PDA

View Full Version : De (extreem) rechtse partijen in Nederland



Guru
19-11-2005, 13:41
Ik las van de week een topic over de versplintering van de diverse rechtse partijen in tegenstelling tot de meer georganiseerde linkse partijen.

Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in de diverse extreem rechtse partijen om eens te kijken waar ze voor staan.
Wat is nu werkelijk het verschil tussen Nieuw Rechts, Nederlandse Volks Unie, Nationale Alliantie.
En hoe staan deze eigenlijk in vergelijking met de inmiddels opgeheven partijen Centrum Democraten, CP'86, Nederlands Blok en de
Nieuwe Nationale Partij.


http://kafka.antifa.net/partijov.htm (Partijen en partijleden)

http://kafka.antifa.net/nr.eur.kand.htm

Nieuw Rechts http://www.nieuwrechts.nl/indexnr.html

Nederlandse Volks Unie http://www.nvu.info/

Nationale Alliantie http://www.nationalealliantie.com/


http://www.rug.nl/dnpp/politiekepartijen/nipp/index alle partijen die momenteel niet in het parlement zetelen


Ik heb het redelijk vluchtig bekeken op basis van partijprogramma's en ik heb zelf gevoel dat Nieuw Rechts minder extreem is dan de overige twee, met de Nederlandse Volks Unie als meest extreme partij gezien de connecties en CP'86 achtergronden en het neo nazisme.

Octavius
19-11-2005, 14:48
NVU van Joop Glimmerveen en nu van Constant Kusters. Dit zijn niet de mensen waar je graag gezien me wilt worden. Zijn gewoon Neo-Nazi's.
Ik las wel dat hun partij programma wat aangepast is.


VERKORT PARTIJPROGRAMMA

NEDERLANDSE VOLKS-UNIE - INGEVOERD 8 FEBRUARI 2003

Volksgenoten,

Voor jullie ligt het verkorte partijprogramma van de NVU, dat de titel draagt het ORIGINEEL. Hiermee zullen we de verkiezingen ingaan van 2003. Het is slechts een greep uit de wereldbeschouwing waar voor wij staan. En met het oog op de heksenjacht tegen ons nationalisten moeten wij waakzaam zijn op hetgeen wat wij schrijven en zeggen.

Veel partijen proberen ons te kopiëren, maar wij zijn al vanaf 1971 het origineel !

1 - Tegen vervreemding van onze maatschappij en cultuur
nationale identiteit is een stuk vaderland in de wereld
aanmoediging van gezinnen en jeugd tot gemeenschapszin in plaats van egoïsme en materialisme
geen opname van nieuwe asielzoekers of vluchtelingen – een stopzetting daarvan NU !
immigratie stop NU !
onmiddellijke uitzetting van alle illegale en criminele vreemdelingen !
stopzetting bouw van nieuwe hindoetempels, moskeeën
geen overheidssubsidies aan minderheden organisaties, moeten maar op eigen kracht zien rond te komen
2 - Voor de beste veiligheid van de burgers
doodstraf voor zware misdadigers zoals moordende pedofielen
strijd tegen de alom tegenwoordige corruptie
meer geld voor politie in de strijd voor de veiligheid in het vaderland
grensbewaking door douane en marechaussee i.s.m. alle defensie onderdelen
afnemen van de Nederlandse nationaliteit bij ernstige criminele vergrijpen van vreemdelingen
interneringskampen voor drugs verslaafden die in de grote steden voor veel overlast en criminaliteit zorgen
absoluut verbod op de handel en verkoop in soft en harddrugs, dus sluiting van alle koffieshops en het einde van de gedoogcultuur
3 - Tegen de internationale kapitalistische uitbuiting van de burgers
deelname van de arbeiders in het ondernemingskapitaal (winstverdeling)
bestraffen en onteigenen van uitbuitende en criminele bedrijven
ondersteuning van kleine ondernemingen tegenover de multinationals
wettelijke referenda tegen internationale bedrijfsovername
4 - Voor een gemeenschappelijk Europa der volkeren
tenietdoen van de heksenjachtwetten tegen de Europese nationalisten
onmiddellijke uittreding uit de EU en NAVO
voor de vrijheid van de Europese volkeren bij het vastleggen van hun eigen orde
5 - Voor een leefbaar milieu en een zorgzaam natuurbehoud
stopzetting van onnodige dierproeven
diervriendelijkere landbouw en veehouderij
stopzetting van pelsfokkerijen
sluiting kerncentrale Borssele, geen kernenergie opwekken of gebruiken maar nog intensiever gebruik maken van zon -wind -en waterenergie
landbouw, visserij en veehouderij zorgzaam moderniseren en waar op de eerste plaats staat zorg voor het dier en het milieu en op de tweede plaats voor het behouden van deze uiterst belangrijke bedrijven in Nederland, zodat wij niet afhankelijk zijn van import
keihard optreden tegen milieuvervuilers
meer geld voor onderhoud van de parken de stranden, flora, fauna en bosbeheer
gratis en beter openbaar vervoer
onmiddellijk verbieden van het ritueel slachten, dus sluiting van islamitische en joodse slachthuizen
6 - Voor een beter leef en woonklimaat
verlaging van de accijnzen op alcohol en tabak
aanleggen van een aantal nieuw cross en race banen, te denken aan verlaten kazerne terreinen
verhoging van de maximale snelheid naar 160 km per uur op de snelwegen
verplicht schoolvak Nederlands nationalisme, waar de jongeren hun Nederlandse taal, cultuur, traditie en geschiedenis leren
eerherstel voor het dragen van het rood-wit-blauwe vlaggetje op je jas op de scholen, zonder daarvoor beboet te worden
gratis gezondheidszorg, weg met de wachtlijsten en ziekenfondspremies
kwartje van Kok afschaffen

Fr3ddy
19-11-2005, 17:27
Dus Guru, NVU voor jou?

Octavius
19-11-2005, 17:41
Dus Guru, NVU voor jou?

Ze hebben hem geroyeerd vanwege zijn gay-topics.

Guru
19-11-2005, 18:05
Dus Guru, NVU voor jou?

Niet bepaald nee.
Ik kan mijzelf eerder plaatsen als Fortuynist.
Neemt niet weg dat ik benieuwd ben naar deze partijen maar ook partijen zoals PRDV van Peter R. de Vries, de conservatieven, Nieuw Rechts etc. en uiteraard wellicht een nieuwe vorm voor de LPF wat een blamage is geworden.
Nieuw Rechts is zeker interessant zolang ze GEEN neo nazisme nastreven.
Joost Eerdmans heb ik hoog zitten, en deze man moet eigenlijk een eigen partij oprichten.
Minder charisma dan Fortuyn maar qua intelligentie scoort deze man heel hoog bij mij.
Wilders vind ik op bepaalde punten niet juist bezig, maar goed er is tijd genoeg voor de verkiezingen van 2007.

Guru
19-11-2005, 18:11
NVU van Joop Glimmerveen en nu van Constant Kusters. Dit zijn niet de mensen waar je graag gezien me wilt worden. Zijn gewoon Neo-Nazi's.
Ik las wel dat hun partij programma wat aangepast is.


Klopt helemaal daar heb ik veel over gelezen.
Deze twee namen zijn regelrecht CP'86 wat in die tijd verboden werd.

Als ik dit partijprogramma lees, zitten er bar weinig punten in waar ik het niet mee eens ben.
Op bepaalde punten te onrealistische ideeen, lijkt heel mooi om de gezondheidszorg gratis te maken maar dat zit er echt niet in.

Octavius
19-11-2005, 18:18
Custers is meerdere malen opgepakt en veroordeeld voor mishandeling en openbaar geweld.
Ze leggen zelf kransen bij oud NSB-ers. :?
Hoop dat de regering dit soort 'terroristen', ja ze zijn net zo erg als elke andere extremist, aanpakt. Kijk naar CP'86 die hebben ook meerdere brandstichtingen gedaan tegen asielzoekers.

Mooie was dat CP'86 door hun eigen zelf naar de klote is gegaan. Was dat effe pech dat ze geinfiltreerd werden door de AIVD toendertijd.

payap
20-11-2005, 21:10
NVU

verhoging van de maximale snelheid naar 160 km per uur op de snelwegen

Mwoooaaaah ! 8-) :mrgreen:

Guru
20-11-2005, 21:32
Custers is meerdere malen opgepakt en veroordeeld voor mishandeling en openbaar geweld.

Shit!!!
En ik was altijd zo'n fan van Circus Custers.....! :cry:

mossad
20-11-2005, 22:24
Dus Guru, NVU voor jou?

Niet bepaald nee.
Ik kan mijzelf eerder plaatsen als Fortuynist.
Neemt niet weg dat ik benieuwd ben naar deze partijen maar ook partijen zoals PRDV van Peter R. de Vries, de conservatieven, Nieuw Rechts etc. en uiteraard wellicht een nieuwe vorm voor de LPF wat een blamage is geworden.
Nieuw Rechts is zeker interessant zolang ze GEEN neo nazisme nastreven.
Joost Eerdmans heb ik hoog zitten, en deze man moet eigenlijk een eigen partij oprichten.
Minder charisma dan Fortuyn maar qua intelligentie scoort deze man heel hoog bij mij.
Wilders vind ik op bepaalde punten niet juist bezig, maar goed er is tijd genoeg voor de verkiezingen van 2007.

Joost Eerdmans wordt in mijn ogen alleen maar gezien als een talent door de contrastwerking met die andere sjakies van de LPF. Eerdmans beargumenteert zijn standpunten vooral met emotie en niet met goeie argumenten. Wat mij betreft wordt hij zwaar overschat, de man heeft geen enkele visie.

Paganstars
20-11-2005, 23:50
Sommige punten ben ik het eens maar mn dat stuk over het opzeggen van eu en nato lidmaatschap??!!