PDA

View Full Version : NICOTINE



jcsport
24-11-2005, 17:13
Weet iemand wat de schadelijke effecten zijn van nicotine.
En dan doel ik hulpmiddelen om te stoppen met roken zoals pleisters en kauwgom.

redjuh
24-11-2005, 19:01
longen amputeren

Ton
24-11-2005, 19:35
Nicotine zorgt voor bloedvatvernauwing. Wat dus tot een hogere bloeddruk leidt.

Octavius
24-11-2005, 19:41
Ook is het slecht voor je sperma.

Ton
24-11-2005, 19:42
Nicotinesubstitutie lijkt het risico op hartlijden niet te verhogen, en lijkt ook de toestand niet te verergeren bij patiënten met angor of aritmieën. Nicotinesubstitutie kan wel duizeligheid, nausea, hoofdpijn en palpitaties veroorzaken bij mensen die geen tolerantie hebben ontwikkeld tegenover nicotine; slaapstoornissen zijn gerapporteerd met de transdermale pleisters die gedurende 24 uur worden aangebracht. De verschillende nicotinevormen verschillen vooral in de mate van irritatie ter hoogte van de toedieningsplaats. Pleisters kunnen roodheid en irritatie van de huid veroorzaken. De neusspray kan de neus en de keel irriteren, en de ogen doen tranen. De inhaler kan hoest en keelirritatie veroorzaken. Met de sublinguale tablet kan milde irritatie van mond en keel optreden.

Nicotinesubstitutie wordt in het algemeen niet aanbevolen bij zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven. Voorzichtigheid is geboden bij personen met antecedenten van ulcus pepticum, en personen met recent myocardinfarct of cerebrovasculair accident, ernstige hartaritmieën, hypertensie, perifeer vaatlijden, nier- of leverinsufficiëntie, diabetes mellitus, hyperthyroïdie of feochromocytoom.

Er bestaat wel wat evidentie dat afhankelijkheid voor de nicotinesubstitutie kan optreden. Dertien tot 38% van de personen die er in slagen te stoppen met roken dankzij het gebruik van de kauwgom, gebruiken deze verder gedurende één jaar. Anderzijds suggereren de resultaten van een follow-up studie gedurende één jaar bij 538 personen die waren behandeld met nicotinekauwgom aan 2 mg, dat het blijven verder gebruiken van de kauwgom voor velen essentieel is voor blijvende rookstop. Ook voor de neusspray zijn gevallen van langetermijngebruik gerapporteerd; de bestaande studies wijzen echter niet op een dergelijk probleem met de transdermale pleisters; langetermijngebruik van de inhaler of de sublinguale tablet is niet bestudeerd.

Plots stoppen van de kauwgom kan dervingsverschijnselen veroorzaken, maar de incidentie ervan is niet bekend. Het is niet bekend of de andere vormen dervingsverschijnselen veroorzaken.

Anonymous
30-11-2005, 14:40
wie roken 'r hier eigenlijk? En zijn er ook Topvechters die roken? Er zijn heel veel voorbeelden van andere topsporters die wel roken/ hebben gerookt( Cruijff Rijkaard Koeman Winter Jansen enz enz) Daarom ben ik wel benieuwd of er ook Topvechters zijn die roken?

Silat
02-12-2005, 01:40
sakuraba rookte er aardig op los voorheen.

Paganstars
02-12-2005, 17:06
Ik weet wel dat ik die stomme pleisters niet meer gebruik kreeg er echt fokking uitslag van!

jcsport
02-12-2005, 23:07
Oh, die pleisters werken echt goed bij mij.
Steeds als ik stopte met roken werd ik nogal chagrijnig en niet een beetje, eigenlijk zo opgefokt dat er de hele dag rook uit mn oren kwam.
Aangezien mn klantvriendelijkheid er dan niet echt op vooruit ging, haalde bij de buren maar weer gauw een sigaretje.
Die pleisters zorgen ervoor dat ik lekker rustig blijf, alleen ik moet een keer zonder, volgens mij ben ik nu al afhankelijker van die pleisters dan ik ooit van sigaretten ben geweest, naja dat zal ook wel goed komen.

Anonymous
04-12-2005, 20:11
kimura (legendarische judoka) was een roker en een problematisch drinker.

Paganstars
05-12-2005, 19:59
guest dat heeft dus niet echt een nuttige bijdrage!