PDA

View Full Version : Extraatje voor sportende agenten



Sjaak
27-10-2005, 15:38
Hoorde gisteren al van een paar van mijn leerlingen dat hun baas hun 100 euro netto geeft om bij te dragen aan hun contributie, strak plan :wink:

Maarruhh als je nou geen agent bent krijg je dan geen 100 euro :? dat is discriminatie :idea:


Politieagenten bewegen nog niet genoeg vindt het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD), dus komen zij met een extra stimulans. Als een agent kan aantonen dat hij naast zijn baan als agent aan een sport doet, dan krijgt hij honderd euro netto cadeau.

Het KLPD wil collega's die sporten hiermee extra belonen omdat ze actief bezig zijn met hun gezondheid. Men kan aanspraak maken op de zogenaamde "sportbonus" als een lidmaatschapsbewijs van een sportvereniging kan worden overlegd.

Daarnaast kunnen de agenten die wel sporten maar niet ingeschreven zijn bij een sportclub of -school, of dit om wat voor reden dan ook niet kunnen bewijzen, een sportbudget van honderd euro aanvragen. Dit kan men dan gebruiken als inschrijfgeld voor een wedstrijd of sportkeuringen.

Wie niet aan het sportproject meedoet heeft recht op een gratis fit- en gezondheidstest van het KLPD. De sportbonussen worden gefinancierd uit de beschikbare gelden voor welzijns- en gezondheidsbevorderende maatregelen, waarover afspraken zijn gemaakt in de politie-CAO.

Anonymous
27-10-2005, 16:06
100 euro per wat?
wat n bullshit

RamonaS
27-10-2005, 16:16
Echt een dom plan...zegt ook wat over het droevige niveau van onze stoere dienders! Ze zouden het om moeten draaien. Wanneer ze niet aan lichamelijke beweging doen worden ze gesanctioneerd met 100 euro boete...per maand! Homo's :evil:

citygym
27-10-2005, 16:44
Diep en Diep triest vind ik dit.

Ik ben zelf 10 jaar sportinstructeur geweest bij de Marechaussee. Die gasten en ook bij de politie kunnen ze al sporten in de baas zijn tijd, maar hier zijn de meesten te beroerd voor ze doen liever niets dan dat ze kunnen en mogen sporten!

En nu dan een bonus, je moet ze inderdaad salaris inhouden omdat ze bv niet aan de sport eisen voldoen en dat zijn er heel veel. Het is enorm triest gesteld met fitheid van onze dienders!

mede vanwege de enorme slechte motivatie van het personeel ben ik weggegaan.

Letwel de bijzondere eenheden van de Marechaussee en politie zijn wel enorm gemotiveerd, en zijn bijzonder vaardig in de dingen die ze moeten doen!!!

Groeten Dennis

shaulin zjeke
27-10-2005, 17:06
Als onze "beschermengels" een bonus nodig hebben om in beweging te komen moeten we ons zelf toch maar eens afvragen waarom die gasten er eigenlijk zijn. Volgens mij alleen maar voor de hard werkende arbeider of het bijstands moedertje de zwaar nodige centjes af te pakken of om mensen die s"nachts per ongeluk 5 kilometer te hard rijden op een verlaten weg te flitsen. Als ze echt in actie moeten komen blijken ze door gebrek aan beweging het niet aan te kunnen. Zeer, zeer triest.

Anonymous
27-10-2005, 17:33
Dacht dat bij Hermandad sport bovenaan stond,althans in Rotterdam.

Noel soares geeft les in Rotterdam aan dienders 2x p.w

Misschien is de Havenstad uitzonderlijk!!?

shaulin zjeke
27-10-2005, 17:36
Ik weet niet hoe het in de havenstad zit, maar ik kom uit het zuiden en hier is het dieptreurig met onze blauwe "vrienden".

Intoxico
27-10-2005, 17:36
in plaats van snelheidscontroles en parkeerboetes uitschrijven zouden ze ook aan sport kunnen doen, dan hebben ze ook een kans om een keer een echte crimineel daadwerkelijk te vangen als die wegrent

tevens vind ik dan hun tijd veel nuttiger besteed, dan met het anders gelegaliseerd geld stelen van de burgers.

NTT-FX
27-10-2005, 19:10
Tja, onze beste BOA's zitten natuurlijk helemaal vastgeroest in hun auto's dus als er dan wat te snaaien valt...
Iets zegt me dat het trouwens echt niet zo'n storm zal gaan lopen rond deze actie ; als je dit soort maatregelen al nodig hebt...

Anonymous
27-10-2005, 22:00
ik werk bij defensie en het onderdeel waar ik bij dien trainen we zeker 3 keer in de week ,en daarnaast lopen we ook gezammelijke ieder vrijdagochtend kilometertje 7 a 8 , ik vind als je fysiek geweld moet kunnen gebruiken op je werk dat de baas dat ook moet verplichten om te trainen . kennis maakt macht zeggen ze en je gaat er mentaal ook veel meer op vooruit ,zouden er niet zoveel agenten ziek thuis zitten kneusjes !!!

Bartô
28-10-2005, 13:04
ik werk bij defensie en het onderdeel waar ik bij dien trainen we zeker 3 keer in de week ,en daarnaast lopen we ook gezammelijke ieder vrijdagochtend kilometertje 7 a 8 , ik vind als je fysiek geweld moet kunnen gebruiken op je werk dat de baas dat ook moet verplichten om te trainen . kennis maakt macht zeggen ze en je gaat er mentaal ook veel meer op vooruit ,zouden er niet zoveel agenten ziek thuis zitten kneusjes !!!

Anderzijds 't is natuurlijk niet elke dag oorlog voor jullie of niet soms? :wink:

3 X 2 uur + een uurtje lopen is zo snel 1/5 van je 38 urenweek dat opgaat aan sport. Wat kost zoiets in bruto loonkost ?

Oltje
28-10-2005, 18:45
Ik ben zelf 10 jaar sportinstructeur geweest bij de Marechaussee. Die gasten en ook bij de politie kunnen ze al sporten in de baas zijn tijd, maar hier zijn de meesten te beroerd voor ze doen liever niets dan dat ze kunnen en mogen sporten!



Bij de politie krijg je geen tijd om te sporten in de baas zijn tijd. Als dat wel zo was, hield ik veel tijd en geld over.

d0d0
29-10-2005, 02:10
die gasten zijn nooit actief wanneer jij het wilt (er is ingebroken, komen ze niet :? ) maar zodra er geld tepas komt zijn ze ineens HEEL actief (met 4 motors achter een scootertje aan, en op de rollerbank zetten want dat kan weer geld opleveren, lekker flitsen, geen licht op je fiets, geen parkeer bon enz dan zijn ze er razend snel bij):evil:

Doe is wat nuttigs en ga achter de echte criminelen aan ofzoow dan ben je ook nog eens actief :lol:

Anonymous
29-10-2005, 09:13
ik werk bij defensie en het onderdeel waar ik bij dien trainen we zeker 3 keer in de week ,en daarnaast lopen we ook gezammelijke ieder vrijdagochtend kilometertje 7 a 8 , ik vind als je fysiek geweld moet kunnen gebruiken op je werk dat de baas dat ook moet verplichten om te trainen . kennis maakt macht zeggen ze en je gaat er mentaal ook veel meer op vooruit ,zouden er niet zoveel agenten ziek thuis zitten kneusjes !!!

Anderzijds 't is natuurlijk niet elke dag oorlog voor jullie of niet soms? :wink:

3 X 2 uur + een uurtje lopen is zo snel 1/5 van je 38 urenweek dat opgaat aan sport. Wat kost zoiets in bruto loonkost ?als ze eisen aan je fysieke gezondheid stellen moet je wel de gelegenheid krijgen om te trainen ,anders zou een agent bv iemand niet kunnen overmeesteren omdat die niet fit genoeg is,wat ook niet iedere dag voorkomt!!maar goed wij trainen wel op iets wat misschien nooit kommen gaat ,maar ben wel in irak geweest en daar is het wel gewenst dat je getrained bent vooral als je met zware uitrusting nog dingen moet doen .

Anonymous
29-10-2005, 12:15
Ik zat laatst in de bus naar schiphol... en toen stapte er tegelijkertijd met mij 2 gastjes van de marechaussee uit.

marechaussee1: hehe ...ben blij dat deze dag voorbij is met alleen maar dat sporten!!!

marechaussee2: ach ja... leuk is anders!

topperrrr: HUH? dit meeeeeen je niet!

echt 2 van die vadsige mannetjes!!!

en zij moeten ons dus beschermen ... hahahaha...kom op nou...een sprintje naar de snackbar halen ze nog net

shaulin zjeke
29-10-2005, 12:30
De meesten kunnen nog geen 14 jarig meisje aan.

fireblade900
29-10-2005, 13:09
Het blijft natuurlijk wel vreemd dat als een goede lichamelijke conditie een vereiste is voor een agent dat hij niet de gelegenheid krijgt om in de baas z'n tijd te sporten. Het zou beter zijn iedere agent te verplichten om een aantal uren per week door te brengen in de sportschool. Bijvoorbeeld 3 uur van hun 38 urige werkweek. Dit doen ze nl wel op de politieopleiding. Hetzelfde geldt voor hun schietopleiding. Dit is weer een hele andere discussie maar ook hier is nog veel verbetering nodig.

Ach maar het heeft natuurlijk ook zo z'n voordelen dat ze niet zo snel zijn....als je zelf een keer fout zit heb je iig nog de kans ze eruit te sprinten, haha.

njgroene
29-10-2005, 15:08
De meesten kunnen nog geen 14 jarig meisje aan.

:lol:

Het zou volgens mij echt geen kwaad kunnen als er wat fysieke eisen zouden worden gesteld aan dienders. Ze hoeven heus niet allemaal kleerkasten te zijn, maar een beetje goede basisconditie is toch wel een must lijkt mij.

Hoewel; meer kleerkasten zou eigenlijk ook geen kwaad kunnen. Het is mij meer dan eens gebeurd dat ik in Amsterdam met wat agenten in de metro heb gestaan terwijl er gasten harddrugs zaten te gebruiken zonder dat die agenten er wat aan deden. Gewoon omdat ze het niet aandurfden waarschijnlijk. Als ik dan wel hoor dat een maatje van me een boete krijgt omdat ie een paar seconden zn voet op het bankje tegenover hem neerzet terwijl hij zijn loodzware tas verplaatst, dan kan ik mij toch niet aan de indruk onttrekken dat sommige agenten door een gebrek aan lef en daadkracht de verkeerde mensen aanpakken. Maar ja, als ik ernstig overgewicht had, niet kon schieten en na 2 meter joggen al met mn tong over de vloer zou schuren, dan zou ik misschien ook denken 'ik pak wel een studentje, daar haal ik mn quotum ook mee'.

Bah....


:evil:

citygym
31-10-2005, 17:40
Het blijft natuurlijk wel vreemd dat als een goede lichamelijke conditie een vereiste is voor een agent dat hij niet de gelegenheid krijgt om in de baas z'n tijd te sporten. Het zou beter zijn iedere agent te verplichten om een aantal uren per week door te brengen in de sportschool. Bijvoorbeeld 3 uur van hun 38 urige werkweek. Dit doen ze nl wel op de politieopleiding. Hetzelfde geldt voor hun schietopleiding. Dit is weer een hele andere discussie maar ook hier is nog veel verbetering nodig.



Nou alle agenten en gasten van de Marechaussee, krijgen dus alle gelegenhied om in de baas zijn tijd te sporten. Hier zijn hele sportcentrums voor ingericht, en er lopen vele instructeurs rond. Om ome agent zijn conditie, zijn schieten en zijn beroepsvaardigheden op peil te houden. En er zijn best agenten die dit oke vinden, maar de grootste gros wil dit niet en zijn dus te beroerd om te sporten in de baas zijn tijd, en dan ook nog een extraatje zeker! Ze moeten iedereen die hun testen die ze 1x per jaar moeten doen niet haalt er meteen uit trappen!