorlijk gevaarlijk (en interessant)! Demo?! :wink:


JIU JITSU FOR LIFE!!!
Right on bro! 8)

Christophe
19-10-2005, 00:17
Bovenstaande is echt een beetje overdreven. Het was idd niet goedkoop maar zeker geen 55 euro.

Die €55 waar Ken naar refereert is voor de twee dagen (zaterdag BJJ en zondag grappling). Als hij zo'n afstand doet, vecht hij alles wat er te vechten valt. Jullie zijn wellicht alleen voor de BJJ naar daar gereden, vandaar de verwarring. Eén dag kostte iets van een €35 als ik me niet vergis ... véél te duur!!! :wink:

fireblade900
19-10-2005, 00:20
Ik vond het eigenlijk ook te duur maar ja ik zie het maar als een investering in mezelf. Kan er alleen maar beter van worden.

Amazing James
19-10-2005, 00:31
Komen jullie trouwens naar de Dutch Open?!

Ze mogen toch niet komen anders krijgen ze billenkoek van Remco :lol:

Amazing James
19-10-2005, 00:33
Hee Dan kom jij wel naar Dutch Open? Neem anders jouw school mee man.... Kunnen ze wat ervaring op doen? Altijd goed...

Atama
19-10-2005, 07:43
gefeliciteerd

Mickey
19-10-2005, 08:54
Hey Reversal! Goede shit man!
Congratz Buddy!

Spread the gospel!

Reversal of Dan
19-10-2005, 09:48
Amazing James. lijkt me erg leuk om mee te doen, ik moet ff kijken of er gasten van ons team voor te pushen zijn (allemaal nog witte banders, met uitsluiting van De Kancho natuurlijk).

Christophe. haha dankjewel. die Invisible Collar Choke is DEZE move. geleerd op een Eddie Bravo seminar in Nashville, USA... http://myspace-442.vo.llnwd.net/00133/24/43/133693442_l.jpg

De Triangle Of Justice is de nickname voor mijn triangle vanuit de guard. heb ik allerlei vage set ups voor en is mn meest 'high percentage' submission...


Thanx voor de cheers gasten!!!

Ronald
19-10-2005, 09:51
Gefeliciteerd Daniel. Mooi man :D .

appelsap
19-10-2005, 10:10
thanx gasten!!!

in de woorden van Mike Yanez:

"This is not Tae Kwon Do, motherfucker! You gotta clinch, take him down crush him and break his shit!!!"

Ik geloof dat ik ook een keer een traininkje moet mee pakken :D

Ronny
19-10-2005, 10:43
he dan...gefeliciteerd man!

Anonymous
19-10-2005, 11:05
goed bezig gefeliciteerd!!

Christophe
19-10-2005, 17:31
Amazing James. lijkt me erg leuk om mee te doen, ik moet ff kijken of er gasten van ons team voor te pushen zijn (allemaal nog witte banders, met uitsluiting van De Kancho natuurlijk).

Christophe. haha dankjewel. die Invisible Collar Choke is DEZE move. geleerd op een Eddie Bravo seminar in Nashville, USA... http://myspace-442.vo.llnwd.net/00133/24/43/133693442_l.jpg

De Triangle Of Justice is de nickname voor mijn triangle vanuit de guard. heb ik allerlei vage set ups voor en is mn meest 'high percentage' submission...


Thanx voor de cheers gasten!!!

Die "Invisible Collar Choke" ziet er even gevaarlijk en mysterieus uit als hij klinkt! En ik hoop dat ik als jeugdige crimineel (kuch, kuch) nooit in je guard terechtkom, als die "Triangle of Justice" zo succesvol is! :wink:

Hopelijk tot op de Dutch Open kerel, take care!

Kimura
16-11-2005, 17:06
Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd!