PDA

View Full Version : De telegraaf van vandaag



harry
02-01-2006, 20:47
De telegraaf is weer eens goed bezig 8-)

SCHILT ONVERSLAANBAAR

Van onze Telesportredactie


OSAKA, maandag
Sem Schilt blijft onverslaanbaar in de ring. De regerend K-1-wereldkampioen bezorgde Ernesto Hoost op oudejaarsavond in Osaka een bijzonder pijnlijke nederlaag. Aan het begin van de tweede ronde was de titanenstrijd tussen de twee Nederlanders al beslist. De inwoner van Zuidlaren raakte zijn opponent met de linkerknie vol in het gezicht, waarna ’Mr. Perfect’ met een bebloed gelaat de strijd moest staken. „Ik kwam hier als winnaar van de K-1 Grand Prix, maar nu ik Ernesto Hoost verslagen heb, voel ik me pas echt kampioen�, genoot Schilt van zijn indrukwekkende triomf.
De 32-jarige Schilt heeft 2005 dus in stijl afgesloten. Hoewel hij al een aantal jaren aan de weg timmerde in de K-1-wereld, kwam zijn grote doorbraak pas afgelopen november. Voor het oog van tienduizenden toeschouwers greep de ’Hightower’ de wereldtitel in de Tokyo Dome. Viervoudig wereldkampioen Hoost, die vanwege een blessure ontbrak in de K-1 World Grand Prix Final, had vooraf al aangekondigd de winnaar uit te dagen. Schilt ging die uitdaging niet uit de weg en dus troffen beide kemphanen elkaar zaterdagavond.

In een volgepakt Osaka Dome had Hoost nauwelijks iets in te brengen tegen de 2.12 meter lange noorderling. De 40-jarige vechter overleefde de eerste ronde nog wel zonder kleerscheuren, maar een technische knock-out maakte even later een vroegtijdig einde aan de partij.
Remy Bonjasky sloot het jaar winnend af in Osaka. De Almeerder, die zes weken geleden zijn K-1-wereldtitel kwijtraakte aan Schilt, won op punten van de Amerikaan Sylvester ’The Predator’ Terkay.

ashi76
03-01-2006, 11:48
Repost:

http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=18355&start=25

Topic locked.