PDA

View Full Version : Arona vs Silva (spoiler)



Fasada
02-01-2006, 11:39
Het valt mij op dat niemand nog heeft gereageerd op de beslissing in deze partij...

Ik vond Arona veel beter en was naar mijn mening degene die de partij had moeten winnen en anders was het zeker een draw...

Ik vroeg mij dan ook af of het wel mogelijk was voor een draw aangezine het om een titel ging...

Arona had meer takedowns en Silva domineerde niet goed genoeg om de beslissing naar zicht toe te trekken....

Ik was de partij aan het kijken met een aantal mensen die niet heel veel verstand hebben maar die vonden helemaal dat Arona beter was, nu zat ik dus zelf een beetje te twijfelen maar zou graag willen weten wat jullie van de beslissing vonden...

(Ik vind een argument waarbij iemand zegt dat Silva kampioen is en daardoor een voordeel hoort te krijgen niet passen)

makavelli
02-01-2006, 11:58
Ik vond arona ook beter dan silva. Silva raakte hem maar een paar keer staand met stoten. Die trapjes naar arona toen die op de grond lag vond ik niet echt veel voor stellen.
Arona maakte mooie takedowns en scoorde vervolgens met stoten en pakte dominante posities op de grond.

Ik denk dat er maar weinig mensen op het forum het hier mee eens zijn, maar das om dat de fans toch wat bevooroordeeld naar silva kijken.

Anonymous
02-01-2006, 12:09
Arona sloeg op de grond lang niet zo hard als Silva maar wel veel vaker ja. In het begin domineerde Silva op de grond, maar in de 2de en 3de ronde domineerde Arona op de grond.

Silat
02-01-2006, 12:14
vaak misslaan telt niet Mendo

Silat
02-01-2006, 12:18
Jullie hebben wel een punt, maar toch vond ik Silva de winnaar als je naar het gevecht kijkt. Arona maakte wel een paar takedowns maar meer dan dat mislukte. Heel goed van Silva die daar dus aan had gewerkt. Die soten van Arona op de grond stelde ook niks voor, daarin tegen de stoten van Silva aan het einde dus wel. Ook die trappen op Arona's poten moet je meetellen in de buttscoop position..
Staande donineerde Silva ook, Arona wou er duidelijk niks mee te maken hebben. Dat was de vorige keer anders.

Split d. was terecht ook de gele kaarten.

Ik ben heel blij dat Arona niet won. Ik vind het een asshole en geen spectaculaire vechter en geen kampioen.

Wat wel leuk was geweest was als Arona dan wel had gewonnen, dan had Shogun de titel kunnen pakken en Silva weer een hoop andere gasten kunnen slopen omdat ie dan niet meer voor een titel hoeft te vechten.

Hoe dan ook de titel hoort bij Chute Boxe.

MB667
02-01-2006, 12:21
de meeste stoten waren niet mis , alleen niet hard genoeg.

Jochem
02-01-2006, 12:22
had allebei de kanten op gekund naar mijn mening. Silva blokte veel takedowns, waardoor Arona op zijn rug kwam te liggen. Ik weet niet of hier punten voor worden gegeven, maar hierdoor vind ik dat er qua dominantie een redelijke balans was.
Silva staand iets beter,
grond Arona iets beter,
agressie Arona, hoewel Silva meer werkte.
Damage Silva, hoewel hij zelf na 1 klap al een snee had.

ongeveer gelijk aar mijn mening, in geval van draw wint de beltholder.

Remco
02-01-2006, 13:45
Ik vond het een terechte beslissing. Oke, Arona had mooie takedowns, maar deed daar te weinig mee. Ik vond dat Silva veel duidelijker zijn stempel op de partij drukte. Arona vocht goed, maar Silva is de terechte winnaar.

Opvallend:
De staande trappen op de benen van Arona stelden inderdaad niets voor. Volgens mij was Silva bezig zichzelf als winaar neer te zetten. Hij nam heel bewust de tijd de situatie uit te buiten, zonder dat hij echt schade aanrichtte.

Silva lag binnen 3 seconden op zijn rug, erg grappig gelet op zijn strategie. De eerste slag was daarmee voor Ricardo.

Silat
02-01-2006, 14:00
Knap dat Silva daarna weer zo snel opstond Remco :wink:

dtgerald
02-01-2006, 14:58
http://www.sherdog.com/images/pictures/23056.jpg

Tsuki
02-01-2006, 15:41
ik vond de partij ook voor arona .................

ICON
02-01-2006, 16:03
ik heb de partij net bekeken, ik vind hem ook voor silva hoor

redjuh
02-01-2006, 17:00
silva

XedgeX
02-01-2006, 17:03
ik zou hem ook naar silva gegeven hebben

maar ik ben partijdig, dus dat telt niet

yas
02-01-2006, 23:43
heb de partij 1 x gezien en Arona owned :evil:

alle rondes.. nice takedowns, dominante posities, zowel in als vanuit the guard. passeerde ook een paar keer the guard van silva, mooie knie van uit the sidecontrol..vind arona echt wel een brute vechter. silva is een zeker een champ, maar deze keer weer geen winnaar!

Silat
02-01-2006, 23:53
niet waar Yas :wink:

Deuce
02-01-2006, 23:54
Ben er ook voor, als het een draw is.....gaat de belt holder naar huis als winnaar..

Virus
03-01-2006, 02:49
Dat Silva Arona niet domineerde zoals ie dat normaal wel bij 9 van de 10 tegenstanders gedaan heeft "ok", maar dat er werkelijk mensen zijn die de winst aan Arona toeschrijven kan ik werkelijk niet begrijpen. Ok, Silva is voor mij het icoon van MMA, maar ondanks dat vind ik dat ie zeker terecht de winnaar van die partij was...

Het klinkt misschien makkelijk, maar aan de woorden van Silat heb ik totaal niks toe te voegen en in dit topic is ie van A tot Z correct!

Remco
03-01-2006, 09:34
Hear hear.

Silva heeft wel degelijk zwaktes, maar Arona deed te weinig om ze uit te buiten. Hij had een goede takedown, maar maakte het niet af.

Silva is niet onttroond, daarvoor moet je in mijn ogen overtuigend winnen en dat deed Silva eerder dan Arona.

Anonymous
03-01-2006, 13:37
dat "ontroond" verhaal gaat niet helemaal op vind ik, gezien de uitslag van hun vorige confrontatie. Toen waren de belangen net zo hoog..

Anonymous
03-01-2006, 13:51
bij zoveel twijfel blijft de belt gewoon bij de kampioen zoals het hoort!!

Anonymous
03-01-2006, 13:52
ik ben eerder een Silva aanhanger, maar toch vond ik hem hier onverdiend winnen. Arona had de wedstrijd de hele tijd onder controle.

Jay Hoov
07-01-2006, 16:05
Silva is en blijft de champ!Ik vond het terecht, Silva ging er echt voor, lande meer punches, en toonde meer agrressie!
Het enige wat Arona goed kan, en ook deed waren de takedows...Maar als ie Silva op de grond had deed ie er ook niet veel mee.

En het is natuurlijk moeilijk vechten tegen iemand als Arona, die alleen maar op die takedown loerd....je kan dan niet lekker losgaan!

p diddy
07-01-2006, 16:32
Als je de champ wilt verslaan moet je met iets meer komen, heeft arona in mijn ogen niet gedaan!! Silva terecht winnaar!!!

ROIDRAGE
07-01-2006, 17:38
Arona had gewonnen, het was close, maar ok, Still Arona

The Bulldog
07-01-2006, 18:23
KOm bram dat meen je niet serieus toch?

Silva maakte meer clean hits, scoorde punten op de benen... verdedigde redelijk oke tegen take downs.. wist op de grond goed te neutraliseren ..

TAke downs van Arona waren zeker oke maar dat was het dan ook toch?

Tsuki
07-01-2006, 19:01
marb = correct

CAPO58
07-01-2006, 19:16
Silva is en blijft de champ!Ik vond het terecht, Silva ging er echt voor, lande meer punches, en toonde meer agrressie!
Het enige wat Arona goed kan, en ook deed waren de takedows...Maar als ie Silva op de grond had deed ie er ook niet veel mee.

Zwaar mee eens!

Jay Hoov
07-01-2006, 19:28
Arona had gewonnen, het was close, maar ok, Still Arona

Brammetje toch :?

Loen
09-01-2006, 09:48
Beldholder is de champ, that's final...

p diddy
09-01-2006, 10:20
Beldholder is de champ, that's final...

slotje????