PDA

View Full Version : open brief aan de Nederlandse (sport)pers



HUNEBED
08-11-2005, 23:05
forumbroeders, ik ben bezig met het schrijven van 'n brief (onderstaand) naar diverse Nederlandse tv/sport programma's met als doel vechtsport - en dan met name de opkomende K-1 finale positief onder de aandacht te brengen... (lees: geef "onze" jongens de aandacht & erkenning die ze verdienen !!!)

dus msschn dat jullie even kunnen helpen door onderstaande brief te lezen en evt. op & aanmerkingen te geven over de vorm, opbouw etc. (msschn da'k wat essentieels vergeten ben)

bedankt !
Richard

p.s. ook tips voor programma's waar-ie naar toe mag zijn welkom, sowieso gaat de brief naar; Hollandsport, Barend&van Dorp, studio sport, Raymann is laat (Hoost was hier 2 jaar? geleden al 'ns te gast) woestijnruiters, de wereld draait door, twee vandaag, documentaire makers (?)


L.S.

Op 19 november a.s. staan 3 Nederlanders in de grote finale van de K-1 * (het grootste vechtsport event ter wereld) te weten: Peter Aerts (3 voudig winnaar K-1), Remy Bonjasky (2 voudig winnaar K-1) & Sem Schilt, en als het niet aan ’n blessure had gelegen dan was er nog één Nederlander bij de laatste 8 geweest, Ernesto Hoost (4 voudig K-1 winnaar).
Van de 12 grand prix finale’s tot nu toe zijn er 9 gewonnen door Nederlanders (zelfs de éérste GP had ’n Nederlands randje, de winnaar, de Kroatische vechter Branko Cikatic, werd getraind door ’n Nederlandse Coach en trainde bij een Nederlandse sportschool)

Vechtsporten zijn één van de snelst groeiende sporten ter wereld, wordt het dus niet eens tijd dat onze jongens de erkenning krijgen van de Nederlandse (sport)pers die ze verdienen ? onze jongens die bij de absolute wereld-top horen van de K-1, Eurosport zend ook steeds méér en méér vechtsporten uit (en dan met name de K-1) via het programma “fightclub�

*
K-1: wat staat voor ’n open toernooi van alle staande gevechtssporten zoals; karate, kung fu, tea kwon do en kickboksen, kan het best worden omschreven als het grootste “kickboks�toernooi van de wereld en dan met name dat laatste, kickboksen daarin zijn wij Nederlanders de allerbesten ter wereld, al méér dan 20 jaar zijn Nederlandse vechters en dan met name de staande vechters wereldwijd gevreesd, de Nederlanders Rob Kaman, Ramon Dekkers, Peter Smit versloegen zelfs de Thais op hun regels in hun sport in hun eigen land.

de K-1 s ’s werelds grootste vechtsport toernooi waar wereldwijd méér dan 100(?) miljoen mensen naar kijken, de finale die plaatsvindt in de Tokyo-Dome (Japan, de bakermat van de vechtsporten) is reeds maanden uitverkocht en zit dan met ruim 60 duizend vechtsportliefhebbers bomvol. De voorrondes worden over de hele wereld in toernooi-vorm gehouden en hierbij gaat de winnaar door naar de laatste 8, de “grand prix� (dit jaar op 19 november) de winnaar van het vorige jaar is automatisch geplaatst voor de grote finale. K-1 is voor zwaargewichten en de K-1 MAX is voor vechters tot 70 kg. (deze K-1 MAX bestaat vanaf 2002 en ook hier hebben wij Nederlanders goeie zaken gedaan, in 2002 won Albert Kraus de titel en dit jaar mag de Nederlandse Andy Souwer zich de K-1 MAX champion noemen)

Deze heren kunnen in Japan niet gewoon over straat, ze worden daar aanbeden als filmsterren en zijn ook regelmatig op de Japanse TV te zien, ook worden ze vaak gevraagd voor reclame (spotjes) van allerlei producten.

Dus waarom worden deze topsporters nooit ontvangen op Schiphol door Erica Terpstra en waarom worden deze topsporters nooit geridderd of onderscheiden door ’n lintje, en waarom besteed de vaderlandse (sport)pers zo goed als nooit aandacht aan deze topsport want dat is het ! terwijl er horden journalisten achter de “pijltjes werpers� van Barneveld & Stompe aanlopen als deze weer ‘n “top-prestatie� hebben geleverd…
Vorige week was de Nederlandse Lucia Rijker (de beste vrouwelijke bokser & kickbokser ter wereld) bij diverse TV programma’s te gast, ’n hele goeie zaak maar het is de vraag of ze óók gevraagd zou zijn wanneer ze niet zó “bekend� was geworden door de hollywood film “million dollar baby�… deze vrouw is ongeslagen kampioen kickboksen én ongeslagen kampioen boksen.

Dus hopelijk wordt er eens wat meer aandacht besteed door de zichzelf respecterende Nederlandse (sport)pers aan de K-1 en aan onze vaderlandse toppers die ons land daar met 3 man vertegenwoordigen !


Hoogachtend

Richard Moorman
(vechtsport-gek)


Officiële website K-1: http://www.so-net.ne.jp/feg/k-1gp/
K-1 fans forum met multi media forum (filmpjes van wedstrijden e.d.) http://www.k-1fans.com/forum/

Highline
08-11-2005, 23:10
super initiatief, mijn complimenten!

Sjaak
08-11-2005, 23:26
Heel netjes en zeker een goed innitiatief

jojo
09-11-2005, 00:15
zeker goed ik heb geen opmerkingen eigenlijk misschien sturen naar max en chaterien ( ik weet dat dat een praat programma is maar daar kijken toch weer ander soort mensen naar)

Jofeljoh!
09-11-2005, 00:27
Goed initiatief! :)

ik heb hier in het verleden eens een columpje over geschreven met dezelfde strekking.

Misschien kun je er nog wat inspiratie uit putten: http://weblog.fok.nl/blog/5920

ben benieuwd wat er uit komt, dus houd ons op de hoogte!

Boem Boem
09-11-2005, 01:07
goed initiatief; nu maar hopen dat ze er aandacht aan besteden......

Geen op-of aanmerkingen!!

Osu

Chris

HUNEBED
09-11-2005, 01:11
Goed initiatief! :)

ik heb hier in het verleden eens een columpje over geschreven met dezelfde strekking.

Misschien kun je er nog wat inspiratie uit putten: http://weblog.fok.nl/blog/5920

ben benieuwd wat er uit komt, dus houd ons op de hoogte!

strak stuk Jofeljoh, perfect geschreven ! mag 'k die erbij zetten als link ? als er verder niemand wat op of aan te merken heeft dan gaat de brief morgen-middag "op de bus" via de mail (zal er zelf ook nog ff 'n nachtje over slapen en waar mogelijk verbeteren)

'hou jullie zeker op de hoogte

Marco
09-11-2005, 09:48
Goed initiatief, ik ben benieuwd, vorig jaar waren Hoost en Bonjasky al bij Humberto Tan in een sportprogramma daar stond ik al van te kijken.
Het zou wel lachen zijn om Aerts, Bonjasky en Schilt bij Ivo Niehe aan tafel te zetten :wink: of bij Alive and Cooking :wink:

Mighty Me
09-11-2005, 09:58
Of bij jensen :lol:

yas
09-11-2005, 10:22
mee eens, ze verdienen erkenning! misschien kun je contact leggen met BNN, Talpa, rtl boulevard, sbs shownieuws of Veronica. Deze zenders hebben allemaal wel is iets gedaan met vechtsport. Probeer contact te leggen met bn'rs zoals bridget,katja, winston, jorinde etc.

Remco
09-11-2005, 10:30
Ik zou mezelf niet als vechtsportgek neerzetten. Dat zwakt je verhaal af.

Daarnaast zou ik er in zo'n mail niet aan beginnen om de regels en gewichtsklassen uit te leggen. Misschien is het wel verstandig nog explicieter duidelijk te maken dat niet alles mag.

Ik zou ook het programma fightclub niet noemen. Men krijgt dan 1. het idee dat de aandacht er al is en er dus geen heet nieuws in zit, daarnaast klinkt het toch weer wat agressief.

De sneer naar de darters is onnodig en komt enigszins rancuneus over. Ik denk dat je een positief verhaal moet houden, in plaats van verongelijkt. Het antwoord op je vraag is namelijk simpel: de sport is niet populair genoeg.

Goed initiatief!

sparklin
09-11-2005, 10:36
tae kwon do i.p.v tea kwon do :lol:

}|^-_-^|{
09-11-2005, 10:57
pm je definitieve versie even langs, kijk ik er even naar.

MrMiyagi
09-11-2005, 11:07
je kan hem ook naar de kranten sturen,

goed initiatief :!:

HUNEBED
09-11-2005, 11:58
bedankt mensen, zitten 'n aantal goeie opmerkingen bij, tuulijk weet de pers er onderhand wel het één en ander van af - programma's zoals Barend&van Dorp, RTL5 die Peter Aerts volgde bij de finale van 2001 (?), Raymann is laat hebben er al 's aandacht aan besteed, Humberto Tan óók ??? welk programma was dat ? studio sport !?

het gewichtklasse verhaal moet er zeker bij want er zijn nu 2 klasses met alletwee Nederlandse titelhouders, 'n extra link naar de regels (die er wel degelijk zijn haha...) zal 'n goed idee zijn

"vechtsport-gek" onderaan zwakt het verhaal af ? vindt ik niet ! maar msschn staat "vechtsport-fanaat" of "vechtsport-liefhebber" beter !?

op fighttalk kreeg ik het advies(?!) om er fighttalk erbij onder te zetten... msschn als ik afsluit met "namens alle vechtsport-liefhebbers/fanaten van de forums/fora mixfight.nl & fighttalk.nl" of is dat teveel van 't goeie ???

HUNEBED
09-11-2005, 12:10
zo klink je een beetje als een groupie.

wat bedoel je ?

A-team
09-11-2005, 12:36
Er zijn wel meer sporten die nooit aandacht krijgen. Wen er maar aan maar dat zal altijd wel zo blijven :cry: Trouwens wat moet je bij rayman laat?

HUNEBED
09-11-2005, 12:41
Er zijn wel meer sporten die nooit aandacht krijgen. Wen er maar aan maar dat zal altijd wel zo blijven :cry: Trouwens wat moet je bij rayman laat?

Ernesto Hoost was daar al 's te gast !

Jofeljoh!
09-11-2005, 13:00
Ik zou ook zeker een mailtje sturen naar Holland sport:

http://www.vpro.nl/programma/hollandsport/

zeer goed programma, met goede presentators, goede oprechte interviews; tevens besteden ze daar ook aandacht aan de wat minder bekende/populaire sporten.

Kan zeker ook voor hen eens interessant zijn :)

HUNEBED
09-11-2005, 13:07
ja die staat ook zeker op de lijst... wat je zegt, oprecht & echt, klasse programma !!! daar zou het wel tot z'n recht komen, we zullen zien (hopelijk)

Biiyen
09-11-2005, 13:12
ja die staat ook zeker op de lijst... wat je zegt, oprecht & echt, klasse programma !!! daar zou het wel tot z'n recht komen, we zullen zien (hopelijk)

Bij Holland sport zijn vaker vechtsporters te gast geweest, Regilio Tuur en Lucia Rijker. En een aantal Judooka. En Holland Sport kijk ik idd ook wel graag.

Anonymous
09-11-2005, 13:33
Misschien de naam van Peter Smit vervangen door een andere.

Ton
09-11-2005, 13:39
Goed initiatief !
Vergeet niet je versie naar Paul te PM'n, die moet zeker nog ff naar de gramatica en spelling kijken. Zoals je het woord; 'n gebruikt in je brief. Maak er gewoon het woord; een van. Dit staat zo breezah achtig....

Verder top initiatief, en vergeet ze zeker niet naar verschillende kranten e.d. te sturen!

Anonymous
09-11-2005, 14:54
bedankt mensen, zitten 'n aantal goeie opmerkingen bij, tuulijk weet de pers er onderhand wel het één en ander van af - programma's zoals Barend&van Dorp, RTL5 die Peter Aerts volgde bij de finale van 2001 (?), Raymann is laat hebben er al 's aandacht aan besteed, Humberto Tan óók ??? welk programma was dat ? studio sport !?

het gewichtklasse verhaal moet er zeker bij want er zijn nu 2 klasses met alletwee Nederlandse titelhouders, 'n extra link naar de regels (die er wel degelijk zijn haha...) zal 'n goed idee zijn

"vechtsport-gek" onderaan zwakt het verhaal af ? vindt ik niet ! maar msschn staat "vechtsport-fanaat" of "vechtsport-liefhebber" beter !?

op fighttalk kreeg ik het advies(?!) om er fighttalk erbij onder te zetten... msschn als ik afsluit met "namens alle vechtsport-liefhebbers/fanaten van de forums/fora mixfight.nl & fighttalk.nl" of is dat teveel van 't goeie ???

Leuk initiatief en goed van je.

Ware het niet dat ik vorig jaar diverse programma makers OOK aangeschreven had met dezelfde strekking wat jij neerzet.

Waarom schrijft je niet in je brief dat er geen startverboden doorgegeven worden door verschillende bonden.

Dat kinderen zonder borstprotectie 30 partijtjes maken per jaar sommige zijn 7 jaar oud.

Dat we nu op 21 bonden zitten.

Dat geschorste scholen gewoon bij een andere bond vechten.

Fighting dokters is de eerste stap naar erkenning ik mist op nog teveel gala`s ringartsen.

Hoe kan je in godsnaam verlangen dat de media,een sport die in Nederland door ons zelf wordt 'verziekt' dit serieus gaat nemen.

Het inspelen op de K1 is goed,maar laten we eerst hier onze zaakjes goed regelen.

Maar goed.....ik ondersteun je 100%,vergeet alleen niet dat de negatieve kanten blijven hangen en waarom zou je dit niet in je brief verwerken.

De waarheid is niet anders toch!?

marcelt
09-11-2005, 15:20
Goed initiatief!
Alle kranten is ook een goed idee.
Ben wel sceptisch over eventueel resultaat. Sprak laatst iemand die alleen maar aan zuipen doet. Hij verafschuwde kickboksen en vechtsport en de enige naam die hij ermee verbindt is Andre Brilleman. oe lang gelden is dat al niet dat die vermoord is?

Maar goed. Goed gedaan en niet geschoten altijd mis.

HUNEBED
09-11-2005, 15:24
je verhaal heeft goeie punten bdr, maar het gaat niet zozeer om de sport zelf ('denk dat er bij iedere sport wel zaken zijn die verbeterd kunnen én moeten worden) waar het vooral omgaat dat is dat deze topsporters* (én fulltime profs) niet de aandacht & erkenning krijgen die ze wel verdienen - zoals jij waarsch. ook hebt voorgedragen vorig jaar !? waar het ook omgaat is dat de Nederlanders deze vechtsport al lange tijd domineren en dat deze jongens bepaald geen stereotype van "vooroordeel" kickboksers zijn,

* Peter Aerst, Ernesto Hoost, Remy bonjasky, Sem Schilt, (Albert Kraus & Andy Souwer)

heb je er reacties op gehad vorig jaar bdr ? heb je dat verhaal nog ergens liggen wat je gestuurd hebt ?

HUNEBED
09-11-2005, 15:28
Sprak laatst iemand die alleen maar aan zuipen doet.


dat zegt genoeg !


Hij verafschuwde kickboksen en vechtsport en de enige naam die hij ermee verbindt is Andre Brilleman. hoe lang gelden is dat al niet dat die vermoord is?

daarom nodig tijd dat er 's wat méér positieve aandacht komt !
Aerst, Hoost, Schilt & Bonjasky zijn ware ambassadeurs voor deze sport toch...

Anonymous
09-11-2005, 16:15
tis een beetje afgeraffeld omdat ik op mijn werk zit, aanvullingen nodig!
L.S.

Op 19 november wordt de dertiende K-1 Grand Prix (G.P.) gehouden in het Tokiodome in Tokio, te Japan. Drie Nederlanders zullen aantreden in deze grootste vechtsportarena ter wereld. Sem Schild, Peter Aerts en Remy Bonjanski. Peter Aerts is drievoudig K-1 kampioen en Remy Bonjasky is de winnaar van de laatste twee edities. Een blessure weerhoudt Ernesto Hoost ervan om als vierde Nederlander aan te treden om zijn vijfde K-1 titel op te eisen.

K-1
De sport K-1 is een combinatie van verschillende staande vechtsporten. Karate, boksen, tae kwondo, kickboksen en muay thai zijn allen verenigd in de K-1 stijl. Dit maakt de sport mediageniek omdat de verschillende stijlen vaak voor onverwachte uitslagen zorgen.
De Nederlanders kennen een ware hegemonie in de K-1, sinds 1993 zijn er negen edities door Nederlanders gewonnen. Zelfs de éérste Grand Prix had een Nederlands tintje, daar de winnaar, de Kroatische vechter Branko Cikatic, werd getraind door ’n Nederlandse Coach in Nederland.

Gedurende het hele jaar worden er wereldwijd verschillende K-1 voorrondes gehouden. Zo is er een K-1 kampioen Skandinavië, U.S.A. et cetera. De climax is aan het einde van het jaar wanneer de wereldtop aantreed in het Tokiodome. De finale bestaat uit een acht man-toernooi, de finalisten vechten drie wedstrijden op een avond bijgestaan door 60.000 uitzinnige fans.

De K-1 G.P. wordt georganiseerd door de organisatie de K-1 in samenwerking met Fight Entertainment Group (FEG). In Japan worden voor de reclameblokken tussen de wedstrijden grof geld betaald omdat dit het event van het jaar is. De pay per view aanvragen liggen op (aantal noemen en dan vergelijking maken met andere events). Dat de atleten in Japan als ware helden worden vereerd, blijkt wel aan de merchandise die wordt geproduceerd. Alle bovengenoemde vechters hebben bijvoorbeeld hun eigen action figures. Peter Aerts treedt vaak op in commercials op de Japanse televisie. (laat wat foto’s van merchandise zien)

De kans dat op 19 november een Nederlander de finale wint, is erg groot. Nederland mag trots zijn dat wij al jaren lang de wereldtop bezetten in de martial arts! Niet alleen in de K-1 lopen Nederlandse kampioenen, de K-1 max (voor de gewichtsklasse to 72 kilo) heeft twee Nederlandse kampioenen: Albert Kraus en Andy Sauer. In Pride (een combinatie van K-1 met worstelen) hoort Allistair Overeem bij de top vier van de wereld. Jaren lang levert Nederland vechters op niveau af die in de hele wereld bekend zijn. Ramon Dekker kan in Thailand niet normaal over straat. Bas Rutten is een bekendheid in niet alleen Japan maar ook in Amerika!

De Nederlandse nuchterheid maakt dat de vechters niet zelf naar de pers stappen om hun kampioenschap kenbaar te maken. Toch verdienen zij dit, voor de pers is het interessant omdat het een mediagenieke sport is en wij Nederlanders er zeer succesvol in zijn. In Nederland leeft de martial arts zeker. Er bestaat een grote vechtspotcommunity. Dit blijkt uit het feit dat Eurosport meer en meer van de K-1, Shooto en de Nederlandse gala’s als 2H2H en It’s Showtime uitzendt. Ook de fora op internet zijn bloeiend en levendig: www.mixfight.nl en www.fighttalk.nl zijn hier goede voorbeelden van.

Ik hoop van harte dat ik u iets meer heb kunnen enthousiastmeren voor deze sport en dat u misschien wel af reist naar het land van de rijzende zon om onze atleten daar de media-aandacht te geven die bij hun status hoort.


Hoogachtend

Richard Moorman



Voor meer informatie betreffende de K-1 zie: http://www.so-net.ne.jp/feg/k-1/
en http://www.so-net.ne.jp/feg/k-1gp/
K-1 fans forum met multi media forum (filmpjes van wedstrijden e.d.) http://www.k-1fans.com/forum/

Anonymous
09-11-2005, 16:16
je verhaal heeft goeie punten bdr, maar het gaat niet zozeer om de sport zelf ('denk dat er bij iedere sport wel zaken zijn die verbeterd kunnen én moeten worden) waar het vooral omgaat dat is dat deze topsporters* (én fulltime profs) niet de aandacht & erkenning krijgen die ze wel verdienen - zoals jij waarsch. ook hebt voorgedragen vorig jaar !? waar het ook omgaat is dat de Nederlanders deze vechtsport al lange tijd domineren en dat deze jongens bepaald geen stereotype van "vooroordeel" kickboksers zijn,

* Peter Aerst, Ernesto Hoost, Remy bonjasky, Sem Schilt, (Albert Kraus & Andy Souwer)

heb je er reacties op gehad vorig jaar bdr ? heb je dat verhaal nog ergens liggen wat je gestuurd hebt ?


Dat is een foute inschatting van je,het punt dat het niet zozeer om de sport gaat.

Waarom wordt de Bokssport wel erkend,terwijl er procentueel gewijs meer Boksers met Justitie in aanraking zijn gekomen als die 27 jaar geleden MTBN en NKKB opgerichte bonden.

1- Men begint bij de roots m.a.w. de NBB eist dat een sportschoolhouder zijn diploma`s haalt .Dit is voor niemand een uitzondering ,of het nu een oud Europeeskampioen is of een goede amateur c- klasser.
Men doet anderhalf jaar(!!!) over 3 diploma`s,bij het eerste mag een Top-Bokser alleen recreanten les geven.

2-Pupillen mogen pas vanaf 11a 12 jaar wedstrijdjes doen(EN men moet niet vergeten als het te hard er aan toegaat door 1 van de vechtertjes staakt de ref de partij).

3-Als er morgen een kampioen opstaat op Boksgebied zal de N.O.S. of een iedere Media dan ook,direkt hier op inspelen,mocht Elmont in 2008 in Peking Goud winnen is ze de held van Nederland ........maar nu met zoveel Wereldtitels op zak is ze alleen bekend bij diegene die de sport een warm hart toedraagt.

4- De profs die crimineel bezig zijn geweest op Boksgebied in het verleden worden bij het grote publiek en de Media op handen gedragen.
3 oud Europeeskampioenen waren gedetineert voor niet de minste dingen in hun Boksperiode,en dan vergeet ik Tuur nog.
Maar echt negatief .......nee hoor,men komt er zelfs goed vanaf.
Dus waarom verdienen en verdienden deze Boksers WEL de aandacht en erkenning ondanks hun breed uitgemeten praktijken in kranten en TV!?

Simpel het Boksen is Structureel veel verder,ondanks het verval waar het nu hede ten dage inzit,en wordt geaccepteerd door de mensen.

Kijk zolang ik met een bult op me rug en een houten been met misschien een blind oog en een doof oor gewoon(want dit is gewoon de realiteit)een kickboxschool kan openen zonder maar ooit 1 wedstrijd te hebben gemaakt tja.................zeg het maar.

Vergist je niet midden jaren 70 heeft Joop Musterd samen met Thom Harinck diverse wedstrijden op Televisie mogen uitzenden, wedstrijden dus,met Kaman en Royers en dit werd door vele landen gekocht en ook uitgezonden .
Maar dit stierf te snel ,en kwam nooit terug,maar het is WEL geprobeerd.

Het punt is niet van de Media of een kickboxer wel respect of erkenning danwel aandacht verdient.
Nee....Het gaat de Media om de vele en vele randverschijnselen die in conservatief Nederland in deze sport omgaan.
Gaat jij maar eens tegen je buren vertellen ,waarvan hun zoontje op voetballen zit,dat je zoon van 10 jaar ,3x per week traint en er wordt gespart zonder hoofdkap.Als er iemand op dit forum een school weet waar men spart met een hoofdkap op(wedstrijdjongens) hoor ik dit graag ,ik kan er geen opnoemen.
maar ik stop want anders is de pagina vol.

Sorry ik tik te veel,hierbij excuses.

HUNEBED
09-11-2005, 17:42
en (georganiseerd) boksen bestaat al bijna 300 jaar en is tevens één olympische sport ! mede om dat laatste wordt het door vele (lees: de pers & overheid i.o.s./n.s.f.) wel gewaardeerd en wordt er wel regelmatig aandacht aan besteed...

de bokssport is verder dat klopt helemaal bdr, en dat terwijl boksen wat sport betreft "gevaarlijker" is dan welke andere gevechtsport dan ook... (ik hou van boksen ! begrijp me niet verkeerd okay)

maar, en dit kan ik wel duizend keer zeggen, het gaat erom dat deze topsporters van Hollandsche bodem aan de absolute wereldtop staan (van de K-1) ! en goeie journalisten óók wel weten dat er een cliché van criminaliteit kleeft aan vechtsporten... tijd dus om hier wat aan te doen ! maar dat kan alléén bij het grote publiek dus de pers dus de tv

-----

goed verhaal ook van de andere guest, die het hele verhaal heeft overgetypt & aangepast, bedankt ! wel even goed om 'n andere tekst te zien met hetzelfde verhaal...

Anonymous
09-11-2005, 19:09
[quote

Het punt is niet van de Media of een kickboxer wel respect of erkenning danwel aandacht verdient.
Nee....Het gaat de Media om de vele en vele randverschijnselen die in conservatief Nederland in deze sport omgaan.
Gaat jij maar eens tegen je buren vertellen ,waarvan hun zoontje op voetballen zit,dat je zoon van 10 jaar ,3x per week traint en er wordt gespart zonder hoofdkap.Als er iemand op dit forum een school weet waar men spart met een hoofdkap op(wedstrijdjongens) hoor ik dit graag ,ik kan er geen opnoemen.
.[/quote]

Bij Kick Boxing Arnhem wordt in de wedstrijdgroep getraind met hoofdkappen op!

En verder, als het kickboxing niet door zoveel bonden versnipperd was zou het voor de media veel eerder serieus genomen worden, dan had je gewoon één grote bond die alle andere bonden op enkele na in schaduw zou zetten!

redjuh
09-11-2005, 19:28
Ramon dekkerSSSSSS (1 s)

MJOKKIE
09-11-2005, 19:47
Goed initiatief, maar is het werkelijk zo dramatisch gesteld... Er is inmiddels aardig wat aandacht in zowel de geschreven als de tv-pers geweest voor onze k-1 helden. Ernesto is bij barren en van d geweest, bij humberto met remy, bij holland sport en de Telegraaf volgt de K-1 nu al voor de vijfde keer op zeer proffesionele wijze. Het Nrc heeft ook een keer een reportage over Ernesto en K-1 gemaakt, maar het is nog steeds niet mainstream. Bij de Telegraaf heb ik vijf jaar geleden eindelijk voet aan de grond gekregen na lang aandringen. Argumenten van de sportredactie: welke bonden zijn er, waar gaan de wedstrijden over, voor welke competitie of titel is het... etc. Daarbij komt dat in het begin van de kickbokstijd verslaggevers nog wel eens zijn bedreigd door bepaalde sujetten uit het wereldje als het verhaal niet beviel. Verder heeft vechtsport terecht een zeer bedenkelijke reputatie, hetgeen i.t.t hetgeen Bdr beweert wel degelijk een negatieve invloed heeft.
Dit alles neemt niet weg dat de echte (k-1) top veel te weinig erkenning krijgt. De sportjournalist die vorig jaar k-1 versloeg voor de telegraaf was erg onder de indruk van Hoost en bonjasky etc maar was ook niet blind voor het circus eromheen, de corruptie om maar te zwijgen over het gebrek aan controle op het gebied van doping, dan kan de halve k-1 nl. naar huis...

kom er nog op terug

HUNEBED
09-11-2005, 23:59
...Dit alles neemt niet weg dat de echte (k-1) top veel te weinig erkenning krijgt.



juistem !!!

je werkt bij de Telegraaf dus ? goeie zaak dat ze het toernooi verslaan

'heb de brief bijna af (beetje veranderd) maar nu éérst the Sopranos op ned. 3 ! :idea:

Remco
10-11-2005, 10:28
Dat is zeker een goede reden, was weer een mooie aflevering!

Ik ben het met Mjokkie eens dat het zo bar niet gesteld is. Naar mijn idee hebben alle actualiteitenprogramma's wel eens aandacht aan K-1 of hardere vechtsporten in het algemeen besteed. Je klacht is dan ook waarschijnlijk dat het niet populair genoeg is.

Hoe dat komt? Wij fanaten kunnen ons niet zo goed voorstellen dat
een sport als kickboksen er voor de leken nog bijzonder agressief uitziet. Een stuk agressiever dan boksen. Wij weten beter: er komen hele andere zaken bij kijken dan het botvieren van agressie, maar de vraag voor het publiek is: vind ik het leuk om naar te kijken? Zolang die vraag met "nee" beantwoord wordt, komt het niet verder van de grond.

Ronny
10-11-2005, 10:48
lijkt mij niet zo'n goed idee om de nederlandse fora erbij te zetten.

Anonymous
10-11-2005, 11:07
lijkt mij niet zo'n goed idee om de nederlandse fora erbij te zetten.

Hoezo dan niet? Mixfigt is een forum op niveau..het geeft aan dat het leeft en dat er dus een community is..potentiële lezers/kijkers van kranten en programma's..
Heb je een argument...laat maar horen..

HUNEBED
10-11-2005, 12:34
lijkt mij niet zo'n goed idee om de nederlandse fora erbij te zetten.

Hoezo dan niet? Mixfigt is een forum op niveau..het geeft aan dat het leeft en dat er dus een community is..potentiële lezers/kijkers van kranten en programma's..
Heb je een argument...laat maar horen..

als ze hier es 'n kijkje zouden nemen dan kunnen ze zien dat hier heel normaal gepraat wordt en niet BLOED, BLOED, BLOED, SLA Z'N KOP ER AF !!!! praat... denk wel dat het positief werkt het erbij zetten van de fora !

mensen check nog even m'n verbeterde versie (met dank aan jullie) hieronder:


L.S.

Op 19 november a.s. staan drie Nederlanders in de grote finale van de K-1, het grootste vechtsport evenement ter wereld, te weten: Peter Aerts (drievoudig winnaar K-1), Remy Bonjasky (tweevoudig winnaar K-1) en Sem Schilt. En wanneer het niet aan een blessure had gelegen dan was er nog één Nederlander bij geweest, Ernesto Hoost (viervoudig K-1 winnaar).
Van de 12 finale’s (Grand Prix) tot nu toe zijn er 9 gewonnen door Nederlanders. Zelfs de éérste GP had ’n Nederlands randje, de winnaar, de Kroatische vechter Branko Cikatic, werd getraind door ’n Nederlandse coach en trainde bij een Nederlandse sportschool)

Vechtsporten zijn één van de snelst groeiende sporten ter wereld, wordt het dus niet eens tijd dat onze jongens de erkenning krijgen van de Nederlandse (sport)pers die ze verdienen ? Onze jongens die bij de absolute wereldtop horen van de K-1. Zelfs Eurosport zend steeds méér en méér vechtsporten uit en dan met name de K-1, via het programma “Fightclub�

K-1
De K-1 sport is een combinatie van alle staande gevechtssporten zoals; karate, boksen, kung fu, tae kwon do en kickboksen, en kan het best worden omschreven als het grootste “kickboks� toernooi van de wereld en dan met name dat laatste, kickboksen (thaiboksen) daarin zijn wij Nederlanders de allerbesten ter wereld, al méér dan 20 jaar zijn Nederlandse vechters en dan met name de staande vechters wereldwijd gevreesd, de Nederlanders Rob Kaman, Ramon Dekkers en Peter Smit versloegen zelfs de Thais op hun regels in hun sport in hun eigen land.

De K-1 is ’s werelds grootste vechtsporttoernooi die wereldwijd gevolgd wordt door méér dan tweehonderd miljoen mensen, de finale die plaatsvindt in de grootste vechtsportarena ter wereld, de Tokyo-Dome (in Japan, de bakermat van de vechtsporten) is reeds maanden uitverkocht en zit dan met ruim zestigduizend vechtsportliefhebbers bomvol. De voorrondes worden over de hele wereld in toernooivorm gehouden en hierbij gaat de winnaar door naar de “Grand Prix� (dit jaar op 19 november). En hier strijden 8 vechters voor de titel van K-1 WORLD CHAMPION.

K-1 is voor zwaargewichten en de K-1 MAX is voor vechters tot 70 kg. (deze K-1 MAX bestaat vanaf 2002 en ook hier hebben de Nederlanders goeie zaken gedaan, in 2002 won Albert Kraus de titel en dit jaar mag de Nederlander Andy Souwer zich de K-1 MAX kampioen noemen.
Deze heren kunnen in Japan niet gewoon over straat, ze worden daar aanbeden als filmsterren en zijn ook regelmatig op de Japanse TV te zien, ook worden ze vaak gevraagd voor reclame (spotjes) variërend van soep tot scheermesjes en er zijn zelfs action figures en andere merchandise van deze vechtsporters verkrijgbaar.

De Nederlandse nuchterheid maakt dat de vechters niet zelf naar de pers stappen om hun kampioenschap kenbaar te maken. Toch verdienen zij dit, voor de pers is het interessant omdat het een mediagenieke sport is en wij Nederlanders er zeer succesvol in zijn. In Nederland leven de vechtsporten ofwel de “martial arts� enorm. Er bestaat een grote vechtsportcommunity. Dit blijkt ook uit het feit dat Eurosport méér en méér van de K-1, Shooto en de Nederlandse gala’s als 2H2H en It’s Showtime uitzendt. Ook de fora op internet zijn bloeiend en levendig: www.mixfight.nl en www.fighttalk.nl zijn hier goede voorbeelden van.

Dus waarom worden deze topsporters nooit ontvangen op Schiphol door bijvoorbeeld Erica Terpstra en waarom worden deze topsporters nooit geridderd of onderscheiden met ’n lintje en waarom besteed de vaderlandse (sport)pers zo weinig aandacht aan deze topsport want dát is het !

Vorige week was de Nederlandse Lucia Rijker, de beste vrouwelijke bokser & kickbokser ter wereld, bij diverse TV programma’s te gast, opzich een hele goeie zaak maar het is de vraag of ze óók gevraagd zou zijn wanneer ze niet zó “bekend� was geworden door de Hollywood film “Million dollar baby�. Deze vrouw is ongeslagen wereldkampioen kickboksen én ongeslagen wereldkampioen boksen.

Dus hopelijk wordt er eens wat meer aandacht besteed door de serieuze Nederlandse (sport)pers aan vechtsport in het algemeen en de K-1 in het bijzonder en aan onze vaderlandse toppers die ons land in Japan met drie man vertegenwoordigen !


Hoogachtend

Richard Moorman
namens alle vechtsportliefhebbers van de fora fighttalk.nl & mixfight.nl



Officiële website K-1: http://www.so-net.ne.jp/feg/k-1gp/
K-1 FAQ: http://www.sherdog.net/forums/showthread.php?t=51771
K-1 fans forum met multi media forum (filmpjes van wedstrijden e.d.) http://www.k-1fans.com/forum/
Nederland, mauy thai land: http://weblog.fok.nl/blog/5920

HUNEBED
10-11-2005, 12:36
namens alle vechtsportliefhebbers van de fora fighttalk.nl & mixfight.nl


vond het wel 'n mooie afsluiter,
met z'n allen zijn we sterker nietwaar ?!

chief108
10-11-2005, 12:55
zekers mien jong...

hest mooi doan

nou eem opstuur'n die hap.

post ok eem woar'st hen hest stuurt

miskien wol iene ok wel eem een brivie stuur'n...

soam'n stiet wie stark toch?

Remco
10-11-2005, 12:59
De puntjes op de i:

1. Ik zou het "K-1" weglaten wanneer je aangeeft hoevaak men de titel al gewonnen heeft. Dit volgt logischerwijs uit de context. (drievoudig winnaar) ipv (drievoudig winnaar K-1).

2. Begin een zin nooit met "En". Laat het gewoon weg en begin met: "Wanneer".

3. "tot nu toe" kan weg. Over het algemeen geldt: less is more.

4. "Eerste" is gewoon "eerste" streepjes op de e doe je alleen als je duidelijk wil maken dat je 1 bedoelt inplaats van een. Daarnaast zie ik niet in waarom je "eerste" meer nadruk zou willen geven.

5. Je eindigt je eerste alinea met een haakje sluiten, zonder dat er een haakje openen aan vooraf is gegaan. Er ontbreekt ook een punt.

6. Je schrijft: "Vechtsporten zijn ... sporten" da's meervoud. Dan kan je niet vervolgen met één (enkelvoud). Mijn voorstel zou zijn: "Vechtsporten behoren tot de snelst groeiende sporten ter wereld".

7. Ik zou niet voor het retorische "wordt het dus niet... " kiezen, maar stelliger zijn: "daarom wordt het tijd dat onze jongens..."

8. Er staat een spatie voor je vraagteken.

9. Dat onze jongens bij de wereldtop horen heb je eerder al aangetoond. Het staat er nu een beetje verloren bij.

10. Ik begrijp niet waarom je "zelfs" Eurosport schrijft. Ik zou kiezen voor "alleen". Je wilt immers nog steeds een beeld schetsen van onderwaardering en een gat in de markt.

11. Er ontbreekt een punt na "Fightclub".

12. Na "zoals" komt een dubbele punt, geen puntkomma.

13. Ik zou stoppen na: "... van de wereld" en dan verder gaan met: "Al meer dan 20 jaar...".

14. voeg na "hun" "eigen" toe.

15. Het is een toernooi DAT, ipv "die".

16. Na "miljoen mensen" een punt en nieuwe zin.

17. In plaats van "hierbij gaat de winnaar" zou ik "de winnaar hiervan gaat door ..." doen.

18. "En hier strijden" vervangen door "Hier strijden".

19. Volgende alinea zou ik doen: "De zwaargewichten hebben de K-1, vechters tot 70 kilo kunnen terecht bij K-1 MAX."

20. Maak van "vanaf" "sinds". Vanaf suggereert dat het moment in de toekomst ligt.

21. "Goeie" is straattaal, maak er "goede" van.

22. Laat "Nederlander" voor Andy Souwer weg. Nu lijkt het alsof Albert een Duitser is, terwijl je eerder al spreekt van goede zaken door Nederlanders.

23. Zet na "TV te zien" een punt. Begin de nieuwe zin met "Ook".

24. Maak van "gala's" "evenementen". Dat maakt het serieuzer.

25. Er staat een spatie voor je uitroepteken.

26. Nogmaals "goeie".

27. "bekend" hoeft niet tussen aanhalingstekens, ze IS bekend.

28. Laat "Dus" weg in je laatste alinea.

29. Spatie'tje voor je uitroepteken. Ik zou heb trouwens achterwege laten, staat zo schreeuwerig.

30. "Hoogachtend" is voor confrères en amice's. Maak er "met vriendelijke groet" van.

31. Wanneer je "namens" ondertekent, geef je dat eerst aan, daarna pas je eigen naam. Anders zeg je: "MEDE namens".


Hoop dat je er iets aan hebt. Succes!

MJOKKIE
10-11-2005, 14:49
Ha Remco, heb je toch nog wat opgestoken van al die jaartjes op de Poort :lol: :D

Marco
10-11-2005, 16:19
haha Remco is een topper.
Aan deze man heb je wat, als je stukje nu niet perfect is !!

Ronny
10-11-2005, 16:22
lijkt mij niet zo'n goed idee om de nederlandse fora erbij te zetten.

Hoezo dan niet? Mixfigt is een forum op niveau..het geeft aan dat het leeft en dat er dus een community is..potentiële lezers/kijkers van kranten en programma's..
Heb je een argument...laat maar horen..

Je hebt gelijk dat mixfight een forum van niveau is....dat is het probleem ook niet! :wink:

HUNEBED
11-11-2005, 03:04
hij is op de post ! (via de mail) hieronder staat de definitieve brief hoe-ie is verstuurd, iedereen bedankt die hieraan mee heeft gewerkt Tom, Remco, avalanche, Marcel en iedereen die wat aan of op te merken had hierover, goeie zaak mensen.... BEDANKT ! uiteraard hou ik jullie op de hoogte (stiekum hoop ik dat er al wat journalisten zijn die de K-1 al op hun agenda hebben staan)

de brief heb ik naar de volgende adressen gestuurd, wie er nog wat ideeën heeft waar het naartoe kan zeg het maar!

[email protected]
[email protected]
[email protected]
dewerelddraaitdoor (via de website)
raymann is laat (via de website)
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected] (nieuwe revu)
[email protected]
[email protected]



L.S.

Op 19 november a.s. staan drie Nederlanders in de grote finale van de K-1, het grootste vechtsport evenement ter wereld, te weten: Peter Aerts (drievoudig winnaar), Remy Bonjasky (tweevoudig winnaar) en Sem Schilt. Wanneer het niet aan een blessure had gelegen dan was er nog één Nederlander bij geweest, Ernesto Hoost (viervoudig winnaar).
Van de 12 finale’s (Grand Prix) zijn er 9 gewonnen door Nederlanders. Zelfs de eerste GP had ’n Nederlands randje, de winnaar, de Kroatische vechter Branko Cikatic, werd getraind door een Nederlandse coach en trainde bij een Nederlandse sportschool.

Vechtsporten behoren tot de snelst groeiende sporten ter wereld, daarom wordt het eens tijd dat onze jongens de aandacht en erkenning krijgen van de Nederlandse (sport)pers die ze verdienen! Onze jongens die bij de absolute wereldtop horen van de K-1. Zelfs Eurosport zend steeds méér en méér vechtsporten uit en dan met name de K-1, via het programma “Fightclub�.

K-1
De K-1 sport is een combinatie van alle staande gevechtssporten zoals: karate, boksen, kung fu, tae kwon do en kickboksen, en kan het best worden omschreven als het grootste “kickboks� toernooi van de wereld.
Met name dat laatste, kickboksen (thaiboksen) daarin zijn wij Nederlanders de allerbesten ter wereld, al méér dan 20 jaar zijn Nederlandse vechters en dan met name de staande vechters wereldwijd gevreesd, de Nederlanders Rob Kaman, Ramon Dekkers en Peter Smit versloegen zelfs de Thais op hun eigen regels in hun eigen sport in hun eigen land.

De K-1 is ’s werelds grootste vechtsporttoernooi dat wereldwijd gevolgd wordt door méér dan tweehonderd miljoen mensen. De finale die plaatsvindt in de grootste vechtsportarena ter wereld, de Tokyo-Dome (in Japan, de bakermat van de vechtsporten) is reeds maanden uitverkocht en zit dan met ruim zestigduizend vechtsportliefhebbers bomvol. De voorrondes worden over de hele wereld in toernooivorm gehouden en de winnaar hiervan gaat door naar de “Grand Prix� (dit jaar op 19 november). Hier strijden 8 vechters voor de titel van K-1 WORLD CHAMPION.

K-1 is voor zwaargewichten en de K-1 MAX is voor vechters tot 70 kg. (deze K-1 MAX bestaat sinds 2002) en ook hier hebben de Nederlanders goede zaken gedaan, in 2002 won Albert Kraus de titel en dit jaar mag Andy Souwer zich de K-1 MAX kampioen noemen.
Deze heren kunnen in Japan niet gewoon over straat, ze worden daar aanbeden als filmsterren en zijn ook regelmatig op de Japanse TV te zien. Ook worden ze vaak gevraagd voor reclame (spotjes) variërend van snacks tot scheermesjes en er zijn zelfs action figures en andere merchandise van deze vechtsporters verkrijgbaar.

De Nederlandse nuchterheid maakt dat de vechters niet zelf naar de pers stappen om hun kampioenschap kenbaar te maken. Toch verdienen zij dit, voor de pers is het interessant omdat het een mediagenieke sport is en wij Nederlanders er zeer succesvol in zijn. In Nederland leven de vechtsporten ofwel de “martial arts� enorm. Er bestaat een grote vechtsportcommunity. Dit blijkt ook uit het feit dat Eurosport méér en méér van de K-1, Shooto en de Nederlandse evenementen als 2H2H en It’s Showtime uitzendt. Ook de fora op internet zijn bloeiend en levendig: www.mixfight.nl en www.fighttalk.nl zijn hier goede voorbeelden van.

Dus waarom worden deze topsporters nooit ontvangen op Schiphol door bijvoorbeeld Erica Terpstra en waarom worden deze topsporters nooit geridderd of onderscheiden met ’n lintje en waarom besteed de vaderlandse (sport)pers zo weinig aandacht aan deze topsport want dát is het!

Vorige week was de Nederlandse Lucia Rijker, de beste vrouwelijke bokser & kickbokser ter wereld, bij diverse TV programma’s te gast, opzich een hele goede zaak maar het is de vraag of ze óók gevraagd zou zijn wanneer ze niet zó bekend was geworden door de Hollywood film “Million dollar baby�. Deze vrouw is ongeslagen wereldkampioen kickboksen én ongeslagen wereldkampioen boksen.

Hopelijk wordt er eens wat meer aandacht besteed door de serieuze Nederlandse (sport)pers aan vechtsport in het algemeen en de K-1 in het bijzonder en aan onze vaderlandse toppers die ons land in Japan met drie man vertegenwoordigen!


Met vriendelijke groet,



Namens alle vechtsportliefhebbers van de fora fighttalk.nl & mixfight.nl

Richard Moorman



Officiële website K-1: http://www.so-net.ne.jp/feg/k-1gp/
K-1 FAQ: http://www.sherdog.net/forums/showthread.php?t=51771
K-1 fans forum met multi media forum (filmpjes van wedstrijden e.d.) http://www.k-1fans.com/forum/
Nederland, mauy thai land: http://weblog.fok.nl/blog/5920

Remco
11-11-2005, 10:08
Graag gedaan voor iemand met zo'n nickname: "Hunebed" hoe kom je erop?

Is het niet ook wat voor hart van Nederland?

Anonymous
11-11-2005, 10:21
Graag gedaan voor iemand met zo'n nickname: "Hunebed" hoe kom je erop?

Is het niet ook wat voor hart van Nederland?

Enne..RTV Oost :?:

HUNEBED
11-11-2005, 18:01
okay, 'heb (al) 3 reacties terug gehad:


Hoi Richard,

Bedankt voor je mail. Inderdaad weer bijzonder hoe groot de Nederlandse inbreng
weer is.
We zouden op de een of andere manier best aandacht willen besteden aan dit
evenement. Misschien bij ons op de massagetafel, misschien in een andere vorm.
Ik zou dan ook graag in contact komen met de Nederlanders die meedoen.
Misschien heb jij een snelle ingang om met hun in contact te komen.
Alvast bedankt en we blijven het in de gaten houden!
Groet Bas Schinkel
Redactie VPRO, Holland Sport
035 - 671 21 31

[email protected]



goeie zaaaaak !!!! zoals al eerder gezegd is, Holland sport is het perfecte programma ervoor ! (heb ik ook onder de brief gezet als p.s.)
zal ik de tel. nr.'s van de sportscholen geven ? als iemand de tel.nr.'s van de vechters persoonlijk heeft mogen ze die ook hierheen PM-en (bedankt)


Beste Richard,

Bedankt voor de toezending maar dit evenement hebben we al een keer via
iemand anders aangeboden gekregen.

Helaas ook voor jou, BNN doet niet aan registraties van
sportevenementen. Dat past niet binnen het profiel van de omroep.

Toch heel veel succes.

Met vriendelijke groet,
BNN

Katinka van der Goes
Judith Barth

Secretariaat Televisie

'zal nog even 'n mailtje terugsturen dat het niet gaat om het verslaan van de wedstrijden.


Geachte heer Moorman,

Dank u voor uw e-mail. Uw persbericht heb ik inmiddels ter informatie
doorgezonden naar de betrokken redactie.

Met vriendelijke groet

N.Kosterman
NOS Publieksvoorlichting


tot zover, zodra er nieuwe reacties zijn horen jullie dat



Graag gedaan voor iemand met zo'n nickname: "Hunebed" hoe kom je erop?



eigenlijk moet het HUNEBEDBOUWER wezen maar op Sherdog heet ik ook HUNEBED dus dat had ik maar zo gelaten... (op Fighttalk is het wel met -bouwer erachter, hehehe..)

Jofeljoh!
11-11-2005, 18:09
Goede zaak!

Remco
12-11-2005, 15:08
Nette reacties!

Oh, is het van Hunebedbouwer, dan snap ik het! :?

chief108
13-11-2005, 20:53
voor BNN:
Arvid Jeuring uit Emmen werkt daar ook als programmamaker
>>schept toch een band...<<


kan via z'n zus wel aan een telefoonnummer komen denk ik.

Guru
13-11-2005, 22:50
Vergeet Clear TV niet.
Heb al diverse kickboks gala's uit de oude doos op deze zender gezien.

http://www.cleartv.nl/

HUNEBED
14-11-2005, 01:52
Nette reacties!

Oh, is het van Hunebedbouwer, dan snap ik het! :?

ik woon tussen de hunebedden hier, links 200 meter van de keet en rechts 150 meter... hunebed-city hé


voor BNN:
Arvid Jeuring uit Emmen werkt daar ook als programmamaker
>>schept toch een band...<<


kan via z'n zus wel aan een telefoonnummer komen denk ik.

'ken hem ook nog van vroeger !!! hoe ken je z'n zus dan chief ?


Vergeet Clear TV niet.
Heb al diverse kickboks gala's uit de oude doos op deze zender gezien.

http://www.cleartv.nl/



mailtje gestuurd, bedankt voor de tip ! (ze hebben daar "KO night" sport avond... goeie zaak dus !)

chief108
14-11-2005, 12:38
'ken hem ook nog van vroeger !!! hoe ken je z'n zus dan chief ?

vriendin van m'n vrouw...
je weet wel...
de vrouw van Wim...

ken je ook wel...

Cheif108

HUNEBED
16-11-2005, 00:43
vandaag nog twee mailtjes teruggehad,

- van Holland sport weer:

Tuesday, November 15, 2005 4:23 PM
Van: Bas Schinkel <[email protected]>
Aan: [email protected]
Onderwerp: RE: grootste vechtsport-evenement ter wereld !
Grootte: 11 KB

Hoi Richard,

Erg bedankt voor de moeite. Ik hou je op de hoogte als we wat met ze gaan doen.
Misschien wel goed voor op de massagetafel.
Groet,
Bas



- en BNN:


Tuesday, November 15, 2005 4:14 PM
Van: Secretariaat TV <[email protected]>
Aan: [email protected]
Onderwerp: BNN
Grootte: 2 KB

Beste allen,

hierbij kunnen we jullie vertellen dat jullie idee door wordt gestuurd
naar de redactie!

Jullie horen er dus nog wat van...

vriendelijke groeten,

Secretariaat TV
BNN

idee ? oja 'k had teruggestuurd op hun reactie dat ze "géén doelgroep hebben voor sport" dat het misschien een goed idee was om 'n vechter te vragen als ze weer zo'n IQ test ofzo hebben, hehe...

yatsuba
16-11-2005, 16:52
Gaat lekker zo! nu maar hopen dat ze er ook echt wat mee doen.
Clear TV hoef je denk ik niet naar te mailen, omdat die toch wel met vechtsport bezig zijn, de zender zelf is alleen niet zo bekend.

chief108
20-11-2005, 17:28
idee ? oja 'k had teruggestuurd op hun reactie dat ze "géén doelgroep hebben voor sport" dat het misschien een goed idee was om 'n vechter te vragen als ze weer zo'n IQ test ofzo hebben, hehe...
heb gisteren even met arvid gepraat en hem over je actie verteld...

>>edit<<


momenteel maakt hij dat programma over drugs enzo, lijkt me nie echt wat voor vechters om in te zitten, maar er komen ongetwijfeld andere dingen...


Chief108

kyokushin
20-11-2005, 17:46
thnx voor de spoiler Chief108