PDA

View Full Version : Geladen of relaxed?



Ronald
12-12-2005, 21:41
Ik zat van de week een partij van Caol Uno te kijken. Die man loopt echt totaal relaxed naar de ring en eenmaal aangekomen gaat ie ook altijd nog even languit op de vloer liggen (letterlijk). Heel ontspannen dus voor ie aan z'n partij begint.

Daar staan vechters tegenover die zich volledig oppeppen en met een hoog adrenaline gehalte helemaal geladen de ring instappen, om daar vervolgens ook nog eens een paar kletsen in het gezicht van hun trainer te krijgen.

Twee echt totaal verschillende stijlen van voorbereiding dus. Waar gaat jullie voorkeur naar uit als je zelf de ring in moet, of gewoon als toeschouwer om naar te kijken?
De muziekkeuze bij opkomst zal er ook vast van invloed op zijn. Net zoals het al dan niet aangaan van een staredown denk ik.

Highline
12-12-2005, 22:09
fred roijers maakt wel eens mooie uitspraken over staredowns

"waarom zal hij ook een staredown aangaan, ze kijken elkaar de volgende 5 rondes toch nog recht in de ogen"

Anonymous
12-12-2005, 22:18
Wat is een staredown..? :$

mama
12-12-2005, 22:24
Dit is een mooie staredown
afgelopen zaterdag in Lommel. Bregy vs Balrak

http://www.ma-skills.com/reporters/lommel/staredown.jpg

Anonymous
12-12-2005, 22:28
Weer wat geleerd!
Dankje..;)

Fr3ddy
12-12-2005, 22:47
Wat is een staredown..? :$
@ Guest

Hier zie je een mooi voorbeeld van een staredown
http://www.ma-skills.com/reporters/lommel/staredown.jpg

Bregy is een stuk langer dan Balrak en moet dus naar beneden kijken. Hij stared dus down..

Anonymous
12-12-2005, 23:01
ehhh, als ik weed of hasj gerookt hebt, ben ik relaxed.
als ik een pilleytje genomen hebt of een lijntje ben ik geladen

Dennuz
12-12-2005, 23:05
Ben meestal wel vrij opgefokt en vol adrenaline, blijf je scherp van...

MJOKKIE
12-12-2005, 23:11
wie heeft gewonnen , bregy of balrak?

Fr3ddy
12-12-2005, 23:15
Ballie

d0d0
13-12-2005, 00:02
Wat is een staredown..? :$

op mijn plaatje zie je ook wel een leuk voorbeeld van een staredown
<---

someone
13-12-2005, 07:41
fyeet kan altijd zo boos kijken, dat je er bijna bang van word :wink:

Ronald
13-12-2005, 07:43
Bregy is een stuk langer dan Balrak en moet dus naar beneden kijken. Hij stared dus down..
Weet je zeker dat dit geen stare up is? :P

HUNTER
13-12-2005, 09:55
Meestal ben ik toch best wel gespannen, maar naarmete ik meer in de ring heb gestaan moet ik toch wel zeggen dat ik steeds relaxter wordt. Een staredown is alleen helemaal niets voor mij, ik ga meer voor de Gomi variant; gewoon naar de grond kijken tijdens de regelsuitleg.

B3 lik3 M3
13-12-2005, 10:07
Als ik een staredown tegen krijg, dan krijg ik alleen maar meer zin om die gast te slopen.

Ik ben overigens voordat ik moet vechten erg nerveus. Maar naarmate ik meer wedstrijden vocht, werd het wel minder.

@Rappe Rik

ik heb eens een staredown (zo leek het) tegen gekregen en liet die gast na 30 sec. afkloppen. Beetje jammer dus :P

Remco
13-12-2005, 10:09
De staredown tussen Fyeet en Venetiaan behoort tot de hoogtepunten die ik in het freefight heb mogen meemaken. De Vechtsebanen stonden op hun kop! De partij zelf viel daarbij behoorlijk in het niet.

honingdas
13-12-2005, 10:10
denk dat iedereen gespannen is, mensen die heel relaxed overkomen zullen alleen die spanning naar binnen hebben gekeerd.
Die zien er dan wel relaxed uit, maar zijn bijna niet aanspreekbaar meer.

Staredowns zien er grappig uit, maar meer dan dat voegt het mi niet toe. Je zet jezelf ook behoorlijk voor lul als je vervolgens een pak op je broek krijgt vind ik, net zoiets als van die hele overdreven opkomsten.
:lol: @ Rappe Rik... met je eens... je kan wel helemaal de man zijn voor je aan je wedstrijd begint, maar je moet het toch maar waar zien te maken!

Het ligt natuurlijk ook aan de persoon zelf, wat heb je nodig? Sommige hebben een tik nodig om wakker te worden, anderen moet je juist niet opfokken, want dan ga je TE gespannen de ring in, waardoor het helemaal niet meer lukt...

Mike Passenier geeft je altijd een zoen op je voorhoofd... haha, ook weer zoiets! Maar ik trek die stijl wel... gewoon relaxed! Ik probeer zelf ook altijd relaxed te blijven... spaar je energie maar, je hebt het straks allemaal nodig! Ik ga de stare-down wel aan, maar meer omdat ik niet bang ben om de ander in zijn ogen te kijken... trouwens, voor de wedstrijd kan dat nog... daarna heb ik ze misschien wel dicht geslagen!!! ;-)

jojo
13-12-2005, 10:19
ik ben altijd vrij relext ik heb zoiets van ik zie wel wat er in de ring gebeurt soms moet ik me echt ff oppeppen en vind ik het wel is goed als ik ff wakker geschud word door me trainer's

Mickey
13-12-2005, 10:34
Kijk.. Niemand kan Silva matchen wat betreft staredowns natuurlijk.. Dat heeft gewoon zo zn charme.. En niemand kan in twijfel trekken dat die gast lekker zn ding doet..

Maar op zich vind ik wat Uno doet ook wel heel erg stoer.. Gewoon heel relaxed.. Geen energie verbranden aan dat soort spanning..

ICON
13-12-2005, 10:51
Denk dat het helemaal aan je eigen karakter en aard ligt.
Sommigen zijn van zichzelf rustig en hebben dan wellicht een tik en harde opkomstmuziek nodig om scherp te worden.

precies dat heb ik ook wel.
ik heb vsaak teveel respect voor iemand en wil hem graag aardig vinden. dus dan heb ik ff iets nodig om me op te peppen.

Kaun
13-12-2005, 11:51
Denk toch wel dat een stare-down ook wel redelijk intimiderend effect kan hebben op je tegenstander,,je ziet bij die partij Fyeet-Venetiaan na die brute staredown Venetiaan met Hippo naast hem staan en hij kijkt Fyeet toch echt niet meer aan,,lijkt alsof hij er toch wel van onder de indruk was.

Paganstars
13-12-2005, 11:56
liefste niet opgefokt worden gewoon chill de ring in! En liefste niet in een stare down! is zo irritant haalt me uit me ritme!

Remco
13-12-2005, 15:27
Fyeet vocht in Japan onder RINGS ook tegen Lee Hasdell. Was ook een hele mooie met een loopje erbij. Op sherdog heb ik ook wel eens gelezen dat men onder de indruk was, de stare van Ricardo is internationaal vermaard.

Anonymous
13-12-2005, 15:31
Voordat ik in de ring sta ben wel opgefokt en geladen, maar zodra ik in de ring sta, denk ik jah dit is mijn shit..Ben ik weer relaxed..

mama
13-12-2005, 16:23
Het kusje van Mike vind ik super. Heb er zondag 2 van op de foto die van jou Rody en die van Peter
wilde in de hoek van Joop niet storen (helaas die heb ik dus niet)

Chico
14-12-2005, 19:51
hmm kheb altijd met wedstrijden dat ik ontspannen de mat op wil.. altijd met het idee dat het gevecht loopt zoals het loopt... kheb één keer op een toernooi gestaan dat ik echt wou winnen waardoor ik niet echt in me spel kwam omdat ik te bang was om te verliezen waardoor ik verloor...

dus sindsdien kan me de uitkomst niet zo heel veel schelen (mits ik niet genaaid wordt door een scheids ofzo) maar probeer ik gewoon met de flow mee te gaan... ook niet teveel nadenken tijdens de partij...

Anonymous
15-12-2005, 10:56
Staredowns horen bij de show...en zijn voornamelijk om je tegenstander te intimideren!

Als je zo iemand als fyeet tegen over je hebt..met z'n star down. Schieten bij veel mensen/vechters de moet in de schoenen.
Denken ze van shit die gaat me echt op eten.

Snapje het is een geestelijk spelletje. Net als je opkomst..de ene put er kracht uit de andere komt op een bepaalde manier op om zijn tegenstander te intimideren.

Soms werkt het wel :-)

Maar ja het resultaat in de ring geld toch als zwaarste mensen. hahah

Fightchick
15-12-2005, 13:13
Ik als toeschouwer vind het leuker om te zien dat een vechter relaxed is. Als ik zie hoe Drago bijvoorbeeld opkomt, denk ik, man doe toch ff relaxed! Die is zo opgefokt, niet normaal meer. Dat heeft voor mij niets met de sport te maken.

the dragon
15-12-2005, 13:48
maar je moet ook begrijpen hij denkt op dat moment **** het publiek hij komt niet zo op om ze tegenstander bang te maken hij komt zo op omdat hij op zo'n manier zich zelf voorbereid (iedereen doet het op een andere manier) !!!!

Wheelie
15-12-2005, 13:58
Wat is een staredown..? :$

op mijn plaatje zie je ook wel een leuk voorbeeld van een staredown
<---

made by wheelie 8-)

;)

honingdas
15-12-2005, 14:09
Het kusje van Mike vind ik super. Heb er zondag 2 van op de foto die van jou Rody en die van Peter
wilde in de hoek van Joop niet storen (helaas die heb ik dus niet)

Ik kan niet wachten tot ik die foto's te zien krijg ;) misschien kun je ze alvast pm-en???

:D