PDA

View Full Version : BIG 6 op 6 november 2005



Kleyne
25-10-2005, 08:17
Grapplers aller landen, op 6 november is het weer zover : de 6de editie van Brussels International Grappling heeft weer plaats. Meer en meer wordt de BIG een echt europees toernooi - dit jaar zijn er al zelfs inschrijvingen vanuit Portugal en Italië. In het verleden hebben we al de eer gehad om Jorge "Macaco" Patino, Fabricio Werdum, Murad Chunkaev en anderen op het tapijt te zien ...

Plaats : Sportcentrum van Etterbeek, 71 , rue des champs - 1040 Brussel
Weging : ter plaatse tussen 9 en 11 uur
Begin wedstrijden : 12uur30
Inschrijving deelnemers : 25 euro ( coach vrij )

Ok, het is verre van gratis, maar de winnaar van elke categorie krijgt 500€, de winnaar van de open krijgt 1000€.

Meer info: [email protected], [email protected]

yas
25-10-2005, 09:30
is er een damespoule?
waar kun je inschrijven?
ko systeem?


thnx! :D

Anonymous
25-10-2005, 09:48
yep, er is een damespoule voorzien.
je kan je inschrijven op de dag zelf
(als ik me niet vergis komt team cadu zowiezo).

En ja, KO-systeem.

Anonymous
25-10-2005, 14:04
Daar ga ik zeker naar toe !!! ik vind dit het allerbeste grappling toernooi .
goede organisatie , vette prijzen en je kunt rekenen op de beste grappling partijen . Vreemd genoeg doen er nooit zoveel nederlanders ...alleen de cadu clan . Doe je niet mee zou ik wel effe komen kijken!! in de finale hebben ze spotlights boven de mat hangen en is de gehele zaal donker... SuperStrak dus !!!

Anonymous
25-10-2005, 17:00
En wat zijn de gewichts klasse's daar?

KasTeT
25-10-2005, 18:07
Murad Chunkaev VS Wie???????????????????????

Kleyne
25-10-2005, 18:22
Als ik me niet vergis was de finale inderyijd Chunkaev tegen Macaco. Ik herinner me one hell of a takedown van Chunkaev. Wat de uitslag betreft, beef ik me op glad ijs, maar ik meen me te herinneren dat Macaco op puntenvoorsprong gewonnen eeft - in een niet echt mooie wedstrijd.

Normaal gezien kan je dvd's van vorige edities op de BIG zelve kopen.

Kleyne
25-10-2005, 18:23
Gewichtsklassen : -70, -80, -90, +90

Mochten er genoeg kandidaten zijn, kan er ook een -60 gecreeërd worden.

Christophe
25-10-2005, 22:52
Ok, het is verre van gratis, maar de winnaar van elke categorie krijgt 500€, de winnaar van de open krijgt 1000€.

Hoe groot is de kans dat de "gemiddelde" grappler met prijzengeld naar huis gaat als je weet dat:


In het verleden hebben we al de eer gehad om Jorge "Macaco" Patino, Fabricio Werdum, Murad Chunkaev en anderen op het tapijt te zien ... :wink:

Maar ... I'll be there! Er word inderdaad gezegd dat het een strak tornooi is, dus ik moet het toch ook eens gezien hebben. En hopelijk moet ik niet al na de eerste partij naar huis! :wink:

Anonymous
25-10-2005, 23:33
Ik wil hier heel graag naartoe, ik heb er veel over gehoord, maar ik moet werken :cry:

Anonymous
06-11-2005, 16:54
iemand al uitslagen?

casca grossa
06-11-2005, 21:26
was een strak toernooi! cadu was gedeeltelijk 1e, en kon niet met de open meedoen ivm blessure schouder.
niveau was zeer hoog, een hoop zwarte banders.
wat me wel tegenviel is dat buiten team cadu er geen nederlandse grapplers waren. terwijl dit toch HET mooiste grappling toernooi van de benelux is. :roll:

uiteraard! waren onze belgische vrienden er wel.

Anonymous
06-11-2005, 22:18
Cadu is de man, top!!

Atama
07-11-2005, 09:59
was een strak toernooi! cadu was gedeeltelijk 1e

gedeeltelijk 1e :?:

en wat hebben jullie verder als team gepresteerd casca :?:

Grain of Salt
07-11-2005, 10:08
wat me wel tegenviel is dat buiten team cadu er geen nederlandse grapplers waren. terwijl dit toch HET mooiste grappling toernooi van de benelux is.

Volgens mij waren er nog een paar Nederlanders meer, van Sportcentrum van Rijt uit Helmond.

Freek
07-11-2005, 11:49
Er waren inderdaad nog meer Nederlanders dan Team Cadu.

Het niveau was zeker hoog, maar de organisatie had m.i. wat strakker gekund.

Proffessioneel vond ik ook dat je als toeschouwer, na het betalen van 10 euro entree, een 'My little pony' stempeltje kreeg. :lol:

Thomas
07-11-2005, 13:24
Heeft iemand de uitslagen?

Anonymous
07-11-2005, 14:35
was echt een geweldig toernooi, goede sfeer, spannende partijen, hoog niveau! results worden asap geplaatst!

klein overzicht:

Cadu, 1e plaats -90kg, samen met een big guy from ATT die in nederland mma zal trainen bij gym alkmaar

Roan 'Jucao' van BTT, 1e plaats -80 kg en 1e plaats open class

Lourence Cousin, 1e plaats women

Verder idd veel blackbelts, die brazilianen hadden elkaar wel gevonden lol
Ook bjjmaster Behring was aanwezig.

casca grossa heeft goed gevochten, maar verloren van Jucao. geen schande hoor :wink:
ratinho (r.van baardewijk) was ook ver gekomen, alleen bij zn laatste partij tapte zn tegenstander niet op n heelhook..tegenstander is niet komen opdagen voor zn volgende partij. Ik vind het logisch dat ratinho dan doorgaat naar de finals wat niet het geval was :?
christophe, je hebt je doel behaald, good job! pics soon :D

Cadu heeft alles (3 partijen) gewonnen op submission! good control and technic hehe

verder heel gezellig met met alle teams: exit, delariva france, btt france, graciebarra france, rickson gracie nld, cadu (be, dld en ndl)etc.

yas
07-11-2005, 14:37
was ik hierboven btw !

Kleyne
07-11-2005, 18:23
de officiële uitslagen :

70kg

1° Adriano NASAL

2° Renier Nicolas (Team Peroba)

3° Segir Wallid (AAM) & Ken Van Gilbergen (Exit)



-80kg

1° Roan "Jucao" perreira (BTT)

2° Amorin Florentim (Bugei Pomponne)

3° Deferme Christophe (Exit) & Salvadori Michel (Gracie Barra - Cote d'Azur)



-90kg

1° Pe De Chumbo

2° Lucio Leonardo (RFT)

3° Kassim Annan (BTT) & Hakim Gouram (Gym Alkmaar)



+90 kg: 1° Fabiano Scherner (Gym Alkmaar)

2° Fracis Cadu (Cadu-NL)

3° Bruno "Dos Santos" Matias (Cercle Tissier) & Wondel Ricardo (Cadu)



Women:

1° Laurence Cousin (Behring Fr)

2° Tetard Sabrina (Behring Fr)

3° Toris Suzie (De La Riva) & Romy Ruysse (Behring Fr)



Open:

1° Jucao - BTT

2° Scherner Fabiano (Gym Alkmaar)

3° Pe de Chumbo (BTT) & Benakezouh David (Gracie Barra)


als lid van de organisatie hoor ik graag wat er nog "strakker" kon

:D

Christophe
07-11-2005, 20:36
als lid van de organisatie hoor ik graag wat er nog "strakker" kon
:D

:lol: Nu weet ik onmiddelijk wat je Mixfight-nickname is, Koen! Het "strakker" heeft je verraden! :wink:

Het was een zeer goed tornooi, alleen vond ik de aankondiging van de partijen heel onduidelijk. Ik kon met moeite verstaan wie er omgeroepen werd, en ik had ook geen idee waar of wanneer ik moest vechten (ik heb voor m'n eerste partij een uur of twee opgewarmd :lol: )! Ik zag bovendien dat er regelmatig (meerdere) matten leeg waren. Als jullie de matten optimaal benutten, komen de finales er ook sneller aan en gaan er volgens mij niet zo veel mensen vertrekken na de eerste prijsuitreikingen. Want dat vond ik wat jammer, de "Open weight"-partijen waren meer dan de moeite waard, maar er was al ongelooflijk veel volk vertrokken (die ongetwijfeld allemaal een lange rit voor de boeg hadden).

Verder was het - zoals gezegd - een zeer goed ... euh, strak ( :wink: ) tornooi met een onvoorstelbaar hoog niveau. Iedereen die er niet was, heeft iets gemist! Ik hoor altijd dat er zo'n goede grapplers in de Skandinavische landen zijn ... waarom komen die hier hun kans niet wagen? Volgens mij heeft de B.I.G. alle potentieel om uit te groeien tot het enige echte Europese Grappling Kampioenschap!

Ik kan nog altijd niet geloven dat ik de 3de plaats in -80 behaald heb, maar ik ben er wel trots op! :lol: Ken en ik hebben ook een medaille gekregen van de Waalse minister van Sport voor "Beste Belgische Grappler"! Misschien had er beter opgestaan "Enige Belgische Grappler met een podiumplaats", maar ik ben er toch blij mee! :wink:
http://www.ken.be/gallery/Vechtsporten/Trophies%20and%20Medals/2005_BIG_Belgie_Back.jpg
En zoals hierboven al werd gezegd: de sfeer op het tornooi was erg, erg goed! We zaten allemaal gezellig samen op de tribunes als 1 grote groep vrienden ... en zo hoort het ook! :D

Alleen héél jammer dat Aram "Dr. Heelhook" Clemens er niet bij was, die had volgens mij nog voor een aardige verrassing kunnen zorgen. But there will be a next time! :wink:

Kleyne
07-11-2005, 22:38
Ok, ontkennen heeft geen zin, you are right, Christophe !

- omroepen niet duidelijk: is genoteerd. ik geef toe dat ik er zelden naar luister, dus het valt me niet op ...

- lege matten: is een puur organisatorisch probleem. De centrale tafel kan niet altijd volgen, of nog ... vechters die op zich laten wachten etc ... We proberen er een "strak" tempo in te houden, maar dat lukt niet altijd.

-aankondiging van estimated time of fight: tja, daar droom ik al jaren van. Idealiter zouden we of de grids ergens moeten hangen, of projecteren tegen een muur of zoiets. Moesten we met robotgrappling-competitie houden, zou dat perfect gaan. Maar zolang we werken met mensen met al dan niet hoog oplaaiende emoties en gevoelighdeden e.d. zal er toch af en toe geïmproviseerd moeten worden.

- de Noorderlingen ... yep, ik zou ze ook graag eens in actie zien. Het zou voor hen "te doen" moeten zijn om naar hier te komen (+ nadien mogen ze in de Belgische bieren vliegen). Voor ons is het vrij duur om naar ginder te gaan. Soit, ik hoop dat met de faam die de BIG krijgt, de Vikingen weerom onze kusten zullen aandoen en ditmaal strijd komen leveren op het tapijt.

Alle gekheid op een stokje, chique dinges van jou Christophe ! En ook van Ken ! We hebben nu een uitstekende stimulans om nog harder te trainen :D en zo hoort het ook !

Wolverine
08-11-2005, 10:53
Hoi,

Heeft er al iemand fotokes van de wedstrijd ? (buiten de strakke fotokes die de Koen me gaat bezorgen)

Meer blabla : http://www.ken.be/PermaLink.aspx?guid=c80dfd26-199b-43b3-9805-6e42e262c817

Tx,
Ken Van Gilbergen
Exit-BJJ Belgium

Freek
08-11-2005, 11:53
Voor het probleem van lege matten en moeilijk te verstane oproepen had men bij de Ultimate Grappling Challenge (24 september in Duitsland) een heel mooie oplossing:

Aan de muur hingen overal lijsten met de poules, en de gevechten waren genummerd. Zo stond er bijvoorbeeld op de lijst om welke klasse het ging, en op welke mat deze poule werd gedraaid. Achter je naam stond het fight nummer en bij de tafel was te zien welke fight bezig was. Daardoor was voor de deelnemers duidelijk wanneer zij op welke mat moesten aantreden, en hiermee rekening houden i.v.m. warming up. Verder stond er in de poulelijst naar welke fightnr. de winnaar van elke fight zou moeten gaan.

Dit systeem liep erg goed op de UGC. Een vereist hiervoor is wel dat de organisatie een computer en printer bij de hand heeft, om na sluiting van de weging de lijsten snel te kunnen wijzigen en printen.

Anonymous
08-11-2005, 17:22
als lid van de organisatie hoor ik graag wat er nog "strakker" kon
:D

:lol: Nu weet ik onmiddelijk wat je Mixfight-nickname is, Koen! Het "strakker" heeft je verraden! :wink:

Het was een zeer goed tornooi, alleen vond ik de aankondiging van de partijen heel onduidelijk. Ik kon met moeite verstaan wie er omgeroepen werd, en ik had ook geen idee waar of wanneer ik moest vechten (ik heb voor m'n eerste partij een uur of twee opgewarmd :lol: )! Ik zag bovendien dat er regelmatig (meerdere) matten leeg waren. Als jullie de matten optimaal benutten, komen de finales er ook sneller aan en gaan er volgens mij niet zo veel mensen vertrekken na de eerste prijsuitreikingen. Want dat vond ik wat jammer, de "Open weight"-partijen waren meer dan de moeite waard, maar er was al ongelooflijk veel volk vertrokken (die ongetwijfeld allemaal een lange rit voor de boeg hadden).

Verder was het - zoals gezegd - een zeer goed ... euh, strak ( :wink: ) tornooi met een onvoorstelbaar hoog niveau. Iedereen die er niet was, heeft iets gemist! Ik hoor altijd dat er zo'n goede grapplers in de Skandinavische landen zijn ... waarom komen die hier hun kans niet wagen? Volgens mij heeft de B.I.G. alle potentieel om uit te groeien tot het enige echte Europese Grappling Kampioenschap!

Ik kan nog altijd niet geloven dat ik de 3de plaats in -80 behaald heb, maar ik ben er wel trots op! :lol: Ken en ik hebben ook een medaille gekregen van de Waalse minister van Sport voor "Beste Belgische Grappler"! Misschien had er beter opgestaan "Enige Belgische Grappler met een podiumplaats", maar ik ben er toch blij mee! :wink:
http://www.ken.be/gallery/Vechtsporten/Trophies%20and%20Medals/2005_BIG_Belgie_Back.jpg
En zoals hierboven al werd gezegd: de sfeer op het tornooi was erg, erg goed! We zaten allemaal gezellig samen op de tribunes als 1 grote groep vrienden ... en zo hoort het ook! :D

Alleen héél jammer dat Aram "Dr. Heelhook" Clemens er niet bij was, die had volgens mij nog voor een aardige verrassing kunnen zorgen. But there will be a next time! :wink:


waarom ben jij 3e geworden? volgens mij hebben
wij evenveel partijen gewonnen en van dezelfde tegenstander verloren? :?

Christophe
08-11-2005, 22:36
Voor het probleem van lege matten en moeilijk te verstane oproepen had men bij de Ultimate Grappling Challenge (24 september in Duitsland) een heel mooie oplossing:

Aan de muur hingen overal lijsten met de poules, en de gevechten waren genummerd. Zo stond er bijvoorbeeld op de lijst om welke klasse het ging, en op welke mat deze poule werd gedraaid. Achter je naam stond het fight nummer en bij de tafel was te zien welke fight bezig was. Daardoor was voor de deelnemers duidelijk wanneer zij op welke mat moesten aantreden, en hiermee rekening houden i.v.m. warming up. Verder stond er in de poulelijst naar welke fightnr. de winnaar van elke fight zou moeten gaan.

Dit systeem liep erg goed op de UGC. Een vereist hiervoor is wel dat de organisatie een computer en printer bij de hand heeft, om na sluiting van de weging de lijsten snel te kunnen wijzigen en printen.

Maurice heeft me over dit systeem verteld na de UGC, en hij vond het ook een goede zaak: heel duidelijk en vlot! Dus Koen, misschien de moeite waard om eens te bekijken! :wink:

In ieder geval, top van jullie in Brussel om zo'n geslaagd tornooi te organiseren. Hopelijk tot gauw (Dutch Open, Ede, ...)!!!

Christophe
08-11-2005, 22:43
waarom ben jij 3e geworden? volgens mij hebben
wij evenveel partijen gewonnen en van dezelfde tegenstander verloren? :?

Tja, zelfs als ik wist wie je was, zou ik je nog geen antwoord kunnen geven. Ik weet niet wat jij gedaan hebt, maar ik heb 3 partijen gewonnen, en m'n vierde was de halve finale die ik heb verloren.

Wie weet komen we elkaar wel tegen in Ede of zo. Dan laat je me maar even tikken, en dan kan je tegen iedereen zeggen dat jij eigenlijk derde had moeten worden op de B.I.G.! :lol:

Al moet ik wel zeggen dat Willem Peeters ook door dezelfde tegenstander is uitgeschakeld, en ik betwijfel het of ik het tegen hem zou halen ... maar jij ongetwijfeld wel! :wink:

But don't worry, nog maar 363 nachtjes slapen, en de B.I.G. 7 is er alweer! Keep training!

casca grossa
08-11-2005, 23:02
waarom ben jij 3e geworden? volgens mij hebben
wij evenveel partijen gewonnen en van dezelfde tegenstander verloren? :?

Tja, zelfs als ik wist wie je was, zou ik je nog geen antwoord kunnen geven. Ik weet niet wat jij gedaan hebt, maar ik heb 3 partijen gewonnen, en m'n vierde was de halve finale die ik heb verloren.

Wie weet komen we elkaar wel tegen in Ede of zo. Dan laat je me maar even tikken, en dan kan je tegen iedereen zeggen dat jij eigenlijk derde had moeten worden op de B.I.G.! :lol:

Al moet ik wel zeggen dat Willem Peeters ook door dezelfde tegenstander is uitgeschakeld, en ik betwijfel het of ik het tegen hem zou halen ... maar jij ongetwijfeld wel! :wink:

But don't worry, nog maar 363 nachtjes slapen, en de B.I.G. 7 is er alweer! Keep training!


sorry Christophe!, was vergeten in te loggen. ik ben het willem.
:wink:
ik dacht dat jij ook drie partijen gevochten had, maar ik lees nu vier. nu valt alles op zijn plaats. maar je hebt het verdiend, goed gevochten :!:

Christophe
08-11-2005, 23:09
sorry Christophe!, was vergeten in te loggen. ik ben het willem.
:wink:
ik dacht dat jij ook drie partijen gevochten had, maar ik lees nu vier. nu valt alles op zijn plaats. maar je hebt het verdiend, goed gevochten :!:

Hey Willem ... het is inderdaad zo dat hoe eerder je die brazilianen tegenkomt, hoe eerder je eruit ligt! Dus op dat vlak speelt misschien een portie "geluk" mee. Maurice is bijvoorbeeld ook uitgeschakeld door de braziliaan die de -70 uiteindelijk gewonnen heeft! Hoe dan ook, jij hebt ook ongelooflijk goed gevochten kerel. Volgend jaar pak jij die braziliaan even, en dan word je gewoon lekker 1ste! :wink: Voor mij was hij toch een paar (kuch, kuch) maten te groot ! :lol:

Christophe
09-11-2005, 21:50
Foto's iemand?!

Christophe
12-11-2005, 17:06
:shock: :D Hey iedereen, ik sta (enkel op de foto, but who's complaining?) op www.tatame.com (news):

Jucão é o mais técnico em Bruxelas

Fotos Divulgação

http://www.tatame.com.br/i_publisher/files/1954552252005119154831_Jucao-podio.jpg

Roan Jucão saiu com o prêmio de atleta mais técnico da sexta edição do Brussels International Grappling, tradicional evento belga de Submission, que rolou no último domingo (6). O atleta do Brazilian Top Team radicando na França levou o peso até 80kg e também a categoria absoluto, finalizando todas as suas lutas. O carnaval brasileiro na Bélgica foi completo, conquistando todos os pesos no masculino. Companheiro de equipe de Jucão, Adriano Nasal ficou com o tÃ*tulo na categoria até 70kg. Na até 90kg, uma final brasileira, com o faixa-preta de Jiu-Jitsu Delson Pé-de-Chumbo ficando com o tÃ*tulo sobre o faixa-preta de Luta-Livre Leonardo Chocolate.

Femme Fatale
12-11-2005, 19:07
ik ben erg trots op je Christophe 8-) Je deed het in ieder geval een stuk beter dan ik :oops:

danielsan
12-11-2005, 19:11
8-) COOL christophe.

Christophe
13-11-2005, 11:51
ik ben erg trots op je Christophe 8-) Je deed het in ieder geval een stuk beter dan ik :oops:

Thanks Carola, maar je moet je nergens voor schamen. Ik las op een frans forum dat dat meisje dat je heeft uitgeschakelt, ook de Japanse Kampioene BJJ er in haar eerste partij heeft uitgehaald. Ze was dus echt wel beregoed ... en jij ook, dat weet iedereen, toch?! :wink:

Anonymous
13-11-2005, 16:53
very cool chris!

Thomas
13-11-2005, 16:59
ik ben erg trots op je Christophe 8-) Je deed het in ieder geval een stuk beter dan ik :oops:

Thanks Carola, maar je moet je nergens voor schamen. Ik las op een frans forum dat dat meisje dat je heeft uitgeschakelt, ook de Japanse Kampioene BJJ er in haar eerste partij heeft uitgehaald. Ze was dus echt wel beregoed ... en jij ook, dat weet iedereen, toch?! :wink:

Loop je haar nou te versieren, Christophe? :mrgreen:

Christophe
13-11-2005, 20:05
ik ben erg trots op je Christophe 8-) Je deed het in ieder geval een stuk beter dan ik :oops:

Thanks Carola, maar je moet je nergens voor schamen. Ik las op een frans forum dat dat meisje dat je heeft uitgeschakelt, ook de Japanse Kampioene BJJ er in haar eerste partij heeft uitgehaald. Ze was dus echt wel beregoed ... en jij ook, dat weet iedereen, toch?! :wink:

Loop je haar nou te versieren, Christophe? :mrgreen:

:lol: Euh, Thomas, ik kan er ook niet aan doen dat ik zo'n charmante persoonlijkheid heb! :wink: Nee, nee, ik probeer haar gewoon een beetje op te beuren, want ze trok het zich wel aan dat ze die partij verloren had. Maar wat wil je, ze had de nacht ervoor bijna niks geslapen (waar ik by the way helemaal niks mee te maken had, voordat er dergelijke insinuaties komen :wink: ) en zelfs voor de Nederlandse Kampioene Grappling (Ede) is dat geen slim idee op de B.I.G.!

Versieren ... waar haal je het ... grapjas! Straks heb ik Bob achter me aan! :wink: :lol:

Christophe
13-11-2005, 20:07
very cool chris!

Thanks Yas! :wink:

Femme Fatale
15-11-2005, 14:13
ik ben erg trots op je Christophe 8-) Je deed het in ieder geval een stuk beter dan ik :oops:

Thanks Carola, maar je moet je nergens voor schamen. Ik las op een frans forum dat dat meisje dat je heeft uitgeschakelt, ook de Japanse Kampioene BJJ er in haar eerste partij heeft uitgehaald. Ze was dus echt wel beregoed ... en jij ook, dat weet iedereen, toch?! :wink:


ahhh gelukkig, voel ik me toch niet zo slecht :P Waar heb je dat gelezen??