PDA

View Full Version : Grappling toernooi in Karlsruhe



Cave
25-12-2005, 02:48
Voor alle mensen die al snel in het nieuwe jaar weer wat willen stoeien:

Submissão III - 21 januari 2006 in Karlsruhe (das Duitsland :wink: )

Toegankelijk voor zowel beginners als gevorderden, zowel BJJ als submission grappling.

Weging van 08.30 uur tot 09.30 uur, aansluitend begroeting en uitleg van de regels.

Startgeld: EUR 10,- voor het meedoen aan een enkele categorie (mét of zonder Gi) en EUR 15,- voor het meedoen aan beide categorieën (mét en zonder Gi).

Voor adresgegevens en regelement zie de onderstaande link:

http://www.schadek.net/Submissao/gc_ger.htm

Hopelijk tot daar en anders tot op het volgende toernooi :lol:

Jochem
25-12-2005, 14:13
das een politiesportvereniging. wouten laten kloppen ;)

helaars al tournooi dan bedenk ik me net.

joost
25-12-2005, 16:08
lijkt me leuk! =D

Chico
25-12-2005, 16:16
moet je je van te voren inschrijven of kun je daar gewoon aankomen en daar inschrijven (mijn duits is niet bestaand)

Cave
25-12-2005, 16:57
Ik weet zelf nog niet of je ter plekke kunt inschrijven of dat je dat van te voren moet doen maar daar kom ik snel genoeg achter. Spreek volgende week mijn trainingspartner weer en die is Duits dus die zal het vast beter begrijpen dan ik :wink:

Tot die tijd oefen ik vooral op mijn Duits. Weet iemand wat 'En nu ga je tappen makker' is in het Duits? :twisted:

Chico
25-12-2005, 18:26
"krak!"??

Christophe
26-12-2005, 00:49
das een politiesportvereniging. wouten laten kloppen ;)

helaars al tournooi dan bedenk ik me net.

Welk tornooi is er dan Jochem?!

Chico
26-12-2005, 01:17
jiujitsu dutch open (jbn versie)

Christophe
26-12-2005, 01:59
jiujitsu dutch open (jbn versie)

???

Kimura
26-12-2005, 07:47
Weet iemand wat 'En nu ga je tappen makker' is in het Duits? :twisted:

Und jetzt gehen Sie tapfen, mein Freund! :lol:

ICON
26-12-2005, 11:19
Weet iemand wat 'En nu ga je tappen makker' is in het Duits? :twisted:

Und jetzt gehen Sie tapfen, mein Freund! :lol:

ga je naar een duitse kroeg dan?

Jeru
26-12-2005, 11:21
jiujitsu dutch open (jbn versie)

???

Japans JiuJitsu

Deuce
26-12-2005, 11:27
Veel judo christoph....niks voor jou ;)

BaTTa
26-12-2005, 11:54
voor zover ik het begrijp op die site, kan je inschrijven wanneer je wil. Je betaalt wel een toeslag van 5euro als je na 14/1 inschrijft

Paganstars
26-12-2005, 17:09
denk alleen in de gi!

Christophe
26-12-2005, 20:35
Veel judo christoph....niks voor jou ;)

Hoezo, mag er dan geen guard gesprongen worden?! :wink:

danial
26-12-2005, 21:20
lijkt me heel leuk, maar eerst ff kijken of onze trainer roy mee wilt, duzzz eerst maar ff vragen, chico wil je meedoen??

MissGG
29-12-2005, 00:08
Veel judo christoph....niks voor jou ;)

Hoezo, mag er dan geen guard gesprongen worden?! :wink:



Hahaha... je weet toch?? Guard springen is G.........Y!!

Christophe
29-12-2005, 10:34
Veel judo christoph....niks voor jou ;)

Hoezo, mag er dan geen guard gesprongen worden?! :wink:



Hahaha... je weet toch?? Guard springen is G.........Y!!

I said it before, and I will say it again: wacht tot je in die van mij terecht komt en er niet meer uitgeraakt! We'll see who's gay then?! :wink:

Amazing James
29-12-2005, 12:18
Veel judo christoph....niks voor jou ;)

Hoezo, mag er dan geen guard gesprongen worden?! :wink:



Hahaha... je weet toch?? Guard springen is G.........Y!!

Pulling guard (Guard springen) is een kunst op zich Miss GG :wink:. Zeer effectief...

Anonymous
29-12-2005, 16:56
Veel judo christoph....niks voor jou ;)

Hoezo, mag er dan geen guard gesprongen worden?! :wink:



Hahaha... je weet toch?? Guard springen is G.........Y!!

Pulling guard (Guard springen) is een kunst op zich Miss GG :wink:. Zeer effectief...

Amen!

Justinian
29-12-2005, 18:11
Veel judo christoph....niks voor jou ;)

Hoezo, mag er dan geen guard gesprongen worden?! :wink:



Hahaha... je weet toch?? Guard springen is G.........Y!!

Pulling guard (Guard springen) is een kunst op zich Miss GG :wink:. Zeer effectief...

Amen!
Als je niet kunt gooien is guard springen een alternatief ;) Ik ben er op z'n zachtst gezegd niet van gecharmeerd...

Christophe
30-12-2005, 12:40
Als je niet kunt gooien is guard springen een alternatief ;) Ik ben er op z'n zachtst gezegd niet van gecharmeerd...

Als je het gevecht in de gedachtengang van een krijgsKUNST bekijkt, kan je gelijk hebben: dan is het niet alleen het doel, maar ook de vorm die telt. Als het gaat om gevechtSPORT, is er het doel (submission) binnen bepaalde limieten (regels/tijd/...). En hoe kan je een techniek waarmee je relatief weinig energie/kracht verspilt, die weinig openingen voor counters laat en een superieure positie oplevert dan slecht vinden?! Charmant zal het wel niet zijn, effectief des te meer. :wink:

:twisted: Maar ik begrijp de tegenkanting van niet BJJ'ers tegen guardspringen wel. Want als je eenmaal in die guard terecht komt ... :wink:

Justinian
30-12-2005, 13:07
Als je niet kunt gooien is guard springen een alternatief ;) Ik ben er op z'n zachtst gezegd niet van gecharmeerd...

Als je het gevecht in de gedachtengang van een krijgsKUNST bekijkt, kan je gelijk hebben: dan is het niet alleen het doel, maar ook de vorm die telt. Als het gaat om gevechtSPORT, is er het doel (submission) binnen bepaalde limieten (regels/tijd/...). En hoe kan je een techniek waarmee je relatief weinig energie/kracht verspilt, die weinig openingen voor counters laat en een superieure positie oplevert dan slecht vinden?! Charmant zal het wel niet zijn, effectief des te meer. :wink:

:twisted: Maar ik begrijp de tegenkanting van niet BJJ'ers tegen guardspringen wel. Want als je eenmaal in die guard terecht komt ... :wink:
Nou ja, ik zie mezelf naast judoka óók BJJ'er. Misschien dat ik er om deze reden niet zo van gecharmeerd. Mijns inziens ontwijk je feitelijk een deel van het gevecht door guard te springen. Je kunt het ook anders zien uiteraard.

Dennuz
30-12-2005, 13:12
Guardspringen = Gay

a.s.c.
30-12-2005, 13:51
maar wat zegt dat dan over degene die gesubmit wordt door de guardspringer?? :wink:

Justinian
30-12-2005, 14:02
maar wat zegt dat dan over degene die gesubmit wordt door de guardspringer?? :wink:
Wie had het over gesubmit worden? ;)

a.s.c.
30-12-2005, 14:15
maar wat zegt dat dan over degene die gesubmit wordt door de guardspringer?? :wink:
Wie had het over gesubmit worden? ;)

Leg je de druk dan niet wat hoog voor je team :lol: ? als ze tegen een guard springer moeten vechten mogen ze niet gesubmit worden want als dat gebeurd zijn ze < gay? :D

Justinian
30-12-2005, 14:19
maar wat zegt dat dan over degene die gesubmit wordt door de guardspringer?? :wink:
Wie had het over gesubmit worden? ;)

Leg je de druk dan niet wat hoog voor je team :lol: ? als ze tegen een guard springer moeten vechten mogen ze niet gesubmit worden want als dat gebeurd zijn ze < gay? :D
Hahaha nee hoor, ik stelde alleen de vraag: wie had het over gesubmit worden?
Dat een guardspringer vanuit de guard iemand zou kunnen laten kloppen doet niets af aan het feit dat ik het jammer vind dat deze fase van het gevecht wordt ontweken. Ik kan me overigens wel voorstellen dat iemand die niet kan gooien besluit dan maar guard te springen: hard op je rug worden gegooid is natuurlijk nooit plezierig :lol:

Christophe
30-12-2005, 14:58
maar wat zegt dat dan over degene die gesubmit wordt door de guardspringer?? :wink:
Wie had het over gesubmit worden? ;)

Leg je de druk dan niet wat hoog voor je team :lol: ? als ze tegen een guard springer moeten vechten mogen ze niet gesubmit worden want als dat gebeurd zijn ze < gay? :D
Hahaha nee hoor, ik stelde alleen de vraag: wie had het over gesubmit worden?
Dat een guardspringer vanuit de guard iemand zou kunnen laten kloppen doet niets af aan het feit dat ik het jammer vind dat deze fase van het gevecht wordt ontweken. Ik kan me overigens wel voorstellen dat iemand die niet kan gooien besluit dan maar guard te springen: hard op je rug worden gegooid is natuurlijk nooit plezierig :lol:

lol @ a.s.c. --> good one, amigo! :wink:

Justinian, door te zeggen dat je door guard springen een deel van het gevecht ontwijkt, bekrachtig je m'n stelling van krijgskunst: je wil via bepaalde handelingen, via een bepaalde vorm naar een resultaat gaan. Dat is je Judo-invloed wellicht. Een BJJ'er wil zo snel en effectief mogelijk zijn doel (submission) bereiken, met zo weinig mogelijk energie- en krachtverspilling. Voor de submission komt de goede positie. Guard springen brengt je in een goede positie, dus ...

Jeru
30-12-2005, 15:01
dus.... kun je net zo goed op je knieën beginnen....

Justinian
30-12-2005, 15:14
maar wat zegt dat dan over degene die gesubmit wordt door de guardspringer?? :wink:
Wie had het over gesubmit worden? ;)

Leg je de druk dan niet wat hoog voor je team :lol: ? als ze tegen een guard springer moeten vechten mogen ze niet gesubmit worden want als dat gebeurd zijn ze < gay? :D
Hahaha nee hoor, ik stelde alleen de vraag: wie had het over gesubmit worden?
Dat een guardspringer vanuit de guard iemand zou kunnen laten kloppen doet niets af aan het feit dat ik het jammer vind dat deze fase van het gevecht wordt ontweken. Ik kan me overigens wel voorstellen dat iemand die niet kan gooien besluit dan maar guard te springen: hard op je rug worden gegooid is natuurlijk nooit plezierig :lol:

lol @ a.s.c. --> good one, amigo! :wink:

Justinian, door te zeggen dat je door guard springen een deel van het gevecht ontwijkt, bekrachtig je m'n stelling van krijgskunst: je wil via bepaalde handelingen, via een bepaalde vorm naar een resultaat gaan. Dat is je Judo-invloed wellicht. Een BJJ'er wil zo snel en effectief mogelijk zijn doel (submission) bereiken, met zo weinig mogelijk energie- en krachtverspilling. Voor de submission komt de goede positie. Guard springen brengt je in een goede positie, dus ...
Yep, ik vind de vorm idd 'belangrijk'. Daarnaast, als je goed kunt gooien verspil je niet zoveel energie: een goede worp kan je in een (zeer) voordelige positie brengen waardoor je erg snel voor een submission kunt gaan.

Christophe
30-12-2005, 17:08
dus.... kun je net zo goed op je knieën beginnen....

Tja, BJJ'ers zijn grondvechters, dus als m'n tegenstander op z'n knieën wil beginnen zeg ik geen nee. Maar als het spel rechtstaand start, hebben wij de guardsprong! Al zijn er wel heel wat BJJ'ers die goed kunnen werpen of shooten hoor! :wink:

Justinian
30-12-2005, 17:14
dus.... kun je net zo goed op je knieën beginnen....

Tja, BJJ'ers zijn grondvechters, dus als m'n tegenstander op z'n knieën wil beginnen zeg ik geen nee. Maar als het spel rechtstaand start, hebben wij de guardsprong! Al zijn er wel heel wat BJJ'ers die goed kunnen werpen of shooten hoor! :wink:
Idd, dat zijn de BJJ'ers met een Judo of Worstelachtergrond :lol:

Christophe
30-12-2005, 17:16
Yep, ik vind de vorm idd 'belangrijk'. Daarnaast, als je goed kunt gooien verspil je niet zoveel energie: een goede worp kan je in een (zeer) voordelige positie brengen waardoor je erg snel voor een submission kunt gaan.

True ... Ã*ls je goed kan gooien. Maar hoe lang moet je trainen vooraleer je "goed" kan gooien (en dan zeker in competitieverband). Dan steek ik m'n tijd - persoonlijk - liever in grondwerk, want daar wordt de partij meestal toch beslist. Komt er ook nog eens bij dat bij BJJ-matchen je tegenstander met z'n heup naar achteren mag staan én z'n hand op jouw heup mag leggen: dingen die bij judo niet mogen (vorm/regels) en die het judo-spel aanzienlijk moeilijker maken. Er zitten heel wat super ervaren judoka's in het BJJ-circuit, met in beide sporten heel wat competitie-ervaring (o.a. Hunter). Vraag hen maar eens hoe gemakkelijk het is om te werpen op een BJJ-competitie. Ik heb ze op al die tornooien nog niet veel zien vliegen. :wink:

Al moet ik toegeven dat Ã*ls er iemand vliegt, het meestal wel behoorlijk indrukwekkend is! :) En toen ik laatst in Ede tegenover Kamran stond, voelde ik me ook even een vogeltje ... en hij had voor de worp alleen m'n elleboog vast. :lol: Meesterlijk, dat zeker, maar we kunnen wel spreken van een behoorlijk niveauverschil in het "rechtstaande spel", anders is het niet zo makkelijk!

Christophe
30-12-2005, 17:17
dus.... kun je net zo goed op je knieën beginnen....

Tja, BJJ'ers zijn grondvechters, dus als m'n tegenstander op z'n knieën wil beginnen zeg ik geen nee. Maar als het spel rechtstaand start, hebben wij de guardsprong! Al zijn er wel heel wat BJJ'ers die goed kunnen werpen of shooten hoor! :wink:
Idd, dat zijn de BJJ'ers met een Judo of Worstelachtergrond :lol:

Heb je 100% gelijk in! Je moet het natuurlijk ergens leren! :wink:

Justinian
30-12-2005, 17:23
Er zitten heel wat super ervaren judoka's in het BJJ-circuit, met in beide sporten heel wat competitie-ervaring (o.a. Hunter). Vraag hen maar eens hoe gemakkelijk het is om te werpen op een BJJ-competitie. Ik heb ze op al die tornooien nog niet veel zien vliegen. :wink:
Mwoah, ik heb zelf ook wel wat BJJ/wedstrijden gedraaid, o.a. EK, en ik verzeker je dat ik er een aantal heb laten vliegen, ook als ze krom staan :lol: Frederik van Oosterum gaf op datzelfde EK ook vliegles :lol:


Al moet ik toegeven dat Ã*ls er iemand vliegt, het meestal wel behoorlijk indrukwekkend is! :) En toen ik laatst in Ede tegenover Kamran stond, voelde ik me ook even een vogeltje ... en hij had voor de worp alleen m'n elleboog vast. :lol: Meesterlijk, dat zeker, maar we kunnen wel spreken van een behoorlijk niveauverschil in het "rechtstaande spel", anders is het niet zo makkelijk!
Klopt, het is zeker niet eenvoudig. Mijn punt is alleen dat je niet perse guard hoeft te springen om snel tot een submission te komen. Voorwaarde is vanzelfsprekend dat je een degelijke staande basis hebt. Mijns inziens zou je hier als sportman tijd in moeten investeren, om zo het gehele spel te beheersen.

Christophe
30-12-2005, 17:33
Klopt, het is zeker niet eenvoudig. Mijn punt is alleen dat je niet perse guard hoeft te springen om snel tot een submission te komen. Voorwaarde is vanzelfsprekend dat je een degelijke staande basis hebt. Mijns inziens zou je hier als sportman tijd in moeten investeren, om zo het gehele spel te beheersen.

Je hoéft inderdaad geen guard te springen, maar het is wel erg effectief en daardoor een goede optie om naar de grond te gaan. En het komt uiteindelijk toch op hetzelfde neer hoor: jij vindt dat men moet leren werpen om het gehele spel te beheersen, maar beheers ik het rechtstaande deel van het gevecht niet als ik een "oplossing" heb die me naar m'n doel brengt, nl. de guardsprong?! Dat is ook een grote tegenstelling tussen BJJ en de "klassieke" gevechtsporten: je moet bij BJJ geen bepaald aantal technieken kennen, je moet geen vormen kennen ... als je 1 techniek kan waarmee je je in alle situaties kan redden (niet erg realistisch, maar het is een voorbeeld) kan je daarmee rustig zwarte gordel worden.

Maar jij vindt de vorm belangrijk?! Voor mij geen enkel probleem, alle respect ... maar geloof me, guard springen is niet gay! :lol:

Amen en uit?! :wink:

Roob
30-12-2005, 17:43
Op een EK Shooto Grappling mag je dan wel niet slammen, maar bij een mma wedstrijd bijvoorbeeld wel. Dan is het denk ik niet slim om guard te springen..;-)

Christophe
30-12-2005, 17:48
Op een EK Shooto Grappling mag je dan wel niet slammen, maar bij een mma wedstrijd bijvoorbeeld wel. Dan is het denk ik niet slim om guard te springen..;-)

Dan verandert het spelletje inderdaad, maar hoeveel BJJ'ers zie je dan guardspringen?!

Justinian
30-12-2005, 18:03
Je hoéft inderdaad geen guard te springen, maar het is wel erg effectief en daardoor een goede optie om naar de grond te gaan. En het komt uiteindelijk toch op hetzelfde neer hoor: jij vindt dat men moet leren werpen om het gehele spel te beheersen, maar beheers ik het rechtstaande deel van het gevecht niet als ik een "oplossing" heb die me naar m'n doel brengt, nl. de guardsprong?!
Ik begrijp je punt. Alleen blijf ik van mening dat ik als sportman zijnde 'alle' facetten van de sport wil kennen/beheersen. Op de vraag of het moet kun je natuurlijk van mening verschillen.

Anonymous
30-12-2005, 18:13
Ik sluit me aan bij Christophe. Het gaat om het doel en dat is om iemand te submitten en hoe je het doet maakt niet veel uit denk ik. Een judoka werpt iemand graag gelijk op z'n rug en maakt het dan bijvoorbeeld af met een Americana vanaf de side control en een BJJ'er springt bijvoorbeeld guard en zet daarna een armbar aan. Op biede manieren submit je iemand, objective achieved.

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden ;-)

michel.
30-12-2005, 19:31
als je guard springen als gay beschouwd lijkt het me dat je weinig van vechten afweet, en eerder twijfels hebt over je eigen sexuele voorkeuren.

ik kan zelf redelijk goed worstelen, maar het kost gewoon minder enrgie en moeite om guard te gebruiken om het grondgevecht te beginnen. het hangt puur van je stijl af he, als je van onder uit wil werken (mijn sterk punt) waarom zou ik dan energie verspillen aan een take down (iets wat ik wel goed kan).

ik heb 10-tallen tornooien gewonnen met guard springen waaronder 2x het ek en 1x de matsers in rio, ik heb enkel af en toe take down gedaan als het echt voor het grijpen lag, als ze me de 2 punten bijna kado gaven, ik ben zelf nog NOOIT geworpen

ik ben dol op worstelen en heb veel respect voor judo, maar onder bjj regels kan je enkel iemand werpen als je tegenstander mee speelt om te werpen.
als ik guard wil hebben dan heb ik guard en je enige hoop is goed kunnen passeren. onder bjj regels ben ik onwerpbaar of ik moet zelf actief inkomen voor takedown, dan heb jij ook kansen voor worp/takedown, realiteit van de regels vrees ik,

als je guard springen verkeerd vind of erger de mensen van je eigen club het afraad dan weiger je alle mensen die goed vanoderuit vechten succes in tornooien, en kan je beter een judo of worstel team starten. ik doe nooit takedowns in bjj, maar iedereen die les volgt bij mij kan goed worstelen en kan als ie wil proberen de match te starten met een takedown.

judo en worstelen zijn "tripping-competitions", bjj is een grondgevecht wedstrijd waarbij je voor takedowns punten krijgt omdat je actief het gevecht verandert, je kan de filosofie (ontwijken van een deel van het gevecht) van de eerste twee nt toepassen op BJJ

Christophe
30-12-2005, 19:47
Da's duidelijk! :wink:

Justinian
30-12-2005, 20:06
@Michel.
Je neemt het “guard springen is gay� iets te letterlijk. Dat is niet zo erg, mijn Belgische forumbroeder, maar het heeft in deze context geen (homo)sexuele lading ;)

Met je stelling dat je onder BJJ regels enkel iemand kan werpen als de tegenstander meespeelt om te werpen ben ik het uiteraard niet eens. Je stelling dat je onder deze regels zelfs onwerpbaar bent... ik kan het me niet voorstellen en dan druk ik me nog zacht uit :lol:

Zoals ik al aangaf: Mijns inziens zou je als sportman tijd moeten investeren in het staande spel, om zo het gehele spel te beheersen. Als jij graag guard springt dan moet je dat natuurlijk vooral doen. Je argument dat BJJ een grondgevecht wedstrijd is en dat guardspringen om deze reden niet alszijnde ontwijken van een fase van het gevecht kan worden gezien kan ik niet volgen. Ik zou dan – net als Jeru – menen dat je dan net zo goed op de grond kunt beginnen.

Gelet op mijn achtergrond – BJJ en Judo – ben ik persoonlijk geen voorstander van guardspringen en dit breng ik ook over op mijn leerlingen. Ik heb liever dat mijn leerlingen er wat agressiever in gaan en proberen de tegenstander naar de grond te brengen om zo een goeie positie te verkrijgen, dat is mijn insteek. Dat deze insteek verschilt met die van jou is een feit.

Jochem
30-12-2005, 20:25
Ik denk dat je er gewoon op voorbereid moet zijn. Oa laatste BJJ partij Ken (exit) probeerd guard te springen bij mij. Kont iets naar achter, dan zakken, knie ertussen, en je hebt een open guard.(overigens won Ken daarna nog van me ;) )

Ik ben het met Justi eens dat je het moet trainen, al is het alleen maar om zoals Michel nooit gegooid te willen worden. Niet trainen, dan ga je gegarandeerd door de mat op een gegeven moment.

Ben
30-12-2005, 20:48
cristhope jij mag in mn guard springen hoor amigo :lol:

Christophe
30-12-2005, 20:55
cristhope jij mag in mn guard springen hoor amigo :lol:

Thanks Ben, you're the best! :wink:

Ik wens je trouwens een héél gelukkig nieuwjaar! Party hard amigo! :D

Anonymous
30-12-2005, 21:12
@Michel.
Met je stelling dat je onder BJJ regels enkel iemand kan werpen als de tegenstander meespeelt om te werpen ben ik het uiteraard niet eens. Je stelling dat je onder deze regels zelfs onwerpbaar bent... ik kan het me niet voorstellen en dan druk ik me nog zacht uit :lol:


ik wil dit met gelijk wie onder bjj regels voordoen je kan zoveel lol schrijven als je wil, het gaat niet over een judo match he, onder bjj regels kan je niet vermijden dat ik guard neem, en ik kom nooit in een positie om geworpen te worden, je enige optie is passeren, als je dat beter kan dan mijn guard is dan ga je snel langs zijn he, maar das een tactiek probleem.

als jij je leerlingen wil beperken in hun opties vanuit een filosofie van een vaag verwante sport dat is jouw keuze natuurlijk, maar waarom? stijl boven efficientie? waarom niet de keuze laten aan de hand van hun sterke punten/stijl? ik zou wel gek zijn als ik 1 van men leerlingen die een geweldig top game heeft verplicht om guard te springen. Je hebt weinig redenen om het omgekeerd wel te doen, behalve als je absoluut judo wil tonen vanuit een soort stijl principe/geloof.

Jochem: open guard of half guard is al wat we zoeken als we guard springen hoor, het betekent nt letterlijk springen he
ken heeft tss () geweldige takedowns, als we het verloop van die match herhalen denk je dat ken beter af was geweest met een takedown dan met open guard?

michel.
30-12-2005, 21:16
laatste post is van mij, vergeten in te loggen

Christophe
30-12-2005, 21:20
Jochem: open guard of half guard is al wat we zoeken als we guard springen hoor, het betekent nt letterlijk springen he
ken heeft tss () geweldige takedowns, als we het verloop van die match herhalen denk je dat ken beter af was geweest met een takedown dan met open guard?

Michel (want dit was die guest) heeft gelijk: guard springen betekend niet altijd letterlijk springen, en het is ook niet altijd de bedoeling om gesloten guard te hebben (al is dat wel wenselijk). Als je benen maar tussen jou en de tegenstander zitten, dan mag hij proberen ze te passeren! :wink:

Justinian
31-12-2005, 10:11
ik wil dit met gelijk wie onder bjj regels voordoen je kan zoveel lol schrijven als je wil, het gaat niet over een judo match he, onder bjj regels kan je niet vermijden dat ik guard neem, en ik kom nooit in een positie om geworpen te worden, je enige optie is passeren, als je dat beter kan dan mijn guard is dan ga je snel langs zijn he, maar das een tactiek probleem.
Natuurlijk, als jij meteen op je rug gaat liggen dan houdt het snel op, tenzij je tegen een worstelaar als deze (http://video.google.com/videoplay?docid=-3147787588586301851&q=wrestling) komt te staan, want die tilt je gewoon weer terug naar fase 1 :lol:


als jij je leerlingen wil beperken in hun opties vanuit een filosofie van een vaag verwante sport dat is jouw keuze natuurlijk, maar waarom? stijl boven efficientie? waarom niet de keuze laten aan de hand van hun sterke punten/stijl? ik zou wel gek zijn als ik 1 van men leerlingen die een geweldig top game heeft verplicht om guard te springen. Je hebt weinig redenen om het omgekeerd wel te doen, behalve als je absoluut judo wil tonen vanuit een soort stijl principe/geloof.
Ik zie het niet als beperken. Integendeel, door takedowns te maken zorg je dat je het complete spel beheerst; guard springen is immers niet zo moeilijk als het maken van een take down. Als jij tijdens wedstrijden nooit een take down maakt, dan zul je dit ook moeilijk kunnen beheersen. Of, anders gezegd, door alleen guard te springen zul je mijns inziens nooit het complete spel beheersen. Hiermee zeg ik overigens niet dat mijn leerlingen nooit guard mogen springen. Er zijn situaties denkbaar waarin het wel handig kan zijn.

Ik ben wel met Christophe eens dat het een (tussen)oplossing is om toch naar de grond te gaan, maar meer dan dat kan ik er niet van maken. Mijn conclusie: doordat je alleen maar guard springt tijdens wedstrijden blijf je beperkt in je mogelijkheden!

Christophe
31-12-2005, 11:54
:lol: Dit begint zo langzaam op "The Neverending Story" te lijken! Voor mij is het eender: guardspringen, takedown of worp ... zolang we maar op de grond terechtkomen! :wink:

Allemaal een prettig eindejaar en de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Justinian
31-12-2005, 12:06
:lol: Dit begint zo langzaam op "The Neverending Story" te lijken! Voor mij is het eender: guardspringen, takedown of worp ... zolang we maar op de grond terechtkomen! :wink:

Allemaal een prettig eindejaar en de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Hahaha maakt verder niet uit, maar ik vind dit wel een leuke discussie :lol:
Jij - en de rest natuurlijk - ook de beste wensen en maak er een leuk feest van!

michel.
31-12-2005, 17:55
Natuurlijk, als jij meteen op je rug gaat liggen dan houdt het snel op, tenzij je tegen een worstelaar als deze (http://video.google.com/videoplay?docid=-3147787588586301851&q=wrestling) komt te staan, want die tilt je gewoon weer terug naar fase 1 :lol:


eerst lol je en zeg je dat je je erg zacht uitdrukt, dan geef je toe en geef je een vb uit een andere sport hoe het daar niet zou lukken, je mag gewoon toegeven dat je niet kan verhinderen dat ik guard verkrijg hoor, je weet waarschijnlijk ook wel dat het onder bjj regels verboden is om te gaan liggen als je de tegenstander niet vast hebt, dus ik ga niet gewoon op men rug liggen.

je volgende argumenten gaan nergens over want je gaat ervanuit dat we slechte takedowns hebben of er iets tegen hebben, ik train 2uur per dag waarvan 30min takedowns, voor mijn stijl is het echter tijd en energieverlies om in een BJJ tornooi dit te doen, ik heb een fantastische guard, waarom zou ik die nt gebruiken in een wedstrijd waar het enige doel is winnen, niet worstel of judo puristen tevreden stellen. ik zal er nog aan toe voegen dat ik nog nooit in een wedstrijd een afwachtende houding heb aangenomen en een submisie percentage heb dat hoger ligt dan bijna iedereen hier, dus het heeft niks met agressie te maken.
ik heb men takedowns wel he, ik heb al 2x een wedstrijd gewonnen door een take-down, niet zoals wordtelaars veelal doen door in het begin van de match te scoren en er dan op te gaan liggen, maar door de score na een harde wedstrijd op 12-10 te brengen ipv op 10-10, je argument dat ik nooit het complete spel zal beheersen is op het beledigende af

nogmaals, je gebruikt filosofie-en van andere sporten en een te beperkte kennis van het bjj en zen regels om tot een conclusie te komen als "guard springen is gay" (ik begrijp ondertussen inderdaad dat je dat figuurlijk bedoelt als in niet erg cool/efficient)

dit gezegd zijnde
gelukkig nieuwjaar aan allen
en ik beloof dat om een toegift te doen dat ik op het eerstvolgende tornooi in nederland 1 wedstrijd zal beginnen met een takedown
beschouw het als een soort kerstkado :D

Jeru
31-12-2005, 17:58
Onze humor is blijkbaar niet aan Belgen besteed :mrgreen:

Justinian
31-12-2005, 18:34
eerst lol je en zeg je dat je je erg zacht uitdrukt, dan geef je toe en geef je een vb uit een andere sport hoe het daar niet zou lukken, je mag gewoon toegeven dat je niet kan verhinderen dat ik guard verkrijg hoor, je weet waarschijnlijk ook wel dat het onder bjj regels verboden is om te gaan liggen als je de tegenstander niet vast hebt, dus ik ga niet gewoon op men rug liggen.
Hey, als jij graag op je rug gaat liggen (terwijl je je tegenstander vast hebt) dan heb ik daar absoluut geen problemen mee, dat is jouw keuze in het leven* :lol: Mijn voorbeeld was inderdaad grappig bedoeld, maar het zal ook nog wel eventjes duren voordat dat tot je doordringt ;)


je volgende argumenten gaan nergens over want je gaat ervanuit dat we slechte takedowns hebben of er iets tegen hebben, ik train 2uur per dag waarvan 30min takedowns, voor mijn stijl is het echter tijd en energieverlies om in een BJJ tornooi dit te doen, ik heb een fantastische guard, waarom zou ik die nt gebruiken in een wedstrijd waar het enige doel is winnen, niet worstel of judo puristen tevreden stellen. ik zal er nog aan toe voegen dat ik nog nooit in een wedstrijd een afwachtende houding heb aangenomen en een submisie percentage heb dat hoger ligt dan bijna iedereen hier, dus het heeft niks met agressie te maken.

Je mist het punt dat ik probeer te maken mijn beste. Ik zal het nog een keer herhalen, mocht dit zinvol zijn. Het gaat mij er persoonlijk om dat ik (en mijn leerlingen) het volledige spel, dus inclusief de worpen, leer beheersen. Dit leer je door het te oefenen en het tijdens wedstrijden te proberen. Daarnaast vind ik dat wanneer je voor takedowns gaat, het spel een stuk aantrekkelijker wordt. Hierover kun je natuurlijk van mening verschillen, zoals wij dat kennelijk doen ;)


ik heb men takedowns wel he, ik heb al 2x een wedstrijd gewonnen door een take-down, niet zoals wordtelaars veelal doen door in het begin van de match te scoren en er dan op te gaan liggen, maar door de score na een harde wedstrijd op 12-10 te brengen ipv op 10-10, je argument dat ik nooit het complete spel zal beheersen is op het beledigende af

Damn, al twee keer. En hoeveel wedstrijden heb je gedraaid? Over beledigen gesproken: met je statement “niet zoals wordtelaars veelal doen door in het begin van de match te scoren en er dan op te gaan liggen� beledig je veel worstelaars!


nogmaals, je gebruikt filosofie-en van andere sporten en een te beperkte kennis van het bjj en zen regels om tot een conclusie te komen als "guard springen is gay" (ik begrijp ondertussen inderdaad dat je dat figuurlijk bedoelt als in niet erg cool/efficient)

Bijna goed Michel, bijna goed. In de figuurlijke zin bedoel ik ermee “niet erg cool�. Dat het niet efficiënt zou zijn heb ik nergens geschreven en mag je dus ook schrappen, evenals je statement dat ik een te beperkte kennis zou hebben van het BJJ.


dit gezegd zijnde
gelukkig nieuwjaar aan allen
en ik beloof dat om een toegift te doen dat ik op het eerstvolgende tornooi in nederland 1 wedstrijd zal beginnen met een takedown
beschouw het als een soort kerstkado :D
Jij ook de beste wensen en succes met je takedown ;) Als je nou even laat weten waar je je wedstrijd hebt dan probeer ik er bij te zijn. Ik wil mij kerstkado (met terugwerkende kracht) natuurlijk graag in ontvangst nemen.


* Om opmerkingen hierover te voorkomen: ook dit was grappig bedoeld, getuige de smiley

Christophe
02-01-2006, 16:07
Olé! :lol:

Justinian
02-01-2006, 16:27
Olé! :lol:
:lol: haha blijft leuk zo'n discussie ;)

MissGG
02-01-2006, 17:57
**zucht** en het begon allemaal zo onschuldig...:S :P

Jochem
02-01-2006, 18:14
Mijn idee van guard springen is naar een full guard springen, dit probeer je toch (dacht ik). Dit blokkeren, en een open guard bewerkstelligen met een knie ertussen zie ik als een voordeelpositie. Dat Ken hier erg goed in is weet ik ondertussen al lang uit eigen ervaring, en ontken ik ook niet. Maar persoonlijk vecht ik liever staand tegen een open guard dan zittend in een gesloten. Maar als dit is wat jullie zoeken, dan lukt het wel goed ;)

Overigens denk ik dat ik in beide gevallen de lul ben tegen Ken. Neemt niet weg dat ik het een leuke match vind, die ik graag binnenkort vecht voor een 3e keer.

casca grossa
02-01-2006, 20:15
70% van bjj bestaat uit guard, en of die nou open of gesloten is guard=guard! misschien is het voor "sommige"beter af te vragen of het probleem bij die "laffe"guard ligt , of bij die beroerde guard ontsnapping! zelf ben ik ook een guard vechter, met voorkeur een gesloten. heb met deze possitie zeer veel succes behaald, dus ik begrijp de frustratie! :lol:

Justinian
02-01-2006, 20:45
70% van bjj bestaat uit guard, en of die nou open of gesloten is guard=guard! misschien is het voor "sommige"beter af te vragen of het probleem bij die "laffe"guard ligt , of bij die beroerde guard ontsnapping! zelf ben ik ook een guard vechter, met voorkeur een gesloten. heb met deze possitie zeer veel succes behaald, dus ik begrijp de frustratie! :lol:
Ik erken dat de guard efficiënt kan zijn, met name wanneer je niet goed kunt gooien. Dus mijn (mc)vraag aan jou:
spring je guard omdat je:
a. niet kunt gooien;
b. wel goed kunt gooien, maar liever guard springt;

Anonymous
02-01-2006, 21:04
Guard springen of niet BJJ rules in grappling.

Christophe
02-01-2006, 21:50
70% van bjj bestaat uit guard, en of die nou open of gesloten is guard=guard! misschien is het voor "sommige"beter af te vragen of het probleem bij die "laffe"guard ligt , of bij die beroerde guard ontsnapping! zelf ben ik ook een guard vechter, met voorkeur een gesloten. heb met deze possitie zeer veel succes behaald, dus ik begrijp de frustratie! :lol:
Ik erken dat de guard efficiënt kan zijn, met name wanneer je niet goed kunt gooien. Dus mijn (mc)vraag aan jou:
spring je guard omdat je:
a. niet kunt gooien;
b. wel goed kunt gooien, maar liever guard springt;

Ik denk dat het mogelijkheid "c" is: BJJ'ers zijn ongelooflijk goed in guardvechten ... en guardspringen is de snelste manier naar een (open of gesloten) guard! En zo komen ze ASAP in een voor hen gunstige positie. Of je nu kan gooien of niet!

@ Jochem: in een open of gesloten guard zitten is alleen bij de white belts een groot verschil, daarna hangt het van je guardpass af hoelang je er zit ... maar een open guard is zeker geen superieure positie om in te zitten. Ik kan me vergissen, maar ik denk dat je bij Ken zelfs beter in een gesloten guard zit ... hij is zo fuckin' goed met z'n open guard! Oefenen op die guardpas zou ik zeggen! :wink:

Anonymous
02-01-2006, 23:29
Gaan er nog mensen van team Cadu of niet?

Anonymous
02-01-2006, 23:52
70% van bjj bestaat uit guard, en of die nou open of gesloten is guard=guard! misschien is het voor "sommige"beter af te vragen of het probleem bij die "laffe"guard ligt , of bij die beroerde guard ontsnapping! zelf ben ik ook een guard vechter, met voorkeur een gesloten. heb met deze possitie zeer veel succes behaald, dus ik begrijp de frustratie! :lol:
Ik erken dat de guard efficiënt kan zijn, met name wanneer je niet goed kunt gooien. Dus mijn (mc)vraag aan jou:
spring je guard omdat je:
a. niet kunt gooien;
b. wel goed kunt gooien, maar liever guard springt;


ik ben inderdaad niet goed in het gooien, ik vind het een heel moeilijk iets, heb me er nooit echt mee bezig gehouden, om het nu nog goed onder de knie te krijgen neemt te veel van mijn kostbare tijd , vind ik ('k heb nog 2 kids :wink: ) de tijd die ik heb wil ik op de grond liggen.
mijn tegenstander heeft het gevecht nog nooit langer dan 10 tot 20 sec staand weten te houden, ik ben bijna altijd veilig naar de grond kunnen gaan, zonder 2 punten tegen, en ik heb toch zeker een 50/60 bjj toernooien meegedraaid.

of ik liever guard spring? vroeger zeker, als je een goede guard vechter bent is dit toch de veiligste manier om een gevecht aan te gaan. nu houd ik ervan om open naar de grond te gaan, en pik ik onderweg ff een gesloten guard mee.... ook goed.
soms ook als ik weet wie m'n tegenstander is kan ik de beslissing nemen om guard te springen.

ik denk dat ik best een sterke guard heb, zeker om hem open te krijgen dit lukt niet veel mensen. cadu had er niet meer als 20/30 sec voor nodig.... en dit was niet alleen met kracht.

casca grossa
02-01-2006, 23:54
sorry was ik.

Justinian
03-01-2006, 09:57
@casca grossa: dat is een eerlijk antwoord en ik ben het ook met je eens: als je goed wilt leren gooien dan gaat dat (veel) tijd kosten. Of je die tijd er wel of niet in steekt is een keuze die je zelf moet maken. Ik heb zelf ook twee kinderen zoals je misschien wel weet en tijd is dan een belangrijke factor :lol:

Anonymous
03-01-2006, 11:40
En als we nu heel principieel gaan doen is sprawlen gelijk aan het vermijden van het grondgevecht nietwaar?!?

En een takedown is vermijden van het staande gevecht?

Guard springen vind ik helemaal niet de werpfase ontwijken, het is gewoon je eigen sterke punten benutten, en je tegenstander in JOUW realiteit trekken, heel simpel. Het zou zelfs STOM zijn om staand te blijven clinchen als je weet dat daar je zwakke punt zit. Als ik bijvoorbeeld tegen Hunter vecht, weet ik gewoon dat hij met z'n derde dan judo mij alle kanten opgooit. Dan ga ik liever m'n eigen spelletje spelen.

Justinian
03-01-2006, 11:52
En als we nu heel principieel gaan doen is sprawlen gelijk aan het vermijden van het grondgevecht nietwaar?!?
Nee, met een sprawl voorkom je dat je wordt gegooid omdat je zelf wilt gooien. Je laat toch ook niet iemand je guard passeren... :?

En een takedown is vermijden van het staande gevecht?
Nee, met een takedown ben je actief in fase 1 om vervolgens in fase 2 verder te vechten

*...dat ik bovenstaande moet uitleggen stemt mij verdrietig...*

Shooto Holland
03-01-2006, 12:25
Justinian is correct!

Ik begrijp dat iedereen er een bepaalde mening over heeft en dat die allemaal te verdedigen zijn maar ik vind guard springen ook gevoelsmatig G.A.Y.

Iedereen moet vechten zoals hem/haar persoonlijk het beste ligt en wat voor die persoon het effectiefst is maar niemand van Tatsujin Dojo zal ooit guard springen (op straffe van een hardcore rondje op de sportschool met een paar kanonnen, inclusief Alistair, Andy Jekel (7x nederlands kampioen worstelen zwaargewicht en mijzelf ;-) )

Zonder gekheid, ik denk ook dat wij dat niet doen omdat wij vechten vanuit een MMA filosofie (ook tijdens het Grappling, wat voor ons een oefenvorm is voor het Shooto/MMA)..

Ieder echter zijn mening!

Osu

Martijn

casca grossa
03-01-2006, 12:37
Justinian is correct!

Ik begrijp dat iedereen er een bepaalde mening over heeft en dat die allemaal te verdedigen zijn maar ik vind guard springen ook gevoelsmatig G.A.Y.

Iedereen moet vechten zoals hem/haar persoonlijk het beste ligt en wat voor die persoon het effectiefst is maar niemand van Tatsujin Dojo zal ooit guard springen (op straffe van een hardcore rondje op de sportschool met een paar kanonnen, inclusief Alistair, Andy Jekel (7x nederlands kampioen worstelen zwaargewicht en mijzelf ;-) )

Zonder gekheid, ik denk ook dat wij dat niet doen omdat wij vechten vanuit een MMA filosofie (ook tijdens het Grappling, wat voor ons een oefenvorm is voor het Shooto/MMA)..

Ieder echter zijn mening!

Osu

Martijn


ik denk dat het vanuit een mma filosofie ook niet slim is om gesloten guard te trainen, denk niet dat je er veel aan hebt.
maar met bjj is het een ander verhaal. om guard nou gay te noemen?? beetje jammer.

Justinian
03-01-2006, 12:43
ik denk dat het vanuit een mma filosofie ook niet slim is om gesloten guard te trainen, denk niet dat je er veel aan hebt.
maar met bjj is het een ander verhaal. om guard nou gay te noemen?? beetje jammer.
Ik heb toevallig de partij van Silva vs Arona gezien - nee, geen spoiler - en het viel me op dat er door beide vechters juist veel vanuit de gesloten guard werd gevochten.

casca grossa
03-01-2006, 12:50
ik denk dat het vanuit een mma filosofie ook niet slim is om gesloten guard te trainen, denk niet dat je er veel aan hebt.
maar met bjj is het een ander verhaal. om guard nou gay te noemen?? beetje jammer.
Ik heb toevallig de partij van Silva vs Arona gezien - nee, geen spoiler - en het viel me op dat er door beide vechters juist veel vanuit de gesloten guard werd gevochten.

'k weet het niet, wel /niet verstandig, heb niet zoveel verstand van mma.
ik weet wel dat in het bjj het een heel belangrijke en effectieve manier van vechten is.

Shooto Holland
03-01-2006, 12:57
Ik vind guard vechten niet G.A.Y. maar guard SPRINGEN gevoelsmatig wel.

Zowel gesloten als open guard kan zeer effectief zijn, kijk maar naar Noguera. Wij trainen zelf ook veel vanuit de guard. Niets mis mee in onze opvattingen ;-)

Het eea is ook niet beledigend bedoeld. Bovenstaande posts geven puur MIJN filosofie over vechten in het algemeen weer.

Zoals ik al zei, ieder zijn eigen filosofie...

Osu

Martijn

Justinian
03-01-2006, 13:02
Ik vind guard vechten niet G.A.Y. maar guard SPRINGEN gevoelsmatig wel.
Precies!

Anonymous
03-01-2006, 13:12
En als we nu heel principieel gaan doen is sprawlen gelijk aan het vermijden van het grondgevecht nietwaar?!?
Nee, met een sprawl voorkom je dat je wordt gegooid omdat je zelf wilt gooien. Je laat toch ook niet iemand je guard passeren... :?

En een takedown is vermijden van het staande gevecht?
Nee, met een takedown ben je actief in fase 1 om vervolgens in fase 2 verder te vechten

*...dat ik bovenstaande moet uitleggen stemt mij verdrietig...*

kwas aan het mierenn**ken....:lol:

Justinian
03-01-2006, 13:13
En als we nu heel principieel gaan doen is sprawlen gelijk aan het vermijden van het grondgevecht nietwaar?!?
Nee, met een sprawl voorkom je dat je wordt gegooid omdat je zelf wilt gooien. Je laat toch ook niet iemand je guard passeren... :?

En een takedown is vermijden van het staande gevecht?
Nee, met een takedown ben je actief in fase 1 om vervolgens in fase 2 verder te vechten

*...dat ik bovenstaande moet uitleggen stemt mij verdrietig...*

kwas aan het mierenn**ken....:lol:
Begrijp ik ook wel, alleen je vergelijking slaat als een tang op een varken zullen we maar zeggen ;)

Anonymous
03-01-2006, 13:15
Toevoeging: guard springen vind ik wel degelijk actief zijn in fase 1. Hoewel het niet een techniek is van de fase-1-vechtsporten (judo, worstelen etc), is het wel bedoeld om de tegenstander in jouw realiteit te trekken, in de guard dus.

Justinian
03-01-2006, 13:18
Toevoeging: guard springen vind ik wel degelijk actief zijn in fase 1. Hoewel het niet een techniek is van de fase-1-vechtsporten (judo, worstelen etc), is het wel bedoeld om de tegenstander in jouw realiteit te trekken, in de guard dus.
Hier kunnen we lang over blijven praten, maar ik vrees dat we het op dit punt niet eens zullen worden :lol:

Anonymous
03-01-2006, 13:20
Ok, let's not then! ;)

casca grossa
03-01-2006, 13:28
Toevoeging: guard springen vind ik wel degelijk actief zijn in fase 1. Hoewel het niet een techniek is van de fase-1-vechtsporten (judo, worstelen etc), is het wel bedoeld om de tegenstander in jouw realiteit te trekken, in de guard dus.
Hier kunnen we lang over blijven praten, maar ik vrees dat we het op dit punt niet eens zullen worden :lol:

ik denk dat het verschil van mening zit in het feit dat wij in ons bloed puur bjjérs zijn. daarin tegen zijn jullie "halfbloedjes" :wink: een beetje bjj, een boel grappling, en een boel trappen en stoten, het liefst alles zonder pak.

Justinian
03-01-2006, 13:34
Toevoeging: guard springen vind ik wel degelijk actief zijn in fase 1. Hoewel het niet een techniek is van de fase-1-vechtsporten (judo, worstelen etc), is het wel bedoeld om de tegenstander in jouw realiteit te trekken, in de guard dus.
Hier kunnen we lang over blijven praten, maar ik vrees dat we het op dit punt niet eens zullen worden :lol:

ik denk dat het verschil van mening zit in het feit dat wij in ons bloed puur bjjérs zijn. daarin tegen zijn jullie "halfbloedjes" :wink: een beetje bjj, een boel grappling, en een boel trappen en stoten, het liefst alles zonder pak.
Ik zou zeggen "een stuk completer" i.p.v. "halfbloedjes" :lol:

casca grossa
03-01-2006, 13:42
Toevoeging: guard springen vind ik wel degelijk actief zijn in fase 1. Hoewel het niet een techniek is van de fase-1-vechtsporten (judo, worstelen etc), is het wel bedoeld om de tegenstander in jouw realiteit te trekken, in de guard dus.
Hier kunnen we lang over blijven praten, maar ik vrees dat we het op dit punt niet eens zullen worden :lol:

ik denk dat het verschil van mening zit in het feit dat wij in ons bloed puur bjjérs zijn. daarin tegen zijn jullie "halfbloedjes" :wink: een beetje bjj, een boel grappling, en een boel trappen en stoten, het liefst alles zonder pak.
Ik zou zeggen "een stuk completer" i.p.v. "halfbloedjes" :lol:

't is maar net wat je wilt. :wink:

Anonymous
03-01-2006, 17:29
Toevoeging: guard springen vind ik wel degelijk actief zijn in fase 1. Hoewel het niet een techniek is van de fase-1-vechtsporten (judo, worstelen etc), is het wel bedoeld om de tegenstander in jouw realiteit te trekken, in de guard dus.
Hier kunnen we lang over blijven praten, maar ik vrees dat we het op dit punt niet eens zullen worden :lol:

ik denk dat het verschil van mening zit in het feit dat wij in ons bloed puur bjjérs zijn. daarin tegen zijn jullie "halfbloedjes" :wink: een beetje bjj, een boel grappling, en een boel trappen en stoten, het liefst alles zonder pak.
Ik zou zeggen "een stuk completer" i.p.v. "halfbloedjes" :lol:

Nee, nee, halfbloedjes klinkt goed! :lol: :wink:

lol @ this discussion, en ik ga er niet minder om guardspringen! :twisted:

Ik denk dat guardspringen inderdaad gewoon inherent is aan BJJ, en dat al de BJJ'ers - althans degenen zonder Judo- of worstelgeschiedenis - daar dankbaar gebruik van maken. Het is nu eenmaal een supereffectieve manier om naar de grond te gaan ... waar BJJ'ers thuis zijn ... al weet ik wel dat we ook nog buren hebben! :wink:

Anonymous
03-01-2006, 17:50
Toevoeging: guard springen vind ik wel degelijk actief zijn in fase 1. Hoewel het niet een techniek is van de fase-1-vechtsporten (judo, worstelen etc), is het wel bedoeld om de tegenstander in jouw realiteit te trekken, in de guard dus.
Hier kunnen we lang over blijven praten, maar ik vrees dat we het op dit punt niet eens zullen worden :lol:

ik denk dat het verschil van mening zit in het feit dat wij in ons bloed puur bjjérs zijn. daarin tegen zijn jullie "halfbloedjes" :wink: een beetje bjj, een boel grappling, en een boel trappen en stoten, het liefst alles zonder pak.
Ik zou zeggen "een stuk completer" i.p.v. "halfbloedjes" :lol:

Nee, nee, halfbloedjes klinkt goed! :lol: :wink:

lol @ this discussion, en ik ga er niet minder om guardspringen! :twisted:

Ik denk dat guardspringen inderdaad gewoon inherent is aan BJJ, en dat al de BJJ'ers - althans degenen zonder Judo- of worstelgeschiedenis - daar dankbaar gebruik van maken. Het is nu eenmaal een supereffectieve manier om naar de grond te gaan ... waar BJJ'ers thuis zijn ... al weet ik wel dat we ook nog buren hebben! :wink:

Sorry, deze vorige post was van mij, ik had vergeten in te loggen!
Adios,

Christophe (Team Exit)

Ben
03-01-2006, 18:10
cristhope amigo de beste wensen en een mooie rollend jaar .
groetjes vanuit guard :lol:

Justinian
03-01-2006, 21:24
Zo, net ff lekker wat take downs geoefend en tevens gevochten vanuit de guard :lol:

casca grossa
03-01-2006, 23:19
Zo, net ff lekker wat take downs geoefend en tevens gevochten vanuit de guard :lol:

goedzo junkske, goedzo!! :lol:

Christophe
04-01-2006, 09:02
cristhope amigo de beste wensen en een mooie rollend jaar .
groetjes vanuit guard :lol:

Ben kerel, jij ook de allerbeste wensen ... boven al een goede gezondheid en veel MMA- (en ander) plezier in 2006!

Zie je gauw amigo ... misschien zelfs in de guard! :wink:

ROIDRAGE
04-01-2006, 14:09
alleen lekkere chicks mogen bij mij Guard springen

Anonymous
04-01-2006, 19:24
mij een beetje ver