PDA

View Full Version : Moslims in trein voerden reinigingsritueel uit



Mickey
03-11-2005, 11:51
De twee moslims die vanwege vermeend verdacht gedrag afgelopen dinsdag uit een internationale trein in Amsterdam werden gehaald, voerden op het toilet een islamitisch reinigingsritueel uit. Het incident zorgde ervoor dat de trein kort voor het centraal station gestopt werd, en alle reizigers eruit moesten. Tientallen treinen konden niet verder rijden, terwijl honderden vertraging opliepen.

"Ik wil niet zeggen dat ik er helemaal geen begrip voor heb. Maar ze hadden ook de trein in kunnen komen om ons te ondervragen. Er waren tal van andere manieren om het te doen. Toch hebben ze gekozen voor de grootschalige aanpak", vertelt één van de mannen, een 18-jarige Amsterdammer. De twee zochten een toilet om zich te reinigen, wat noodzakelijk is voor het bidden. Omdat het eerste toilet niet schoon was liepen de twee met hun bagage door naar een tweede toilet. Vervolgens zijn ze verder door de trein gaan lopen op zoek naar een rustige plaats om te bidden.

De mannen, beiden gekleed in een djellaba, waren in de Duitse stad Bonn geweest, waar ze een ramadanviering in een moskee hadden meegemaakt. Nadat alle reizigers uit de trein waren gehaald werden ze geboeid en geblinddoekt afgevoerd. "We zijn goed behandeld. Alleen toen we afgevoerd werden, gebeurde dat een beetje hardhandig", vertelt de 18-jarige. Of hij stappen gaat ondernemen tegen de politie weet hij nog niet.

Oftewel: Kappeh met al die paranoia mensen ;)

cactusdre
03-11-2005, 12:40
Oké iedereen is een beetje voorzichtig. Maar als je op de dag dat Theo van Gogh wordt herdacht als een Samir A. kloon met een rugzak door de trein gaat rennen ben je eigenlijk een beetje dom.

Mephisto
03-11-2005, 12:57
misschien paranoia, maar "better safe than sorry", wel vervelend voor die gasten, zullen zich ook wel de pleuris zijn geschrokken.

Fr3ddy
03-11-2005, 23:36
Dan vraag je toch om problemen.. ik ga me toch ook niet in de trein af zitten reinigen? :?

Muay Thai Elite
04-11-2005, 15:58
Die gasten sporen niet.

jcsport
04-11-2005, 16:18
Een beetje vreemd hoor jezelf in de trein gaan reinigen en opzoek gaan naar een plaats om te bidden terwijl je bijna thuis bent.
En als je dan een rustig plaatsje voor je gebed in de trein gevonden hebt, gaat de trein een bochie om en buig je ineens naar het zuiden ipv. naar het oosten :o .
Als je het mij vraagt liepen die 2 de boel gewoon te fokken, ik bedoel zo dom zullen ze toch niet zijn?

Anonymous
05-11-2005, 10:34
Moslims in trein voerden reinigingsritueel uit


Schandalig. Die jongen vegen gewoon hun kont af op een wc en worden al direct verdacht van moslimterrorisme. SHAME ON US!!!!!

Guru
05-11-2005, 15:08
Ze hebben waarschijnlijk thuis geen douche.

Guru has spoken.

Sjaak
05-11-2005, 17:17
Moslims in trein voerden reinigingsritueel uit


Schandalig. Die jongen vegen gewoon hun kont af op een wc en worden al direct verdacht van moslimterrorisme. SHAME ON US!!!!!

Je kan het wel schandalig vinden maar je kan beter 10 keer fout zitten dan dat je een keer niet ingrijpt en heel veel slachtoffers kan betreuren.

Heb je gelezen wat die extremist van een Samir A van plan was, vliegtuig en regeringsgebouw opblazen.

Voorzichtigheid en waakzaamheid kan vele levens gaan redden in de toekomst.

Anonymous
05-11-2005, 19:06
was als grap bedoeld, Shihan Sjaak :lol: