PDA

View Full Version : Mijn kant van het verhaal Istanbul tournooi



Mutlu
05-12-2005, 14:40
Hallo mensen!
Ik ben vandaag terug van Turkije en heb me best geërgerd hoe de mensen op andere forums te keer gaan omdat ik tegen Rick heb gevochten en zogenaamd onterecht verloren zou hebben. Iedereen is vrij zijn mening te uiten op een forum, maar denk ik bij mijzelf hou je dan gewoon aan de waarheid en ga geen mensen de grond in trappen omdat een maat van je verloren heeft (met alle respect voor Rick!!)
Dus vandaar mijn reactie op de andere topic..

Ik wist voor deze gala niet wie Rick is en wat voor vechter hij is. Mij werd door de organisatie in Turkije verteld dat ze Bas hadden gevonden, een andere net tot de A-klasse gepromoveerde A-klasse (Rick dus) en nog een vechter uit Turkije! In Ned zijn er zoveel vechters dat ik niet echt nagevraagd heb wie deze gozer is, want er komen denk ik elke dag wel A jongens bij!
Ik heb 2weken geleden een wedstrijd in Enschede gehad tegen een sterke Italiaanse Cubaan die mar liefst al 163 prof wedstrijden in Cuba had gehad en 30 Thai boks in Italië. Ik zeg dit omdat in andere topics onrespectvol " een of andere Italiaanse Afrikaanse Neger" werd genoemd..
Ik zat dus best met blessures voor deze wedstrijd in Turkije omdat ik flink heb zitten trappen tegen deze Italiaanse vechter. Nou zullen waarsch veel terecht denken 'vecht dan niet'. maar jullie moeten ook begrijpen dat een kans om te vechten in je eigen land je grootste droom is, en die met beide handen wil pakken..
Ik heb het daar pas gehoord dat Rick net B-klasse was en dat zijn trainer hem had opgegeven i.p.v. zijn A-jongens. Dus zouden eigenlijk de ogen op de trainer gericht moeten zijn die zijn leerling aan zo'n toernooi laat deelnemen, net als de partij van Lex Wybenga waar een trainer zijn jonge opgaf als hoger als hij was, waarover nog zo'n ophef was waar Lex eigenlijk nix aan kon doen! Als ik dat van tevoren had geweten had ik wat ondernomen tegen deze actie omdat een B-vechter niks te verliezen heeft, mar ikke natuurlijk wel tijdens zo'n toernooi als A-klasse.
Maar ja, eenmaal daar kon ik hoog of laag springen, ik moest gewoon vechten! Bas had zijn 1e partij ook tegen een Turkse vechter die denk ik maar 2 kickboks wedstrijden had gehad, aangezien Bas vrij makkelijk won.
Ik merkte tijdens de wedstrijd dat het echt ook net een B-klasser is. Heel wild en roekeloos vechtend naar voren. Ik heb de 1e Ronde dik op mijn naam geschreven ondanks mijn blessures. De 2e ronde heb ik ongewild maar zoals gezegd door zijn wilde stijl een kopstoot gekregen (als ik het goed heb) waardoor ik een glip kreeg in mijn wenkbrauw! Daar heeft hij een openbare waarschuwing voor gekregen omdat hij als een paar x door zijn wilde acties mij op plekken had geraakt waar het niet mag. Toen kreeg ik nog een x een elleboog op mijn zelfde oog waar die glip zat, na de wedstrijd zagen we dat er 2 sneeën zaten. Dus de 2e ronde was ook dik voor mij! Ik had dus opdracht van mijn trainer om de 3e ronde mijn punten te pakken, en veel te bewegen omdat ik door zijn wilde stijl nog meer blessures kon oplopen om tegen Bas daar last van te hebben. Dus man kan zeggen dat ik heb de 3e ronde in zijn spelletje liet lopen, en weg bewoog. Het is toernooi vorm, dus moet ik al aan mijn volg wedstrijd denken, anders had ik zeker harder terug gevochten!! Dus laten we zeggen de 3e ronde deed ik minder en hij meer. Dit is tactisch, en niet zoals de hele kant van Kangal-gym zal roepen dat ik niet heb gewonnen ofzo. Ik heb gewoon nog mijn punten gemaakt in de 3e ronde. Na de wedstrijd zeiden de mensen in de zaal nog dat hij wel erg wild tekeer ging en mij steeds weer op de niet horende wijze raakte.
Nogmaals dit is niet tegen Rick bedoeld, het is een aardige gozer en hoop dat hij nog ver zal komen, maar dit is tegen de Kangal Elite die mij helemaal zwart probeert te maken.
Eenmaal in de kleedkamer werd van alle kanten door de dokters geroepen dat ik niet meer mocht vechten omdat de 2sneeën verder konden scheuren, dus mijn moed zakte helemaal weg.
Ik moest gewoon vechten thuis! Toen ik na veel zeuren eindelijk de dokters zo ver kreeg mij door te laten gaan moest ik alweer op tegen Bas zonder mij weer goed op te warmen ofzo. De dokters zeiden al gelijk dat als hij verder open trekt ze de partij gaan stoppen. Kun je je voorstellen hoe je dan al de ribng in gaat, als je ook weet dat je tegenstander daar op al loeren?
Maar ja, de partij ging lekker, ik kreeg in de 2e min een stoot na van Bas toen ik op de grond lag, daar werd hij voor gewaarschuwd. Ik was nog niet goed hersteld daarvan, en toen hij weer met een combi kwam ben ik gaan zitten en mijn rust gaan nemen om goed te herstellen!
Toen zag ik dat mijn trainer de handdoek in de ring gooide.
FUCK!!! Ik had maar al te graag doorgewild, maar kan mijn trainer ook begrijpen omdat hij verdere blessures aan mij wil voorkomen, hij zag al aan mij dat ik te voorzichtig vocht. Ik sta altijd achter mijn trainer, en als dat zijn besluit was ala dan moet het zo!
Bas heeft gewonnen, we hebben een re-match in April als het goed is, dus dan kan ik het recht zetten!

Jammer dat het zo most gaan, ik had graag iedereen dat iedereen zich eerst goed liet informeren of erbij waren, dan ipv thuis vanuit Ned en beetje vechters zwart maken..
Ik merkte gewoon in Turkije en elke ander land waar ik heb gevochten dat ook heb heb je de partij verloren, de mensen het super vinden dat je durft je kunsten in de ring te laten zien, en er elke x weer achter moet komen dat in Ned de mensen elkaar proberen af te slachten als ze het soms over elkaar hebben.
Het zei zo, misschien is dit de mentaliteit wat de Ned de best van de wereld maakt, ik weet het niet. Maar ik moest het verhaal rechtrekken

Nogmaals veel Respect voor Rick en Bas!!

Ush Mutlu

Dennuz
05-12-2005, 14:48
Super uitleg Mutlu!

B3 lik3 M3
05-12-2005, 15:11
Klasse uitleg Mutlu!

Ronald
05-12-2005, 15:23
Top Mutlu 8-)

Marco (scheids)
05-12-2005, 15:26
Welke Rick en welke Bas ??

Mooie reactie verder Mutlu !!!

joost
05-12-2005, 15:59
ja ik had het ook al zoiets gelezen op een forum!!
sommige mensen weten niet waar ze over praten.

Nice uitleg mutlu!

nog een beetje van de stad kunnen genieten?

Highline
05-12-2005, 15:59
Welke Rick en welke Bas ??

Mooie reactie verder Mutlu !!!

bas van den muijsenberg

Ben
05-12-2005, 16:05
goed gereageerd en netjes dat je de beslising van je
trainer begrijpt en er achter staat :wink:

Franklin
05-12-2005, 16:22
Mensen die niets begrijpen van de sport waar je je mee bezig houdt zullen altijd negatief zijn.
Laten we gewoon respect hebben voor de mensen die vechten en als iemand daar een grote mond over heeft moet ie er zelf gaan staan.

Ush Franklin

Boem Boem
05-12-2005, 17:51
Mutlu,

Goede uitleg; van de meeste mensen zul je je respect wel krijgen!
Je durft tenminste voor de waarheid uit te komen......en je zet je volledig in voor je sport.....vergeet niet dat je twee weken daarvoor een knalpartij neer hebt gezet in Enschede!!!!!
Veel mensen vergeten dat, maar wij niet........

Je bent en blijft een topper!!!!!!!!

Oeshhh

Chris

Johan H
05-12-2005, 18:16
mutlu super gedaan...

ik heb ook super veel respect voor je omdat je cker veel respect voor de sport maar ook respect voor de mensen hebt....ook in de pathmoshallen vond ik het leuk dat je je trainer na die tijd nog uitgebreid bedankte.
Ook voor je trainer zal het fijn zijn om je te begeleiden,echt respect.....

ps.laat die anderen maar zeuren je weet zelf wel beter tog ;)

johan...

PigDog
05-12-2005, 18:23
Mutlu, goed gevochten en goed verwerkt. Ga je zelf niet zitten te verontschuldigen, laat ze lekker allemaal de tering krijgen. Alsof het jouw schuld is dat een trainer zijn pupil te hoog opgeeft.

Ik zie je snel weer......

Osu

inc
05-12-2005, 18:52
top reactie!

jojo
05-12-2005, 18:53
mutlu klasse !!!!!!
jij hebt geknokt voor wat je waard bent dus je moe niet luisteren naar andere jammer van je laatste partij maar toch een re-match is netjes dan kan je zonder blessures de ring in heel veel suc 6 je volgende partij kom op killer je kan het !!!!!! kick ass!!!!!
respect zal je zeker krijgen !!! in iedergeval van mij!!!

honingdas
05-12-2005, 20:44
Hey mutlu,

Tijd niet gesproken kerel... en heel veel succes in je rematch tegen Bas vd M. Laat iedereen toch lekker l#llen... jij weet beter, en wij ook!

Osu,
Rody

Mutlu
06-12-2005, 14:08
Thnx Iedereen!