PDA

View Full Version : vraag over freefifghts in delfzijl



Bud S
07-11-2005, 10:51
snap de regels niet helemaal van freefight/mixfight/etc...
ik was erbij in delfzijl afgelopen zaterdag daar zag ik eerst een freefight(?)
waar er wel een winnaar op punten was, later die avond werd er bij een 2e gevecht door de announcer verkondigd dat een wedstrijd onbeslist eindigde omdat niemand had afgetikt of ko was gegaan. dus geen winnaar. vond ik een beetje vaag.
heb wrschl iets gemist
zou iemand het me het nog eens kunnen uitleggen ?

Anonymous
07-11-2005, 11:15
De MMA ("freefight") partijen in Delfzijl:

MMA=13- Roder / City Gym vs Azad Soufi / Team relax / WOP Soufi ( 1-down )
MMA=15- Takalou / Tatsuijn Dojo vs Arman Soufi / Team Relax / Soufi W-CHOKE
MMA=16- Prins / City Gym vs Pengel / Team Schreiber / ONBESLIST

Regels verschillen per bond, maar partij 15 is beslist op choke waarop de tegenstander aftikte, partij 13 is beslist door een knockdown wat gezin word als een punt/ Azad Soufi won dus met 1-0, daar zijn tegenstander geen knockdown kon forceren of een ander punt giertegenover kon zetten, anders was het ook een onbeslist/verlenging.
Partij 16 kende dus geen aftikken,kaarten en knockdowns, vandaar een onbeslist.
Ik snap best dat je als leek in de war raakt, al die bondenmet eigen regels maakt het er niet makkelijker op om de sport te begrijpen. Ik wijffel zelfs of ik het nu wel goed uitleg.

Marco (scheids)
07-11-2005, 18:07
Maar dan iets anders:
Vorige keer op het Shooto-gala in Ede stond ik met o.a. Marco (scheids) aan een tafeltje te ouwehoeren over die mooie slam van Romano en toen zei Marco dat Shooto de enige organisatie is in Nederland waar slams zijn toegestaan (mits er op pro-regels wordt gevochten).

Even een correctie, ik dacht dat de slam alleen toegestaan is in het Shooto-pro systeem .... bij de IMA (amateur en pro) en het Shooto amateur zijn ze iig wel verboden.

Ik weet niet hoe dat zit bij RINGS/NOVER (ik heb op hun website de reglementen bekeken en kan daar niets vinden over slammers) en de regels van de WFCA ken ik helemaal niet.