PDA

View Full Version : Nederlandse Studenten Kampioenschap Boksen 2006



Ralph
04-01-2006, 21:30
Persbericht Nederlandse Studenten Kampioenschap Boksen 2006

Zondag 26 februari 2006 zal het Universitair Studenten Sport Centrum van de TU Delft decor staan voor het Nederlands Studenten Kampioenschap Boksen (NSK Boksen).
De organisatie en sponsoren zijn er trots op dat er eindelijk, na vele jaren, het NSK boksen weer gehouden wordt. Voor zover
is kunnen nagaan, is er na de tweede wereld oorlog geen NSK boksen meer gehouden, terwijl het boksen samen met het roeien als eerste NSK werd gehouden.
In eerste instantie is geprobeerd om gelicenceerde boksers te vinden. Aangezien deze niet voldoende voorhanden waren om een toernooi te organiseren, is er besloten om het toernooi ook voor de recreatieve boksers open te stellen. Wedstrijdboksers die alsnog inschrijven zullen in hun reguliere klasse uitkomen, maar zullen nooit tegen een recreatie bokser (nieuweling) uit kunnen komen.

Het NSK Boksen zal gehouden worden in samenwerking met de Nederlandse Boksbond (NBB) en de SSN. Om mee te mogen doen aan het NSK Boksen moet de deelnemer wel kunnen boksen, maar wedstrijd ervaring is niet noodzakelijk.
Ook moet je lid worden/zijn van de NBB. Begin februari zal er een
medische keuring en bokstraining plaats vinden door de NBB, zodat er beslist kan worden of de sporter, fysiek en bokstechnisch, wel geschikt is om mee te doen. Ook zal er dan de weging plaatsvinden om alvast een voorlopig programma samen te stellen.
Wanneer in een klasse meerdere boksers aanwezig zijn, dan kan het zijn dat er voorronden gebokst worden. In dat geval zal er op 11 en 18 februari ook gebokst worden. Locaties worden later bekend gemaakt. Op de finaledag zal er gestreden worden om de titel en voor de plaatsen 3 en 4.

Om deel te nemen moet je jezelf of via de trainer zo snel als mogelijk inschrijven op www.snc.tudelft.nl/nskboksen . Voeg ook een digitale foto toe. Inschrijfgeld voor deelname aan de NSK Boksen bedraagt 15,- Euro en moet voor 28 januari betaald zijn.

Hiervoor krijg je:

• Deelname aan een fantastisch evenement
• Lidmaatschap van de Nederlandse Boksbond
• Medische keuring
• 2 vrijkaartjes om vrienden mee te nemen

Er wordt ook een uniek Nike shirt ontworpen. Kosten hiervoor bedragen 20,- Euro. Geef tijdig aan of je een shirt wenst te ontvangen en in welke maat.

Voor de geringe betaling van 5 euro kunnen toeschouwers een kijkje komen nemen. Dit evenement zal heel mooi opgezet worden, zoals het ook officieel gebeurt bij grote bokstoernooien. We zullen proberen enkele grote bekendheden uit de bokswereld aanwezig te hebben, zodat je die kunt ontmoeten.

Deelname is mogelijk wanneer men voldoet aan de volgende zaken:

1) Zij die al als student staan ingeschreven aan een voltijdse
dagopleiding aan een Nederlandse universiteit of een Nederlandse
instelling van Hoger Beroeps Onderwijs, die meebetaalt aan de
financiering van de kerntaken van de SSN*.

2) Voor studenten, die weliswaar elders studeren, maar in het bezit
zijn van een Sportkaart van een instelling die de kerntaken van de SSN* via het sportcentrum meefinanciert.

3) Zij die maximaal een jaar voorafgaand aan de activiteit waarvoor de status 'student' vereist is voldeden aan het gestelde onder 1.

Tevens geldt een minimale leeftijd van 16 jaar en een maximale leeftijd van 30 jaar.

Ben je niet zeker van jezelf of je goed genoeg bent, neem dan vooraf eens contact op met een lokale boksvereniging en vraag of je misschien een aantal lessen ter voorbereiding kunt meetrainen. Zij kunnen je waardevolle adviezen meegeven en zullen alle medewerking verlenen, zodat jij optimaal voorbereidt kun deelnemen.
Kijk op www.boksen.nl voor de dichtsbijzijnde vereniging.

Binnenkort komt er op de site www.snc.tudelft.nl/nskboksen meer
informatie die van belang is. Bij verdere vragen kunt u ook altijd mailen naar de Delftse Studenten Sport Federatie (DSSF): ([email protected]).
Bellen kan op: 06 - 44340239, Tim Frijnts, Commissaris Sport van de DSSF.

Alvast zeer veel trainingsplezier toegewenst en tot ziens in februari,


Tim Frijnts
Commissaris DSSF


SSN* = Studentensport Nederland (www.studentensportnederland.nl).

Paganstars
04-01-2006, 23:29
niks voor jou highline?

MJOKKIE
04-01-2006, 23:29
Wat een te gek initiatief, jammer dat ik geen student meer ben, had anders graag meegedaan. Iemand nog student?

Paganstars
04-01-2006, 23:31
Ik ben student... maar lichamelijk niet instaat om mee te kunnen doen

Ralph
05-01-2006, 00:52
Ik ga denk ik wel meedoen. Misschien nog meer mixfighters hier die hier zin in hebben? Was Aaron ook niet bezig met boksen?

Nickuraba
05-01-2006, 00:56
klinkt opzich wel leuk...k wil er eigenlijk wel meer van weten,k doe 3 jaartjes best fanatiek thaiboksen (samen met arie) maargoed dat op wedstrijd niveau is wat andres dan boksen op dat niveau i guess>?

Ralph
05-01-2006, 01:03
Ik ben zelf ook wel benieuwd naar het niveau... Ik thaiboks nu ook ongeveer 3 jaar (met 1 hele N partij op mijn naam :)... nou, heel, 1e ronde TKO (gewonnen uiteraard :))), maar daarvoor heb ik ook nog wel een aantal jaartjes gebokst. Het lijkt me erg leuk om aan het NSK mee te doen, maar ik wil natuurlijk niet afgeslacht worden.... Ik zal van de week wel eens aan mijn trainer vragen wat het ongeveer gaat worden. Hij is een beetje de initiatiefnemer van dit NK.

Highline
05-01-2006, 09:26
niks voor jou highline?

nee,zit nog steeds thuis met mijn rug :(

RNLMC
05-01-2006, 10:44
wel leuk,maar de data`s zijn jammer: 11,18 en 25 feb. is er al disctrict kampioenschappen zuid-holland,dus er valt er hiero al 1tje weg.

Remco
05-01-2006, 12:36
Wat een goed initiatief! Het had alleen een jaar of vier geleden moeten worden georganiseerd. Toen bokste ik nog bij de UvA.

matraz
05-01-2006, 13:38
Zeker een leuk initiatief

Maar mogen er ook ervaren boksers aan mee doen? die wel studeren.

Paganstars
05-01-2006, 13:45
JA alleen vecht je dan in je eigen klasse en tegen gelicenseerde boksers *als ik het goed gelezen heb!*

Ralph
05-01-2006, 13:58
Jep! Wat ik ervan begrepen heb zijn ze zeer blij met ervaren boksers!

Emilio
07-01-2006, 22:18
mm zou best wel willen meedoen.

weeg nu 74 kg, welke klasse is dat?

Anonymous
07-01-2006, 22:38
Studenten boksen..?
Ik heb nou echt zo'n beeld van een beetje dikkige jongen met lang achterover gekamt haar,die "he Lullo" tegen z'n corner roept :S :D

Wou dat ik kon boksen:S

MJOKKIE
08-01-2006, 15:53
Wat een goed initiatief! Het had alleen een jaar of vier geleden moeten worden georganiseerd. Toen bokste ik nog bij de UvA.

Ja, alleen jammer voor je dat je dan tegen mij had gemoeten... :D

Ralph
10-02-2006, 15:40
Nog mensen die meedoen? Ik ga de 26e een N partijtje thaiboksen. Heb 5 weken niet gethaibokst (wel hardgelopen en gefitnessed, maar toch...), maar een vriend van me is geblesseerd afgehaakt en nu vroeg m'n trainer voor hem in te vallen..... Ben benieuwd. Dus als iemand me wil zien verliezen...de 26e.

jcsport
10-02-2006, 17:19
Kom op Ralph! Een beetje meer zelf vertrouwen.
Vooral in de N-klasse komt het vooral aan op conditie, als je vanaf nu lekker los gaat op de pads zal het wel goed komen toch?
Waar moet je vechten?

Ralph
10-02-2006, 17:21
Nee, was maar gekheid. Ik ga natuurlijk gewoon winnen. Het hele gebeuren is zondag 26 februari in Delft.

shakie
10-02-2006, 17:58
Heel vet,maar erg jammer dat het voor studenten is....(Hey veel geluk ralph)

Jeroen
10-02-2006, 20:46
Aanstaande maandag moet ik een voorronde boksen. 1/4 finale 75kg...

Ralph
13-02-2006, 23:58
Cool! En hoe is het gegaan? Zie ik je de 26e in Delft?

Jeroen
14-02-2006, 02:10
Ik ben door naar de 1/2 finale. Na de 2e ronde gaf m'n tegenstander op. Dus aanstaande zaterdag mag ik nog een keer dat pokke end naar Rotterdam...

Anonymous
14-02-2006, 08:52
Was wel leuk gisteravond goed initiatief, alleen is naar mijn mening die vlad uit groningen toch wel redelijk genept gisteravond. Met acht tellen voor tegenstander nog verliezen. Die jongen van AC moest heel vaak in de achteruit en zoveel punten maakte ie nu ook weer niet.

Echter weet je als je tegen AC bokst boks je niet alleen tegen de bestreffende bokser, maar ook tegen ........ (vul maar in)

Ralph
14-02-2006, 12:48
Gefeliciteerd Jeroen! En succes komende zaterdag.

Anonymous
14-02-2006, 13:09
http://img124.imageshack.us/img124/3135/mastertitel6nt.th.jpg (http://img124.imageshack.us/my.php?image=mastertitel6nt.jpg)

Anonymous
14-02-2006, 13:14
http://img45.imageshack.us/img45/3933/mastertitel3nj.th.jpg (http://img45.imageshack.us/my.php?image=mastertitel3nj.jpg)

3 winnars van de albetr cuyp die toevalliger wijs studenten waren.

Ralph
14-02-2006, 14:10
Hier is trouwens het wedstrijdschema te vinden voor alle voorrondes en finales: http://www.snc.tudelft.nl/publiekSC/Wedstrijdprogramma NSK Final 3.htm (URL even in z'n geheel copy/pasten...)

Er doen nog redelijk veel mensen mee! Goede zaak.

Jeroen
14-02-2006, 17:50
Brain, weet je of er ergens nog meer foto's te zien zijn van afgelopen maandag? Ik heb genoeg deelnemers foto's zien maken! Zelf heb ik helaas geen foto's... alleen maar een filmpje van de 1e ronde van mijn partij.

Aanstaande zaterdag moet ook Harm (aka Octavius aka Hamer) zijn eerste wedstrijd boksen. Duimen voor jullie forumbroeders dus.

Jeroen
18-02-2006, 22:06
Helaas de halve finale niet doorgekomen. Mijn tegenstander Damian Geurts bokste technischer en slimmer en heeft mij op punten verslagen. Een mooie spannende pot om te zien! Volgende week moet ik vechten voor de 3e of 4e plaats...

Harm vocht niet, want z'n tegenstander had afgezegd.

Anonymous
19-02-2006, 11:04
he jeroen,

Bij wie, of waar train je eigenlijk. Je was redelijk op je zelf aangewezen, althans die indruk had ik...............

g

Jeroen
19-02-2006, 11:21
Ik train in Purmerend bij Michel van Halderen. Hij was zelf verhinderd en mijn andere trainer, Marco, moest bij een ander in de hoek staan in Berlijn...