PDA

View Full Version : Verlengde knokkelstoot verbieden?



Anonymous
22-11-2005, 11:58
Wat denken jullie als MMA kenners van de verlengde knokkelstoot en moet deze verboden worden?
Heb gehoord dat sommige vechters na zo'n stoot een afgebroken zwaardvormig aanhansel hadden.
En kan deze techniek ook met bokshandschoenen gebruikt worden?

Als deze word toegstaan in bv de Ultimate Fighting Games dan denk ik dat onze sport wel eens goed kan gaan scoren!

Jay Hoov
22-11-2005, 12:07
Wt is handig voor op straat, niet in de ring!

Loen
22-11-2005, 12:12
Wt is handig voor op straat, niet in de ring!

En vooral het wing chun, Dick Wachtbergen BS!! Wong Sjong leung= gay en Wang kiu is helemaal fag nr 1

njgroene
22-11-2005, 12:47
Als deze word toegstaan in bv de Ultimate Fighting Games dan denk ik dat onze sport wel eens goed kan gaan scoren!

Ja, ik denk idd dat zoiets afhangt van een bepaalde techniek :roll:
WC scoort niet goed in de ring, ook niet met techniek X.

Zelf zie ik daar het probleem niet zo van in. Aikido doet het ook niet goed in de ring, maar dat schijnt toch leuk te zijn om te beoefenen :wink:
Het verschil is alleen dat je een aikidoka niet zo snel zult horen schreeuwen dat aikido de beste en meest effectieve stijl op aarde is.

Anonymous
22-11-2005, 14:46
Als deze word toegstaan in bv de Ultimate Fighting Games dan denk ik dat onze sport wel eens goed kan gaan scoren!

Ja, ik denk idd dat zoiets afhangt van een bepaalde techniek :roll:
WC scoort niet goed in de ring, ook niet met techniek X.

Zelf zie ik daar het probleem niet zo van in. Aikido doet het ook niet goed in de ring, maar dat schijnt toch leuk te zijn om te beoefenen :wink:
Het verschil is alleen dat je een aikidoka niet zo snel zult horen schreeuwen dat aikido de beste en meest effectieve stijl op aarde is.

Scoort Wing Chung niet goed in de ring of zijn het de vechters die daar zogenaamd hun stijl vertegenwoordigen die er niets van bakken?
Ik weet zeker dat een goede Wing Chung leraar erg ver kan komen in de Ultimate Fighting Games.

Anonymous
22-11-2005, 14:47
Hierboven dat was ik!

Anonymous
22-11-2005, 15:37
wtf is een verlengde knokkelstoot??

Paganstars
22-11-2005, 15:42
wtf is een verlengde knokkelstoot??
x2

Joris
22-11-2005, 16:50
wtf is een verlengde knokkelstoot??
x2


dat vraag ik me ook af

njgroene
22-11-2005, 17:02
wtf is een verlengde knokkelstoot??

Ik weet niet zoveel van WC, maar ik zou gokken dat een 'verlengde knokkelstoot' een stoot is met de onderste knokkels van de vuist (pink t/m middelvinger), waarbij de onderste knokkels doorslaan bij het strekken van de arm?

redjuh
22-11-2005, 18:50
nou door met die 2 knokkels te slaan, heb ik 2 x een dubbele breuk in me hand opgelopen, dus voor mij zal het niet werken.
en wat de fuck is een zwaardvormig aanhangsel?
ik ken wel het wormvormig aanhangsel en het zwaardbeen, dat onderste stukkie kraakbeen aan je borstbeen... :?

ICON
22-11-2005, 19:03
is dat dan bijna t zelfde als een kamehameha?

redjuh
22-11-2005, 19:29
nee man gek... kamehameha heb nix met wing tsun te maken.
wing tsun is namelijk GAY
dragonball is COOL

Silat
23-11-2005, 00:07
Deze boel je??
http://www.geocities.com/banjer_nl/PencakSilat/vuist6.jpg

Voor in de ogen en op de strot gebruik ik het bij Silat, zowel stoten/steken en duwen.

Met sommige mmagloveskan het best.

Biiyen
23-11-2005, 01:09
Wat denken jullie als MMA kenners van de verlengde knokkelstoot en moet deze verboden worden?
Heb gehoord dat sommige vechters na zo'n stoot een afgebroken zwaardvormig aanhansel hadden.
En kan deze techniek ook met bokshandschoenen gebruikt worden?

Als deze word toegstaan in bv de Ultimate Fighting Games dan denk ik dat onze sport wel eens goed kan gaan scoren!

Geen idee waar je het over hebt, maar MMA is Mixed Martial Arts en dat betekent vrij vertaald dat je meer dan 1 MA kent/beoefent/vaardig bent.... Met alleen WC lig je binnen 30 seconde met je dubbele knokkelstoot op de rug en krijg je je gezicht geplamuurd.

En WTF is een zwaardvormig aanhangsel?

Anonymous
23-11-2005, 09:32
@ Silat, ja dat is hem.
Bij de verlengde knokkelstoot word alle kracht van de stoot over een zeer klein oppervlak verdeeld waardoor het uiteinde van het borstbeen kan afbreken.
Probeer voor de grap er maar eens bij je sparringspartner zachtjes mee op zijn/haar ribben mee te slaan...Dodelijk!

Jay Hoov
23-11-2005, 09:33
Ja man ja

Jochem
23-11-2005, 09:57
dies stoot is leuk op iemands strot, als iemand stilstaat met zijn ogen dicht. Zodra iemand daadwerkelijk terugvecht, breek je je poten op zijn voorhoofd als je al een keer kan stoten met die stoot.

Anonymous
23-11-2005, 10:09
@ Silat, ja dat is hem.
Bij de verlengde knokkelstoot word alle kracht van de stoot over een zeer klein oppervlak verdeeld waardoor het uiteinde van het borstbeen kan afbreken.
Probeer voor de grap er maar eens bij je sparringspartner zachtjes mee op zijn/haar ribben mee te slaan...Dodelijk!

als ik je met mn vuist op je neus stomp kan die ook afbreken. whats your point

njgroene
23-11-2005, 10:59
Tja...
Leuke techniek hoor. Dat is overigens geen unieke WC techniek. Hij is binnen het kempo en heel veel andere stijlen ook bekend. Ik had zelf de indruk dat hij hoofdzakelijk nuttig was voor aanvallen naar de nek en andere kwetsbare delen van het lichaam. Maar ja, kan natuurlijk ook naar de borst of ribben.

Meer to the point:
Een techniek gaat niets veranderen aan de performance van een stijl in de ring lijkt mij. Dat heeft volgens mij veel meer te maken met zaken als trainingsmethodiek. WC traint niet voor in de ring en zal daarom gewoon niet goed presteren. En niet te vergeten: wij hebben het hier over pros he :D Ga daar maar eens aan staan met een verlengde knokkelstoot :wink:

Silat
24-11-2005, 13:19
dies stoot is leuk op iemands strot, als iemand stilstaat met zijn ogen dicht. Zodra iemand daadwerkelijk terugvecht, breek je je poten op zijn voorhoofd als je al een keer kan stoten met die stoot.

Ik vind je nu nu wel erg kortzichtig door de bocht Jochem.

MMArco
24-11-2005, 15:57
Ik weet niet of het mogelijk/effectief in wat voor ring dan ook is, maar met zo een knokkelstoot kan je (iig) pijnlijke kneuzingen veroorzaken :)

Anonymous
25-11-2005, 08:52
Ik weet niet of het mogelijk/effectief in wat voor ring dan ook is, maar met zo een knokkelstoot kan je (iig) pijnlijke kneuzingen veroorzaken :)

Ik zie dat de meeste van jullie de kracht van de v.k.stoot toch wel erkennen. Gebruiken jullie hem ook daadwerkelijk tijdens het sparren?
Wij sparren niet omdat onze stijl te effectief is, er zouden simpelweg gewonden of doden vallen.

Jochem
25-11-2005, 09:29
dies stoot is leuk op iemands strot, als iemand stilstaat met zijn ogen dicht. Zodra iemand daadwerkelijk terugvecht, breek je je poten op zijn voorhoofd als je al een keer kan stoten met die stoot.

Ik vind je nu nu wel erg kortzichtig door de bocht Jochem.

ik vind MA prachtig, en mensen moeten dit vooral doen, Maar;
zodra er van die topics komen van "als mensen deze stijl of superstoot doen, kunnen ze beter vechten in de ring" ben ik nogal sceptisch. Ik doe zelf ook gewoon jiu jitsu, waar we allerlei vage stoten hebben. Keileuk, maar in de ring heb je er geen zak aan.
iets genuanceerder zo? ;)

njgroene
25-11-2005, 12:35
ik vind MA prachtig, en mensen moeten dit vooral doen, Maar;zodra er van die topics komen van "als mensen deze stijl of superstoot doen, kunnen ze beter vechten in de ring" ben ik nogal sceptisch. Ik doe zelf ook gewoon jiu jitsu, waar we allerlei vage stoten hebben. Keileuk, maar in de ring heb je er geen zak aan.
iets genuanceerder zo? ;)

osu :wink:

Silat
25-11-2005, 14:04
Yep je heb gelijk, maar in een barknuckle fight wordt het net even anders.

Je zag al wat het effect had van Chuck's vinger in Tito's oog :wink:

en stel dat je iemand in een armklem legt en hij heeft z'n handen vast en je slaat hem op z'n strot :roll: dan laat ie wel los denk ik.

Wat nou als Shogun Arona op z'n keel stampte in die final action?? of 5 keel op z'n keel zou slaan met de meskant van z'n hand waar geen handschoen zit ipv op z'n hoofd :roll:

In een MA gaat het vaak om de snelste weg, met scherpe wapens op zwakke delen.

Dat wil dus niet zeggen dat zulke dingen in de ring niet werken ook al mogen ze niet.

Bijten hoort ook bij vechten, ook heel erg effectief, maar mag niet.

Anonymous
25-11-2005, 14:20
silat heeft nog nooit in de leven gevochten zo te zien

Mike
25-11-2005, 14:31
silat heeft nog nooit in de leven gevochten zo te zien

hoezo dan? :?

en de leven :lol: ?

Silat
25-11-2005, 14:42
zucht..

jij wel zo te zien.

Jochem
25-11-2005, 17:08
Yep je heb gelijk, maar in een barknuckle fight wordt het net even anders.

Je zag al wat het effect had van Chuck's vinger in Tito's oog :wink:

en stel dat je iemand in een armklem legt en hij heeft z'n handen vast en je slaat hem op z'n strot :roll: dan laat ie wel los denk ik.

Wat nou als Shogun Arona op z'n keel stampte in die final action?? of 5 keel op z'n keel zou slaan met de meskant van z'n hand waar geen handschoen zit ipv op z'n hoofd :roll:

In een MA gaat het vaak om de snelste weg, met scherpe wapens op zwakke delen.

Dat wil dus niet zeggen dat zulke dingen in de ring niet werken ook al mogen ze niet.

Bijten hoort ook bij vechten, ook heel erg effectief, maar mag niet.

Zie ufc 1-5, toen mochten deze dingen (behalve ogen en bijten). Royce gracie heeft deze discussie toen naar mijn mening beslecht. Alleen acties de je kan trainen op een tegenwerkende tegenstander kan je in een "echt" gevecht gebruiken.

Laat niet los, dat in een straatgevecht je de tegenstander misschien kan verassen door hem op zijn keel neer te hakken met een verlengde knokkelstoot, of whatever. Toch geloof ik dat je dan het beste staand het simpel moet houden. je kan em wel proberen naar zijn keel te stoten, maar waarom hoek je hem niet neer op zijn kin of lever, als je je staand sterker voelt. das iets waar je wel "live" op getraind hebt.

over bijten, als je zover bent gekomen dat je daarmee moet winnen heb je al een groot probleem lijkt me.

Paganstars
25-11-2005, 17:34
Bijten rules!! ;)

Chico
25-11-2005, 19:56
Wij sparren niet omdat onze stijl te effectief is, er zouden simpelweg gewonden of doden vallen.
:mrgreen:.. dank je voor deze glimlach op deze dag :mrgreen:

Silat
25-11-2005, 20:00
Toch geloof ik dat je dan het beste staand het simpel moet houden.


True.




over bijten, als je zover bent gekomen dat je daarmee moet winnen heb je al een groot probleem lijkt me.

Ook grote problemen moet je oplossen.

Chico
26-11-2005, 00:40
sommige mensen zeggen dat je een groot probleem hebt als je iemand naar de grond moet werken om hem dan te bewerken met ellebogen, knieën en stoten, om te kunnen winnen...

Jochem
26-11-2005, 12:46
sommige mensen zeggen dat je een groot probleem hebt als je iemand naar de grond moet werken om hem dan te bewerken met ellebogen, knieën en stoten, om te kunnen winnen...

:D

Fr3ddy
27-11-2005, 11:33
Ik weet niet of het mogelijk/effectief in wat voor ring dan ook is, maar met zo een knokkelstoot kan je (iig) pijnlijke kneuzingen veroorzaken :)

Ik zie dat de meeste van jullie de kracht van de v.k.stoot toch wel erkennen. Gebruiken jullie hem ook daadwerkelijk tijdens het sparren?
Wij sparren niet omdat onze stijl te effectief is, er zouden simpelweg gewonden of doden vallen.
hahaha lol!

A.F.
27-11-2005, 14:41
Ik weet niet of het mogelijk/effectief in wat voor ring dan ook is, maar met zo een knokkelstoot kan je (iig) pijnlijke kneuzingen veroorzaken :)

Ik zie dat de meeste van jullie de kracht van de v.k.stoot toch wel erkennen. Gebruiken jullie hem ook daadwerkelijk tijdens het sparren?
Wij sparren niet omdat onze stijl te effectief is, er zouden simpelweg gewonden of doden vallen.

whoooooooooo........... dat komt me bekend voor zeg!!! is Sensei Ray terug met ze dodelijke stijl!!!

Ik heb zelf wingtjun gedaan .... en geloof me !!! tegen een freefighter meot je het toch echt afleggen met je kettingstoot en je verlengde knokkelstoot. Heb je les bij Sensei Ray of bij de IWKA die zijn stijl ook superieur vind ?

Tsuki
27-11-2005, 19:35
HOAX .........................

Silat
27-11-2005, 23:11
Hahaha dit kwam ik tegen en moest even aan dit topic denken :lol:

http://www.close-combat-video.com/combat.html

Ik moet elke keer lachen als ik hem zie.

Anonymous
30-11-2005, 10:01
Ik weet niet of het mogelijk/effectief in wat voor ring dan ook is, maar met zo een knokkelstoot kan je (iig) pijnlijke kneuzingen veroorzaken :)

Ik zie dat de meeste van jullie de kracht van de v.k.stoot toch wel erkennen. Gebruiken jullie hem ook daadwerkelijk tijdens het sparren?
Wij sparren niet omdat onze stijl te effectief is, er zouden simpelweg gewonden of doden vallen.

whoooooooooo........... dat komt me bekend voor zeg!!! is Sensei Ray terug met ze dodelijke stijl!!!

Ik heb zelf wingtjun gedaan .... en geloof me !!! tegen een freefighter meot je het toch echt afleggen met je kettingstoot en je verlengde knokkelstoot. Heb je les bij Sensei Ray of bij de IWKA die zijn stijl ook superieur vind ?

Ik ben er niet op uit om iemand te beledigen cq voor gek te zetten. Ik zal ook nooit beweren dat wij onverslaanbaar zijn hoor.
Maar laten we het puur op de verlengde knokkelstoot houden want de kettingstoot lijkt natuurlijk op de gewone linkse en rechtse directe stoot in hoog tempo.

Proef uit een aantal van jullie reacties dat er toch nog wat verdeeldheid bestaat betreffende deze techniek.
Is er echt niemand die weet of deze techniek wel eens is gebruikt in MMA. (Mixed up Martial Arts)

Chico
30-11-2005, 14:44
door de handschoen kan het niet volgens mij...

Anonymous
30-11-2005, 16:41
je gaat toch niet serieus op zon pendakar ray mijn stijl is onoverwinnelijk, maar als ik in een echt gevecht terecht kom maak ik nix klaar mafkees in??!!

migyur
30-11-2005, 20:16
Achjah nu je ook al drukpunten in mma heb, kan de verlengde knkkelstoot er ook wel bij blijven.

http://www.kyusho.nl/mma/