PDA

View Full Version : Turken eten graag poep



Biiyen
08-11-2005, 16:15
Bron: http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/29/1607

Radar onderzocht aan de Turkse Rivièra de buffetten van negen tophotels. Het eten in acht van de negen all inclusive-resorts in de Turkse riviera is een gevaar voor de gezondheid. Maandag de verbijsterende resultaten van de steekproef.

In vijf van de negen hotels zijn zogenaamde poepbacteriën aangetroffen. In gekookt eten is dat onmogelijk, tenzij: "We proberen in het lab slechte dingen na te doen. Maar zo slecht als we bij een hotel gevonden hebben kunnen we in het lab zelfs niet eens nabootsen. Je moet dan zulke viezigheid uithalen, dat je dat waarschijnlijk alleen voor elkaar krijgt als je er met poephanden op zit." Aldus dr. Beumer.

En dat je er goed ziek van word staat volgens Beumer buiten kijf. Volgens Beumer kunnen in deze poepdarmbacteriën ook salmonella’s zitten.

Daarnaast hebben we ook nog eens in 4 van de negen hotels echt bedorven eten aangetroffen. En bedorven betekent dat er meer dan 10 miljoen bacteriën per gram in het eten zitten. Beumer: " Dat is echt een ongelooflijke hoeveelheid". In Nederland ligt de grens om bij een restaurant eventueel in te grijpen en te sluiten op 1 miljoen bacteriën per gram.

In dit onderzoek zijn ‘warme’ maaltijden onderzocht op het aantal micro-organismen per gram, en op aanwezigheid van darmbacteriën. Het aantal mo/gram is een maat voor de microbiologische kwaliteit. Bij een kiemgetal van 10.000.000 of meer mo/gram is het product bedorven. Wanneer op of in een warme maaltijd entero’s (darmbacteriën) aanwezig zijn, geeft dat aan dat de hygiëne in het betreffende restaurant onvoldoende was.

De maaltijdcomponenten zijn onderzocht met behulp van dipslides (een handvat met een ondiep bakje waarin een voedingsbodem zit). De dipslides zijn in een (1:9) verdunning van het te onderzoeken product gedompeld en vervolgens bebroed. Deze manier van onderzoek heeft een vrij hoge detectiegrens: op zich niet verke

erd, want nu worden voornamelijk de hoge aantallen gevonden. Als in de tabel het teken ‘<’ staat, betekent dit dat de aantallen micro-organismen beneden de detectiegrens waren.

Voor totaal kiemgetallen geldt:
100.000 - 1.000.000 is matig
1.000.000 - 10.000.000 is slecht
10.000.000 en meer is bedorven

Deuce
08-11-2005, 16:20
1x in Turkije geweest, was een schijtland..letterlijk en figuurlijk..

Ga er nooit meer heen..

cactusdre
08-11-2005, 17:06
Nou daar hoef ik geen Jos Brinkie te bestellen. (voor de noobs=frikandel met satésaus)

Wheelie
08-11-2005, 17:56
:shock:

njgroene
08-11-2005, 18:54
hmmm... anders ooit een keer op zo'n 'keuringsdienst v waren' programma gezien dat ze dezelfde bacterien in grote aantallen aantroffen op de broodjes zalm bij de C'est du Paint. Dus je hoeft er niet per se een all-inclusive voor te boeken bedoel ik maar :wink:

Wheelie
08-11-2005, 19:04
Geen wonder dus dat ik ziek werd daar. En vele anderen met mij!

was het lekker :lol:

Sjaak
08-11-2005, 19:09
1x in Turkije geweest, was een schijtland..letterlijk en figuurlijk..


Oei daar gaan we weer :roll:

njgroene
08-11-2005, 20:32
En als je dan jezelf nog leegschijt af en toe, gaat op zich nog wel. Ik had juist een gigantische druk (alsof je moet schijten) maar er kwam juist niets! Echt frustrerend. Elke keer ren je voor Jan Lul! Nou ja, rennen....'t was meer hard strompelen.

Ah joh, gewoon lekker in het zwembad blijven liggen. Ze hebben het daar toch niet zo op de hygiene :wink: :lol:

Anonymous
09-11-2005, 16:45
Dus omdat er in het eten in Turkije relatief vaak darmbacterieen worden aangetroffen, eten turken graag poep?!? Beetje vreemde gevolgtrekking.
B.t.w. turks-eten rules! en nee, ik ben geen turk en nee, ik houd niet van poep... :wink:

redjuh
09-11-2005, 17:03
of gewoon gebrek aan wc papier

Jochem
09-11-2005, 18:14
misschien zou de titel indd iets anders moeten zijn
"turken serveren graag poep"

Muay Thai Elite
09-11-2005, 21:34
misschien zou de titel indd iets anders moeten zijn
"turken serveren graag poep"

:lol:

Fr3ddy
10-11-2005, 14:57
Wat is er mis met poep?

Biiyen
10-11-2005, 14:58
Wat is er mis met poep?

niks... Poep is warm, geeft je genot en je kan er soms uren van genieten.

Muay Thai Elite
10-11-2005, 15:27
Poep lucht op.

Anonymous
10-11-2005, 19:58
Je zou eigenlijk van deze topic in plaats van turken eten graag poep

"NEDERLANDERS ETEN GRAAG POEP' moeten maken want TURKIJE
is nummer 1 vakantie land onder nederlanders whoehahhahahhahaha

Dit jaar een record aantal nederlanders daarzo

Arjan
10-11-2005, 22:12
Poep lucht op.

poepen ja :lol:

Silat
10-11-2005, 23:56
Ik weet nog wel dat mijn opa vroeger altijd zei: Poep maar in je broek njong, dat is lekker warm en zacht. :lol:


En toch ga ik volgend jaar maar ff een weekje naar Turkey 8-)

Anonymous
11-11-2005, 07:57
Ik weet nog wel dat mijn opa vroeger altijd zei: Poep maar in je broek njong, dat is lekker warm en zacht. :lol:


En toch ga ik volgend jaar maar ff een weekje naar Turkey 8-)

Om eens effe lekker je broek vol te schijten?

Mephistoteluiominteloggen

Mighty Me
11-11-2005, 08:29
Ik weet nog wel dat mijn opa vroeger altijd zei: Poep maar in je broek njong, dat is lekker warm en zacht. :lol:


En toch ga ik volgend jaar maar ff een weekje naar Turkey 8-)

Is lekker maar na een tijdje gaat het schuren en branden aan je billen

PigDog
14-11-2005, 00:31
Poep vind de nederlander niet zo lekker, maar Turkije is wel goedkoop, dus ach...................

Anonymous
14-11-2005, 15:22
Poep vind de nederlander niet zo lekker, maar Turkije is wel goedkoop, dus ach...................

:lol: daar komt het wel op neer!!!

bij ons in de stad is ook een broodjeszaak waar het nogal aan hygiene schort, zoals onder meer veel vliegen in de zaak (en op de verkoopwaar) en nagels van de verkoopster waar je nou niet bepaald vrolijk van wordt. toch is het daar elke dag druk. zolang het maar goedkoop is (en dat is het) verkoopt het toch wel.