PDA

View Full Version : Aan Marc Duncan... (Wim Deputter)



Wim
18-12-2005, 14:44
Best Marc,


Ik heb net je reactie gelezen omtrent ons gevecht.
(http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=17799&postdays=0&postorder=asc&highlight=putter&start=175 onderaan)

Moest ik het eerder gelezen hebben, had ik eerder gereageerd.
Ik begrijp dat je je druk maakt.
Maar voordat je mij verwijten begint te maken, wil ik dat je het volledige verhaal kent...

Ongeveer vijf weken geleden belt, Ludo Boulvin (de promotor van shootbelgium) mij om te vragen of ik tegen Marc wil vechten.
Ik stem onmiddellijk in want ik wil al lang eens tegen Marc uitkomen.
Hij spreekt op dit moment nog geen gewicht met mij af, zou later volgen.

Wat later verschijnt er op de site van shooto Belgium het programma. (http://www.shootobelgium.com/programme.php?ln=nl)
Hierop staan we beiden afgebeeld onder -76kg. Wie het niet gelooft ga zelf kijken.

Ik vond dit al raar daar ik weet dat Marc gewoonlijk lichter vecht. Ik bel dus naar de promotor en vraag of dit klopt.
Ludo zegt mij dat ik 73 kg moet wegen, voor mij een perfect gewicht. Ik ga akkoord. Van een contract is tegen mij niet gesproken.
Dit was vier weken voor het gevecht.

Ik train verder tot ongeveer twee weken voor het gevecht. Ludo stuurt mij een e-mail en zegt me dat Marc problemen maakt omtrent het gewicht en dat hij enkel op -70 kg wil vechten.
Ik heb nog nooit in heel mijn leven op -70 gevochten (gewoonlijk vecht ik trouwens op 75kg).
Ik stuur dat dit heel moeilijk gaat worden, zeker twee weken voor het gevecht.

Ludo stuurt mij dan terug dat 71 of 72 ook goed is en dat hij het wel zou regelen. Over een vermindering van mijn gage heeft Ludo nooit gesproken. Ik ga akkoord en train verder af.
Een week voor het gevecht sta ik op 72 kg, 71.5 kg had ik ook wel gehaald desnoods.
Ludo stuurt mij een mail dat Marc volledig heeft afgebeld en of ik tegen Rudi Demoulin wil vechten (76 kg). Ik ga opnieuw akkoord, zonder problemen te maken.
De dag zelf weeg ik in op 72.2 kg (heb er camera beelden van), na een week niet meer op mijn eten gekeken te hebben. Mijn tegenstander woog in op 75kg. Ik heb gewoon gevochten zonder problemen te maken met bijna 3 kilo verschil, en gewonnen ook.

Dit is wat er allemaal gebeurd is. Als je mij niet gelooft Marc, stuur ik je alle mails door die ik van Ludo gekregen heb.
De fout ligt bij de promotor, die zich gewoon bij ons beiden "vergist" heeft.
Ik begrijp dat je kwaad bent Marc, maar jij bent niet de enige die vijf weken op zijn eten moeten letten heeft, voor niks uiteindelijk... :)

Wat dat "money hungry" betreft, dat je mij verwijt... Ik weet niet wat Ludo vertelt heeft dat ik zou krijgen... maar ik ben zelf akkoord gegaan met een lagere gage dan normaal.
Ik vind eigenlijk niet dat ik als vechter moet gaan beginnen met promotors "een plezier" te doen. Daarvoor moet ik veel te hard trainen en te veel laten. Grappling en BJJ vecht ik voor mijn plezier, MMA ook, maar hiervoor wil ik wel een bijkomende compensatie :)

Ik heb nog nooit een wedstrijd in mijn leven afgebeld of een afgesproken gewicht niet gehaald. Heb trouwens gevochten met een gescheurde meniscus, waaraan ik dinsdag geopereerd wordt.
Eén ding heb ik uit dit alles wel geleerd... ik vecht nooit meer zonder contract.

Ik hoop dat je dit begrijpt Marc en dat er in de toekomst een sportieve match mag volgen, zonder wrevel tussen ons.

Groeten en respect,

Wim Deputter

RisingSun
18-12-2005, 15:13
duidelijk :D

The Bulldog
18-12-2005, 16:14
Netjes dat je de tijd neemt om jouw kant te vertellen.

Wat betrfet contract en dergelijk ben ik het met je eens.
Gisteren op Fighting Fist ook mensen de dupe doordat er geen contract was en er in ene partijen werden geschrapt.

Christophe
18-12-2005, 18:59
This says it all ... goede, volledige uitleg! Respect!

Ik ben benieuwd naar de reactie van Marc ... of nog beter ... Ludo Boulvin! Il peut même le faire en français, je veux bien je traduire pour lui! Ik heb geen ervaring met het organiseren van gala's of tornooien, maar dit lijkt me bijna te flagrant om een communicatie-stoornis te zijn. Moedwillig wanbeleid? Misschien nog naweeën van die slam in Ede?! :?

Ik hoop alvast dat er geen "bad vibes" meer zijn tussen Marc en Wim, want dat zou toch wel jammer zijn! :wink:

Niek, Aram en ik kijken alvast uit naar de re-match (kan je het zo noemen als er nog niet gevochten is?)! Kunnen we daarna nog eens gaan stappen! :lol:

a.s.c.
18-12-2005, 22:04
mooie en respectvolle reactie.. ik hoop dat deze partij opnieuw afgesproken gaat worden want wanneer deze mannen de ring betreden is het mma van de bovenste plank :D

Ben
18-12-2005, 22:32
sprak marc net en hij vond de reactie van wim erg professioneel.
hij zal zeker nog reageren maar het blijkt dat je niet meer om een contract heen kan want anders zitten er te veel personen tussen.
1 ding weet ik wel als marc had geweten det wim 71,5kg had geweest,
had hij zeker gevochten.

BaTTa
19-12-2005, 12:02
iemand van 'moedwillig wanbeleid' beschuldigen zonder zijn kant van het verhaal te kennen en iemand 'money hungry' noemen zonder de exacte toedracht te kennen, zijn twee mooie voorbeelden van hoe communicatie fout loopt en wrevel ontstaat. :roll:

Het is toch niet zo moeilijk om iemand gewoon om uitleg te vragen zonder onmiddellijk beschuldigingen te uiten?

Ik weet niet wat er juist misgelopen is, maar het lijkt me een combinatie van storing op de communicatie (per email + niet in eigen taal) en een gebrek aan ervaring in het organiseren van zo een gala. Het was uiteindelijk de eerste keer dat Ludo dit deed en iedereen maakt fouten.

Ik zorg ervoor dat hier een reactie van Ludo komt, in het Nederlands. Hopelijk wordt dan duidelijk dat er bij geen van de drie kwaad opzet in het spel was en dat er dus geen 'bad vibes' hoeven te zijn tussen marc, wim en ludo.

Vriendelijke groeten,

Timothy Bataillie
Vitor Shaolin Team

Duncan
19-12-2005, 13:35
Beste Wim,

Bedankt voor de nette reaktie en jouw duidelijke verhaal!

Als ik jouw verhaal lees begrijp ik van jouw kant alles!!!
Wil hierom dan ook mijn excusses aanbieden voor uitspraken die ik gedaan heb en voor mijn taalgebruik!!!

Nu ga ik niet alle e-mails vermelden maar wil wel een aantal dingen van mijn kant toelichten:

Nadat ik 2 of drie weken voor aanvang van 17 dec. op de website van shootobelgium keek zag ik dat er -76kg stond en ben toen gaan reageren.
Kreeg toen min of meer te horen dat dit een foutje betrof...

Weer later kreeg ik te horen dat je jouw best ging doen om -70kg te gaan wegen maar wanneer je dit niet lukte 73kg ook best zou voldoen...

Nou dit was dus het gene waar ik over ben gevallen.
Als je jouw best doet om -70 te wegen dan kom je niet op 73kg binnen dacht ik, heb toen ook gezegd dat wanneer je daadwerkelijk je best zou doen je i.i.g. lichter zou moeten zijn!
Heb toen gezegd dat wat mij betreft 71,5 kg zou voldoen (dit omdat ik mijn twee laatste wedstrijden op 69,2kg en 69,3 kg ben binnen gekomen) en dat zou dan vier kilo schelen.
Nu had ik niet eens zozeer een probleem met die vier kilo maar met de aanloop naar die vier kilo,
Ik ben gepast aan het eten bla bla bla en jij zou gewoon doodleuk op 73kg mogen komen binnenwandelen...dit vond ik ongepast.
En toen ik drie(!) dagen voor het evenement hoorde dat het niet doorging omdat jij het gewicht niet kon maken was ik erg teleurgesteld en boos!!!
Maar heb zoals ik altijd doe mijn mond netjes gehouden...totdat Christophe opperde dat ik niet akkoord ging met twee kilo gewichtsverschil...rest van het verhaal is bekend!

Wim,

Hoop dat dit het e.e.a. verklaard? Ben er nu ook van overtuigd dat dit puur miscommunicatie is geweest en dit alles had niet nodig geweest als er een contract was geweest.
En tja, een (re?)match tussen ons beide lijkt mij in de toekomst geen probleem. (contract???)
Sportieve groeten en spoedig herstel van jouw operatie,

Marc Duncan

Anonymous
19-12-2005, 13:46
Wel netjes dat jullie het zo af kunnen handelen! Respect! wbt ludo ik wacht wel op zijn reactie!

Wim
19-12-2005, 13:52
Beste Marc,


Je excuses zijn volledig aanvaard. Ik begrijp best dat je kwaad was.
Het is nooit fijn drie dagen voor een westrijd te horen krijgen dat het niet doorgaat.
Bedankt in elk geval! Ik hoop van spoedig weer te kunnen trainen zodat ik volledig klaar ben voor mijn (re)match :)
Alleszins veel succes met je komende westrijden en prettige feestdagen aan iedereen hier!

groeten, Wim Deputter

Wim
19-12-2005, 13:56
iemand van 'moedwillig wanbeleid' beschuldigen zonder zijn kant van het verhaal te kennen en iemand 'money hungry' noemen zonder de exacte toedracht te kennen, zijn twee mooie voorbeelden van hoe communicatie fout loopt en wrevel ontstaat. :roll:

Het is toch niet zo moeilijk om iemand gewoon om uitleg te vragen zonder onmiddellijk beschuldigingen te uiten?

Ik weet niet wat er juist misgelopen is, maar het lijkt me een combinatie van storing op de communicatie (per email + niet in eigen taal) en een gebrek aan ervaring in het organiseren van zo een gala. Het was uiteindelijk de eerste keer dat Ludo dit deed en iedereen maakt fouten.

Ik zorg ervoor dat hier een reactie van Ludo komt, in het Nederlands. Hopelijk wordt dan duidelijk dat er bij geen van de drie kwaad opzet in het spel was en dat er dus geen 'bad vibes' hoeven te zijn tussen marc, wim en ludo.

Vriendelijke groeten,

Timothy Bataillie
Vitor Shaolin Team

Beste Timothy,


Ik wil zeker Ludo geen verwijten maken. Ik weet dat er bij zo'n gala heel wat komt kijken. Verder moet ik zeggen dat Ludo een prachtig gala heeft neergezet. Zowel de organisatie als de arbitrage waren helemaal in orde. En voor MMA de arbitrage in orde in België, betekent heel wat... :)

Dus sportieve groeten en succes met de komende gala's,

Wim Deputter

Anonymous
19-12-2005, 15:01
En voor MMA de arbitrage in orde in België, betekent heel wat...


De meerderheid van de scheidsrechters waren natuurlijk wel de ervaren rotten van Shooto Holland... Maar kom, met Olivier is er toch al minstens één goeie Belgische shooto scheids in de maak en de bedoeling is er stelselmatig meer komen.

Het plan is trouwens om in het voorjaar een shooto-gala te doen in Vlaanderen (datum en locatie liggen nog niet vast). We kunnen er eens over praten om dan Marc Duncan vs. Wim Deputter eventueel te laten doorgaan (MET contract :wink: )

Goed herstel met je knie, prettige feesten (geniet van het eten :wink: ) en proficiat met de mooie partij die je zaterdag bracht!

BaTTa
19-12-2005, 15:04
was ik hierboven, ff vergeten inloggen...

Mickey
19-12-2005, 15:06
Erg profi reacties van beide vechters! Top!

Wolverine
20-12-2005, 00:15
Het is inderdaad allemaal niet zo eenvoudig. Gala viel toch nog op zijn pootjes enkel spijtig voor Duncan. Het is niet fijn op gewicht te komen en dan niet te kunnen vechten. Maar na de feestdagen zal alles wel in orde zijn.

Doei,
Ken

Vroegere reactie van mezelf :
http://www.ken.be/PermaLink.aspx?guid=3e076281-d07e-4c31-b2c6-f4d4cfc19a2b

Ronny
20-12-2005, 09:15
ken??? die fokking avatar....

you must be kidding right???

ROIDRAGE
20-12-2005, 11:10
ken??? die fokking avatar....

you must be kidding right???

jou avatar is fijn wou je zeggen?

Ben
20-12-2005, 11:46
he marc wat zal die coca cola gesmaakt hebben en de mac :lol:

Wolverine
20-12-2005, 14:01
ken??? die fokking avatar....

you must be kidding right???

Tja, is van enkele jaren geleden. Ik verander mijn haar nogal dikwijls kwestie van mijn vriendin haar interesse te houden zeker. En met de steeds toenemende kaalheid zal ik dit nog meermaals doen voor zolang het kan :)

Doei,
K
http://www.ken.be

Anonymous
20-12-2005, 17:30
he marc wat zal die coca cola gesmaakt hebben en de mac :lol:

:lol:

Anonymous
20-12-2005, 17:38
iemand van 'moedwillig wanbeleid' beschuldigen zonder zijn kant van het verhaal te kennen en iemand 'money hungry' noemen zonder de exacte toedracht te kennen, zijn twee mooie voorbeelden van hoe communicatie fout loopt en wrevel ontstaat. :roll:

Het is toch niet zo moeilijk om iemand gewoon om uitleg te vragen zonder onmiddellijk beschuldigingen te uiten?

Ik weet niet wat er juist misgelopen is, maar het lijkt me een combinatie van storing op de communicatie (per email + niet in eigen taal) en een gebrek aan ervaring in het organiseren van zo een gala. Het was uiteindelijk de eerste keer dat Ludo dit deed en iedereen maakt fouten.

Ik zorg ervoor dat hier een reactie van Ludo komt, in het Nederlands. Hopelijk wordt dan duidelijk dat er bij geen van de drie kwaad opzet in het spel was en dat er dus geen 'bad vibes' hoeven te zijn tussen marc, wim en ludo.

Vriendelijke groeten,

Timothy Bataillie
Vitor Shaolin Team

Beste Timothy,


Ik wil zeker Ludo geen verwijten maken. Ik weet dat er bij zo'n gala heel wat komt kijken. Verder moet ik zeggen dat Ludo een prachtig gala heeft neergezet. Zowel de organisatie als de arbitrage waren helemaal in orde. En voor MMA de arbitrage in orde in België, betekent heel wat... :)

Dus sportieve groeten en succes met de komende gala's,

Wim Deputter

Dat "moedwillig wanbeleid" komt van mij, en zeker niet van Wim. Ik vind het persoonlijk nogal gemakkelijk om het op een "storing in de communicatie" te steken ... 70 of 76 kg. is hetzelfde in het nederlands, frans, engels, duits, en wellicht zelfs in het swahili dus ik vind het raar dat er problemen zijn om bij de twee vechters van één partij over hetzelfde gewicht te spreken?! Contract of geen contract!

Maar ach, wie ben ik om me er mee te bemoeien als de twee vechters in kwestie - sportmannen als het zijn - vrede kunnen nemen met de situatie. :wink:

Wim, Marc ... als jullie ooit vechten kunnen we misschien achteraf allemaal samen in de Mac gaan eten?! De winnaar trakteert ... of de verliezer. Kies maar wie, en laat het voor alle veiligheid bijzetten in het contract! :wink:

Christophe
20-12-2005, 17:39
Bovenstaande guest was ik, normaal ben ik automatisch ingelogd, maar m'n comp doet een beetje apart!

ICON
21-12-2005, 07:34
ken??? die fokking avatar....

you must be kidding right???

Tja, is van enkele jaren geleden. Ik verander mijn haar nogal dikwijls kwestie van mijn vriendin haar interesse te houden zeker. En met de steeds toenemende kaalheid zal ik dit nog meermaals doen voor zolang het kan :)

Doei,
K
http://www.ken.be

misschien wordt je wel kaal door al dat bleken :wink:

Ben
21-12-2005, 14:19
he cisthope ik kan wel mee naar de mac zit op gewicht :lol: