PDA

View Full Version : Het concept van the Contender en TUF



Ronald
21-10-2005, 10:29
Programma's als the Contender en The Ulimate Fighter vind ik op zich geweldig om naar te kijken. Bij het zien van een aflevering verheug ik me meestal al weer op de volgende. Maar is het concept van zulke programma's op zich eigenlijk niet tegenstrijdig?

Van de deelnemers wordt verwacht dat ze zich onderwerpen aan een bikkelharde training. Ze krijgen les van de besten en het is de bedoeling dat ze gedurende het programma groeien. Maar iedereen weet toch ook dat je voor een wedstrijd rust moet nemen i.p.v. keihard te trainen?! Hoe valt dat met elkaar te rijmen?

Makijs
21-10-2005, 11:19
Dat vraag ik mijzelf ook af. Hoeveel tijd nam de hele Contenderserie eigenlijk totaal in beslag?

Ik hoop wel dat ze doorgaan met dit soort concepten. Hierdoor is er eindelijk geen gezeik met 15 verschillende bonden met ieder minimaal 12 eigen wereldkampioenen en vechters die elkaar jarenlang ontlopen. Het lijkt meer op eerlijke strijd en je hoeft ook niet bang te zijn dat je met 1 verliespartij helemaal uit de picture bent. Veel jongens uit the Contender hebben nu een bekend gezicht en kunnen ook ondanks een verliespartij goed geld verdienen. Zou geweldig zijn als ze dit voor meerdere gewichtsklassen van de grond krijgen (maar dat is dagdromerij).

Jochem
21-10-2005, 12:48
he makijs, kijk naar tuf 2, en contender 2 wordt ook andere gewichtsklasse.

Makijs
21-10-2005, 12:49
he makijs, kijk naar tuf 2, en contender 2 wordt ook andere gewichtsklasse.

Ok dan!

MZN
21-10-2005, 13:16
Wat betreft die rust.

Het feit dat ze zich het laplazarus vervelen is misschien een indicatie dat ze wel genoeg rust krijgen. Aan de andere kant zien de mannen van Hughes dit seizoen er nogal overtraind uit, als je dus je pupillen met respect behandelt dan kan het wel.

Ook snijwonden zijn vaak wel genezen voor partijen, neem nu Griffin vorig seizoen, hij werd helemaal gemold door Schonauer in die eerste paar momenten en hield daar een lelijke snee aan over maar kon toch deelnemen , op een haartje na niet maar 't kon.

Ronald
21-10-2005, 14:24
Wat betreft die rust.

Het feit dat ze zich het laplazarus vervelen is misschien een indicatie dat ze wel genoeg rust krijgen. Aan de andere kant zien de mannen van Hughes dit seizoen er nogal overtraind uit, als je dus je pupillen met respect behandelt dan kan het wel.

Ook snijwonden zijn vaak wel genezen voor partijen, neem nu Griffin vorig seizoen, hij werd helemaal gemold door Schonauer in die eerste paar momenten en hield daar een lelijke snee aan over maar kon toch deelnemen , op een haartje na niet maar 't kon.
Als je elk moment dat je je verveeld gaat trainen raak je helemaal overtraind hé :lol: .

Peter Manfredo jr. "klaagde" tijdens een interview voor zijn rematch tegen Sergio Mora ook al over het feit dat hij het gevoel had dat hij voor z'n eerste partij overtraind was. Het is dus nog geen eens zozeer de blessures die je oploopt tijdens een partij, maar meer de fysieke arbeid die je lichaam moet verrichten.

Chico
21-10-2005, 15:18
kheb het idee als ik naar tuf 1 of contender kijk dat ze echt heel weinig laten zien van wat er is gebeurd.. dat de tijd veel langer was dan je denkt...

vind iig het concept veel beter dan dat fightmaster bullshit...

khoop dat ze ook zoiets in nederland gaan doen... misschien wel met muay thai.. aangezien we daar #1 in de wereld mee zijn :mrgreen:

Ronald
21-10-2005, 19:17
khoop dat ze ook zoiets in nederland gaan doen... misschien wel met muay thai.. aangezien we daar #1 in de wereld mee zijn :mrgreen:
Geweldig idee Chico. En als ze dan ook nog internationale talenten uitnodigen hebben ze een goed argument om verplicht Engels te spreken en is het programma ook nog eens te verkopen aan het buitenland :wink: .

chief108
21-10-2005, 20:18
khoop dat ze ook zoiets in nederland gaan doen... misschien wel met muay thai.. aangezien we daar #1 in de wereld mee zijn :mrgreen:
Geweldig idee Chico. En als ze dan ook nog internationale talenten uitnodigen hebben ze een goed argument om verplicht Engels te spreken en is het programma ook nog eens te verkopen aan het buitenland :wink: .
goed idee...

ff naar ome John mailen...

Chief108

leks
21-10-2005, 21:43
Dat hele arrogante omroepbestel is anti vechtsporten. Ik denk dat je meer kans hebt op tv te scoren als je john schrijft met het idee om 2 nichten met roze handtasjes tegen elkaar in de ring te zetten, dat kan dan weer wel. :roll: