PDA

View Full Version : Russische president Poetin geeft judoles



Justinian
25-12-2005, 20:22
In de rij politici en koningshuisleden die op een bijzondere wijze de aandacht van de media proberen te trekken brengen we vandaag de Russische president Vladimir Poetin in het spotlicht. Poetin verzorgde gisteren een judotraining op een judoschool in Sint-Petersburg, welke door de nationale televisie in zijn land werd uitgezonden.

Overigens is de politicus een hartstochtelijk beoefenaar van de vechtsport. Hij heeft de zwarte band, en schreef ooit samen met anderen een judohandboek. "Als ik de judomat betreed, voelt het alsof ik thuiskom", verzuchtte Poetin ooit. Met zijn gelegenheidspupillen deed de Russische leider gisteren eerst een warming-up, waarna hij enkele grepen met de jonge judoka's doornam.

De training werd bijgewoond door Yasuhiro Yamashita, een voormalig wereld- en olympisch judokampioen uit Japan. Poetin en Yamashita hadden elkaar vorige maand ontmoet in Tokio, bij welke gelegenheid de Japanner was uitgenodigd om naar Sint-Petersburg te komen.

http://images.fok.nl/upload/051225_519_Judoka_Vladimir_Poetin.jpg

Ik had het gisteren al op tv gezien; leuk om te zien!

Mickey
25-12-2005, 20:25
Hahah Stoer!

Ben
25-12-2005, 20:39
daar moeten we dennis vd geest maar eens op los laten
:lol:

Anonymous
25-12-2005, 21:28
daar moeten we dennis vd geest maar eens op los laten
:lol:

dan laat hij igor op dennes los!

marcelt
25-12-2005, 22:23
dan kan dennis gelijk het nekkie van poetin even dichtknijpen en dichthouden!

The Bulldog
25-12-2005, 23:36
putin verkracht zo het judo image.....!!!!

joost
26-12-2005, 00:25
Gaaf! hij ziet er soms uit als een killer!
die koele blik! haha

Emilio
26-12-2005, 03:08
poetin lijkt op igor

Anonymous
26-12-2005, 09:19
Shooto ligt op z'n kont in Nederland?
Ik zie er maar héél weinig van.
Moeten we nu ook al naar Japan om meer te zien en vooral om eens goed les te krijgen?

Justinian
26-12-2005, 10:06
Shooto ligt op z'n kont in Nederland?
Ik zie er maar héél weinig van.
Moeten we nu ook al naar Japan om meer te zien en vooral om eens goed les te krijgen?
:?:

remco pardoel
26-12-2005, 10:26
Waarom zou Poetin slechte reclame zijn?
Ik denk dat t de beste reclame voor de sport kan zijn als een van de grootste presidenten Judo promoot.

Shooto op zijn kont?
Ik ga er niet eens op reageren!

Remco

Justinian
26-12-2005, 10:35
Waarom zou Poetin slechte reclame zijn?
Ik denk dat t de beste reclame voor de sport kan zijn als een van de grootste presidenten Judo promoot.
Remco = correct!

Deuce
26-12-2005, 10:41
En daarom...remco for president ;)

micha
26-12-2005, 11:37
Remco =correct

marcelt
26-12-2005, 11:38
Waarom zou Poetin slechte reclame zijn?
Ik denk dat t de beste reclame voor de sport kan zijn als een van de grootste presidenten Judo promoot.
Remco
Poetin> onder zijn verantwoording is er op grote schaal gemoord, gemarteld en verkracht en geplunderd in Tjetjenie, hij is een (weliswaar gekozen) dictator die alle pers oppositie monddood maakt in Rusland. Daardoor werd hij ook herkozen. via de media in Rusland hoor je alleen maar pro Poetin nieuws. Verder is hij afkomstig van de KGB. Wat hij daar uitgevreten heeft kan je alleen maar raden, maar veel fraais zal het niet zijn.
Dus Remco ik vind hem op zijn zachtst gezegd niet zo'n goed ambassadeur voor de sport. Een van de grootste presidenten klopt qua macht, maar verder is het een absolute hufter :!:

Chico
26-12-2005, 13:34
tja.. marcelt heeft wel een goed punt daar...

Paganstars
26-12-2005, 16:36
ach ja... beter dan bush!

marcelt
26-12-2005, 16:47
Ik ben een serieuze Bush-hater. Maar er is geen vergelijk tussen het optreden van de Russen in Tjetjenie en de Amerikanen in Irak. Ga maar eens even uitzoeken op internet wat de Russen in T. allemaal hebben uitgevreten. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de Amerikanen zich netjes gedragen in Irak! Ook binnenlands gedraagt Poetin zich nog een stuk slechter dan Bush. In Amerika kanm er nog een anti Bush film gemaakt worden door Michael Moore. Dat was hem als Rus over Poetin niet gelukt.
Het enige waarin Poetin "meer"gelijk heeft is dat zijn oorlog "binnenlands" is , vanuit zijn standpunt dan.

Paganstars
26-12-2005, 16:55
pfff... ik ga me niet meer druk maken over politiek... kan wel wat beters doen met me tijd!

marcelt
26-12-2005, 18:11
Ja snap je reactie wel. Maar politici regeren ons wel!

chickenwing
26-12-2005, 18:31
ik vind het ook gaaf dat een wereldleider als poetin ook een judoka is, das beste promotie voor de sport.
En dat offtopic gezeik over politiek en blabla heb niks met martial arts te maken. En als we het toch hebben over ja maar poetin en mensenrechten en onderdrukking dit en dat, ..nee die tsjetsjenen zijn lieverdjes. in beslan 300 onschuldige kleuters afslachten. dapper verzet hoor.

maar ontopic. balkenende heeft ook gejudoot. met de olympische spelen in athene gaf hij nog een interview dat hij ex-judoka was.

Anonymous
26-12-2005, 20:03
Balkenende schijnt een seminar in kooivechten te geven,weet iemand hier meer over?

Marco
26-12-2005, 20:10
Marcelt is correct, de feiten liegen niet.

Anonymous
27-12-2005, 10:24
Ja snap je reactie wel. Maar politici regeren ons wel!
...Ja en Beatrix ontvangt hem lekker wel als ie naar NL komt. Dus als we door redeneneren gaat onze koningin om met een dictator...
In Rusland is een hoop loos, desalniettemin vind ik het fantastische reclame voor de martial arts. De meeste wereldleiders/koningshuizen schieten fazanten af, spelen een potje polo of zeilen zich suf..geen MA dat beoefent wordt. Nu staat judo er iig bij..mooi toch? Nu nog de keizer van Japan die bij Pride komt kijken...

Anonymous
27-12-2005, 11:12
Poetin> onder zijn verantwoording is er op grote schaal gemoord, gemarteld en verkracht en geplunderd in Tjetjenie, hij is een (weliswaar gekozen) dictator die alle pers oppositie monddood maakt in Rusland. Daardoor werd hij ook herkozen. via de media in Rusland hoor je alleen maar pro Poetin nieuws. Verder is hij afkomstig van de KGB. Wat hij daar uitgevreten heeft kan je alleen maar raden, maar veel fraais zal het niet zijn.
Dus Remco ik vind hem op zijn zachtst gezegd niet zo'n goed ambassadeur voor de sport. Een van de grootste presidenten klopt qua macht, maar verder is het een absolute hufter

Lekker belangrijk.

Chico
27-12-2005, 11:26
zo hitler een goede promotie zijn voor judo??

Anonymous
27-12-2005, 12:38
Nee mensen die in de sport rondlopen met een strafblad zolang als een rol wc papier zijn een goede promotie voor de sport!

Anonymous
27-12-2005, 13:53
zo hitler een goede promotie zijn voor judo??

Lieve Chico,

Geen kopzorgen..want Hitler is al dood.
Maarre...Ernest Hemingway en Pablo Picasso waren beiden bokser..over goede promotie gesproken.

Marloes

Anonymous
27-12-2005, 17:04
Idi Amin was ook bokser.

remco pardoel
29-12-2005, 12:46
jeltsin en poetin wil ik geen dictators noemen
Ze hebben veel hervormd en als je ziet hoe mensen in rusland geleefd hebben en dat het nu een stuk beter is geworden voor iedereen. Je kan een log apparaat wat al meer dan 60 jaar loopt niet binnen 4 jaar omdraaien

Zie oost Duitsland als voorbeeld...

ik vindt het ook klote wat er in Tjetjenie gebeurd.
(het verhaal heeft wel twee kanten, en daar mag je ook naar kijken)

Kijk.. hoe hij handelde met die gijzeling verdient respect.
er waren offers, dat klopt maar als je moet kiezen uit iedereen dood of een paar mensen opofferen. is een zware keuze. maar in mijn ogen de juiste

Dus bij deze blijf ik bij mijn standpunt.