PDA

View Full Version : 2 kilo in 2 dagen



Roob
07-12-2005, 19:36
Beste mensen,

Ik ben 2 kilo te zwaar. Voor a.s. zaterdag moeten deze eraf! Kan iemand mij vertellen wat ik het best kan doen? Ik heb de search al gebruikt, maar daar zag ik door de bomen het bos niet meer.
Kan iemand hier a.u.b. nog 1 keer op reageren?

Alvast bedankt!!

OSU!!

mama
07-12-2005, 19:45
jij te zwaar????????
volgens mij heb je je dan in een verkeerde klasse opgeven..... :shock:

Roob
07-12-2005, 19:49
Volgens mijn trainer doe ik mee in de -55kg klasse. Ik ben nu 57kg. (EK Grappling)

MMArco
08-12-2005, 00:04
Om op dat gewicht nog twee kilo kwijt te raken in zo korte tijd lijkt me erg lastig..

Dennuz
08-12-2005, 09:44
Kom vanavond gewoon in je winterjas trainen..

B3 lik3 M3
08-12-2005, 10:05
Gewoon hardlopen in een vuilniszak.. sauna en dan ben je het wel kwijt...

Ik raak ook binnen een week 3 kilo kwijt.. echt te simpel..

Ralph
08-12-2005, 10:23
2 kilo is niet veel om kwijt te raken. Gewoon sauna en hardlopen in hele dikke kleding (en/of vuilniszak) voor de weging, dan is het er echt zo af. Een paar mokken koffie drinken kan ook helpen; daar ga je enorm van pissen en schijten.

ICON
08-12-2005, 10:32
3 gram speed

Deuce
08-12-2005, 10:33
saunatje......

ICON
08-12-2005, 10:42
3 gram speed

kom je wel eerst weer 3 gram aan, die moet je ook maar weer zien kwijt te raken :lol:

dat zweet je er dan wel weer uit hoor;)

Anonymous
08-12-2005, 13:06
heey mensen bedankt voor de reacties.. ik ga nu zo hardlopen met dikke kleding en een plastic zak eronder. Vanavond ook weer trainen (BJJ) lekker fanatiek en veel water drinken. Hoe vaak moet ik hardlopen voordat ik het ongeveer kwijt ben denken jullie?

Op zaterdag (dag van de weging) heb ik geen tijd om te lopen of een sauna te nemen. Maakt dit veel uit?

Bedankt nogmaals!!

OSU!!

mama
08-12-2005, 13:23
koffie houdt vocht vast dus daar moet je mee uitkijken.
dan kan je beter gewoon water nemen.

ICON
08-12-2005, 13:28
niet teveel water drinken juist! anders heeft t weinign nut om veel te gaan zweten(plastic zak) want dan drink je al t gewicht er weer bij.

B3 lik3 M3
08-12-2005, 14:41
Op zo'n korte termijn moet je niet veel drinken en wel veel zweten..

Octavius
08-12-2005, 19:33
Gaan hardlopen met een platsic zak om is echt zo dom. Dat mensen het nog geloven en doen. Sommige willen echt eerder dood lijkt het soms. 2 kg op 2 dagen is zo gedaan. Maar wel te laat als het er moeilijk afgaat en zeker als je de weging op de dag van je wedstrijd heb. Te weining vocht in je lichaam kost gewoon veel van je energy.

Zowiezo veel energy gaan verspillen voor een wedstrijd is niet goed. Ik zie nog steeds mensen die tot op 1 a 2 dagen voor een wedstrijd trainen laat staan gaan hardlopen.

RizPekT
08-12-2005, 20:00
Ohja.. en vochtafdrijven thee drinken

Jochem
09-12-2005, 11:45
Gaan hardlopen met een platsic zak om is echt zo dom. Dat mensen het nog geloven en doen. Sommige willen echt eerder dood lijkt het soms. 2 kg op 2 dagen is zo gedaan. Maar wel te laat als het er moeilijk afgaat en zeker als je de weging op de dag van je wedstrijd heb. Te weining vocht in je lichaam kost gewoon veel van je energy.

Zowiezo veel energy gaan verspillen voor een wedstrijd is niet goed. Ik zie nog steeds mensen die tot op 1 a 2 dagen voor een wedstrijd trainen laat staan gaan hardlopen.

ooit gedaan? het werkt verdomde goed. Dat het niet goed is ben ik met je eens, maar om als 57 kilo-er in de -65 mee te doen.. kan je beter 2 kilo eraf zweten en wat minder energie hebben. Ikzelf moet er deze week 3 kwijt, anders zit ik in de -115 klasse ipv -91. geloof me, liever moe als tegen een jessie gibs, allistair overeem.

Octavius
09-12-2005, 11:59
Had je eerder kunnen aftrainen.Gewoon slecht gepland.
Te weining vocht is slecht. Niet alleen voor je conditie maar wat denk je van je hersenen. Zo ben je ook vatbaarder voor een KO, hoofdpijn, concentratie verlies etc.

Als je vocht aftraind en daarvoor veel moeite moet doen zo kort voor een wedstrijd kost te veel energy. Die kan je nooit in die korte tijd terug hebben, tussen de weging en je wedstrijd.

@ of ik ooit gedaan heb?

Nee, ik heb nooit last gehad om me gewicht te halen.

Luka
09-12-2005, 13:04
misschien een idee om ff flink te gaan scheiten dik ingepakt te gaan trainen en ff een saunatje erachteraan ??

Jochem
09-12-2005, 13:33
Had je eerder kunnen aftrainen.Gewoon slecht gepland.
Te weining vocht is slecht. Niet alleen voor je conditie maar wat denk je van je hersenen. Zo ben je ook vatbaarder voor een KO, hoofdpijn, concentratie verlies etc.

Als je vocht aftraind en daarvoor veel moeite moet doen zo kort voor een wedstrijd kost te veel energy. Die kan je nooit in die korte tijd terug hebben, tussen de weging en je wedstrijd.

@ of ik ooit gedaan heb?

Nee, ik heb nooit last gehad om me gewicht te halen.

Ik denk dat je 2-3 kilo aftrainen overschat.1 week voor 3 kilo vind ik ruim gepland. Verder doe ik mee met jiu jitsu -94 en bjj/grappling -91. Dus ik loop liever rond op 94, het is prettig om 1 van de zwaardere in je klasse te zijn.

Impulse
09-12-2005, 13:45
@ Roob ik heb voor jouw rond gebeld en wat ik al vermoedde komt er geen -55 gewichtklasse. We hebben altijd een begin klasse gehad van -65 kg. Dus het zou echt zonde zijn als je gaat afvallen voor iets dat er niet is.

Wel heb ik begrepen dat er een aantal mensen zijn die zich hebben ingeschreven voor de-60. Dus we moeten eigenlijk afwachten tot morgen hoeveel mensen er daadwerkelijk komen van die -60 en dat je daarmee kan draaien. Nogmaal dat moeten we morgen zien :?

Octavius
09-12-2005, 14:20
Had je eerder kunnen aftrainen.Gewoon slecht gepland.
Te weining vocht is slecht. Niet alleen voor je conditie maar wat denk je van je hersenen. Zo ben je ook vatbaarder voor een KO, hoofdpijn, concentratie verlies etc.

Als je vocht aftraind en daarvoor veel moeite moet doen zo kort voor een wedstrijd kost te veel energy. Die kan je nooit in die korte tijd terug hebben, tussen de weging en je wedstrijd.

@ of ik ooit gedaan heb?

Nee, ik heb nooit last gehad om me gewicht te halen.

Ik denk dat je 2-3 kilo aftrainen overschat.1 week voor 3 kilo vind ik ruim gepland. Verder doe ik mee met jiu jitsu -94 en bjj/grappling -91. Dus ik loop liever rond op 94, het is prettig om 1 van de zwaardere in je klasse te zijn.

Hoezo overschat. Het is gewoon raar dat mensen altijd op het laatste moment die 2-3 kg moeten aftrainen. Gebeurt idd maar je moet het gewoon beter plannen. Aaron is een mooi voorbeeld. Die vocht op -66 en woog dat ook, alleen de dag ernaa zat i weer op 70 a 71 kg.
Het is een kwestie van plannen en is het te moeilijk om je gewicht te halen moet en overwegen wat goed is. Veel moeite doen en je gewicht halen of door 'groeien' en een klasse zwaarder gaan zitten.

Ik vocht voor me titel op -60 kg en ik woog normaal 63 kg. De dag van de weging woog ik netjes 59 kg. Zonder dat ik de laatste week had moeten aftrainen.

Aftrainen in de laaste week kost kracht terwijl je dat juist wil opsparen.

Jochem
09-12-2005, 19:37
met overschat bedoel ik dat het niet zo zwaar is als je denkt. misschien is het ons gewichtsverschil, maar als ik 2 kilo kwijtmoet, ga ik in trainen, daarna drink ik een halve liter water (ipv 1 liter),) dan pak ik een heet bad, en sochtends een hete douche. klaar, 2 kilo eraf, en de volgende dag nergens last van. Daar hoef ik geen weken voor te plannen. Maar, het scheelt nogal 60 of 90 kilo, dus ik kan me voorstellen dat het zwaarder is om 2 kilo af te trainen voor iemand die 60 weegt.

Ton
10-12-2005, 00:34
Precies, ik kan de ene dag makkelijk 85 kg wegen, en de andere dag 91 kg... Voor mij is het dan ook moeilijk om goed aan te komen, of om die 91 kilo vast te houden. Kilo's verliezen gaat erg simpel voor mij als het moet.

Groot verschil tussen iemand die 55 kg of 90 kg weegt idd.

Anonymous
04-01-2006, 10:34
Ik weeg kilo, Ben 193m en redelijk gespiert(alleen niet helemaal droog) ik zou 8a10 kilo af willen vallen om me buik enz. wat meer af te trainen wat is het beste dieet voor dit doel? Hoelang doe ik er over? Ik hoef op het moment geen rekening te houden met wedstrijden. Ik train op het moment 1รก2x per week mma 3 x fitness 1 x banenzwemmen. Er is ruimte voor meer trainen(cardio) Wat is het best om er nog bij te doen voor dit doel.

Bvd.

Paganstars
04-01-2006, 16:54
hoeveel kilo weeg je? eel vetverbrandende oefeningen doen... water drinken en gebalanceerd eten

Jochem
04-01-2006, 17:20
Klinkt alsof je meer op je eten moet letten, als je 5x in de week sport. Maarre, laat je niet verleiden om te droog te gaan, onder een bepaald % (ff octavius vragen die weet het wel) begint je libido al af te nemen (zin in sex) en je hormoonspiegel raar te doen. voor je het weet heb je zin in chocola en wil je kleren kopen :D

Paganstars
04-01-2006, 18:54
Haha.... er zijn mannen die dat leuk vinden!

Anonymous
05-01-2006, 13:58
ohwe sorry 1.93m 113.kg

Octavius
05-01-2006, 14:10
hoeveel kilo weeg je? eel vetverbrandende oefeningen doen... water drinken en gebalanceerd eten

Noem mij eens een oefeing waar je geen vet verbrand?


Wil je gezond leven, geen kou hebben, niet snel ziek worden enz. Dan is het beste dat je rond de 12% zit. Zeker als je geen wedstrijden doe of gaat doen.

Jochem
05-01-2006, 14:37
tja 8-10 kilo afvallen moet dan kunnen zonder schade

- frisdrank alleen nog maar light. (als je veel drinkt scheelt dit erg veel)
- niet snacken, fruit als je echt moet
- verdeel je maaltijden, ga van 3 naar 5 maaltijden per dag
- eet niet vaker als 1x junk in de week

moet genoeg zijn als je 5x sport. Probeer niet meer als een kilo per week af te vallen.

Octavius
05-01-2006, 15:21
light frisdrank helpt niet. Kunstmatige zoetstoffen verhogen de drang naar eten/koolhydraten. Tevens zijn ze niet zo 'gezond'.

Jochem
05-01-2006, 17:46
Ik bedoelde vervang de gewone frisdrank door light, dat scheelt veel suiker in je dieet. Water is vanzelfsprekend beter, maar meeste mensen houden dat niet vol.

Octavius
06-01-2006, 11:19
Dan nog werkt light frisdrank niet. Gewoon niks light.