PDA

View Full Version : Waarom staan bekers altijd naast de ring?



Ronald
07-12-2005, 18:08
Hele simpele vraag, maar waarom staan bekers altijd op een tafel naast de ring?

Het gebeurd zeer regelmatig dat vechters buiten de ring, en soms dus midden tussen de bekers belanden. Die dingen zijn gewoon potentiële killers. Waarom worden ze niet gewoon ónder de tafel gezet i.p.v. erop? Of waarom wordt de tafel niet ff 5 meter naar achter geschoven?

Je hoeft bepaald niet slim te zijn om de gevaren hiervan te zien... en toch gebeurd het altijd weer. Iemand een idee waarom? :roll:
Overigens, de scheids heeft o.a. de taak te zorgen voor de veiligheid van de vechters. Zou hij de bekers op die plek niet gewoon moeten verbieden als hij dat ziet?

Dennuz
07-12-2005, 18:09
Ben het er wel mee eens.. Als je in de ring staat en je flikkert eruit met je rug bovenop een zooi van die punten van de bekers dan is dat niet echt gezond...

jojo
07-12-2005, 18:12
op ons gala hadden we de beker tafeldie stond achter een hoek (3 meter verder ofzo)
maar je ziet het geregelt dat er bekers omvallen doordat er mensen tussen de touwen door vallen....

Deuce
07-12-2005, 18:12
mischien moeten er ook maar matrassen rondom de ring gelegd worden...bij voorkeur van satijn....

Franklin
07-12-2005, 18:13
Stonden ze in enschede niet op een aparte tafel dan die weg stond van de ring?

Deuce
07-12-2005, 18:16
Is trouwens wel een goed excuus om te bezuinigen op mijn gala.....

He waarom hebben jullie medailles ipv bekers?

Das voor je eigen veiligheid jochie...:lol:

RisingSun
07-12-2005, 19:02
maar je ziet het geregelt dat er bekers omvallen doordat er mensen tussen de touwen door vallen....

Ja man, zonde van de bekers! :wink:

MMArco
07-12-2005, 19:10
Ik denk dat ik liever op een tafel met bekers val dan op een betonnen vloer of de rand van de ring.. Maar ik weet het niet, geen ervaring mee..

d0d0
07-12-2005, 19:17
Ik denk dat ik liever op een tafel met bekers val dan op een betonnen vloer of de rand van de ring.. Maar ik weet het niet, geen ervaring mee..

Als ik moest kiezen tussen een punt van een beker in me rug of de betonnen vloer doe mij dan tog maar die betonnen vloer hoor :lol:

MMArco
07-12-2005, 19:25
Klein meningsverschil :P

Ben
07-12-2005, 20:29
als je ze in de ring zet vecht zo moeilijk :lol:

Triker
07-12-2005, 21:28
In Enschede stond de tafel met bekers inderdaad netjes een paar meter van de ring. Dat is zowieso al een goede keuze, en waarom die ellendige dingen nog steeds zo dicht bij de ring staan? Luiheid om die 3 meter te lopen??

remco pardoel
08-12-2005, 01:58
is het niet de bedoeling dat je in de ring moet vechten?
en we zullen ze de volgende keer wel aan de touwen plakken
;-)

Marco (scheids)
08-12-2005, 08:30
Op de grotere gala´s staan ze vaan achteraf .. maar daar loopt dan ook beveiliging in een afgeschermt vip gedeelte.

Als je op een klein gala dat zou doen dan ben je of je bekers tijdens de pauze al kwijt of de scheids moet de ring uit om de bekers te gaan pakken, vaak gebeurt er namelijk dat er wel iemand zit een paar wedstrijden die ze aangeeft, maar vaak zijn die t na een paar partijen zat en zie je ze niet meer....

Ben t wel met Ronald eens, rondom de ring horen geen voorwerpen waar je je pijn aan kan doen, ik zeg bv. ook wel eens tegen juryleden om glazen etc leeg te drinken en dan direct op een vip tafel achter je te zetten .....

A-team
08-12-2005, 11:17
als je ze in de ring zet vecht zo moeilijk :lol:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Anonymous
08-12-2005, 11:29
Hele goeie dit,eigenlijk is een ring helemaal niet geschikt om de meeste sporten in te houden.
Ten eerste heeft het publiek geen optimaal zicht en ten tweede gebeurt het vaak dat mensen over de touwen of tussen de touwen doorvallen.
Eigenlijk is een Sanda podium ( Lei Tai) veel beter,dan vindt de verzorging ook niet op het wedstrijdvlak plaats en ben je meteen van dat geknoei met water af,iedereen heeft beter zicht en er wordt niet in de touwen gehangen.
Helaas is er ooit bij het gewone boksen voor gekozen om touwen te spannen en zo een 'ring' te maken,die vervolgens weer op een verhoging kwam omdat mensen het dan beter konden zien en daarna zijn sporten als Muay Thai in thailand en later kickboksen en MMA ook in een ring plaats gaan vinden.
De eerste 'kickbokswedstrijden' ( full contact zonder low-kicks) vonden overigens niet in een ring plaats.

Om op de vraag terug te komen,bekers staan dichtbij de ring omdat ze dan snel gepakt kunnen worden,omdat ze dan niet gestolen worden en om te pronken.
Uit de ring vallen moet voorkomen worden door de scheidsrechter,die moet tijding ingrijpen.

honingdas
08-12-2005, 12:34
ik vond die spekkies wel een goed idee :-D

Anonymous
11-12-2005, 22:48
8-) Nu twee halen 1 betalen opblaas bare bekers ..
besssst wel een luchitge idee ..

haha ..