PDA

View Full Version : - Vraag over muziek-mix programma's...



Iceman#1
06-12-2005, 21:29
Ik zit er aan te denken om te starten met het mixen van muziek.
Alleen weet ik niet goed wlek programma voor mij een goede keus is.

Ik heb nog nooit iets in mijn leven gemixt, maar ik wil hte wel erg graag leren.
Daarom zoek ik iets waar je niet 3jaar studie voor hoeft te volgen (haha), maar toch redelijk wat tools heeft voor mooie effects.

* Ik hoor regelmatig de termen "Acid" en "Sound Forge" (af en toe ook "Vegas") vallen.
Ik ben op internet de volgende programma's tegengekomen:

1) Acid Pro 5.0c
2) Acid Music Studio 6.0
3) Acid XPress 5.0

4) Sound Forge 8
5) Sound Forge Audio Studio 8.0

6) Vegas 6.0


--> Wat raden jullie mij aan?
Ik heb nog nooit van mijn leven iets gemixt, dus houd daar rekening mee aub...
Ik heb weinig zin om een 3-jarige studie te moeten volgen voor ik het programma eindelijk door heb.
Maar ik zoek wel iets wat een beetje handige tools heeft om muziek lekker te laten klinken.





Ik hoop dat jullie me iets goeds kunnen aanraden, thanks...

Ton
06-12-2005, 21:57
windows heeft standaard een hele vette mix instalatie.

Echt top kwaliteit levert dat!

de volgende stappen ben je verwijderd van het mege coole muziek mix record bling bling for shizzle programma...

Klik op start
programma's
bureau accesoires
entertainment
en kies dan geluidsrecorder.

je kunt nu zelfs met de mic je wanen in de wereld van een echte MC!

Ook heeft dit programma super vette effect tools!!! Laat je opgenomen diss achteruit afspelen!

Brand het op cd, pak je boomblaster, en loop door de ghetto van Oss als een echte gangster met je eigen muziek mix!

Succes BRO !

Jochem
06-12-2005, 23:00
loop naar de platenzaak, koop een plaat en maak je demo erop. Dan zet je hem op mixfight, als het iets is, DAN ga je een speciale mix in elkaar draaien om je beste punten te kunnen benadrukken. Al die poeha, je begint gewoon simpel. Ik geloof er geen ruk van dat je iets kan, je gebruikt die muziek gewoon om het voor je uit te schuiven.

Deuce
06-12-2005, 23:12
Dacht dat Dj Aaron karels je zou helpen..

Iceman#1
06-12-2005, 23:14
Dacht dat Dj Aaron karels je zou helpen..

Ik wil niet meer afhankelijk zijn... :wink:

NTT-FX
07-12-2005, 00:08
Acid , soundforge en vegas ( sonic ) zijn goeie programma's maar wel redelijk zware kost.

Traktor is al wat eenvoudiger maar geeft je wel tonnen aan mogelijkheden.

Mixvibes is echt entry level met iets beperktere mogelijkheden maar wel met vlot resultaat.

Ik hoop dat je zo wat verder komt.

ICON
07-12-2005, 07:47
nu je het er toch over hebt ntt-fx. kan jij aan traktor en final scratch komen?? pm.....;)

NTT-FX
07-12-2005, 11:28
Katz (http://katz.ws) bied alle mogelijke zoekmogelijkheden naar wat je maar zoekt. :)

( linksite , geen direct link )

Mighty Me
07-12-2005, 12:52
ik speel zelf keyboard en basgitaar en drums dus als muziekant vind ik persoonlijk reason het beste programma

RizPekT
07-12-2005, 15:59
Reason is veels te ingewikkeld voor een beginner

RisingSun
07-12-2005, 16:48
Ik gebruik nu al een tijdje virtual dj van atomix, het is heel toegankelijk voor beginnelingen maar er zijn geen duizenden opties. Ik kan nu al vette mixen maken met dat programma en ik ga nu is kijken naar iets moeilijkers. Ik hoorde ook al ergens iets over bpm studio dus ik ga daar maar ff kijken.

ICON
07-12-2005, 16:50
bpm studio is vet. maar eigenlijk heb je daar voor de mooigheid de cdspelers erbij nodig

MMArco
07-12-2005, 19:18
Fruity Loops Pro :)

Iceman#1
08-12-2005, 00:17
Ok, ziehier het resultaat na 10min Fruity Loops...
(ik ben een beetje allerlei programma's aan het testen, en FL is wel handig om rustig mee te starten)

http://members.lycos.nl/thenotorious/My%20very%20first%20Beat.mp3

- Ik vind het zelf best aardig klinken, na slechts 10min ervaring in het hele mix-wereldje...

ICON
08-12-2005, 07:12
fruityloops is geen mixprogramma iceman

Iceman#1
08-12-2005, 09:30
fruityloops is geen mixprogramma iceman

Tis al goed hoor, je weet wat ik bedoel...
Maar dat kan je wel gebruiken om naderhand in te voegen met andere liedjes.

ICON
08-12-2005, 10:36
die zin snap ik niet zo goed