PDA

View Full Version : BJJ bandmelding



marcelt
16-11-2005, 18:16
Ik verbaas me erover dat er met enige regelmaat gemeld wordt dat iemand een band in BJJ heeft gehaald. Want ook die gekleurde banden geven les. Zijn de examens zo moeilijk en zeldzaam? Het is zeker heel bijzonder als je erbij een band haalt maar dan nog. Ik lees nooit een melding van mensen die een dan behalen in andere vechtkunst.

Mickey
16-11-2005, 18:18
BJJ banden krijg je ZEKER niet kado!
ER zijn er natuurlijk ook aanzienlijk minder in BJJ als in bijvoorbeeld Karate.

marcelt
16-11-2005, 18:27
hoeveel banden en hoelang doe je ongeveer over een volgende band?

HUNTER
16-11-2005, 18:34
het ligt heel erg aan de leraar cq de organisatie bij wie je de band haalt.

Omdat er bij je eerste examen al van je wordt gevraagd dat je inzicht hebt in de technieken en ook kan uitleggen waarom bepaalde technieken werken, kun je met een blauwe band vaak al behoorlijk lesgeven.

Examens duren hierdoor ook erg lang, voor mijn blauwe band ben ik bijna 4 uur bezig geweest. Het is dus niet iets als een judo examen (met alle respect natuurlijk), waarbij je vaak met een half uurtje klaar bent.

Jochem
16-11-2005, 18:36
bjj-ers zijn aandachtsgeiler?

Christophe
16-11-2005, 19:11
bjj-ers zijn aandachtsgeiler?

:lol: Spijker op de kop!

yatsuba
16-11-2005, 21:00
Echt een vette sport vind ik bjj, jammergenoeg is het niet echt in de buurt voor mij om het te beoefenen.

ICON
16-11-2005, 22:21
Echt een vette sport vind ik bjj, jammergenoeg is het niet echt in de buurt voor mij om het te beoefenen.

ik rij er ook n half uur voor.
jochem branderworst is idd een beetje aandachtsgeil..

Christophe
16-11-2005, 22:54
Echt een vette sport vind ik bjj, jammergenoeg is het niet echt in de buurt voor mij om het te beoefenen.

ik rij er ook n half uur voor.
jochem branderworst is idd een beetje aandachtsgeil..

Ik reed er 2 jaar lang een uur voor om bij Exit te kunnen gaan trainen, en heb nu zelfs werk gezocht in de buurt! Je moet er iets voor over hebben!

Kimura
17-11-2005, 00:20
"Waarom worden er geen bandmelding van andere vechtsporten "gegeven? Ik denk omdat deze site gericht is op MMA. Heel zwart/wit zijn de functionele vechtsporten daarvoor muay thai, worstelen en BJJ. En BJJ is de van deze drie de enige met een bandgraduatie, vandaar!

HUNTER
17-11-2005, 00:33
@ kimura: what about judo????? :evil:

als ik mn 4e dan haal dan zal ik t zeker melden hier hoor......

Maar een BJJ examen is nu eenmaal niet te vergelijken met een traditioneel judo- , karate-, of taekwondoexamen, vandaar dat deze het vermelden vaak wel waard zijn

The Bulldog
17-11-2005, 00:49
Ik ben van mening dat Judo ook zeker wel een basis sport is voor mma...
Net als bij worstelen moet er bij het judo dan alleen aangepast worden om op de rug liggend te gaan knokken..

Ehm hoe heet die man ook alweer die wel aardig presteerd in Pride...met een grote judo en sambo achtergrond...

redjuh
17-11-2005, 00:59
Ik ben van mening dat Judo ook zeker wel een basis sport is voor mma...
Net als bij worstelen moet er bij het judo dan alleen aangepast worden om op de rug liggend te gaan knokken..

Ehm hoe heet die man ook alweer die wel aardig presteerd in Pride...met een grote judo en sambo achtergrond...

klopt zeker, alleen judo is zo gericht op het staande gevecht (vroeger minder), dat je op de grond evengoed tekort zal schieten tegen iemand met evenveel jaren bjj ervaring.
De gronddtrainingen van judo hebben bijna nooit het gerichte positiespel in zich, met uitgangspunt: positieverbetering, en daarna submission.

desalniettemin zou iedereen in zijn leven moeten hebben gejudood, alleen al vanwege het goede vallen.

NTT-FX
17-11-2005, 01:29
Het kan natuurlijk ook zomaar zo zijn dat je mensen hebt die het niet zo nodig vinden om te gaan melden op een forum dat ze een nieuwe band hebben ;)
( Examens is weer een heel ander verhaal ;) )

Anonymous
17-11-2005, 14:39
Echt een vette sport vind ik bjj, jammergenoeg is het niet echt in de buurt voor mij om het te beoefenen.

ik rij er ook n half uur voor.
jochem branderworst is idd een beetje aandachtsgeil..

Ik reed er 2 jaar lang een uur voor om bij Exit te kunnen gaan trainen, en heb nu zelfs werk gezocht in de buurt! Je moet er iets voor over hebben!

Je lijkt wel een beetje op mij dan, ik ben ook altijd 2 uur onderweg om er te komen en 2 uur om thuis te komen. Je moet er inderdaad wat voor over hebben. en het is het zeer zekers waard.

Anonymous
17-11-2005, 14:49
nacho karels kreeg zijn bjj blue zonder ooit in de gi te trainen

Anonymous
17-11-2005, 15:30
nacho karels kreeg zijn bjj blue zonder ooit in de gi te trainen

hmm lekker nachos!

Anonymous
17-11-2005, 16:46
hey Guest no.1

"Nacho" Karels trekt jou uit elkaar, met of zonder pak... Karels ze passie is MMA, maar hij is ook solide met de gi en is zn blauwe band ZEKER waard...

Ik denk dat zwarte banders Atalla en Flexa (beide rond de 30 jaar ervaring in BJJ) echt wel kunnen inschatten of iemand zn band waard is...

Als je het eens wil ervaren mag je langskomen. dinsdag en donderdag, rapenburg 51, amsterdam. 19-20:30

held.


daniel 'puro suco' bertina

Anonymous
17-11-2005, 17:16
hey Guest no.1

"Nacho" Karels trekt jou uit elkaar, met of zonder pak... Karels ze passie is MMA, maar hij is ook solide met de gi en is zn blauwe band ZEKER waard...

Ik denk dat zwarte banders Atalla en Flexa (beide rond de 30 jaar ervaring in BJJ) echt wel kunnen inschatten of iemand zn band waard is...

Als je het eens wil ervaren mag je langskomen. dinsdag en donderdag, rapenburg 51, amsterdam. 19-20:30

held.


daniel 'puro suco' bertina

ik zal de laatste zijn die zegt dat iemand zijn blauwe band niet waard is.heb ik ook niet over kaarels gezegd.
ik zeg alleen dat ik nachos lekker vind. :lol:

volgens mij is het ook kancho.... en niet nacho.


oh zie nu dat je waarschijnlijk die andere guest bedoelt.
kut guests ook altijd! 8-)

Andre
19-11-2005, 22:23
Wat zeker ook het vermelden waard is, is dat Edgar Kruyning vandaag zijn 6e dan Yoseikan budo heeft behaald.
En dan te bedenken dat hij pas 35 jaar is en volgend jaar examen moet doen voor de 6e dan judo.

Andre

marcelt
20-11-2005, 11:19
Dat is andere koek!

yas
22-11-2005, 21:21
Wat zeker ook het vermelden waard is, is dat Edgar Kruyning vandaag zijn 6e dan Yoseikan budo heeft behaald.
En dan te bedenken dat hij pas 35 jaar is en volgend jaar examen moet doen voor de 6e dan judo.

Andre

edagr, gefeliciteerd met deze prestatie!

Chico
22-11-2005, 21:25
klopt zeker, alleen judo is zo gericht op het staande gevecht (vroeger minder), dat je op de grond evengoed tekort zal schieten tegen iemand met evenveel jaren bjj ervaring.
De gronddtrainingen van judo hebben bijna nooit het gerichte positiespel in zich, met uitgangspunt: positieverbetering, en daarna submission.

desalniettemin zou iedereen in zijn leven moeten hebben gejudood, alleen al vanwege het goede vallen.
judoka's zijn meestal wel weer beter met worpen (zie bv parysian of hoe je dat ook schrijft).. meeste bjj'ers zie ik niet verder komen dan de shoot... met de combinatie judo/bjj kom je nog het beste uit denk ik...

The Bulldog
22-11-2005, 21:32
Ik heb van het weekend weer gevochten en moet zeggen dat dit soepel verliuep..

Vooral de krachtige take down maakte het verschil..

Net als chiko net zegt is in mijn ogen de variatie in de judo worp, kantel en haak technieken een grote kracht...
DAarbij is de basis van alle klemmen overeenkomend met die van bjj...

Denk dat een judoka alleen zijn geleerde stof makkelijk moet kunnen bijsturen naar het MMA...bijvoorbeeld wel op de rug proberen terecht te komen als je in defensieve positie bent ddor een worp. Omdat het nu overlevening en over zicht in het voordeel op lever i.p.v. een ippon tegen...

Zijn trouwens bijd prachtige sporten..

Kimura
22-11-2005, 23:43
@ kimura: what about judo????? :evil:


:oops: Euh euh....judo was ik...ehm...vergeten....vergeten op te noemen.... :oops: :P