PDA

View Full Version : foute trainer verkracht lucia rijker op 14 jarige leeftijd!!



Anonymous
16-11-2005, 11:11
Las in het Parool and Actueel, dat Lucia Rijker beweerde verkracht te zijn door haar trainer, en overheersd en gemanipuleerd, wie zou ze daarmee bedoelen. Ze heeft toch maar bij een sportschool getraind in Holland?

Highline
16-11-2005, 11:21
is volgens mij al vaker te spraken gekomen... in zulke gevallen moet je beide kanten van het verhaal weten denk ik. weet niet of deze topic nu zoveel waarde heeft

Marco
16-11-2005, 11:31
als dit soort verhalen in de bladen staan kan je erop wachten dat het ook wordt besproken op de div fora, en wat de waarde betreft er zijn wel meer topics die geen waarde hebben hoe triest of leuk ze ook zijn.

Anonymous
16-11-2005, 12:14
ik heb trouwens nix over verkracht gehoord?

Remco
16-11-2005, 12:40
In het Parool-artikel stond inderdaad niets over verkrachting.

jojo
16-11-2005, 12:46
ik las ook zoiets in haar boek... niet met de exacte woorden van verkracht maar wel lichamelijke en geestelijke dingen zeg maar

Anonymous
16-11-2005, 12:51
als dit soort verhalen in de bladen staan kan je erop wachten dat het ook wordt besproken op de div fora, en wat de waarde betreft er zijn wel meer topics die geen waarde hebben hoe triest of leuk ze ook zijn.

Idd en ik denk dat dit in principe juist wel waarde heeft omdat we praten over een foute leraar-leerling verhouding zoals er zovele zijn in de top(vecht)sporten. Als een vrouw dit roept dan dien je dit best serieus te nemen natuurlijk. Minder leuke of impopulaire feiten kunnen dan ook best besproken worden.

Marco
16-11-2005, 12:58
als dit soort verhalen in de bladen staan kan je erop wachten dat het ook wordt besproken op de div fora, en wat de waarde betreft er zijn wel meer topics die geen waarde hebben hoe triest of leuk ze ook zijn.

Idd en ik denk dat dit in principe juist wel waarde heeft omdat we praten over een foute leraar-leerling verhouding zoals er zovele zijn in de top(vecht)sporten. Als een vrouw dit roept dan dien je dit best serieus te nemen natuurlijk. Minder leuke of impopulaire feiten kunnen dan ook best besproken worden.

correct

Anonymous
16-11-2005, 13:15
ik hoorde toen ze weg ging bij Vos dat ze erg in de knoop zat (helaas maar waar)

yas
16-11-2005, 15:08
op pagina 62 van haar boek 'Lucia Rijker, Million dollar babe' staat:


'Ik heb het nooit durven zeggen omdat hij me regelmatig op het hart drukte niemand over onze verhouding te vertellen. De mensen zouden het verkeerd uitleggen omdat ik veertien was en hij tweeendertig. Er was ongewenst lichamelijk contact, geestelijke overheersing.'

Door haar geloof in het boedhisme probeert te gif om te zetten in medicijn. zo geeft ze oa seminars voor dames en trainers, wat wel en niet hoort dacht ik. sowieso vind ik dat je het boek van deze topsportster moet lezen. ik wacht op deel 2..!

cactusdre
16-11-2005, 15:57
De waarheid ligt altijd in het midden. Wat ik wel weet is dat Lucia contactbreuk pleegde tegen Vos en hij daar verder nooit een zaak van heeft gemaakt. Een aantal jaren geleden wilde zij zelfs weer terug komen. Het lijkt me als je hele slechte ervaringen hebt met je trainer dat je dan niet terug wil. Ik vind dit soort suggestieve berichten jammer. Ik heb veel respect voor zowel Vos als Lucia.

Anonymous
16-11-2005, 16:22
wat noem jij in het midden een kind van 14 en een kerel van 32 met overwicht.Het gebeurt veel in de sport maar het is totaal fout!!!!!!!!!

Anonymous
16-11-2005, 16:42
De verhouding tussen trainer en pupil is vaak erg close,soms vader/dochter soms is er stille aanbidding van pupil naar trainer en soms andersom...in alle gevallen is er sprake van en intieme band en is het dus kwetsbaar.
Ik ken veel trainers die uiteindelijk met een leerling een relatie in wat voor vorm dan ook zijn aangegaan of zelfs getrouwd waarbij het leeftijdsverschil van dien aard is dat ze al als kind bij hem waren,op een bepaald punt is die verhouding dus veranderd.

Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn om hier een oordeel te vellen.

The Bulldog
16-11-2005, 16:54
denk ik ook...

Al is de pasage die net geciteerd is niet mis....

Anonymous
16-11-2005, 17:02
De waarheid ligt altijd in het midden. Wat ik wel weet is dat Lucia contactbreuk pleegde tegen Vos en hij daar verder nooit een zaak van heeft gemaakt. Een aantal jaren geleden wilde zij zelfs weer terug komen. Het lijkt me als je hele slechte ervaringen hebt met je trainer dat je dan niet terug wil. Ik vind dit soort suggestieve berichten jammer. Ik heb veel respect voor zowel Vos als Lucia.

- Waarheid in het midden? Ziek.
- Contractbreuk vs verkrachting/misbruik? 1-1, gelijkstand niet zeiken dus?
- Hoe durf je af te sluiten dat je respect voor Lucia hebt?

Anonymous
16-11-2005, 17:04
De verhouding tussen trainer en pupil is vaak erg close,soms vader/dochter soms is er stille aanbidding van pupil naar trainer en soms andersom...in alle gevallen is er sprake van en intieme band en is het dus kwetsbaar.
Ik ken veel trainers die uiteindelijk met een leerling een relatie in wat voor vorm dan ook zijn aangegaan of zelfs getrouwd waarbij het leeftijdsverschil van dien aard is dat ze al als kind bij hem waren,op een bepaald punt is die verhouding dus veranderd.

Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn om hier een oordeel te vellen.

Dit is dus juist het probleem; verhouding trainer - pupil is geen uitgangspunt voor een relatie vanwege de ongelijkwaardigheid/macht van de een naar de ander. Dit is een algemeen probleem in de topsport (en misschien ook wel in de amateursport).

marcelt
16-11-2005, 17:20
En 32-14 is ook geen verhouding. Ik snap dat ze toen al mooi was, maar verder handen thuis.

HUNEBED
16-11-2005, 20:11
[quote="combat"]Las in het Parool and Actueel, dat Lucia Rijker beweerde verkracht te zijn door haar trainer, en overheersd en gemanipuleerd, quote]

kun je ze nog achterhalen die interviews en quoten hier ? die quote uit haar boek loog er idd niet om....

Anonymous
16-11-2005, 21:24
En 32-14 is ook geen verhouding. Ik snap dat ze toen al mooi was, maar verder handen thuis.

Precies!

Exact

Octavius
16-11-2005, 23:24
Wie zijn wij om daar over te oordelen. Afgaan op een kranten artikel? Kom op man. Dit is tussen hun en niet ons.

jojo
16-11-2005, 23:35
nog maar een x


ik las ook zoiets in haar boek... niet met de exacte woorden van verkracht maar wel lichamelijke en geestelijke dingen zeg maar

Octavius
16-11-2005, 23:40
nog maar een x


ik las ook zoiets in haar boek... niet met de exacte woorden van verkracht maar wel lichamelijke en geestelijke dingen zeg maar

Dan nog. Weet je niks hoe het gegaan is.

Anonymous
17-11-2005, 00:04
De verhouding tussen trainer en pupil is vaak erg close,soms vader/dochter soms is er stille aanbidding van pupil naar trainer en soms andersom...in alle gevallen is er sprake van en intieme band en is het dus kwetsbaar.
Ik ken veel trainers die uiteindelijk met een leerling een relatie in wat voor vorm dan ook zijn aangegaan of zelfs getrouwd waarbij het leeftijdsverschil van dien aard is dat ze al als kind bij hem waren,op een bepaald punt is die verhouding dus veranderd.

Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn om hier een oordeel te vellen.

14 jaar oud lichamelijk ongewenst contact, geestelijk overwicht van een 32 jarige vent, waar heb jij het over???? Das dus gewoon verkrachting!!! in de ergste form, pedofilie zelfs!!

Anonymous
17-11-2005, 00:54
Het woord verkrachting is niet door Lucia in de mond genomen,ik heb dat stuk uit het parool gelezen destijds en er zelfs op een ander forum een topic over geopend.
Mensen die dichtbij haar stonden hadden het over een 'Peter Ooms achtige relatie'.

Als je het zo sec stelt is het natuurlijk misdadig dat een 14 jarig meisje door een 32 jarige man op wat voor wijze dan ook sexueel wordt benadert dat ben ik met je eens maar....mensen die dit soort artikelen lezen roepen doorgaans als een kip zonder kop zonder alle feiten te kennen..en die kennen wij ook niet!

Hun band is gestart toen zij 14 was,maar wanneer dat vermeendee sexueel contact is begonnen weten we niet,en als er inderdaad sprake was van verkrachting...zou jij dan tot ruimschoots volwassen leeftijd bij die trainer blijven?

Let wel ik praat niets goed maar wil gewoon waarschuwen om Johan Vos een verkrachter of pedofiel te noemen op basis van wat WIJ weten.

Anonymous
17-11-2005, 03:30
Het woord verkrachting is niet door Lucia in de mond genomen,ik heb dat stuk uit het parool gelezen destijds en er zelfs op een ander forum een topic over geopend.
Mensen die dichtbij haar stonden hadden het over een 'Peter Ooms achtige relatie'.

Als je het zo sec stelt is het natuurlijk misdadig dat een 14 jarig meisje door een 32 jarige man op wat voor wijze dan ook sexueel wordt benadert dat ben ik met je eens maar....mensen die dit soort artikelen lezen roepen doorgaans als een kip zonder kop zonder alle feiten te kennen..en die kennen wij ook niet!

Hun band is gestart toen zij 14 was,maar wanneer dat vermeendee sexueel contact is begonnen weten we niet,en als er inderdaad sprake was van verkrachting...zou jij dan tot ruimschoots volwassen leeftijd bij die trainer blijven?

Let wel ik praat niets goed maar wil gewoon waarschuwen om Johan Vos een verkrachter of pedofiel te noemen op basis van wat WIJ weten.

Was die trainer Johan Vos dan? iedereen weet dat je als 14 jarige compleet geindoctrineerd wordt. Dat overwicht van niet alleen iemand die 32 is maar ook nog sexuele handelingen verricht en daar uitdrukkelijk aangeeft niet over te praten, zegt genoeg.
Overigens zijn dat Lucia Rijkers woorden.

Het moet haar aardig hoog zitten om dat nu naar buiten te brengen, over zulke dingen lieg je niet. Ze is zelfs budist, dus niet er op uit om anderen schade toe te brengen. Lucia verteld dat dit gebeurde toen zij 14 was en hij 32, dat heet in nederlandse termen, pedofiel!!!! Kan er ook niks anders van maken.

Anonymous
17-11-2005, 07:20
ben het helemaal met je eens.Ik zou ook niet willen dat mijn trainer aan mij komt ba.en er zijn nog mensen die dit goed praten!!!!

Anonymous
17-11-2005, 08:22
als er inderdaad sprake was van verkrachting...zou jij dan tot ruimschoots volwassen leeftijd bij die trainer blijven?



noem jij dit een argument??? Het is algemeen bekend dat slachtoffers zich niet zomaar los kunnen krijgen uit de klauwen van een verkrachter...kom op man...ze was 14!!!

ik wil jullie wel horen als het om jullie eigen kinderen gaat....degene die hem verdedigen zijn zeker bekende van "hem", want wanneer er in de offtopic wat gepost wordt over een vermeende pedofiel, dan hoor je iedereen al schreeuwen " afmaken" ! huichelaars!

cactusdre
17-11-2005, 08:33
De waarheid ligt altijd in het midden. Wat ik wel weet is dat Lucia contactbreuk pleegde tegen Vos en hij daar verder nooit een zaak van heeft gemaakt. Een aantal jaren geleden wilde zij zelfs weer terug komen. Het lijkt me als je hele slechte ervaringen hebt met je trainer dat je dan niet terug wil. Ik vind dit soort suggestieve berichten jammer. Ik heb veel respect voor zowel Vos als Lucia.

- Waarheid in het midden? Ziek.
- Contractbreuk vs verkrachting/misbruik? 1-1, gelijkstand niet zeiken dus?
- Hoe durf je af te sluiten dat je respect voor Lucia hebt?

Als ik spreek over de waarheid in het midden heb ik het alleen over het citaat uit het boek. Maar nee hoor iedereen leest verkrachting en neemt klakkeloos aan dat dit de waarheid is. Wat ik alleen duidelijk probeer te maken is dat Vos haar carriere nooit in de weg heeft gestaan. Hij heeft haar nooit tegengewerkt. Wat zijn motieven hiervoor waren zullen wij nooit weten. En Als er "verkrachting" zou hebben plaatsgevonden moet je wel erg geestelijk instabiel zijn om weer terug te willen keren naar de persoon die je dit heeft aangedaan.
Vos wilde geen hernieuwde samenwerking. Hiervoor kunnen ook weer verschillende redenen zijn die wij nooit zullen weten. Het is daarom niet terecht om iemand te veroordelen op basis van wat de ander zegt. Ik veroordeel dus niemand en mag daarom respect hebben voor wat zij beiden hebben gedaan voor de nederlandse vechtsport.

The Bulldog
17-11-2005, 09:58
Rappe Rik..

BEn met je eens dat de eigen invullingen die gegeven worden aan dit alles, tot onsmakelijke dingen kan lijden.

MAar denk dat als Lucia Rijker erover in een boek schrijft er hier over converseren niet een extra lading voor haar zus geeft..

Wel denk ik dat een iedre goed moet nadenken wat zijn reactie kan doen...

lil´kickboxer
17-11-2005, 10:37
op pagina 62 van haar boek 'Lucia Rijker, Million dollar babe' staat:


'Ik heb het nooit durven zeggen omdat hij me regelmatig op het hart drukte niemand over onze verhouding te vertellen. De mensen zouden het verkeerd uitleggen omdat ik veertien was en hij tweeendertig. Er was ongewenst lichamelijk contact, geestelijke overheersing.'

Door haar geloof in het boedhisme probeert te gif om te zetten in medicijn. zo geeft ze oa seminars voor dames en trainers, wat wel en niet hoort dacht ik. sowieso vind ik dat je het boek van deze topsportster moet lezen. ik wacht op deel 2..!

Lucia was erg kwetsbaar toen zij 14 jaar was. Haar trainer heeft daar misbruik van gemaakt. Op dat moment kon hij haar zijn wil opleggen. Nu beseft Lucia dat dat niet goed is, maar destijds niet. Ik denk dat je wel kan spreken van verkrachting, want toen zij 14 jaar was durfde/kon zij geen nee zeggen omdat zij niet wist dat dit niet kon. Een band tussen trainer-pupil kan heel intens zijn, maar een goede trainer weet waar de grenzen liggen!

dokter flinstone
17-11-2005, 10:44
Om even heel simpel te zeggen.

Een meisje van 14 dat kan niet.
Zeker in die tijd niet. Nu lijkt het bijna normaal te zijn wanneer meisjes van 12 -13 alles doen maar in die tijd was dat minder.

In amerika is dit genoeg voor een paar decenia in een mooie tweepersoons-kamer

jojo
17-11-2005, 11:54
Ilonka en Luciën hebben ook een sexuele relatie met elkaar gehad en Ilonka heeft ook hele nare ervaring met Luciën op dat gebiedmaar nu traint ze toch weer bij hem

was je erbij???
hoe weet je dat???
zet je naam er ff bij dan weten we ook wie jij bent

Jay Hoov
17-11-2005, 12:05
Nutteloos....We waren er niet bij!!!!!
Slotje????

Anonymous
17-11-2005, 12:32
Het woord verkrachting is niet door Lucia in de mond genomen,ik heb dat stuk uit het parool gelezen destijds en er zelfs op een ander forum een topic over geopend.
Mensen die dichtbij haar stonden hadden het over een 'Peter Ooms achtige relatie'.

Als je het zo sec stelt is het natuurlijk misdadig dat een 14 jarig meisje door een 32 jarige man op wat voor wijze dan ook sexueel wordt benadert dat ben ik met je eens maar....mensen die dit soort artikelen lezen roepen doorgaans als een kip zonder kop zonder alle feiten te kennen..en die kennen wij ook niet!

Hun band is gestart toen zij 14 was,maar wanneer dat vermeendee sexueel contact is begonnen weten we niet,en als er inderdaad sprake was van verkrachting...zou jij dan tot ruimschoots volwassen leeftijd bij die trainer blijven?

Let wel ik praat niets goed maar wil gewoon waarschuwen om Johan Vos een verkrachter of pedofiel te noemen op basis van wat WIJ weten.

Was die trainer Johan Vos dan? iedereen weet dat je als 14 jarige compleet geindoctrineerd wordt. Dat overwicht van niet alleen iemand die 32 is maar ook nog sexuele handelingen verricht en daar uitdrukkelijk aangeeft niet over te praten, zegt genoeg.
Overigens zijn dat Lucia Rijkers woorden.

Het moet haar aardig hoog zitten om dat nu naar buiten te brengen, over zulke dingen lieg je niet. Ze is zelfs budist, dus niet er op uit om anderen schade toe te brengen. Lucia verteld dat dit gebeurde toen zij 14 was en hij 32, dat heet in nederlandse termen, pedofiel!!!! Kan er ook niks anders van maken.

Die trainer was Johan Vos ja,dat was haar trainer en over hem werd ook gesproken in dat stuk in het Parool destijds.
De passages in haar boek heb ik niet gelezen,dus ik weet niet of er expliciet stond dat ze 'op 14 jarige leeftijd werd verkracht' ,maar wat ik begrijp is dat een intepretatie van enkele mensen hier!
Daarmee zeg ik niet dat dit niet is gebeurd,maar dat houdt niet automatisch in dat het WEL is gebeurd.
In het Parool werd gesproken door naasten over een 'Peter Ooms achtige relatie,en ook in de zaak Ooms was geen sprake van echt verkrachting.

Nogmaals,als er sexuele handelingen hebben plaatsgevonden toen ze minderjarig was is dat fout,of die handelingen nu wel of niet gedwongen waren want er is misbruik gemaakt van geestelijk overwicht maar nogmaals,dat weten wij niet.
Wat we wel weten is dat Lucia lange tijd bij hem is gebleven en later terug heeft willen komen,dat zou erop kunnen duiden dat zijzelf een manier heeft gevonden om die herinnering een plek te geven dan wel te verwerken...ik vind persoonlijk dat het dan niet aan ons is om Johan Vos hier publiekelijk aan de schandpaal te nagelen,als Lucia zelf voor een andere weg heeft gekozen.

Anonymous
17-11-2005, 13:03
Laatste post was ik

Ronny
17-11-2005, 13:16
Nutteloos....We waren er niet bij!!!!!
Slotje????

is dit jouw manier van discussieren??

Als je er niet bij bent geweest gooi je er maar een slotje op???? wat ben jij toch een COCKHOUND

Iwan
17-11-2005, 13:30
Nutteloos....We waren er niet bij!!!!!
Slotje????

is dit jouw manier van discussieren??

Als je er niet bij bent geweest gooi je er maar een slotje op???? wat ben jij toch een COCKHOUND

LMFAO @ Cockhound!?

Wat is dat nou weer voor scheldwoord hahaha!
Maar je hebt wel gelijk, we kunnen het forum wel opdoeken als we alleen nog maar mogen discussieren over gebeurtenissen waar we bij waren!

Hoewel dat in het geval van onze dungeon wel een heel aantrekkelijk idee is hahaha!

Anonymous
17-11-2005, 13:31
Nutteloos....We waren er niet bij!!!!!
Slotje????

is dit jouw manier van discussieren??

Als je er niet bij bent geweest gooi je er maar een slotje op???? wat ben jij toch een COCKHOUND

LMFAO @ Cockhound!?

Wat is dat nou weer voor scheldwoord hahaha!
Maar je hebt wel gelijk, we kunnen het forum wel opdoeken als we alleen nog maar mogen discussieren over gebeurtenissen waar we bij waren!

Hoewel dat in het geval van onze dungeon wel een heel aantrekkelijk idee is hahaha!


hahahahahha @ cockhound

Anonymous
17-11-2005, 14:05
Ilonka en Luciën hebben ook een sexuele relatie met elkaar gehad en Ilonka heeft ook hele nare ervaring met Luciën op dat gebiedmaar nu traint ze toch weer bij hem

was je erbij???
hoe weet je dat???
zet je naam er ff bij dan weten we ook wie jij bent
Waarom worden er posts gewist?

Marco
17-11-2005, 14:45
Ilonka en Luciën hebben ook een sexuele relatie met elkaar gehad en Ilonka heeft ook hele nare ervaring met Luciën op dat gebiedmaar nu traint ze toch weer bij hem

was je erbij???
hoe weet je dat???
zet je naam er ff bij dan weten we ook wie jij bent
Waarom worden er posts gewist?

ja waarom ? dreigementen misschien ?

Anonymous
17-11-2005, 21:29
op pagina 62 van haar boek 'Lucia Rijker, Million dollar babe' staat:


'Ik heb het nooit durven zeggen omdat hij me regelmatig op het hart drukte niemand over onze verhouding te vertellen. De mensen zouden het verkeerd uitleggen omdat ik veertien was en hij tweeendertig. Er was ongewenst lichamelijk contact, geestelijke overheersing.'

Door haar geloof in het boedhisme probeert te gif om te zetten in medicijn. zo geeft ze oa seminars voor dames en trainers, wat wel en niet hoort dacht ik. sowieso vind ik dat je het boek van deze topsportster moet lezen. ik wacht op deel 2..!

Lucia was erg kwetsbaar toen zij 14 jaar was. Haar trainer heeft daar misbruik van gemaakt. Op dat moment kon hij haar zijn wil opleggen. Nu beseft Lucia dat dat niet goed is, maar destijds niet. Ik denk dat je wel kan spreken van verkrachting, want toen zij 14 jaar was durfde/kon zij geen nee zeggen omdat zij niet wist dat dit niet kon. Een band tussen trainer-pupil kan heel intens zijn, maar een goede trainer weet waar de grenzen liggen!

Zeer correct!!!!!!!!

Anonymous
17-11-2005, 21:37
Je kan niet spreken van verkrachting omdat je simpelweg helemaal niet weet wat er is voorgevallen,dat vermeld het verhaal namelijk helemaal niet,dat maken jullie ervan!

Anonymous
17-11-2005, 21:47
Het woord verkrachting is niet door Lucia in de mond genomen,ik heb dat stuk uit het parool gelezen destijds en er zelfs op een ander forum een topic over geopend.
Mensen die dichtbij haar stonden hadden het over een 'Peter Ooms achtige relatie'.

Als je het zo sec stelt is het natuurlijk misdadig dat een 14 jarig meisje door een 32 jarige man op wat voor wijze dan ook sexueel wordt benadert dat ben ik met je eens maar....mensen die dit soort artikelen lezen roepen doorgaans als een kip zonder kop zonder alle feiten te kennen..en die kennen wij ook niet!

Hun band is gestart toen zij 14 was,maar wanneer dat vermeendee sexueel contact is begonnen weten we niet,en als er inderdaad sprake was van verkrachting...zou jij dan tot ruimschoots volwassen leeftijd bij die trainer blijven?

Let wel ik praat niets goed maar wil gewoon waarschuwen om Johan Vos een verkrachter of pedofiel te noemen op basis van wat WIJ weten.

Was die trainer Johan Vos dan? iedereen weet dat je als 14 jarige compleet geindoctrineerd wordt. Dat overwicht van niet alleen iemand die 32 is maar ook nog sexuele handelingen verricht en daar uitdrukkelijk aangeeft niet over te praten, zegt genoeg.
Overigens zijn dat Lucia Rijkers woorden.

Het moet haar aardig hoog zitten om dat nu naar buiten te brengen, over zulke dingen lieg je niet. Ze is zelfs budist, dus niet er op uit om anderen schade toe te brengen. Lucia verteld dat dit gebeurde toen zij 14 was en hij 32, dat heet in nederlandse termen, pedofiel!!!! Kan er ook niks anders van maken.

Die trainer was Johan Vos ja,dat was haar trainer en over hem werd ook gesproken in dat stuk in het Parool destijds.
De passages in haar boek heb ik niet gelezen,dus ik weet niet of er expliciet stond dat ze 'op 14 jarige leeftijd werd verkracht' ,maar wat ik begrijp is dat een intepretatie van enkele mensen hier!
Daarmee zeg ik niet dat dit niet is gebeurd,maar dat houdt niet automatisch in dat het WEL is gebeurd.
In het Parool werd gesproken door naasten over een 'Peter Ooms achtige relatie,en ook in de zaak Ooms was geen sprake van echt verkrachting.

Nogmaals,als er sexuele handelingen hebben plaatsgevonden toen ze minderjarig was is dat fout,of die handelingen nu wel of niet gedwongen waren want er is misbruik gemaakt van geestelijk overwicht maar nogmaals,dat weten wij niet.
Wat we wel weten is dat Lucia lange tijd bij hem is gebleven en later terug heeft willen komen,dat zou erop kunnen duiden dat zijzelf een manier heeft gevonden om die herinnering een plek te geven dan wel te verwerken...ik vind persoonlijk dat het dan niet aan ons is om Johan Vos hier publiekelijk aan de schandpaal te nagelen,als Lucia zelf voor een andere weg heeft gekozen.

Wij nagelen niemand aan de schand paal, dat heeft Johan Vos zelf gedaan toen hij blijkbaar zijn handen niet kon thuishouden.
In de actueel staat letterlijk (citaat uit boek Lucia), met de volgende titel het volgende:

OVER EEN FOUTE TRAINER (zou mij benieuwen wat ze daar mee bedoelen?)
'Ik heb het nooit durven zeggen omdat hij me regelmatig op het hart drukte niemand over onze verhouding te vertellen. De mensen zouden het verkeerd uitleggen, omdat ik 14 was en hij 32 (WAT ZOU JOHAN VOS DAARMEE BEDOELEN?). Er was ONGEWENST lichamelijk contact (WAT ZOU LUCIA DAAR MEE BEDOELEN?) geestelijke overheersing, ik kreeg een soort psychomatische epilepsie

Anonymous
17-11-2005, 21:55
Quote:
Tijdens een gala hield 'een voormalig zwemster' een toespraak. Aan een zaal vol vrouwen vertelde de zwemster dat ze was verkracht door haar trainer. De reactie van Rijker op die ontboezeming:"Je voelde in de zaal dat iedereen dacht: o, wat erg, maar ook: dus ik ben niet de enige. Met die aankondiging lijkt Rijker een aanzet te geven tot een onthulling relaas over een tragische vernederende gebeurtenis in haar leven.

Anonymous
17-11-2005, 21:56
Een willekeurig ander iemand krijgt niet het voordeel van de twijfel. Het blijkt dus een simpele ziel te zijn met menselijke karakterfouten, kan hij dus als elke normale pedo ook wel boeten voor zijn daden.

Vraag mij af wat hij had gedaan als zijn 14jarige dochter met een 32jarige lover binnen komt wandelen.

Anonymous
17-11-2005, 22:00
Een willekeurig ander iemand krijgt niet het voordeel van de twijfel. Het blijkt dus een simpele ziel te zijn met menselijke karakterfouten, kan hij dus als elke normale pedo ook wel boeten voor zijn daden.

Vraag mij af wat hij had gedaan als zijn 14jarige dochter met een 32jarige lover binnen komt wandelen.

Ik geloof dat Nick Bloemberg ook zoiets aan de hand heeft gehad, toen heeft zijn vrouw (hij had ook nog twee kinderen)hem alles afgenomen en hij heeft lange tijd in de gevangenis gezeten.

Sjaak
17-11-2005, 23:10
Zonder een oordeel te vellen over hoe en wat, want ik ken niet de feiten, is het altijd triest als een "kind" wordt lastig gevallen door een oude man :cry:

Ronny
17-11-2005, 23:26
Zonder een oordeel te vellen over hoe en wat, want ik ken niet de feiten, is het altijd triest als een "kind" wordt lastig gevallen door een oude man :cry:

zeer genuanceerd sjaak :wink:

Sjaak
17-11-2005, 23:30
Zonder een oordeel te vellen over hoe en wat, want ik ken niet de feiten, is het altijd triest als een "kind" wordt lastig gevallen door een oude man :cry:

zeer genuanceerd sjaak :wink:

Haha heel apart voor mij he Ronny :wink:

Anonymous
18-11-2005, 08:26
En maar klagen over de politiek jullie gasten zijn net zo erg, het is maar hoet het je uitkomt nietwaar.

Dragon Tail
18-11-2005, 10:39
Zonder een oordeel te vellen over hoe en wat, want ik ken niet de feiten, is het altijd triest als een "kind" wordt lastig gevallen door een oude man :cry:

Jou kennende moeten ze het niet proberen om maar 1 vinger naar Kimberley uit te steken... :wink:

Octavius
18-11-2005, 11:52
Zonder een oordeel te vellen over hoe en wat, want ik ken niet de feiten, is het altijd triest als een "kind" wordt lastig gevallen door een oude man :cry:

Jou kennende moeten ze het niet proberen om maar 1 vinger naar Kimberley uit te steken... :wink:

Spreekt iemand uit ervaring hier????

Anonymous
18-11-2005, 13:02
Nogmaals,ik praat niets goed...en ik schreef ik al dat sexuele handelingen,al dan niet geforceerd tegen een minderjarige per defenitie fout zijn,maar jullie moeten niet met zijn allen op de stoel van een rechter gaan zitten...wat in de aktueel staat weet ik niet ( hecht ik ook niet zoveel waarde aan) maar dat stuk in het Parool heb ik gelezen en daar was niet duidelijk sprake van verkrachting.
Boek van Lucia heb ik NIET gelezen,maar de meesten van jullie ook niet.
Als daar expliciet staat dat trainer Vos haar heeft verkracht,tsja..maar nu moeten we het doen met intepretaties van passages.

Anonymous
18-11-2005, 13:10
Een paar jaar geleden is een politieman middenin de nacht met groot machtsvertoon van zijn bed gelicht op een waddeneiland en met een helicopter naar het vasteland gebracht en in de cel gestopt..hij zou jarenlang zijn dochter hebben misbruikt.
Achteraf bleek dit allemaal uit de dikke duim te komen,maar die man staat wel voor de rest van zijn leven te boek als verkrachter,want waar rook is is vuur immers?

NU wil ik Lucia Rijker zeer zeker nergens van beschuldigen of insinueren dat wat zij zegt niet waar is,maar het oordelen moeten we gewoon aan rechters overlaten...want wij gaan nu uit van dingen.
Lucia heeft ervoor gekozen om het op deze manier te uiten,als zij had gewild dat Vos publiekelijk aan de schandpaal werd genageld zou ze warschijnlijk voor een andere wijze hebben gekozen en aangifte hebben gedaan of zo.
Bij een aangifte staat een man namelijk helemaal niet zo sterk en of er nu een veroordeling volgt of niet,zijn schuld wordt dan sowieso voor iedereen als zodanig aangenomen.
Maar Lucia heeft hier NIET voor gekozen,wie zijn wij dan om dat wel te doen?

Anonymous
18-11-2005, 13:29
Lucia heeft ervoor gekozen om het op deze manier te uiten,als zij had gewild dat Vos publiekelijk aan de schandpaal werd genageld zou ze warschijnlijk voor een andere wijze hebben gekozen en aangifte hebben gedaan of zo.


Door het in een boek te zetten maak je het niet publiekelijk????

Sorry hoor, maar op deze manier help je de zaak niet echt! Dat je een bekende bent van de betreffende persoon is wel duidelijk. Dat gelul over...ja wat weten jullie nou....wat de @$#@ weet jij? Wat ik WEL weet is dat er nu ineens voorzichtig wordt omgegaan met een vermeend (ja vermeend..ik bevestig dus niets) pedofiel. Het staat duidelijk in het boek...Alleen een mongool haalt het er niet uit!!! Bent u een mongool?? Zo kom je wel over!!! Prettige dag en lees eens een boek..zou je goed doen.

Anonymous
18-11-2005, 13:59
Ik ben een bekende van geen van beiden en ook geen mongool.
JIj moet rechter worden.

Jochem
18-11-2005, 14:02
*zucht* @ guests

edit: hierop slaat mickeys onderschrift dus.

Sjaak
18-11-2005, 17:01
Zonder een oordeel te vellen over hoe en wat, want ik ken niet de feiten, is het altijd triest als een "kind" wordt lastig gevallen door een oude man :cry:

Jou kennende moeten ze het niet proberen om maar 1 vinger naar Kimberley uit te steken... :wink:

Dat zie je goed maar ik denk dat IEDERE vader of zelfs broer hier zo over denkt. Maar ze kan redelijk voor zichzelf zorgen hoor :wink:

Zieke gasten moet je gelijk aanpakken en afstraffen en wel zodanig dat ze het de rest van hun leven zullen herinneren. En kom niet aan met eigen rechter spelen want je zal maar in de situatie komen, nou ja ik kan alleen voor mezelf spreken maar wie ze "te na komt" zal het blijvend herinneren en dat is een belofte :x

Over de zaak van Lucia heb ik uiteraard een mening maar zolang ik niet alle feiten ken ga ik zeker geen oordeel vellen want dit is te delicaat voor grove beschuldigingen want kijk uit mocht het niet waar zijn dan is de "zogenaamde" dader getekend voor het leven. Heeft de dader het wel gedaan dan moet die keihard gestrafd worden.

HUNEBED
18-11-2005, 17:21
....Dat zie je goed maar ik denk dat IEDERE vader of zelfs broer hier zo over denkt. Maar ze kan redelijk voor zichzelf zorgen hoor :wink:

Zieke gasten moet je gelijk aanpakken en afstraffen en wel zodanig dat ze het de rest van hun leven zullen herinneren. En kom niet aan met eigen rechter spelen want je zal maar in de situatie komen, nou ja ik kan alleen voor mezelf spreken maar wie ze "te na komt" zal het blijvend herinneren en dat is een belofte :x

Over de zaak van Lucia heb ik uiteraard een mening maar zolang ik niet alle feiten ken ga ik zeker geen oordeel vellen want dit is te delicaat voor grove beschuldigingen want kijk uit mocht het niet waar zijn dan is de "zogenaamde" dader getekend voor het leven. Heeft de dader het wel gedaan dan moet die keihard gestrafd worden.

ware woorden !

Dragon Tail
18-11-2005, 23:47
....Dat zie je goed maar ik denk dat IEDERE vader of zelfs broer hier zo over denkt. Maar ze kan redelijk voor zichzelf zorgen hoor :wink:

Zieke gasten moet je gelijk aanpakken en afstraffen en wel zodanig dat ze het de rest van hun leven zullen herinneren. En kom niet aan met eigen rechter spelen want je zal maar in de situatie komen, nou ja ik kan alleen voor mezelf spreken maar wie ze "te na komt" zal het blijvend herinneren en dat is een belofte :x

Over de zaak van Lucia heb ik uiteraard een mening maar zolang ik niet alle feiten ken ga ik zeker geen oordeel vellen want dit is te delicaat voor grove beschuldigingen want kijk uit mocht het niet waar zijn dan is de "zogenaamde" dader getekend voor het leven. Heeft de dader het wel gedaan dan moet die keihard gestrafd worden.

ware woorden !

Right!
Over een specifieke situatie kun je niet echt oordelen en zou ik mijn handen ook niet aan branden.

In deze topic kun je wel in z'n algemeenheid je mening geven over zo'n situatie, al is het alleen maar om te waarschuwen en of steun te bieden aan personen die zoiets zouden kunnen overkomen of reeds in zo'n situatie zitten.

Anonymous
19-11-2005, 00:46
Wel toevallig dat ze nu met een boek komt, million dollar lady, ze gokt op publiciteit de film million dollar baby. Lees de uitlatingen over mike tyson in heaar boek etc. (waarvan je weet waarvoor hij heeft gezeten)
Het is natuurlijk sneu als je een blessure oploopt voor een gevecht van je leven voor 1 miljoen dollar.
Maar ik ben het eens met mensen op het forum dat je niet mag oordelen als je alle feiten niet kent.
Zowel Johan als Lucia betekenen veel voor de vechtsport en dat is een ding wat zeker is.

makavelli
19-11-2005, 11:37
Wel toevallig dat ze nu met een boek komt, million dollar lady, ze gokt op publiciteit de film million dollar baby. Lees de uitlatingen over mike tyson in heaar boek etc. (waarvan je weet waarvoor hij heeft gezeten)
Het is natuurlijk sneu als je een blessure oploopt voor een gevecht van je leven voor 1 miljoen dollar.
Maar ik ben het eens met mensen op het forum dat je niet mag oordelen als je alle feiten niet kent.
Zowel Johan als Lucia betekenen veel voor de vechtsport en dat is een ding wat zeker is.

Ik heb haar boek niet gelezen en ga ook niet oordelen over de situatie.
Maar het is idd typisch dat ze in interviews en ook bij jensen vaak zo positief is over mike tyson.

Anonymous
21-11-2005, 18:54
ik kan me niet voorstellen dat je zoiets verzint om je boek te verkopen...

waar rook is,is vuur..

Marco
21-11-2005, 20:29
Ik heb het boek inmiddels gelezen en het leest makkelijk weg, natuurlijk is de timing voor haar boek uitstekend net als het feit dat ze nu veelvuldig in tv programmas en bladen etc. is, logisch business is business en ze is geblesseerd dus het past allemaal in het plaatje. Ik zie het probleem niet. Het feit dat ze haar voormalig trainer niet bepaald in het zonnetje zet is haar kant en idd waar rook is is vuur.....

HUNEBED
21-11-2005, 21:06
heb haar boek ook gekocht zaterdag, maar moet er nog aan beginnen, 'k heb wel het desbetreffende hoofdstuk al gelezen, tja wat moet je ervan zeggen... alles is al 'ns gezegd hier.

ze is een sterke vrouw (geworden) !

Anonymous
21-11-2005, 21:41
Wat heeft ze over Tyson te melden? Kent ze hem goed?

Ben het overigens eens met de mensen die zeggen dat je voor een oordeel niet op het verhaal van een van de partijen af moet gaan. Bedenk hierbij ook dat heel veel aangiftes van verkrachtingen vals zijn. Ik zeg niet dat het in dit geval zo is, maar het leert ons wel dat een beschulding niet gelijk staat aan schuld.

mossad
21-11-2005, 21:44
Wat heeft ze over Tyson te melden? Kent ze hem goed?

Ben het overigens eens met de mensen die zeggen dat je voor een oordeel niet op het verhaal van een van de partijen af moet gaan. Bedenk hierbij ook dat heel veel aangiftes van verkrachtingen vals zijn. Ik zeg niet dat het in dit geval zo is, maar het leert ons wel dat een beschulding niet gelijk staat aan schuld.

Dat was ik.

Sjaak
21-11-2005, 22:00
Maar let wel, zo'n beschuldiging waar of niet waar tekent je voor het leven :!:

marcelt
21-11-2005, 22:38
Zo'n ervaring ondergaan, aanranding zal ik het nu maar even noemen,ook !

leks
23-11-2005, 23:08
Als de andere kant verder zijn mond hierover houdt dan weet ik het wel, niemand laat dit ongemoeid over zich heen gaan mits het onterecht is...