PDA

View Full Version : Freefight Kan weer



Mickey
15-12-2005, 14:11
Oude raportage van Editie NL


Jarenlang zat het freefightboksen in de hoek waar de klappen vielen. Een sport waar je als nette burger liever niet mee geassocieerd wilde worden, en een sportdie door de politiek nauw in de gaten werd gehouden.

De regels zijn op één hand te tellen, en de knock outs en bloed zijn veelvuldig te zien. Maar de Freefight zit in de lift. De Nederlandse vechters doen het goed, en het publiek weet de sport steeds meer te waarderen.

http://www.rtl.nl/(/actueel/editienl/archief/2004/)/components/actueel/editienl/2004/week21/0405201.xml

Click op het linkje "Freefight" onder de text!
Leuk verslag! Met een boel bekende gezichten! :D

Jochem
15-12-2005, 14:24
leuk stukje.

Halfshot
15-12-2005, 14:28
Ik heb voornamelijk kickboksen gezien!
Inclusief een opsomming door Manhoef van de Nederlandse K-1 winnaars.

Maar verder een leuk stukje.

HUNTER
15-12-2005, 14:29
beetje jammer dat mensen het nog steeds freefight noemen.

Ik maak het in mn werk bijna dagelijks mee.... Als de doorsnee boerenlul dit woord hoort denkt hij gelijk aan no rules fights waar er 2 mensen de ring in gaan en r maar 1 weer uitkomt..... Met dank aan mevrouw Erica Terpstra die er begin jaren 90 een fatwa over uitsprak. Geen enkele vechtsportbond mag er iets mee te maken hebben. Heeft de sport nu nog last van, debruik nou alsjeblief gewoon de term MMA of mixfght. Pleaseeeeeeeee

Roob
15-12-2005, 15:01
Ik kan me heel erg ergeren aan die kleine simpele verschillen die ze tot op heden nog steeds niet noemen. Zo moeilijk is het toch niet om kickboksen te scheiden van freefight. En dan die regels.. "alleen krabben en bijten is niet toegestaan". Man man man waarom is het zo moeilijk om dit een keer helder uit te leggen op t.v. Er lopen op zo'n gala zoveel professionals rond. Is het nu zo moeilijk om een beetje info te verzamellen...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het super dat er aandacht aan wordt besteed, maar verdiep je er dan eerst ff iets meer in.

Ronald
15-12-2005, 18:44
Beetje stereotiep, maar beter de verslaggeving zo dan helemaal niet. Dit brengt in ieder geval de sport weer even onder de aandacht.

Muay Thai Elite
16-12-2005, 12:34
Boeiend. Er zijn toch ook bijna geen regels, dat maakt de sport juist zo vet! En Freefight klinkt vetter dan MMA, want MMA klinkt gewoon gay.

Anonymous
16-12-2005, 12:40
Iemand een idee hoe je het filmpje kan opslaan?

Anonymous
16-12-2005, 12:40
je kan het wel gay vinden mte maar mma is minder beladen dan freefight!

Silat
16-12-2005, 12:46
bij freefight moet ik altijd denken aan 30 sec regel + slecht grondwerk. Zo was het een aantal jaren terug nog wel iig.

Freefight is een verkapte vorm van Mixfight, freefight is helemaal geen freefight.

Beter gewoon MMA, beuken en schoppen, knieen, ellebogen als je op de grondligt.

gieloe
16-12-2005, 14:10
ik heb maar een woord nodig voor die mensen!!! VUURPELETON!!! hahahhah

MZN
16-12-2005, 16:12
De nodige thermen worden weer door mekaar gegooid ja.

Ik hoop vurig dat mensen 't eens begrijpen :)