PDA

View Full Version : Interview Menno Dijkstra / 18 dec. Prefight Interview



Anonymous
12-12-2005, 08:59
Interview : Menno Dijkstra

Hi Menno, hoe gaat ie?


Hallo guytje met mij gaat het goed. Ik ben momenteel hard in training voor een van de moelijkste opdrachten in mijn leven tot nu toe denk ik

Voor de mensen die jou nog niet zouden kennen wie is Menno Dijkstra?


Ik ben 22 jaar kom uit Amstelveen en volg ook een nog Hbo opleiding economie in deeltijdvorm


Ben je fulltime met je sport bezig?


Er gaat heel veel tijd in me sport zitten.met trainen, reizen en gala,s, massage,s enz een volwaardige werkweek dus kan ik het wel fulltime noemen ja

Je hebt nu op je 22st een 28 partijen wegstaan.. welke partij springt er voor jou uit?


Het zijn er inmiddels al weer meer dan 30. Alle partijen zijn voor mij een prestatie. Maar me eerste titelgevecht tegen Rink was toch wel een heel bijzonder moment.

Welke was de partij voor jou waar je dacht, mja ik ben best wel goed in wat ik doe?


Ik denk nadat ik Soares gemakkelijk in de 3de ronde eruit trapte dat ik behoorlijk in me eigen kunnen ben gaan geloven

In 2003 vocht je voor de Nederlandse Titel tegen Rocky Grandjean, was je toen favoriet in deze partij?


Dat was geen titel partij maar een normale partij. Ik kwam net kijken en hij was op dat moment het talent in die klasse. weinig mensen die mij een kans gaven.

Hoe verliep deze partij die je uiteindelijk won in de 3de ronde geloof ik?


Ik won hem op opgave in de 2de ronde. Ik heb als een bezetene op hem gejaagt. Ik moest en zou winnen en dat lukte ook gelukkig.


Je vocht ook twéémaal tegen de getalenteerde Peter Hoes, wat was het verschil tussen jullie eerste ontmoeting en de de tweede buiten het feit dat je de eerste verloor en de tweede won?


De eerste keer was me eerste a partij en wist ik niet hoeveel ik kon geven in 5 x 3 min. Ik heb me toen nog iets teveel in gehouden. Na die partij wist ik hoe of wat en heeft niemand meer van me kunnen winnen in mijn eigen gewicht. en heb ik ook me revange op peter hoes genomen. De stand is nu 1-1 . Het waren beide hele spannende en goede partijen, en ik wil met alle plezier een 3de keer de ring met hem delen. Om voor eens altijd te laten zien dat ik de sterkste van ons twee ben.


Menno Dijkstra en MMA? Ik was verrast toen ik je plots als Freefighter zag staan ik dacht in Volendam..Was dat je eerste Freefight partij en mogen we nog meer verwachten?


Ik werd gevraagt om toen tegen danny hoyer te vechten en vond het wel een uitdaging. Maar ik ben een echte thaibokser. Gelukkig won ik die partij omdat ik ook voordeel had met de 30 sec regel. Maar voorlopig blijf ik me concentreren op het thaiboksen. Wie weet later nog is een freefightpartij.


Intussen moest ook Benito Caupain een verlies boeken tegen jou. Toch geen makkelijke jongen volgens mij. Hoe verliep deze partij die ook voor de Nederlandse Titel ging toch?


Het was een harde partij. Benito is een knokker en heb hele harde stoten. Ik heb express me punten gepakt bij hem want hij blijft gevaarlijk tot het laatste moment. Mischien iets minder spectaculair dan normaal maar soms moet je ook schaken als vechter. en ik denk dat ik hem na vijf rondes toch schaakmat had door middels een puntenoverwinning mijn titel verdedigt te hebben.


Je hebt ook je debuut gemaakt in de Superleague heb ik mogen opmerken met ik moet heel eerlijk zijn een partij tegen Bonfiglio waar ik toch ietsje meer van verwacht had maar ik hoorde daar dat wel een reden voor was. Kan je ons daar iets over vertellen?


Ik werd 4 uur voor het gala gebelt of ik naar duitsland kon komen om te knokken. Ik was op dat moment net een paar dagen in training omdat ik een blessure had gehad. Ik woog dan ook veel te zwaar en vocht een aantal kilo,s boven me gewicht tegen hem.
Ik had dan ook totaal geen ritme of feeling in die partij. Maar wou toch me kans niet laten schieten daar te vechten. Ze beloofden me zoiezo nog een partij dus ik had twee kansen. Ik vond trouwens dat de partij alsnog onbeslist was. Maar het was zeker geen goede partij van me. Ik ben een echte -70 vechter en hou me daar voortaan ook strikt aan. Gelukkig kreeg ik nog een tweede kans in superleague.


Maar je maakte het onlangs in Oostenrijk weer goed door te winnen van Dusko op een overtuigende manier, wat is je volgende tegenstander in de Superleague?


Ja ik versloeg Dusko redelijk gemakkelijk. Ik hoorde dat ze me in Boedapest tegen Roman Logisch willen laten vechten.


Ben je al sedert je begin bij Chakuriki?


jep ik ben bij chakuriki begonnen en zit er nog steeds met plezier.


Hoe oud was je toen je voor het eerst met Sensei Harinck aan het werk ging en wat herrinner je daar nog van?


ik was 14 of 15 en de stijl sprak me gelijk aan. Het was voor mij dan ook een eer om op een gegeven moment in de wedstrijdgroep te mogen trainen.


Volgende week dan, toch een grote stap richting absolute top, je gaat het opnemen tegen Albert Kraus?


Ja dat klopt inderdaad. Ik ben de man die kans krijgt mezelf te meten met de eerste k-1 max kampioen. Een eer mag ik het wel noemen denk ik.


Ik denk toch te mogen zeggen dat je in deze partij underdog bent, een confortabele positie om in te verkeren volgens jou of vind je jezelf op dit moment helemaal geen underdog tegen Albert Kraus?


Kraus is zeker de man met de naam. Heerlijk toch. Ik ben niet bang voor pijn. Ik kan alleen maar winnen in deze partij. Het is een kans om internationaal door te breken. En dat is ook alleen de manier waarop ik nog met deze sport jaren lang door zou willen gaan. Ik wil alles of niets. Dat wil zeggen ik wil of een ster zijn,in japan knokken en dus ook goed geld eraan verdienen.Of ik zal als blijkt dat ik binnen nu en een aantal jaar niet de potentie heb om met de absolute wereldtop mee te kunnen komen, er mee stoppen. Ik wil mezelf niet jaren kapot knokken op nationale gala,s, en er weinig of niets aan over houden. Ik ben een ijdel persoon. Ik wil bij de beste horen in alles wat ik doe of waar ik voor kies.

Op kickboks.nl is er een poll over deze partij en daar wordt vooral Albert Kraus getipt als overwinnaar, wat kan je daarop zeggen, welke boodschap wil je de mensen een week voor deze prachtige partij meegeven?


Ik wil de mensen die de moeite nemen een kaartje te kopen en te reizen voor deze partij, iniedergeval zeggen dat er wat mij betreft volgende week zoiezo 1 vechter ikzelf dus in de ring zal staan die alles zal geven om zijn tegenstander te verslaan. Wat mij betreft word het oorlog en ik denk kraus kennende dat hij er net zo over denkt.Ik wil kraus verslaan en zal er alles aan doen om dat te verwezenlijken. Het word spektakel.



Heb je jezelf op een speciale manier voorbereid voor deze partij of ben je gewoon blijven doen wat je normaal doet voor een partij?


Om eerlijk te zijn heb ik niet heel veel anders gedaan. ik neem elke partij serieus en hou niet van verliezen. Dus voor elke partij train ik hard. Al is dit wel een hele belangrijke partij natuurlijk.


Met welke mensen heb je jezelf voorbereid, met wie trok je de handschoenen aan?



Ik heb veel priveles van de Sen gehad, maar ook een hoop gespart met de jongens van de gym.


Je hebt over de jaren al heel wat toppers zien groeien bij Chakuriki, welk is de vechter waar je je aan optrok , welke vechter had je het meeste respect voor en waarom?


Patrick Ericsson is een goede vriend van me. En tevens een hele goede vechter geweest. Ik heb respect voor ze carriere als vechter. En hij was ook iemand die altijd keihard trainde voor een partij. Hij kwam met niets naar Nederland en heeft zichzelf heel knap ontwikkeld. Hij doet het goed met Super Pro zweden. Een echte self made man dus. Daar heb ik wel respect voor.


Amir Zeyada en jijzelf zijn de laatste tijd veelbesproken vechters maar wie zijn de vechters die er bij Chakuriki aankomen waar je van zegt, dit is het nieuwe Chakuriki geweld? Wie moeten we volgens jou in de gaten gaan houden ?


Er loopt talent zat bij ons op de gym. Namen als Jeremy Blijd en Mitchell de Lingy zullen jullie dan waarschijnlijk nog vaak in de toekomst horen vallen.


En buiten de gymmuren, welk is de vechter waar je naar opkijkt, je absolute favoriet aller tijden?



De stijl en uitstraling van Jerome le Banner spreekt me erg aan. Hij is een hele spectaculaire vechter. Hij is zeker niet de beste maar wel een van de populairste. Ik kijk dan ook graag naar een partij van hem. Daarbuiten mischien een beetje cliche maar Ramon Dekker blijft een legende en super vechter.



Hoe moeten de mensen binnen laat ons zeggen 30 jaar zich herrineren wie dat Menno Dijkstra was als vechter?


Een klein brutaal mannetje wat al van jongs af aan de wereld wou veroveren. En hopend op dat moment daar in geslaagt is.


Heb je nog een boodschapje aan jou fans of andere mensen die dit interview gaan lezen?




Ik hoop dat ze allemaal komen kijken volgende week en me zullen steunen. Ik wil alvast me ouders, me vriendin, fast vinny en me trainer in het bijzonder bedanken voor de steun en support die ze me zoiezo al tot op dit moment hebben gegeven. Ik hoop dan ook dat ik jullie niet zal teleurstellen. Ik ga iniedergeval me uiterste best doen.


Alvast bedankt voor je tijd vrij te maken voor dit interview en tot volgende week!!

Highline
12-12-2005, 09:55
leuk interview

Mickey
12-12-2005, 10:05
Hey thx! Leuk om te lezen

Ossie
12-12-2005, 10:18
Gaaf interview idd. Thanx

Anonymous
12-12-2005, 11:07
super intervieuw.Ik heb Menno vaak sochtends zien trainen met de sen en andere wedstrijdvechters.Top gozer en keihard succes in Oss

Ben
12-12-2005, 17:13
leuk stukje hoop dat het een mooie partij word.

Anonymous
14-12-2005, 14:42
vandaag zijn laatste training gezien met Menno en Thom Harinck.Het wordt vuurwerk hij is in top conditie en Kraus is een topper.Het beloofd spektakel te worden op papier 60% kraus 40% Menno.In het echt 50-50 we will see

the dragon
14-12-2005, 15:00
niet kut bedoeld maar op papier is het toch eerder 70/30 :(

kentaro
14-12-2005, 16:02
relaxte interview,
hoop dat beide vechters er een mooie partij van maken!

Fightchick
15-12-2005, 13:32
Leuk interview. Ik gun hem de overwinning op Kraus. Menno laat zien dat hij niemand uit de weg gaat.

Anonymous
15-12-2005, 19:10
Succes zondag Menno...!

remco pardoel
16-12-2005, 14:24
mooi stukje..
wordt zo wie zo een leuk gala in Oss

Ben
17-12-2005, 19:37
gaat iemand ons nog op de hoogte houden?