PDA

View Full Version : Man rijdt kangoeroe dood in Friesland



Mickey
19-12-2005, 06:38
OOSTERWOLDE - Een 49-jarige automobilist heeft zaterdag nabij het Friese Oosterwolde een kangoeroe aangereden. Het dier overleefde de botsing niet, aldus de politie die niet precies weet waar het dier vandaan komt.

De politie houdt er rekening mee dat in de omgeving van Appelscha een aantal kangoeroes leeft. Enkele jaren geleden is minstens een kangeroe ontsnapt bij iemand die deze dieren houdt.

Sindsdien zouden de dieren zich voortgeplant kunnen hebben. Volgens de politie is dit de derde aanrijding met een kangoeroe in drie jaar.

Het ongeval gebeurde rond 17.00 uur zaterdagmiddag op de provinciale weg tussen Makkinga en Osterwolde. Het dier zat op de weg toen de man in zijn bestelwagen met aanhanger kwam aangereden en hem in zijn koplampen zag. De chauffeur kon een botsing niet voorkomen. Het voertuig raakte licht beschadigd. De kangoeroe eindigde in de kadaverbak van een dierenarts.

Kangeroes in Fryslan?
Marco.. is dat normaal daar? :shock:

Ton
19-12-2005, 08:38
LMFAO, ik zou me op zo'n moment toch echt af gaan vragen of ik niet dronken in de auto was gestapt :lol:

micha
19-12-2005, 12:09
in australie kun je 'savond niet rijden door de kanagaroe's

chief108
19-12-2005, 12:44
in Friesland?

was vast geen echte noordeling dan...

anders was dat beest gewoon via kofferbak in de diepvries verdwenen....

kangoeroe is goed vlees....

en als je dat gratis op straat vind... :wink:

Chief108

ICON
19-12-2005, 13:01
in Friesland?

was vast geen echte noordeling dan...

anders was dat beest gewoon via kofferbak in de diepvries verdwenen....

kangoeroe is goed vlees....

en als je dat gratis op straat vind... :wink:

Chief108

hij reed in n panda :wink:

Mephisto
19-12-2005, 13:04
Broeikaseffect?

Een jaar of 11, 12 geleden fiets ik met een dronken kop (voor de mensen die er bekend zijn, bij de molen aan de Halsterseweg in Halsteren) over de weg springt er een kangeroe de weg op, hij kijkt wat om zich heen en springt achter een huis (dat cafe aan de overkant) weg. Ik was ondertussen gestopt en heb daar even gestaan. Ik besloot dat ik het had gehallicuneerd en heb er nooit wat over gezegd.

Een paar maanden geleden verteld een vriend dat er jaren geleden was gebeld (hij is agent) dat er kangeroe was gesignaleerd. Dus ik zeg "In Halsteren?", bleek het gewoon echt zo te zijn :shock:

Hij heeft het beest nooit gezien dus dacht aan één of andere flauwe grap, toen ik mijn verhaal deed widt hij ook pas dat het wel waar was.

Ton
19-12-2005, 13:13
Welke zieke geest heeft die Kangeroe bevrucht toen ie ontsnapt is :lol:

Anonymous
19-12-2005, 13:57
LMAO @ ton.... Geniale opmerking! Maar kunnen kangaroes wel overleven in deze temperaturen?

Mephisto
19-12-2005, 16:44
:oops: ik zei al, het is zeker 11 jaar geleden en ik was dronken :lol: