PDA

View Full Version : even snel hulp nodig. ik moet morgen judo(stoei) lesje geven



maartenjackie
08-12-2005, 15:11
ik moet morgen stoei (judo) lesje geven aan groep 6, ik wil ze in 1 tallen laten werken en ze moeten op hun knieen blijven, weet iemand leuke oefeningen voor me?

alvast bedankt rakkers

lunatic
08-12-2005, 15:22
1tal?
Hoe wil je in een 1tal stoeien?:P
je bedoelt zeker een 2 tal?

Je kan doen dat ze elkaars band moeten proberen los te krijgen.
doet het altijd goed bij de kleintjes.

maartenjackie
08-12-2005, 15:28
shit vergeten ze zeggen, het is een gewone basisschool, indd 2tallen haha

HUNTER
08-12-2005, 15:33
hahaha dan ga je dr wel vanuit dat ze allemaal een judopak aanhebben Willy....

wat altijd wel werkt is dat ze stoeien om de ander in een bepaalde positie te krijgen; als je met je buik, rug, arm of whatever de mat raakt heb je verloren.

of met zn tweeen proberen de ander over een lijn te trekken/duwen

of 'blok aan het been'; 1 zit/ligt met zn benen vooruit, de ander klemt de benen stevig vast en zorgt dat ie niet kan gaan staan. Nummer 1 probeert dit dus wel.

Als een soort eindspel doe ik vaak sumo op een dikke mat. Je legt één of twee dikke matten neer met hierom een rand met dunnen matjes. Du gaan er twee op de dikke mat staan, en degene die eraf valt/geduwd wordt of met een ander lichaamsdeel dan zn voeten op de mat komt is af. Ook kun je een mega basho houden op de dikke mat(ten). Een hele groep er op, en kijken wie er als laatste op blijft zitten.

succes

lunatic
08-12-2005, 15:38
..

maartenjackie
08-12-2005, 15:39
hey hunter hier kan ik wat mee, ik ga wat dingen verwerken in mn les, dank je wel makker

MZN
08-12-2005, 18:36
Als een soort eindspel doe ik vaak sumo op een dikke mat. Je legt één of twee dikke matten neer met hierom een rand met dunnen matjes. Du gaan er twee op de dikke mat staan, en degene die eraf valt/geduwd wordt of met een ander lichaamsdeel dan zn voeten op de mat komt is af.


Ja dat is leuk. Ik heb dat ook eens in de brugklas gedaan maar dan niet staand maar op de knieën. Ik was toen alleen nog niet zo groot als ik nu ben vergeleken met de mensen om me heen :) ik ben dus niet verder dan de eerste ronde gekomen :)

MMArco
09-12-2005, 16:56
Rugzakje doet het ook altijd goed. Eentje in bok positie, andere kruipt op de rug met voeten ingehaakt en stevig vasthouden. Nu 'rugzak' proberen af te krijgen (d.m.v. rollen sleuren trekken..) zodat ze niet meer naar school hoeven :wink:

HUNTER
09-12-2005, 20:23
Rugzakje doet het ook altijd goed. Eentje in bok positie, andere kruipt op de rug met voeten ingehaakt en stevig vasthouden. Nu 'rugzak' proberen af te krijgen (d.m.v. rollen sleuren trekken..) zodat ze niet meer naar school hoeven :wink:

ervaringstip: NIET DOEN MET BEGINNERS!!!

ik heb de ergste slams meegemaakt hiermee.... zelfs met kids uit groep 5. Die backmount positie nodigt nu eenmaal uit tot achterwaarts laten vallen. En ookal zitten ze geknield, dan nog kan het behoorlijk aankomen.