PDA

View Full Version : leraaropleiding kickboksen!



erikhein
23-12-2005, 15:58
“ OPLEIDING TOT KICKBOKSLERAAR �

- Onafhankelijk van bonden.....voor iedereen toegankelijk
- De eindtermen zijn volgens de eisen van het ministerie van onderwijs
- Top docenten (michel van halderen, ivan hypolite, bob schreiber, richard van asdonck...)
- Cursus omvang 120 uur


Aanvang cursus: zondag 5 februari 2006
Duur: 20 zaterdagen en/of zondagen (gem. 2 per maand)
Eindexamen: december 2006


Toelatingseisen:

Leeftijd minimaal 20 jaar
Bewijs van goed gedrag(niet ouder dan 1 maand)
Bewijs van goede gezondheid(SMA)
Eigenvaardigheid, minimaal 4 jaar in clubverband
In bezit zijn van een diploma van het voorgezet onderwijs


Cursusgeld: € 895,-- incl. cursusmateriaal en een gratis jaarabonnement op RingSport.
Examengeld: € 125,--

Voor informatie of een uitgebreide brohure:
Erik Hein, Leeuwerik 15, 3742 XR Baarn. tel: 06 15 42 85 49 e-mail: [email protected]

Inschrijfnummer kamer van koophandel: 30210076

Anonymous
23-12-2005, 16:49
Zolang kickboksen niet een erkende sport is zijn alle opleidingen een wassen neus.

Marco
23-12-2005, 17:00
Zolang kickboksen niet een erkende sport is zijn alle opleidingen een wassen neus.

ik denk dat een opleiding onder leiding van deze mensen hierboven er in ieder geval voor zorgt dat je leraren krijgt die weten wat ze doen, dat is al heel wat.

Ronald
23-12-2005, 18:23
- De eindtermen zijn volgens de eisen van het ministerie van onderwijs
Wat zijn die eindtermen?


Eindexamen: december 2006
Is dat zowel een theorie- als een praktijkexamen?
Wat zijn bijvoorbeeld kennisvereisten? Wat wordt er getoetst?

Halfshot
23-12-2005, 18:24
Moet dat dan 1000 euro kosten, ik vind het een absurd bedrag.

ROIDRAGE
23-12-2005, 19:05
vet initiatief:)
Zulke dingen zullen het kickboksen zeker verder kunnen helpen.

Octavius
23-12-2005, 20:22
Niet in dit land waar NOCNSF zo gerimmed wordt.

Nickuraba
23-12-2005, 20:32
gaat niet lukken IMO

nederland is kleinzichtig, met die gelovige christenen die in de politiek hun chirstelijk of wat dan ook voor geloofsovertuiging getinte standpunten aan iedereen opdragen. Zolang dat soort mensen ook dingen te bepalen hebben, zal bijv ook nooit pride op tv komen..... tis gewoon kut hier

RNLMC
23-12-2005, 20:47
tsja, wel een leuk initiatief enzo,maar 1000 euro is een beetje te veel van goede.

Anonymous
23-12-2005, 21:30
dat bedoel ik dus,op zich juich ik een cursus wel toe want ik geef al 15 jaar les maar leer nog elke dag dus ook hier zou ik veel van op kunnen steken maar meer dan 1000 euro plus het feit dat ik geen 2 zater/zondagen kan missen per maand maken de drempel wat hoog (gewoon een full-time baan en elke dag lesgeven plus redelijk veel weekenden weg voor wedstrijden).
En als die cursus dan ook nog een keer niet erkend is zie ik er niet veel in.

Halfshot
23-12-2005, 21:44
“ OPLEIDING TOT KICKBOKSLERAAR �



- Onafhankelijk van bonden.....voor iedereen toegankelijk
Lekker makkelijk, ofwel jullie hebben geen veranwoordlijkheid naar welke bond ook.


- Top docenten (michel van halderen, ivan hypolite, bob schreiber, richard van asdonck...)

Leuk voor een seminaar, maar voor een opleiding tot kickboksleraar is een of twee top coaches wel genoeg


Leeftijd minimaal 20 jaar
Bewijs van goed gedrag(niet ouder dan 1 maand)
Bewijs van goede gezondheid(SMA)
Eigenvaardigheid, minimaal 4 jaar in clubverband
In bezit zijn van een diploma van het voorgezet onderwijs

-Waarom mag je niet een opleiding voor kickboksleraar volgen als je 19 ben.
Ik mag wel politieagent, rechter, of soldaat worden maar geen kickboksleraar!!!
-Bewijs van goede gezondheid!!!! wat een klingklare onzin.
- Eigenvaardigheid. Zelf verzonnen??
-In bezit zijn van een diploma van het voorgezet onderwijs............
ach laat ook maar, dit is pure oplichterij.

En je maakt jezelf belachelijk met de aanbieding,
en een gratis jaarabonnement op RingSport.

AMATEURS!!!!

Deuce
23-12-2005, 21:54
Ach het is tenminste een cursus waar nog wat eisen gesteld worden.

Wat zou wel een goede curus moeten zijn? eentje vanuit de bond? Net of dat zulke goede organisaties zijn...

De lessen van verschillende leraren is alleen maar goed, want dan krijg je tenminste beetje verschillende visies...

Dat het 1000 euro kost, tja...das duur...maar dat is elke cursus tegenwoordig toch...en 20 lessen is best veel.

Persoonlijk zie ik liever meer dan alleen een cursus kickboxleraar, maar dat is ieder voor zich....voor mij zijn de nodige prestaties van de leraar ook belangrijk.

Het is tenminste een initiatief wat de sport steunt, zie niet waarom het slechter zou worden hierdoor...

Octavius
23-12-2005, 22:44
gaat niet lukken IMO

nederland is kleinzichtig, met die gelovige christenen die in de politiek hun chirstelijk of wat dan ook voor geloofsovertuiging getinte standpunten aan iedereen opdragen. Zolang dat soort mensen ook dingen te bepalen hebben, zal bijv ook nooit pride op tv komen..... tis gewoon kut hier

Als het zo kut hier is, waarom woon je er dan nog.

Ontopic:

Eerlijk gezegd 1000 E wel wat duur ja. Raar dat ze geen EHBO of EHBSO erbij geven.

Anonymous
23-12-2005, 23:04
IK zie er gewoon niet veel in,het vergt TE veel tijd,is TE duur en heeft geen enkele erkenning.

Jeru
23-12-2005, 23:04
Ter vergelijking de eisen van Judoleraar A van de JBN.

JUDOLERAAR A

WAT IS HET DOEL VAN DE CURSUS? De cursus judoleraar A richt zich op het afstemmen van het eigen sporttechnisch beleid op dat van de sportschool of vereniging, het zelfstandig plannen, verzorgen en evalueren van lessen en trainingen aan jeugd en volwassenen op kyugraadniveau en het afnemen van kyugraadexamens.

WAAR LEIDT DE CURSUS TOE OP? Het diploma judoleraar A geeft de bevoegdheid tot het verzorgen van judolessen en -trainingen op kyugraadniveau en het afnemen van kyugraadexamens en het bevorderen t/m eerste kyu. Bovendien is het zo dat de lessen bij sportscholen of verenigingen, die zich willen aansluiten bij de JBN, verzorgd dienen te worden door minimaal een judoleraar A. Het diploma judoleraar A geeft verder recht op deelname aan de vervolgopleiding judoleraar B.

WIE KAN AAN DE CURSUS DEELNEMEN? Om aan de cursus deel te kunnen nemen, dient men in het bezit te zijn van een geldige licentie jeugdjudoleider en tenminste eerste dan judo. Bovendien dient men te beschikken over een diploma van het voortgezet onderwijs (minimaal V.B.O. C-niveau). Personen in het bezit van de eerste dan judo en die studeren in het derde jaar of hoger van de Academie voor Lichamelijke Opvoeding of in het bezit zijn van de akte J of in het bezit van het diploma beroepsopleiding O.C.L.O. of in het bezit van het diploma S.M.L.O. kunnen rechtstreeks toegelaten worden tot de opleiding judoleraar A.

HOELANG DUURT DE CURSUS? De cursus omvat 20 cursusdagen van 6 uur, van ca. 10.00 uur tot ca. 17.00 uur.

WAAR BESTAAT DE CURSUS UIT? De cursus bestaat uit een aantal onderdelen waar steeds een bepaald aspect van het functioneren als judoleraar A centraal staat: lesgeven, eigen vaardigheid, wedstrijdtraining en beleid en organisatie. Elk onderdeel kent zowel een praktisch als een theoretisch gedeelte. Door middel van stage (30 uur) en opdrachten zullen de cursisten gestimuleerd worden om op een actieve wijze aan de cursus deel te nemen.

WAT KOST DE CURSUS? De cursuskosten bedragen voor 2005-2006 € 1010,00. Dit is inclusief cursusmateriaal.


De vervolgopleiding is Judoleraar B en kost ook 1010 euro.

Octavius
23-12-2005, 23:12
Maar judo is wel een NOCNSF erkende sport.

Jo
23-12-2005, 23:39
dat bedoel ik dus,op zich juich ik een cursus wel toe want ik geef al 15 jaar les maar leer nog elke dag dus ook hier zou ik veel van op kunnen steken maar meer dan 1000 euro plus het feit dat ik geen 2 zater/zondagen kan missen per maand maken de drempel wat hoog (gewoon een full-time baan en elke dag lesgeven plus redelijk veel weekenden weg voor wedstrijden).
En als die cursus dan ook nog een keer niet erkend is zie ik er niet veel in.
sluit ik mij bij aan.

Ronald
24-12-2005, 11:58
Vraagje aan de critici: hoe zou een goede opleiding tot kickboksleraar er dan uit moeten zien? Hoe zou je die erkenning plaats laten vinden? Voorkennis? Aantal cursusdagen? Kosten? enz. enz.

Anonymous
24-12-2005, 16:06
Euhm ik weet niet hoe het Nederland zit, maar bij ons zou die cursus moeten uitgaan van de eninge officiële instantie: bij ons is dat bloso, waaronder de VVA staat --> dit zijn de instanties die een cursus moeten invoeren. (bestaat bij ons zelfs denk ik, ze zijn er aan aan het werken alleszins) en 1000 euro is een Absurd bedrag, trekt helemaal nergens ons. de trainerscursus die van de bkbmo uitgaat (binnekort mss de officiële) kost iets van een 1000 euro. En het is toch niet opdat je les hebt gehad van bekende namen dat je daarom direct een goeie trainer zou zijn! ok ze zullen wel interessante technieken, overzichten, tactieken, ... voor hebben, maar om er duizend euro voor neer te tellen moet je GOED GEK zijn.

RNLMC
24-12-2005, 16:54
persoonlijk vind ik zo`n cursus niet eens nodig,als imeand zijn sporen verdiend heeft,of gewoonweg kan laten zien dat ie er wat van kan,vind ik dat zo iemand gewoon les moet kunnen geven,kijk naar iemand als ramon dekkers,zie je zo iemand al een cursusje nemen om te les te mogen geven,nu is hij natuurlijk wel uitzondering maar toch.

DK
24-12-2005, 21:03
1000 euro is veel geld, maar niet voor een cursus van deze omvang naar mijn mening. Scholing is nu eenmaaal erg duur, als je de omvang en prijs van deze cursus gaat vergelijken met andere zal je zien dat de prijs reeel is.

De sportmedische keuring van het sma is ook bij het volgen van de cios opleiding verplicht. de reden hiervoor is om te controleren of het wel verantwoordelijk en mogelijk is om de opleiding te kunnen volgen, lijkt mij voor deze cursus ook het geval.

Dat er wordt gevraagd om een dosis eigenvaardigheid lijkt mij ook logisch, omdat je anders de cursus nooit zal kunnen halen.

De minimumleeftijd, tja waarom geen 16 of 18, dat zou ik ook niet zo weten.

Als iemand zijn sporen in de sport verdiend heeft kan die gewoon les geven en hoeft die een cursus als deze ook niet te volgen en als voorbeeld wordt ramon dekker gegeven. Ik zie nergenst staan dat mensen verplicht worden om deze cursus te volgen.

In boventstaande punten probeer ik wat kritiek te weerleggen die gegeven wordt. Nu vraag ik mij de positie van de mensen in de sport af die deze kritieken geven. Zelf heb ik 3 jaar aan het cios gestudeerd en heb mij tijdens deze studie ook als kickboks/mma leraar ontwikkeld, mede door de begeleiding van mijn trainer, dus vind ik zelf dat ik deze cursus niet direct nodig zal hebben. Wel zou ik het bijvoorbeeld in mijn positie interessant vinden om enkele cursusdagen bij te wonen. Dit ter opfrissing van mijn huidige kennis.

Het valt mij op dat als mensen hun nek uitsteken door initiatiefen te nemen snel de grond ingeboord worden, dit vind ik erg jammer.

Anonymous
24-12-2005, 23:26
VWS heeft een nieuwe kwalificatiestructuur die ook door sportopleidingen zo ingevuld dient te worden. Deze structuur is op basis van competentiegericht onderwijs. De opleiding zijn van niveau 1 t/m 5 waar 1 het laagst is. Niveau 3 is te vergelijken met een judoleraar A opleiding.
Kickboksen is dan weliswaar niet erkend door NOCNSF maar dat wil nog direct zeggen dat de kwalificatiestructuur niet erkend wordt.
Het kan dus zijn dat je een rijkserkend diploma hebt aan de eisen van VWS en niet erkend worden door NOCNSF. Hierbij kun je de vraagstellen waarom je een rijkserkend diploma wilt hebben. Voor de aansprakelijkheid zijn er ook andere mogelijkheden.
Als je dus een dergelijke opleiding volgt en de competenties bezit dan kun je wellicht ook vrijstelling krijgen voor andere opleidingen.

Anonymous
25-12-2005, 00:31
gaat niet lukken IMO

nederland is kleinzichtig, met die gelovige christenen die in de politiek hun chirstelijk of wat dan ook voor geloofsovertuiging getinte standpunten aan iedereen opdragen. Zolang dat soort mensen ook dingen te bepalen hebben, zal bijv ook nooit pride op tv komen..... tis gewoon kut hier

Hey dit vind ik een beetje vreemd, ik ben katholiek en een jiu-jitsuka, wat zegt dat volgens jou? Dat ik geloof, wil dat zeggen dat ik niet geniet van een sport als jiu-jitsu of graag K1 kijk op eurosport? Dit vat ik niet helemaal, uitleg graag?

Nickuraba
25-12-2005, 12:57
heey jah A... er zijn veel mensen ook tegen pride, mensen die string aan t geloof zijn zullen er zeer zeker voor zijn. K denk laat maar zeggen dat balkenbende pride niet kan waarderen....om maar een voorbeeld te noemen...in een eerdere topic is ook al eens verklaar dat we zoiets als pride helemaal niet op tv zullen krijgen dat is te grof enzo....

wat ik met de christenen bijv bedoel is....bijv neem euthenasie.. t CDA is er tegen en in nederland kan iedereen het eigenlijk wel vergeten, jaah via sneaky omwegen kan t wel maar t mag niet, omdat het grotendeels volgens hun niet mag. Wat ik dan denk ik draag je mening niet aan de rest op, als jij het niet mag, doe het zelf dan gewoon niet...

geld ook voor de mensen die pride bijv afkeuren, en indirect ook kickboksen bijv. Pride was iets mee daar was bezwaar voor gemaakt, maar kan die bron ni meer vinden..ds t zon beetje

Ronny
25-12-2005, 14:13
nickuraba...wat loop je weer stompzinnig uit je nek te lullen...hetgene waar jij het over hebt is DEMOCRATIE.

De stem van de meerderheid!!!

ga weer onder je steen liggen!

Nickuraba
25-12-2005, 14:42
zo fantastisch is de democratie in nederland ook weer niet, besides is het eerder een indirecte democratie, wij kiezen de mensen die voor ons kiezen, dat heet indirect.....ook wel representatieve democratie...

daarnaast is de verkiezingsuitslag niet beslissend voor de politieke samenstelling van het kabinet, wij kiezers kunnen ons niet uitspreken over regeringscoalitie's .... en die hebben nogal wat te vertellen

dus de stem van de meerderheid is ook beeje verslapt....

moet ik een plaatsje vrijhouden onder mijn steen?

Anonymous
28-12-2005, 21:31
Betreft: leraaropleiding kickboksen

Beste forumlezers, hier een korte reactie op de leraaropleiding kickboksen. Dat enkele mensen het initiatief van een paar toptrainers gelijk de grond inboren is jammer. Zeker als er geen alternatief geboden wordt.

Kickboksen is geen rijkserkende sport en wordt ook niet door sportkoepel NOC*NSF erkend. En met de veelvoud aan bonden en andere zaken zal dit ook niet gauw gebeuren.

Dat neemt niet weg dat er net als in elke andere volwassen sport goed opgeleide trainers/coaches nodig zijn. Het is natuurlijk een slechte zaak dat iedereen gewoon maar kickboksles kan gaan geven! En uiteraard zijn er ook hele goede trainers zonder formele opleiding.

Waarom een opleiding: In de eerste plaats om goede resultaten met de leerlingen te boeken. In de tweede plaats om de veiligheid te waarborgen. Denk hierbij aan gedegen kennis van de trainingsleer, EHBSO enzoovoort. Ten derde is een goede opleiding altijd een goede zaak wanneer er toch op enig moment met de overheid/NOCNSF gesproken gaat worden.

Wij, een team van topdocenten (Ivan Hippolyte, Bob schreiber, Michel van Halderen en Richard van Asdonck) hebben ervoor gekozen ons niet met bondspolitiek bezig te houden en ook niet wachten tot er ooit iets op bondsniveau gebeurt. Dus zetten we een dijk van een opleiding neer en presenteren dit aan overheid, sportkoepels en een ieder die geintreseerd is. De opleiding staat dan ook open voor leden van ALLE kickboksorganisaties. Openheid en samenwerking ten behoeve van het kickboksen staan voorop. Dit is de enige constructieve manier om het versnipperde kickboksen een goede dienst te bewijzen.

Rijskerkende kickboksopleidingen bestaan dus (nog) niet...dit is de eerste stap. Dat neemt niet weg dat we volgens de formele kwalificatie structuur werken zoals die ook op het CIOS en de SB-opleidingen gehanteerd worden. Deels competentie gericht dus. Het gaat om een opleiding op MBO nivo 3.

Wat betreft de prijs: ik daag je uit zelf een opleiding van 120 uur neer te zetten (een gewone standaard bij bondsopleidingen), daarbij docenten in te huren, accomodaties te huren, cursusmatereriaal te ontwikkelen enzovoorts!

met vriendelijke en constructieve groeten erik hein

vr gr erik hein

Anonymous
29-12-2005, 13:25
Nickuraba, ga lekker met een spandoek op het Binnenhof staan.

Anonymous
30-12-2005, 02:55
Betreft: leraaropleiding kickboksen

Zeker als er geen alternatief geboden wordt.

Kickboksen is geen rijkserkende sport en wordt ook niet door sportkoepel NOC*NSF erkend. En met de veelvoud aan bonden en andere zaken zal dit ook niet gauw gebeuren.







Een andere alternatief wordt zeker wel geboden, in het verleden en de toekomst weer. Zo start er een opleiding rond februari door een organisatie die nog niet NOC*NSF erkent is maar wel oficceel kandidaat is.

De hoge kosten zijn niet nodig, de bekende leraren zorgen voor de hoge kosten want zij doen niks voor nope. Voor dat bedag zou je denken dat het ergens 1 weekse stage moet zijn in een warm land

erikhein
31-12-2005, 14:13
Fantastisch dat er ook andere initiatieven zijn op het gebied van leraaropleidingen in het kickboksen! Om welke organisatie gaat het? Bij deze zou ik u of vertegenwoordigers van uw organisatie van harte willen uitnodigen om eens aanwezig te zijn bij onze opleiding en/of de examens en wellicht kunnen we op termijn krachten bundelen.

En je hebt gelijk: topdocenten kosten wat geld. Naar ons idee echter wel de moeite waard.

Vriendelijke groeten en alvast de beste wensen voor 2006!
erik hein