PDA

View Full Version : K-1 vs Pride



Anonymous
29-12-2005, 19:21
De nieuwjaarshows zijn bekend en moet zeggen dat beide organisaties een leuke line up hebben. Wat mij wel opvalt is dat er bij de K-1 geen goede structuur is. (behalve het toernooi 1 keer per jaar)

Ze hebben wel een aantal goede vechters maar weten op de ene of andere manier niet hoe zij dit goed vorm moeten geven.

Bij Pride is er duidelijk beeld van wie de kampioenen zijn en wie titielkanditaten zijn enz... Er is ook een goed beeld wanneer het gaat om gewichtscategorieen.

De K-1 rommelt naar mij idee een beetje met het MMA gedeelte. Er zit niet echt een lijn in van hoe zij het willen gaan aanpakken. Als zij de concerrentie willen aangaan met Pride moeten zij hier meer overnadenken.

Ik vind Pride sowieso een mooiere en betere organisatie als de K-1. De K-1 zal wel de ervaring hebben en een grotere naam maar vind dat Pride de boel beter op orde heeft.... De shows bij Pride zijn echt veel mooier (aankomst van vechters, introductie van vechters, volksliederen, ring is mooier, camerastanden, enz) vind ik en zij weten een gevecht heel goed op te bouwen... (zie Fedor vs Crocop)
Pride denkt dus heel goed na wanneer zij hun matchmaking maken.
Het blijven Japanners vandaar dat Zulzinho zomaar tegen Fedor mag (vind het echt niet erg, vind het zelf wel leuk)
Pride beschermt hun vechters veel meer dan de K-1.
Bij de K-1 laten ze iedereen tegen elkaar vechten, regels maakt ook niet uit....
Je kan zo voor de K-1 vechten en winnend afsluiten maar toch nooit meer gevraagd worden..

Komt het nou dat ik gewoon niet objectief kijk en is Pride helemaal niet beter dan K-1 (organisatorisch en structueel gezien dan)
?????????

Ben benieuwd hoe jullie er over denken...

Misschien leuke vraag:
"Voor welke organisatie zou jij het liefst willen vechten ?
(even ervan uit gaan dat de regels en betalingen gelijk zijn)

P.S. heb dit snel getikt dus let niet op spelfouten ;)