PDA

View Full Version : Comeback Naseem Hamed?!



Makijs
08-11-2005, 22:33
Hamed offered six-fight contract
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/boxing/4406064.stm
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40982000/jpg/_40982298_naseem203.jpgHamed believes he can still win at the highest level
Naseem Hamed, Britain's former world featherweight champion, says he has been offered a six-fight contract by an American television network.
And the 31-year-old, who has not fought since May 2002, confirmed he is poised to make a comeback some time in 2006.

"If everything goes right in training, we're making plans for early-mid next year," Hamed told BBC Radio Sheffield. "There are no opponents as yet, we're just talking to TV. Then hopefully next year there'll be a nice, big fight."
Hamed became Britain's youngest world champion when he won the WBO featherweight title aged 21 years and seven months in 1995. He added the IBF crown when he beat Tom Johnson in London in 1997 and claimed the WBC title with a points win over Cesar Soto in Detroit in 1999.

His unbeaten run came to an end against Mexican Marco Antonio Barrera in 2001 and his last bout was a lacklustre points win over Spain's Manuel Calvo over three years ago. "I've been spending plenty of quality time with my two sons and my wife and parents, basically just chilling," added Hamed.

My confidence has never really gone... I'm raring to go after a good three-year lay-off

"I've been boxing since the age of seven and it got to a time where I just thought I could take a break, and that's what I did. I've really missed boxing because I've been doing it for a hell of a long time, and I consider myself not bad at it. But then again I think boxing has missed me and it's time to get back and do some stuff. My confidence has never really gone. I'm raring to go after a good three-year lay-off. I believe I can be even better. I'm stronger and more mature now. And I don't think it will be hard to find someone to promote me. They'll be knocking on the door once they've heard this interview, don't worry about that."

And Frank Maloney, manager of Glasgow's WBO featherweight champion Scott Harrison, refused to rule out a future fight between his man and the Sheffield boxer.
"If he's there and it's a fight that can be made, then obviously it's a fight the Harrison team would be interested in," Maloney told BBC Sport.
Maloney also said Hamed would struggle to get down to the nine stone limit he used to fight at.
"I know how hard Scott Harrison works to get the weight down and he fights regularly," said Maloney. "I'd be surprised if we saw Hamed coming in under lightweight."

Ronald
08-11-2005, 23:28
Graag, spectaculaire vechter om te zien :D

remco pardoel
09-11-2005, 02:06
zou geweldig zijn als een van mijn helden terug keert in de ring!

kentaro
09-11-2005, 09:38
Zou wel top zijn als Naseem terug kwam in de ring hij was toch een extravagante bokser met z'n "grote mond en stoere praatjes" zorgde altijd voor explosieve wedstrijden (todat Barrera hem een lesje boksen gaf)

Marco
09-11-2005, 09:41
Hamed was een klasse apart, supereigenwijs, onorthodoxe stijl en altijd spektakel. Hij kreeg idd les van Barrera maar dat is natuurlijk ook een legende dus geen schande om daarvan te verliezen. Ben benieuwd hoe het zal gaan met Hamed zijn rentree. misschien in de toekomst een Engels onderonsje tegen Ricky Hatton ?

Makijs
09-11-2005, 11:36
McGuigan issues warning to Hamed
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/boxing/4420328.stm
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40998000/jpg/_40998822_hamed.jpg

Former world champion Barry McGuigan believes Naseem Hamed should shelve plans to return to the ring. Hamed, who last fought in May 2002, says he has been offered a six-fight deal by an American television network. But McGuigan told BBC Radio Five Live: "My advice to Naseem is to stay retired and enjoy your life. It's very difficult to go back and recapture that hunger again. He can maybe get into shape but it is a different thing being fighting fit."

Hamed, 31, who became WBO world featherweight champion in 1995, quit the sport after a less-than-convincing points win over Spain's Manuel Calvo. Although his revelation has created a lot of interest, McGuigan believes there is no reason for him to return.
"He has been away from it too long," McGuigan added. "He has too much weight to lose. He earnt a fortune, he has a safe amount of money and has a comfortable existence."

Meanwhile, Hamed has stated that he will never fight British star Amir Khan for religious reasons. "To be honest, Amir Khan is a different weight to me and I think he is going to get bigger," Hamed told the Yorkshire Post. "But there is one thing that I have always stuck to and I always will do, I will never fight another Muslim. I might spar with him, or teach him a few tricks but - even if there was a billion dollars on the line. I would never get in the ring with another Muslim. It is against my principles."

Marco
09-11-2005, 12:51
Ik ben benieuwd hoe Hamed het zal doen, hij is nog jong heeft in zijn carriere weinig blessures en klappen gehad, in vorm raken lijkt me geen probeelm net zoals Barry Mc Guigan zegt, maar de honger is iets anders dat zal het verschil maken tussen een succesvolle come back of een teleurstelling....

Virby
09-11-2005, 13:11
hmmmm....ben benieuwd in welke gewichtsklasse hij dan uit gaat komen, heb een recentelijke foto van hem laatst gezien (kan hem helaas ff niet vinden) en daar was hij moddervet. Toch lijkt het me wel leuk om hem weer te zien. Deze man heeft naast zijn spectaculaire vechtstijl ook de meest spectaculaire opkomsten naar de ring toe.

Anonymous
09-11-2005, 19:50
Enge gedachtengang...'ik vecht nooit tegen een andere Moslim'..beetje ziek om de wereld in te delen in medemoslims waar je niet mee vecht en niet moslims waarbij het niet uitmaakt of je ze in elkaar slaat.

Alleen vanwege die uitspraak hoop ik dat hij heel veel slaag krijgt!

Anonymous
09-11-2005, 19:53
Er was ooit een duitse wereldkampioen boksen die niet met negers wilde boksen...in die orde van grootte acht ik die uitspraak.
En ik maar denken dat in de ring iedereen gelijk was.

Emilio
09-11-2005, 21:10
dan zou je toch juist tegen negers willen boksen om ze pijn te doen? ach hij was waarschijnlijk gewoon bang.

Makijs
09-11-2005, 21:10
hmmmm....ben benieuwd in welke gewichtsklasse hij dan uit gaat komen, heb een recentelijke foto van hem laatst gezien (kan hem helaas ff niet vinden) en daar was hij moddervet.

Yep, heb ik ook gezien. Dat wordt flink touwtje springen.

Makijs
09-11-2005, 21:21
Hebbes:
http://images.thesun.co.uk/picture/0,,2005391418,00.jpg

Jay Hoov
09-11-2005, 21:26
Tering, hij ziet er niet uit man :?

Al zou ik het vet vinden, als ie terug komt, wat een vechter, zo snel!!!

kentaro
09-11-2005, 21:28
Whoa wil hamed als zwaargewicht verder in het boksen ;)

Ronald
09-11-2005, 21:30
Hebbes:
Damn :shock: . Ik ben benieuwd hoe die nu beweegt in de ring dan...

HUNEBED
09-11-2005, 22:35
Enge gedachtengang...'ik vecht nooit tegen een andere Moslim'..beetje ziek om de wereld in te delen in medemoslims waar je niet mee vecht en niet moslims waarbij het niet uitmaakt of je ze in elkaar slaat.

Alleen vanwege die uitspraak hoop ik dat hij heel veel slaag krijgt!

beetje ziek ja... maar al met al toch weer 'n aanwinst voor de bokssport

chickenwing
10-11-2005, 03:23
Naseem Hamed was inderdaad heel leuk om naar te kijken. Beetje soort clown net als Jomhod in het muay thai. Alleen versloeg Jomhod altijd de wereldtop en Naseem Hamed niet, totdat hij tegen Barrera vocht en verloor. Als dat volgevreten lichaam op die foto echt Naseem Hamed is dan heb ik mijn twijfels bij zijn comeback. Waarschijnlijk is dat ik vecht niet tegen andere moslims een zielig excuus, net als Tito die beweerde dat Chuck zijn beste vriend was.

Anonymous
10-11-2005, 14:25
ja want als Hamed naar Amir Khan kijkt ziet hij zichzelf..een supertalent kwa mogelijkheden,alleen zonder al die franje en dat showboaten.
Toch vond ik Hamed wel speciaal hoor,hij bewoog onorthodox,deed eigenlijk technisch bijna alles fout wat mogelijk was,was helemaal niet in balans als hij stootte etc maar had een ontzettende KO in zijn handen.
En hij heeft het wel degelijk waargemaakt,alleen Barrera heeft hem echt straf kunnen geven.

Makijs
10-11-2005, 14:59
ja want als Hamed naar Amir Khan kijkt ziet hij zichzelf..een supertalent kwa mogelijkheden,alleen zonder al die franje en dat showboaten.
Toch vond ik Hamed wel speciaal hoor,hij bewoog onorthodox,deed eigenlijk technisch bijna alles fout wat mogelijk was,was helemaal niet in balans als hij stootte etc maar had een ontzettende KO in zijn handen.
En hij heeft het wel degelijk waargemaakt,alleen Barrera heeft hem echt straf kunnen geven.

Ik ben het met je eens.
Het sloeg eigenlijk nergens op wat hij deed, maar wat een spectaculaire wedstrijden leverde dat op!

Marco
10-11-2005, 16:01
zijn ringentrance lijkt wel wat op die van Badr Hari, is een paar keer leuk maar vervelend daarna.....

Makijs
27-11-2005, 10:24
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41061000/jpg/_41061856_nazbarrera.jpg

Barrera en Hamed gisteren aan de ring bij Hatton-Maussa. Hamed schijnt een comeback nog steeds serieus te overwegen.

Ronald
27-11-2005, 12:45
Barrera en Hamed gisteren aan de ring bij Hatton-Maussa. Hamed schijnt een comeback nog steeds serieus te overwegen.
Ik blijf me verbazen. Je herkent 'm gewoon niet...

Ronald
30-11-2005, 15:37
Barrera en Hamed gisteren aan de ring bij Hatton-Maussa. Hamed schijnt een comeback nog steeds serieus te overwegen.
In het Multi Media Forum staat nu ook een docu over de aanloop naar de partij van Barrera vs Hamed, gezien vanuit perspectief van Hamed. Echt de moeite waard om te bekijken.