PDA

View Full Version : Waarom is backfist by veel bonden verboden



Anonymous
13-12-2005, 18:41
Misschien weet Marco dit waarom zijn bij de grote bonden internat.
de backfist verboden?

Paganstars
13-12-2005, 18:50
backfist of spinning backfist?

Anonymous
13-12-2005, 18:57
sorry spinning backfist

jojo
13-12-2005, 19:15
wat is het verschil :lol: ???

Paganstars
13-12-2005, 19:18
alsof jij dat niet weet jorina :P

Jochem
13-12-2005, 19:31
vaak is het meer een elleboog, onder het motto "oops"
dat misschien iets mee te maken>?

Paganstars
13-12-2005, 19:39
s[inning komt echt gruwelijk hard aan... maar vaak is een spinning een ongecontroleerde bewiging! je kan niet alleen je tegenstander gruwelijk verwonden maar je kan ook je eigen verwonden doordat je op een verkeerde plek raakt of landt op een verkeerde block!

Anonymous
13-12-2005, 20:04
Het uitvoeren van de Backfist of Spinning Backfist,moet perfect uitgevoerd worden.

Aangezien dit zo onoemelijk moeilijk is,wil je jezelf of erger de tegenstander onregelementair verwonden,heeft naar mijn weten alleen de NMF van Kirat hem wel in hun regelementen staan.

Hoewel Akdeniz hen tegen Tarik op 12 december ook gaf ,maar die zat er dan ook perfect op.
Vraag me niet welke bond dit was.

Eigenlijk zou men hem vanaf de A-klasse moeten invoeren ,niet eerder.

Persoonlijk hoeft hij niet voor mij ,of men moet echt op thaise regels vechten......dan praten we geheel van een andere orde.

payap
13-12-2005, 20:34
Volgens mij is het meer iets van de laatste jaren (en het verschijnen van allerlei nwe bonden) dat de spinning backfist verboden is. NKBB, MTBN en meen ook WPKL was het altijd toegestaan.

Zelf was ik erg verbaasd bij 2h2h verl jaar toen cordoba neerging op een backfist en zijn tegenstander een vermaning / o.w. kreeg.

Paganstars
13-12-2005, 21:03
tja... een spinning mooie techniek, maar zo moeilijk om echt perfect uit te voeren!

someone
13-12-2005, 21:21
Ik heb de tijd mee gemaakt dat het mocht en het was heerlijk omdat je tegenstandster (in mijn geval) niet ziet aankomen (schop of trap???), en ook op de dekking is ie mega hard en kan je tegenstandster verwarren of zelfs tot een K.O. leiden.

in Zaandam heb ik Dekker daar in een N-partij 8 tellen weten te geven....

Toen werd het verboden en ik had er zo'n moeite mee omdat ik hem vaak maakte en er erg veel baat bij had.

Hij is niet toegstaan omdat je inderdaad per ongeluk of expres een elleboog in kan gooien, en dat is verboden....

En omdat uit de weg te halen dat expres of per ongeluk verhaal hebben ze hem 'verboden'.

Ik heb daar in mijn partij tegen McKerry in Rotterdam ook moeite mee en kon me nog net inhouden. Ik draaide in en wilde mn arm uitstrekken en op dat moment bedacht ik me net dat dat bij de WPKL niet mag, anders had ik een o.w. of misschien wel een diskwalificatie aan mn broek.

Ik vind het ook goed dat hij niet toegestaan is, maar toch blijft het lastig als je het gewend bent bij de ene bond en je staat bij de andere bond, dan mag het weer niet......

Marco (scheids)
13-12-2005, 21:24
Een (spining)backfist is iid verboden doordat hij vaak niet correct word/werd uitgevoerd, maar vaak met de onderarm cq. elleboog word/werd uitgevoerd.

Ik persoonlijk vind de (spinning)backfist in de A klasse zeker thuishoren, en is ook vaak een beslissend wapen, "mooi" voorbeeld is de partij van Henri van afgelopen weekend.

Maar dan zie je ook meteen dat de (spinning)backfist behoorlijk wat schade kan veroorzaken, doordat hij onverwachts en keihard aan (kan) komen.

Ook is het zo dat er in veel reglementen staat dat er met het stootvlak van de handschoen moet worden gestoten, bij een (spinning)backfist wordt met de bovenkant van de handschoen geslagen, en dat mag dan dus niet.

In het orginele Thaise reglement staat trouwens dat er met de gehele gesloten handschoen gestoten mag worden, die zien namelijk de gehele gesloten handschoen als een wapen. dus mag je in bv Thailand met de gesloten binnenkant van de handschoen stoten.

En jojo het verschil met de backfist en spinning backfist is dat de backfist vanuit de schouder of maagstreek voorwaards wordt gegeven en de spinning backfist met een draai wordt gegeven en daardoor meer snelheid en kracht heeft.

Dennuz
14-12-2005, 00:05
Bij welke bonden is die verboden dan??

Bij Shooto en Rings mag het volgens mij wel, heb nog nooit een waarschuwing gekregen of gehoord dat ik hem niet mocht maken...

Fr3ddy
14-12-2005, 00:46
Levensgevaarlijk ding! En al die schoppen en stompen zijn ook gevaarlijk en moeten ze ook verbieden!

Octavius
14-12-2005, 01:42
Fullcontact kom je er veel tegen.

Marco (scheids)
14-12-2005, 09:04
Levensgevaarlijk ding! En al die schoppen en stompen zijn ook gevaarlijk en moeten ze ook verbieden!

spamhoer !!!

Marco (scheids)
14-12-2005, 09:07
Ik weet dat het een verboden handeling is bij de IMA, WPKL en de WFCA .... in het Muay Thai reglement dan he !!

Dennuz
14-12-2005, 09:18
Ik weet dat het een verboden handeling is bij de IMA, WPKL en de WFCA .... in het Muay Thai reglement dan he !!

ok, op mma regels is hij dus nergens verboden??

Marco (scheids)
14-12-2005, 09:32
Ik weet dat het een verboden handeling is bij de IMA, WPKL en de WFCA .... in het Muay Thai reglement dan he !!

ok, op mma regels is hij dus nergens verboden??

Niet dat ik weet ....

Mickey
14-12-2005, 09:46
Toch zie ik hem weinig in het MMA worden gebruikt. Misschien omdat ie shoot gevoelig is oid..

Anonymous
14-12-2005, 10:21
WPKL en de WFCA .... in het Muay Thai reglement dan he !!

De WPKL wil op muay thai regels toch zo dicht mogelijk bij de regels zitten zoals in Thailand zitten ? bv ook elleboog en puntentelling. Waarom dan geen backfist ??

Anonymous
14-12-2005, 13:18
Ook is het zo dat er in veel reglementen staat dat er met het stootvlak van de handschoen moet worden gestoten, bij een (spinning)backfist wordt met de bovenkant van de handschoen geslagen, en dat mag dan dus niet.


Kijk .......dit is dus ook een euvel ,niet alle regelementen omtrent de backfist met een overtal aan bonden is hier duidelijk over.