PDA

View Full Version : Bonjaski in de telegraaf



Anonymous
17-11-2005, 17:09
Bonjasky: Halfgod met een missie
door Dennis Galema
TOKYO - In de Tokyo Dome staat zaterdag alles weer in het teken van de finale van het K-1-circuit, door velen beschouwd als het absolute vechtsportwalhalla. Van de acht finalisten, die veelal een kickboksachtergrond hebben, verdedigen regerend wereldkampioen Remy Bonjasky, Peter Aerts en Sem Schilt de Nederlandse driekleur. De vechter die in een paar uur tijd drie partijen winnend afsluit, verdient niet alleen een cheque ter waarde van 400.000 dollar, maar vergaart ook eeuwige roem in Japan.


Met een ontspannen lach op het gelaat meldt Remy Bonjasky zich iets later dan gepland in de lobby van het New Takanawa Prince Hotel in Tokio. Niets wijst erop dat de K-1-vechter aan de vooravond staat van het belangrijkste toernooi van het jaar. Hij neemt ruim de tijd voor zijn Japanse fans, die stuk voor stuk op een krabbel of een foto van de Nederlander azen. "Ik sta soms voor het ontbijt al handtekeningen uit te delen. Daar heb ik totaal geen probleem mee. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn idool zomaar doorliep", aldus 'The Flying Gentleman', die zaterdag tijdens de K-1 World Grand Prix Final op jacht gaat naar zijn derde wereldtitel.

Bonjasky is een absolute grootheid in Japan. De tweevoudige wereldkampioen kan zich in het land van de rijzende zon niet meer in het openbaar vertonen zonder aangeklampt te worden. Het siert de 29-jarige Almeerder dat de roem niet naar zijn hoofd is gestegen. "Ik ga wel eens een stukje wandelen hier in Tokio. Als ik ergens stil blijf staan, heb ik zo veertig man om me heen. Iedereen herkent me. Af en toe moet ik echt een winkel induiken om het niet uit de hand te laten lopen. Het blijft bijzonder, net zoals er straks weer 70.000 uitzinnige fans in het stadion zijn."
http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/01148/bonjasky_jpg_1148971g.jpg

Hidman
17-11-2005, 17:10
http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=17042 :wink:

Anonymous
17-11-2005, 17:14
sorry, was te enthousiast. kan een van de mods deze topic svp verwijderen?