PDA

View Full Version : Jouw 'werk' in de martial arts



Jofeljoh!
14-12-2005, 12:09
Even korte uitleg van de titel;

Als je vroeger bedacht wat je later graag zou willen doen als werk, dan is dat voor velen verschillend. Zelf ben ik er eigenlijk nog steeds niet echt 'uit'. Het liefst wil je natuurlijk iets gaan doen wat je leuk vindt en het liefst dat je er nog goed in bent ook.

Voor mezelf zou ik het fantastisch vinden als ik ooit eens iets kan gaan doen mbt muay thai/kickboksen. Ik vraag me af wat voor functies en werkzaamheden allemaal horen bij de namen achter dit forum.

Kortom, wat doe je zoal in de vechtsportwereld, wat komt er allemaal bij kijken, hoeveel uur per week ben je er mee bezig, hoe ben je er in gerold, wat wil je in de toekomst nog gaan doen/bereiken> Is het puur voor de hobby, of verdien je er ook nog mee. Kun je er zelfs van leven?

Dus ben je journalist, organisator, fotografe, vechter (uiteraard), trainer, scheidsrechter, post even je verhaal :P

Mickey
14-12-2005, 12:14
hehe leuke topic..

Nou goed.. Voor mij is het redelijk eenvoudig..
Ik hou deze vergaarbak van alle vechsportnieuwtjes in de lucht.

Komt behoorlijk wat bij kijken..
Van webontwerp, serveronderhoud en programmeren tot het onderhouden van contacten met sponsoren en promoters.

Er gaat flink wat tijd in zitten.. Het varieert alleen per week / maand hoeveel precies.

Verder is het puur hobbyisme. Rijk zullen
we er nooit van worden denk ik.. (met we
bedoel ik dan het Mixfight Team en mezelf)

Deuce
14-12-2005, 12:19
Jury bij de IMA. Verwacht ook wat scheidsrechter werk te gaan doen in de toekomst.

Journalistiek werk (geweest & nog steeds) voor oa: Body Guard, Grappling Magazine, SFUK, Action Sports, boek NHB Evolution Europe, Fighters Only.

Als vechter zijnde tja...heel wat BJJ/Grappling toernooien meegepakt. Verwacht dit jaar nog in de ring te staan.
Als lesgever veel actief geweest met mn CIOS opleiding destijds, nu wat minder maar val nog altijd graag in voor een les hier en daar.

Promoter..in februari mijn eerste show, en dat moet wel een continue iets gaan worden in ieder geval.

Verder regel ik nog altijd wedstrijden links en rechts voor oa: Remco Pardoel en de hele sportschool. En wat freelance werk voor zowel binnen als buiteland. Dit heeft me zowat over heel de wereld gebracht en is een van mn grootste hobbys. Samen met een paar andere mensen zijn we hard op weg om dit gebied wat uit te breiden.

Of ik geld verdien of hobby?

Mijn hobby is geld verdienen....voor niks gaat de zon op...dus ja..zo'n beetje alles wat ik doe heeft een financieel plaatje...
Voor een 22 jarige hbo student..doe ik het niet slecht..al pomp ik er wel ontzettend veel tijd in...vooral met het promoten...pfff nu ik er zelf mee bezig ben..zie ik pas wat een werk een ahoy volkrijgen is..of een arena...respect!

milan
14-12-2005, 12:53
werkzaam voor de erkende vechtsportbonden aangesloten bij NOC*NSF. www.samen-sterk.nl was eerst www.krachtenbundelen.nl
Van mijn hobby mijn beroep gemaakt :D :D :D

mama
14-12-2005, 12:55
he Milan dat is reclame maken
;)

HUNTER
14-12-2005, 12:55
Ik ben momenteel bijna alleen maar actief in de vechtsport. Als hobby, maar ook professioneel.

Naast dat ik graag train en wedstrijden draai (judo, BJJ, grappling, MMA), heb ik enkele jaren geleden mn ALO diploma gehaald en mijn judodocenten diploma's. Ik geef nu een uurtje of 5 in de week judolessen. Daarnaast ben ik als verenigingsconsulent bezig voor het project Samen Sterk (www.samen-sterk.nl), waarin we tal van vechtsportaanbieder op beleidsniveau trachten te ondersteunen.
Daarnaast ben ik samen met Marieke veel op pad om fotoverslagen van gala's te maken voor mixfight, en tegenwoordig ook voor de royal rumble en enkele andere internationale magazines. blijkbaar kunnen we dat wel redelijk....

HUNTER
14-12-2005, 12:58
hahahaha Milan is dus mijn collega

Marco (scheids)
14-12-2005, 13:09
Wou dat ik van mn hobby mn werk kon maken ... maar ja t leven van een scheidsrechter gaat helaas niet over rozen.

Ik trainde vroeger Muay Thai, wilde wedstrijden gaan doen, maar heb met skieen beide duimbanden gescheurd, anders was ik een potentiele K-1 winnaar ... hahaha....doordat ik toch van het spelletje hield heb ik een opleiding jury/scheidsrechter gedaan en sindsdien ben ik bijna alle weekende daarmee bezet.

Het MMA ben ik later erbij gaan doen door oa trainingen/adviezen van de MTBN, Simon Rutz en Martijn de Jong (Shooto).

Verder werk ik doordeweeks als planner gevaarlijk stoffen over de weg/spoor/boot.

lil´kickboxer
14-12-2005, 13:42
Ik ben nu nog student bewegingswetenschappen, maar ik zou graag in de toekomst onderzoek willen doen naar hoe je trainingen kan optimaliseren. Deze resultaten zou ik graag met de hulp en ervaring van mijn trainer willen gebruiken om nieuwe trainingsprogramma´s op te stellen. Ook voor mijn eigen trainingen!

Voor nu ben ik in de vechtsport een vechtster. Ik wil nog heel veel bereiken dus ik ben daar zeker nog een tijd bezig mee. Af en toe mag ik eens een les overnemen. Het is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby en voor mij is het plezier wat ik eraan beleef het belangrijkste. Qua geld is het meer een investering, maar dat maakt voor mij niet uit. Het gevoel dat je krijgt bij een overwinning, dat is niet in geld uit te drukken! :D

jojo
14-12-2005, 14:15
hallotjes, ik begon op me 7e met kickboxen en ben gewoon verslaafd geraakt... na lang en veel trainen mocht ik partijen draaien dat was/is geweldig!! ook geef ik les aan de jeugd samen met een ander en geeft alleen les aan een voetbal team die op elke vrijdag komen kickboxen en ik moet zeggen er zitten een paar toppers bij :wink: ik vind het heel leuk om te doen en tuurlijk zou ik mijn hobbie als baan willen maken maar dat is bij de mannen al moeilijk en bij vrouwen helemaal.
dus ga ik na dit jaartje school naar de politie school en word ik smeris :lol:
en ach ja verder gewoon lekker blijven trainen en lekker egelmaat in het vechten houden :wink:

milan
14-12-2005, 14:41
he Milan dat is reclame maken
;)

Wat free publicity moet af en toe kunnen met het goede werk wat we in Nederland neerzetten :wink: :D

Wheelie
14-12-2005, 16:40
leuke topic

Fr3ddy
14-12-2005, 17:37
Ik ben prof-vechter en ik verdien 0,012 Euro netto per uur

Anonymous
14-12-2005, 17:40
Ik ben prof-vechter en ik verdien 0,012 Euro netto per uur

netjes! :lol:

Anonymous
14-12-2005, 19:42
ik assisteer sinds een aantal maanden bij judolessen bij junioren. Mag steeds meer zelf dingen aanpakken enzo (warming up enzo) en laatste paar weken moet ik ook een techniekje hier en een techniekje daar uitleggen.. maar voornamelijk blijft het bij verbeteren van de kinderen en "crowdcontrol" :p (kinderen zijn druk :mrgreen:)

voor de rest train ik jiujitsu, judo, freefight en soms kickboksen, karate..

het lijkt me heel leuk om een aantal jaren als professionele vechter aan de bak te gaan maar ik wil eerst mij opleiding af hebben voordat ik daar me echt op kan richten (backup zeg maar).. en moet 20 kilo kwijt voordat ik (naar mijn mening) een goede kans kan maken in de ring.. dus voorbereidend werk is nu :p maar ja.. toekomstplannen, toekomstplannen.. kijken hoever we komen.. maar blijf het zowiezo als hobbyist doen

RisingSun
14-12-2005, 19:45
en jij bent... :D

Chico
14-12-2005, 19:46
sorry dat was ik :mrgreen:... zit op de uni vergeten in te loggen :mrgreen:

Silat
14-12-2005, 19:59
Ik was aan het trainen voor wedstrijden en scheurde mijn voorste kruisband af, dat was het begin van een nieuw tijdperk.
De ene na de andere blessure volgde. Ik kreeg zo'n respect voor de fysiotherapie en had toch al geen baan meer dat ik me ging richten op Fitness.

Nu ben ik fulltime fitnessinstructeur, geef 2 uur kickboxen sinds een half jaar en Bokatae. Dat is de funvariant van kickboxen op kussens zonder lichaamscontact.
Als mijn graduatie hoog genoeg is en ik toestemming krijg vanuit Indonesie ga ik ook Silat Perisai Diri geven op mijn werk.
We hebben Judo, Jiu Jitsu, Karate, Aikido, Kickboxen.

Mijn hele leven aan vechtsport gedaan en altijd de ambitie gehad om in de vechtsport te werken, maar dacht dat het niet kon.

Nu is mijn werk dus echt hobby geworden. I fukkin' love it every day :lol:
Als mijn lichaam de competitie niet meer toe laat zal ik het moeten doen met lesgeven en lekker trainen. ook goed.

Boem Boem
14-12-2005, 20:47
leuke topic,daarom ga ik daar wat over schrijven;

Ik ben op 7 jarige leeftijd begonnen met Judo in Arnhem. Na onze verhuizing richting het Oosten van het land ben ik gaan voetballen. ( 1jr)
Op een gegeven moment kwam ik in aanraking met Taekwondo en totaal verslaafd geraakt;veel trainen, leren en lezen. Naast het trainen vond ik studeren ook prima, want zo kon ik veel blijven trainen en wedstrijden doen.
Samen met Justi heb ik op de Hogeschool van Enschede gezeten en ben in 2000 afgestudeerd(sport&management en commerciele economie en marketing).
In de periode 1996-2000 heb ik een eigen taekwondoschool opgericht. Hier veel tijd in doorgebracht met oa lesgeven en wedstrijden bezoeken. Op een gegeven moment wou ik zelf meer trainen en weer actief wedstrijden gaan doen. Door Justi ben ik echter geinteresserd geraakt in het bjj en zodoende ben ik met grondvechten begonnen. In het oosten waren er geen mogelijkheden en ben toen samen met Tim Mekkelholt en Roemer Trompert bij MDJ gaan trainen. Taekwondo heb ik achter me gelaten en heb daarin mijn 2e dan behaald. Toekomst ga ik dit verder uitbreiden en weer actief lesgeven.

Naast bjj ben ik gaan kickboksen en ben 3 jaar geleden begonnen met het trainenbij Angelo Gym,waar ik tot nu toe met zeer veel plezier train bij Angelo zelf en bij Justi(Roy v/d Wal). De lessen zijn prima en zeer afwisselend. Vorig jaar ben ik samen met een vriend van mij begonnen met Kickboxen in Oldenzaal. Ik geef daar 2x p/w les in het kickboxen. We hebben momenteel 65 leerlingen en de aanmeldingen blijven komen. Zelf wil ik actief blijven trainen om in het nieuwe jaar veel wedstrijden te gaan doen. :lol:

Kortom; vechtsporten zijn mijn lust en leven en alles draait daarom....

Osu

Chris

ps: check onze website en laat eens een berichtje achter op www.kickboxen-oldenzaal.nl

Justinian
14-12-2005, 21:26
Ik ben uiteraard als admin/mede-eigenaar zijnde betrokken bij mixfight.nl. Daarnaast geef ik met veel plezier drie keer in de week grappling/free-fight les bij Angelo gym. De groep wordt steeds groter en ik heb het idee dat het niveau - naar mijn tevredenheid - alsmaar omhoog gaat.

Zelf heb ik ook veel aan wedstrijden gedaan, maar aan alle goede dingen komt een eind (er moet toch brood op de plank komen ;)). Ik ben overigens bedrijfsjurist van beroep.

Wheelie
14-12-2005, 21:39
word tijd dat je een come-back gaat maken justi, ik (een van je grootste fans ;) ) zit er op te wachten

Ronald
14-12-2005, 21:56
Vechtsport is voor mij pure hobby. Over het algemeen kost het me dus ook meer dan het me oplevert (als we het over geld hebben) :wink: .

Als mede-eigenaar uiteraard veel bezig met Mixifght.nl. Daarnaast heb ik voorheen voor de Action Sports Magazine geschreven. Tegenwoordig schrijf ik met veel plezier voor de Royal Rumble en af en toe kom je ook wel eens een verslag van me tegen op Mixifght.nl.

Normaal gesproken train ik 3 x in de week kickboksen. Helaas ben ik de laatste 8 maanden geblesseerd waardoor ik tot niets doen gedoemd ben.

In het dagelijkse leven werk ik in de jeugdhulpverlening.

The Bulldog
14-12-2005, 23:04
Ik ben sinds een jaar wedstrijd gericht bezig met MMA.DAarvoor vooral recreatief getraind als Cardio voor mijn wedstrijd body building.En vecht dit weekend mijn eerste Pro partij :D .


In mijn Werk(groepsleider op een internaat) ben ik bezig met jongens met een agressie probleem. Op de groep hebben we een Dojo waarin ik met de jongens individueel bezig ben om ze om te leren gaan met de aggressie impuls. Dit door ze te laten ontalden op een spannings moment, of ze te leren reguleren zodat ze dingen kunnen ontladen op geplande momenten.

Dus ik ben vreselijk bevoordeeld, dat ik onze mooie sporten kan gebruiken om Jongens makkelijker door het leven te laten gaan..

Boem Boem
14-12-2005, 23:08
word tijd dat je een come-back gaat maken justi, ik (een van je grootste fans ;) ) zit er op te wachten

@ Wheelie: we zijn allemaal " fan" van Justi: en ik sluit me bij je aan dat hij idd de ring weer eens moet betreden!! Die jongen is echt goed.......

Dus Justi: als je dit leest en je doet er wat mee, maak je twee mensen in ieder geval blij.......

osu

Chris

Triker
14-12-2005, 23:21
Vechtsport is voor mij alweer eigenlijk te lang geleden. Vanaf 1989 een paar Jiu Jitsu gedaan. Destijds enkele maanden kickboxen gedaan, maar als dat 2 a 3 maanden is geweest heb je het alweer gehad :)

Mijn laatste vechtsport is Defendokai geweest, een mix van technieken uit allerlei stijlen, zoals Krav maga, Russian Combat, Escrima, Pancrase en Kickboxing.

Sinds vorig jaar ben ik druk bezig met sport fotografie voor oa Budo acadamy Physical en het RingSports magazine onder de naam Gerben Magendans

Tevens ben ik druk bezig met een fotobase database op te zetten van de vechters die ik heb gefotografeerd. Dus mijn inbreng in de vechtsport momenteel is promotie door goed beeld materiaal te leveren ;)

Fr3ddy
14-12-2005, 23:21
Ik ben sinds een jaar wedstrijd gericht bezig met MMA.DAarvoor vooral recreatief getraind als Cardio voor mijn wedstrijd body building.En vecht dit weekend mijn eerste Pro partij :D .


In mijn Werk(groepsleider op een internaat) ben ik bezig met jongens met een agressie probleem. Op de groep hebben we een Dojo waarin ik met de jongens individueel bezig ben om ze om te leren gaan met de aggressie impuls. Dit door ze te laten ontalden op een spannings moment, of ze te leren reguleren zodat ze dingen kunnen ontladen op geplande momenten.

Dus ik ben vreselijk bevoordeeld, dat ik onze mooie sporten kan gebruiken om Jongens makkelijker door het leven te laten gaan..
Volgens mij sla jij die jongens stiekem.. wat...? Niet luisteren!? Hier, pak aan! :mrgreen:

The Bulldog
14-12-2005, 23:44
Ik ben sinds een jaar wedstrijd gericht bezig met MMA.DAarvoor vooral recreatief getraind als Cardio voor mijn wedstrijd body building.En vecht dit weekend mijn eerste Pro partij :D .


In mijn Werk(groepsleider op een internaat) ben ik bezig met jongens met een agressie probleem. Op de groep hebben we een Dojo waarin ik met de jongens individueel bezig ben om ze om te leren gaan met de aggressie impuls. Dit door ze te laten ontalden op een spannings moment, of ze te leren reguleren zodat ze dingen kunnen ontladen op geplande momenten.

Dus ik ben vreselijk bevoordeeld, dat ik onze mooie sporten kan gebruiken om Jongens makkelijker door het leven te laten gaan..

Volgens mij sla jij die jongens stiekem.. wat...? Niet luisteren!? Hier, pak aan! :mrgreen:

SSSSTTT :roll:

Justinian
15-12-2005, 11:32
word tijd dat je een come-back gaat maken justi, ik (een van je grootste fans ;) ) zit er op te wachten

@ Wheelie: we zijn allemaal " fan" van Justi: en ik sluit me bij je aan dat hij idd de ring weer eens moet betreden!! Die jongen is echt goed.......

Dus Justi: als je dit leest en je doet er wat mee, maak je twee mensen in ieder geval blij.......

osu

Chris
Hahaha steek me de gek maar aan ;)

Mickey
15-12-2005, 11:55
Erm Justi..

Ik wil me nergens mee bemoeien, maar jij hoort in de fokking ring thuis en je weet het.

Ik weet echt zeker dat je het bijna iedereen
in je gewichtsklasse ZWAAR moeilijk gaat maken..

Oftewel: Ik ben ook lid van de fanclub!

Anonymous
15-12-2005, 12:15
Pcies, een rematch van Justi tegen Sander Thonhauser zou ik graag willen zien!!!

RisingSun
15-12-2005, 12:43
rematch? hebben ze een x tegen elkaar gevochten?? wie was de winnaar?

Ton
15-12-2005, 12:46
Welke gewichtsklasse zou je nu zitten justi ?

remco pardoel
15-12-2005, 13:13
beetje wedstrijden gedaan met Judo, Jiu Jitsu, BJJ, Grappling, MMA....
mensen geholpen met trainingen Gilbert Yvel, Heath Herring, Lee Murray... nieuwe talenten komen eraan...
geef nu een beetje les aan de boykes uit Oss en omstreken..


Remco

Boem Boem
15-12-2005, 13:24
rematch? hebben ze een x tegen elkaar gevochten?? wie was de winnaar?

Justi heeft destijds inderdaad gevochtenn tegen Sander en dat was op een gala in deventer. Justi was veel beter als Sander, maar door onsportief gedrag van sander zijn kant is deze partij geeindigd in een onbeslist(als ik het me goed herinner). Hij heeft 2x afgeklopt, maar volgens zijn zeggen was dat niet correct!

osu

Chris

knokkuh
15-12-2005, 13:24
Ik ben op mijn 13e begonnen met Traditionele stijlen (Jiu Jitsu-Tai Chi-traditionele Kung Fu) me steeds meer gaan interesseren voor wedstrijdvechten, eerst semi kontact toen Sanda en nu Muay Thai en MMA wedstrijden. Ik geef les en organiseer wedstrijden. Bij mij is het een hobby die later werk is geworden. Ben nu 26 jaar bezig en nog steeds niet rijk :cry: Maar nog wel steeds enthousiast over Martial Arts! :D

Boem Boem
15-12-2005, 13:26
word tijd dat je een come-back gaat maken justi, ik (een van je grootste fans ;) ) zit er op te wachten

@ Wheelie: we zijn allemaal " fan" van Justi: en ik sluit me bij je aan dat hij idd de ring weer eens moet betreden!! Die jongen is echt goed.......

Dus Justi: als je dit leest en je doet er wat mee, maak je twee mensen in ieder geval blij.......

osu

Chris
Hahaha steek me de gek maar aan ;)

Justi= NIET correct; we zijn juist bezig om je te motiveren.

ga die Ring weer eens in Justi.........of moet ik je erin slaan :wink:

osu

Chris

Mickey
15-12-2005, 13:34
Boem Boem = Correct.
Op dat hem de ring inslaan na dan..
Dat mag Boem Boem zelf doen..

marcelt
29-12-2005, 00:37
Ik heb sinds vijf jaar met mijn twee vrienden een taekwondoclub in Haarlem. Inderdaad liefdewerk, oud-papier. Verder train ik 2X per week bij mijn leraar Kim Y.K. in Almere. Daarnaast train ik 1x p.w. sanda en 1x pw kickboksen. Ik lees alle bladen, mixfight en ga soms naar een gala.
Overdag verdien ik mijn geld als meester van groep 4.

Dragon Tail
29-12-2005, 11:48
Eindelijk een leuke topic op Mixfight :twisted:

De meesten vinden mij een rare snuiter (Mickey? :wink: ), maar wie ben ik eigenlijk en wat doe ik?
Lees hier: http://www.fighttalk.nl/pages/interviews.php?interview_id=41&PHPSESSID=5f1d79e8fed3823803267f8dd5cddb5b

Hoe is het eigenlijk de Enschedeër Rein Middelwijk uit bovenstaand interview vergaan? Wat doet ie tegenwoordig?

Anonymous
29-12-2005, 14:07
Laatste keer dat ik Rein sprak is alweer een jaar of 2 geleden?? Hij was toenbezig om (met een maat van hem) weer een portiersdienst/beveiligingsdiens op te zetten, voor zover ik weet is daar verder niks meer van gekomen. Verder: Not a clue ......

Ronald
29-12-2005, 14:30
(...) maar wie ben ik eigenlijk en wat doe ik?
Ben je familie van Sam...? (zul je wel vaker horen hè :wink: )

http://img390.imageshack.us/img390/5597/samcooke4rr.jpg http://fighttalk.nl/upload_public/Image/dragontailring.jpg

micha
29-12-2005, 15:01
Ik heb de bijnaam Obi1 bedacht 8-) 8-) 8-)

Dragon Tail
29-12-2005, 15:11
(...) maar wie ben ik eigenlijk en wat doe ik?
Ben je familie van Sam...? (zul je wel vaker horen hè :wink: )


:roll: embarrasing!
Juist ja, maar je kon het niet laten ons jouw onmetelijke muzikale kennis op te dringen...

Dragon Tail
29-12-2005, 15:12
Ik heb de bijnaam Obi1 bedacht 8-) 8-) 8-)

Toch wel met respect uitgesproken? :wink:

Ronald
29-12-2005, 19:04
Ben je familie van Sam...? (zul je wel vaker horen hè :wink: )


:roll: embarrasing!
Juist ja, maar je kon het niet laten ons jouw onmetelijke muzikale kennis op te dringen...
Vreemde conclusie :roll: . Het moet wel heel erg vaak tegen je gezegd zijn.

Anonymous
29-12-2005, 22:24
Sam??
Wibi Soerijadi zul je bedoelen!

Dragon Tail
29-12-2005, 23:04
Ben je familie van Sam...? (zul je wel vaker horen hè :wink: )


:roll: embarrasing!
Juist ja, maar je kon het niet laten ons jouw onmetelijke muzikale kennis op te dringen...
Vreemde conclusie :roll: . Het moet wel heel erg vaak tegen je gezegd zijn.

Ronald, ik plaag je maar.
Wel vaak gevraagd in de tijd van de 'Wonderful World' Levi's reclame campagne...

http://www.kubicek-bremen.de/pix_rb_soul/cooke_sam_wondword_ep.jpg


Sing along:

Don't know much about history
Don't know much biology
Don't know much about a science book
Don't know much about the French I took

But I do know that I love you
And I know that if you love me too
What a wonderful world this would be

Dragon Tail
29-12-2005, 23:05
Sam??
Wibi Soerijadi zul je bedoelen!

Nee, dat is mijn broertje.

Ronald
29-12-2005, 23:37
Ronald, ik plaag je maar.
Gelukkig maar :) .

TheSkindo
30-12-2005, 00:13
Leuk om dit allemaal zo te lezen....Ik ben rond mijn 10de begonnen met Judo en zo doorgegroeid naar karate-taekwondo-kung fu-kickboksen-thaiboksen en als laatste Pancrase onder Bas Rutten. Ik train/geef les bij VC de Groot onder Iwan. Hoewel ik vorig jaar mijn voorste kruisband heb afgescheurd ben ik weer een beetje aan het trainen en hoop toch om volgend jaar ofzo weer wedstrijden te gaan doen...