PDA

View Full Version : Wat is nu "old school" bjj?



noca
09-01-2006, 19:23
Bij de ADCC 2005 won Roger Gracie. Veel hadden het (positief) over "old school" bjj. Maar wat is dit nu eigenlijk?

Begreep dat het te maken had met gebruik maken van basistechnieken. Maar hoort iedereen dit gewoon niet te doen?

Verder las ik dat Roger Gracie voor het merendeel in Engeland woont en traint. Wel knap dat zo iemand dan iedereen submit terwijl hij niet het hele jaar met zwartbanders traint.

Anonymous
09-01-2006, 19:28
Hij traint echt wel met zwarte banders waaronder zijn vader er komen steeds gasten over van GB om te trainen ook. Maar de man is idd heel erg goed. Hoop dat ie nog een keer een seminar komt geven laatste keer ging het niet door.

Christophe
09-01-2006, 21:16
Ik denk dat men met "old school BJJ" bedoeld dat er actief naar de submissie gewerkt wordt, en dit in tegenstelling tot het vechten voor punten dat er spijtig genoeg te veel gedaan werd de laatste tijd.

Heel het puntensysteem bij BJJ is gemaakt om een vechter die naar een submissie werkt te belonen voor zijn inspanningen (take-down, guardpass, superieure positie, ...). Natuurlijk zijn er ook risico's verbonden aan het gaan voor een submissie, en net daarom zijn er heel wat vechters die werken om een voorsprong in punten te krijgen, en dan de boel "dichtgooien" waardoor ze zelf een minimum aan risico's lopen en de tegenstander weinig tot niks meer kan doen (engelse term = stalling).

Alhoewel de "International Brazilian Jiu-Jitsu Federation" dit duidelijk heeft verboden in zijn reglementen, en er ook precies bepaald is hoe er moet opgetreden worden tegen zo'n gedrag, wordt dit nog veel te weinig bestraft op competities.

Het volledige reglement (met dank aan Ken om het op z'n site te zetten): http://www.ken.be/content/binary/bjj_rules.pdf

Iedereen vanaf blauw zou het op z'n minst gelezen moeten hebben, iedereen vanaf paars zou het vanbuiten moeten kennen (en dat zeg ik inderdaad alleen maar omdat ik nog niet paars ben :wink: )!

Christophe
09-01-2006, 21:20
Dit is wat ik bedoelde uit het reglement! Duidelijk toch?!

Article 5 / II - Disqualification / Fouls not as serious:

e) When the athlete stalls the fight, holding his adversary and, not seeking to engage or gain submissions when in the guard, on top, or on the bottom. Holding the opponent, standing up, or any position designed to stall. Noticing this the referee will request that 30 seconds be marked. At the end of the 30 seconds if the athlete hasn’t changed his position or shown visible signs of engagement, the same will lose 2 points and both athletes will return to their feet at neutral positions. The same will happen on the 2nd offence, with the possibility of disqualification on the 3rd offence


En voor Geert (a.k.a. BJJ Joker) doe ik er deze nog even bij:

d) When the athlete inserts his fingers inside the sleeves or pants, or with both his hands on his opponent’s belt.

Looking forward to that re-match! :lol:

Amazing James
10-01-2006, 09:20
Bij de ADCC 2005 won Roger Gracie. Veel hadden het (positief) over "old school" bjj. Maar wat is dit nu eigenlijk?

Hij gebruikt geen fancy dingen zoals Spider- ,X-, Butterfly- of Halfguard, maar houdt het puur bij gesloten guard en werkt vanaf daar naar een gestrekte armklem. Typisch het Gracie Jiu Jitsu...

Anonymous
10-01-2006, 14:29
De 'basis' zo goed onder de knie hebben dat het dik 'advanced' is en dus helemaal niet meer basis is eigenlijk.

gelsloten guard, basis armklem vanuit de guard en van de mount, basis vewurgingen, gestrekte enkelklem...

Eigenlijk dingen die je bij je witte band leert.

Balans staat boven alles.

Als je Roger ziet vechten, heb hem live op de mundials in brazilie gezien dan is het een grote blok waar bijna geen beweging in te krijgen is en alleen beweegt wanneer het moet en/of voor een goede reden om te bewegen (voor een betere positie) voor minimale kans op fouten.

Zelf vind ik het open spel veel mooier om te zien maar als je meer beweegt is de ruimte voor een fout ook aanzienlijk groter en vaak is het vermoeiender.

Heb wel superveel respect voor het type spel dat Roger.

Anonymous
10-01-2006, 18:12
Bij de ADCC 2005 won Roger Gracie. Veel hadden het (positief) over "old school" bjj. Maar wat is dit nu eigenlijk?

Hij gebruikt geen fancy dingen zoals Spider- ,X-, Butterfly- of Halfguard, maar houdt het puur bij gesloten guard en werkt vanaf daar naar een gestrekte armklem. Typisch het Gracie Jiu Jitsu...


ZOALS het hoort dus dat bedoelen ze met old school bjj het is touwens geen brazilian jiu jitsu maar GRACIE JIU JITSU oorspronkelijk.
Daarom had rickson gracie ook de budo challenge in la georganiseerd daar werd je beloont voor een poging tot submission
en dat is bij de mundial helaas niet.

noca
10-01-2006, 19:52
Is de old school stijl dan ook de typerende stijl voor Gracie Barra?

En kun je bij de Nederlandse scholen ook verschillen in stijl zien? Heeft team yamasaki bijvoorbeeld ook een meer old school stijl?

Anonymous
10-01-2006, 20:03
Yamasaki is geen Old School BJJ. Old School BJJ kun je vinden bij Rickson Gracie Holland. Harold Harder(Hoofdtrainer en vertegenwoordiger van Rickson Gracie Holland) traint minimaal 1x per jaar bij de master himself. Hij geeft het weer door aan zijn leerlingen, dus geen technieken via tal van andere jiu jitsu leraren, waardoor verbastering optreed.

Christophe
10-01-2006, 21:15
Bij de ADCC 2005 won Roger Gracie. Veel hadden het (positief) over "old school" bjj. Maar wat is dit nu eigenlijk?

Hij gebruikt geen fancy dingen zoals Spider- ,X-, Butterfly- of Halfguard, maar houdt het puur bij gesloten guard en werkt vanaf daar naar een gestrekte armklem. Typisch het Gracie Jiu Jitsu...


ZOALS het hoort dus dat bedoelen ze met old school bjj het is touwens geen brazilian jiu jitsu maar GRACIE JIU JITSU oorspronkelijk.
Daarom had rickson gracie ook de budo challenge in la georganiseerd daar werd je beloont voor een poging tot submission
en dat is bij de mundial helaas niet.

Zullen we dan ook maar zeggen dat Exit het echte "old school BJJ" beoefend. Gewoon goeie basis! Michel en Maurice Goffart hebben trouwens beiden op uitnodiging meegedaan aan Rickson Gracie's Budo Challenge, waar in elk gewicht maar 4 deelnemers van over de hele wereld mochten meedoen!

Respect! :D

Anonymous
11-01-2006, 00:31
Yamasaki is geen Old School BJJ. Old School BJJ kun je vinden bij Rickson Gracie Holland. Harold Harder(Hoofdtrainer en vertegenwoordiger van Rickson Gracie Holland) traint minimaal 1x per jaar bij de master himself. Hij geeft het weer door aan zijn leerlingen, dus geen technieken via tal van andere jiu jitsu leraren, waardoor verbastering optreed.


ja................hhmmmmm........ :roll: en daarom winnen de jongens van harold harder alle wedstrijden. :lol: grapje!!

Deuce
11-01-2006, 09:59
Vraag me eigenlijk wel af waarom we die jongens nooit, maar dan ook nooit op wedstrijden zien??

Iemand een (normale) verklaring?

HUNTER
11-01-2006, 10:08
ehhhh Deuce..... Je hebt 2 vechters van Rickson Gracie Purmerend in de line-up van je eigen gala staan :mrgreen: goed zoeken, dan vind je ze misschien wel ;)

Maar old school, new school.... pfff t kan mij niet echt boeien. Zolang er maar gewerkt wordt naar een submission. Eddie Bravo is zo'n beetje nieuwer dan new school, maar wel fantastisch om naar te kijken. Er moeten altijd vernieuwers blijven, anders gaat het niveau niet echt omhoog denk ik. En als je met simpele technieken iemand kunt submitten, prima. Als je daar nieuwe technieken voor bedenkt, ook prima. Ik ben dus niet van mening dat het new school gebeuren alleen maar 'stalling' is, hoewel je wel steeds meer 'puntenvechters' ziet. Maar dit heeft volgens mij niets met old school of new school te maken

Deuce
11-01-2006, 10:11
Ja, maar ik bedoel in BJJ competition..of grappling....vroegah...waren er altijd 3 teams op buitelandse tournooien...pardoel, harder & cadu

En die 2e zie ik zelden eigenlijk...

HUNTER
11-01-2006, 10:16
vroegah... Deuce is ook een beetje old school aan het worden hoor... LOL.

Amazing James
11-01-2006, 10:26
Bij de ADCC 2005 won Roger Gracie. Veel hadden het (positief) over "old school" bjj. Maar wat is dit nu eigenlijk?

Hij gebruikt geen fancy dingen zoals Spider- ,X-, Butterfly- of Halfguard, maar houdt het puur bij gesloten guard en werkt vanaf daar naar een gestrekte armklem. Typisch het Gracie Jiu Jitsu...


ZOALS het hoort dus dat bedoelen ze met old school bjj het is touwens geen brazilian jiu jitsu maar GRACIE JIU JITSU oorspronkelijk.
Daarom had rickson gracie ook de budo challenge in la georganiseerd daar werd je beloont voor een poging tot submission
en dat is bij de mundial helaas niet.

Zoals het hoort...? Tja... Zo heeft iedereen z'n eigen stijl.. Die zeker niet minder effecief zijn. Dus dat wil niet alleen zeggen dat het zo zou moeten zijn...

Amazing James
11-01-2006, 10:35
Ja, maar ik bedoel in BJJ competition..of grappling....vroegah...waren er altijd 3 teams op buitelandse tournooien...pardoel, harder & cadu

En die 2e zie ik zelden eigenlijk...

Op de dutch open en short cicuits waren jullie uitgenodigd en was er niemand van Pardoel... Jammer... Op de buitenlandse tournooien zie ik nu alleen Exit en wij zelf dan...

Anonymous
11-01-2006, 10:49
Hi Guys,

Just wanted to say that there are no Black Belts who are training with Roger In London. His father comes Ones in a Year and he stayes 2 to 3 months in London. Iam one of Roger's Student i Help roger at the academy with teaching together with Our other Black belt insructor Flipe Souza and i hardly saw a Black Belt coming over to train with roger or to help him to get ready for the Mundial or the Adcc. The only Black Belt that he trains with is Braulio which a good friend of roger who we see on the mats one's in the 2 months or maybe longer because braulio is running his own academy in Birminham. Other then that he trains with his students from White Belts to Purple Belts. Roger is just the Next Rolls or Rickson. I havent seen any Dutch guys on the mats yet in London I think it would be great experience for you guys to train with roger....

BJJ for ever

yas
11-01-2006, 10:53
Yamasaki is geen Old School BJJ. Old School BJJ kun je vinden bij Rickson Gracie Holland. Harold Harder(Hoofdtrainer en vertegenwoordiger van Rickson Gracie Holland) traint minimaal 1x per jaar bij de master himself. Hij geeft het weer door aan zijn leerlingen, dus geen technieken via tal van andere jiu jitsu leraren, waardoor verbastering optreed.

Mitsuo "Count Koma
Carlos Gracie Sr.
Helio Gracie
1. Rickson Gracie
2. Octávio de Almeida (5th degree)
3. Mario Yamasaki (3th degree)
4. Cadu Francis (black)

1. Rickson Gracie
2. Harold Harder (brown)
3. Maxim Leiendekker (purple) – Antoni (blue) – Barry (blue)


dat er bjj’ers zijn die in deze filosofie geloven…

overigens valt die verbastering ook nog is mee..als helio/rickson en carlos gracie de roots zijn, is er overdracht van een paar generaties bij team yamasaki holland. Daarnaast is harold een bruine bander,en zijn de overige leraren van rg holland paars en blauw, + dat zij het vooral van harold hebben geleerd en niet van rickson, dus ook een extra overdracht. Dat je bjj van rickson gracie persoonlijk moet leren omdat er anders verbastering optreedt, is natuurlijk onzin. Zeker volgt deze guest geen enkel toernooi, dus verdiep je eerst meer in je sport voordat je met dit soort uitspraken komt. Er zijn vast op deze aardbol genoeg bjj’ers veel verder van helio of carlos staan, maar toch goed zijn ;) zou t top vinden als jij wat research doet en dan een paar namen post, okay ;)

http://img212.imageshack.us/img212/1479/yamasakifernando7yi.png (http://imageshack.us)

http://img297.imageshack.us/img297/5201/yamasakimario8iw.png (http://imageshack.us)

yas
11-01-2006, 11:08
Hi Guys,

Just wanted to say that there are no Black Belts who are training with Roger In London. His father comes Ones in a Year and he stayes 2 to 3 months in London. Iam one of Roger's Student i Help roger at the academy with teaching together with Our other Black belt insructor Flipe Souza and i hardly saw a Black Belt coming over to train with roger or to help him to get ready for the Mundial or the Adcc. The only Black Belt that he trains with is Braulio which a good friend of roger who we see on the mats one's in the 2 months or maybe longer because braulio is running his own academy in Birminham. Other then that he trains with his students from White Belts to Purple Belts. Roger is just the Next Rolls or Rickson. I havent seen any Dutch guys on the mats yet in London I think it would be great experience for you guys to train with roger....

BJJ for ever

Would be great…i was hoping that gracie barra holland is planning a seminar with roger gracie and braulio in holland soon? But you are right..would be a great eperience..however, i think most of the guys (and girls) prefer to go to Rio :-D

Deuce
11-01-2006, 11:38
I thought braulio is coming soon to holland, if he dares... ;)

Anonymous
11-01-2006, 11:41
Humaitario, I was thinking about that. In the future coming over to Londen to train with Roger. Could you give me your email please ?
For further information ?

Mack
11-01-2006, 11:56
Even tussendoor. Mario Yamasaki is toch die scheidsrechter van UFC?

remco pardoel
11-01-2006, 12:41
zo lang je maar plezier hebt met trainen
of het nu old school is of niet..

We hebben een leuke agenda met toernooien en wedstrijden en bepalen zelf wel of we ergens aan mee doen ..

Braulio en Lemos komen idd erg snel een seminar geven in Nederland (Oss)

Anonymous
11-01-2006, 14:01
Meneer Pardoel kunt u Roger niet strikken voor een seminar dat zou helemal het einde zijn :-)

Christophe
11-01-2006, 20:00
Ja, maar ik bedoel in BJJ competition..of grappling....vroegah...waren er altijd 3 teams op buitelandse tournooien...pardoel, harder & cadu

En die 2e zie ik zelden eigenlijk...

Op de dutch open en short cicuits waren jullie uitgenodigd en was er niemand van Pardoel... Jammer... Op de buitenlandse tournooien zie ik nu alleen Exit en wij zelf dan...

Ik heb op de diverse tornooien inderdaad vooral Team Cadu gezien, al heb ik de indruk dat Jochem steeds meer aanwezig is met een "bescheiden" delegatie ... good man! Team Rickson heb ik de laatste jaren zeer weinig gezien ... al heb ik hoop op beterschap ... op het laatste Short Circuit waren ze aanwezig, alsook op de Dutch Open!

Ik vind het alleen erg jammer dat er zo ongelooflijk weinig blauwe gordels meedoen aan tornooien. Is het omdat het voor veel vechters een soort van "einddoel" is, of denken ze dat er plots te veel op het spel staat, of ...?

Anonymous
11-01-2006, 21:09
Team Rickson heb ik de laatste jaren zeer weinig gezien ... al heb ik hoop op beterschap ... op het laatste Short Circuit waren ze aanwezig, alsook op de Dutch Open!


Nu roepen jullie nog om ons. Straks denken jullie ownee weer die Ricksons die hier de boel komen domineren :) :P :wink:

Deuce
11-01-2006, 21:15
Ja, maar ik bedoel in BJJ competition..of grappling....vroegah...waren er altijd 3 teams op buitelandse tournooien...pardoel, harder & cadu

En die 2e zie ik zelden eigenlijk...

Op de dutch open en short cicuits waren jullie uitgenodigd en was er niemand van Pardoel... Jammer... Op de buitenlandse tournooien zie ik nu alleen Exit en wij zelf dan...

Vragen naar de bekende weg... ;)


Nu roepen jullie nog om ons. Straks denken jullie ownee weer die Ricksons die hier de boel komen domineren

nu niet, dan niet...nooit niet :lol:

Anonymous
11-01-2006, 21:18
nu niet, dan niet...nooit niet

in jou geval aftikkenn dan.. :)

Anonymous
11-01-2006, 21:25
Ik heb op de diverse tornooien inderdaad vooral Team Cadu gezien, al heb ik de indruk dat Jochem steeds meer aanwezig is met een "bescheiden" delegatie ... good man! Team Rickson heb ik de laatste jaren zeer weinig gezien ... al heb ik hoop op beterschap ... op het laatste Short Circuit waren ze aanwezig, alsook op de Dutch Open!


Is wel de bedoeling, op korte termijn vinden er ook een aantal toernooitjes plaats binnen de associatie zelf om mensen warm er voor te kijgen. De organisatie laat het een en ander te wensen over, ondanks het feit dat er 6 locaties zijn, zie je vaak alleen een aantal mensen uit Rotterdam en maar een paar van de andere locaties. Maar dat gaat dus veranderen als het goed is. :)

Deuce
11-01-2006, 21:27
Maar wat is de precieze reden nou van de afwezigheid? en dan bedoel ik serieus als normale vraag...

Anonymous
11-01-2006, 23:04
Er word gewoon weinig initiatief genomen, netzoals Exit heel west europa af gaat, is dat bij een ander teams vaak met wat mindere mate. Het fijne weet ik er voorderest ook niet van, dat is gewoon wat mij opvalt als nederige witte bannder :wink:

Anonymous
12-01-2006, 00:07
Maar wat is de precieze reden nou van de afwezigheid? en dan bedoel ik serieus als normale vraag...

Waarom boycot Pardoel toernooien van Cadu?

Anonymous
12-01-2006, 00:52
Ik denk dat men niet duidelijk oplet wat er gaande is op de toernooien. Als je ziet dat team Rickson met een kleine delegatie komt (weliswaar moeten dat er meer zijn, maar de kern is altijd ter plaatse) en als je dan naar de uitslagen kijkt denk ik dat dat duidelijk genoeg is over Rickson Gracie Holland. Zij gaan voor kwaliteit, en niet voor kwantiteit zo te zien.

HUNTER
12-01-2006, 00:56
come on... niet weer zo'n wie is de beste in BJJ nederland discussie. Hier wordt niemand beter van. Pfffffffffffffffff

Amazing James
12-01-2006, 10:11
Maar wat is de precieze reden nou van de afwezigheid? en dan bedoel ik serieus als normale vraag...

Waarom boycot Pardoel toernooien van Cadu?

Wat Deuce al eigenlijk zegt... "Vragen naar de bekende weg"... En wat geen discussie waard is hier...


We hebben een leuke agenda met toernooien en wedstrijden en bepalen zelf wel of we ergens aan mee doen...

Ik zeg ook niet dat ik dat ga bepalen... Vind het alleen jammer..


come on... niet weer zo'n wie is de beste in BJJ nederland discussie. Hier wordt niemand beter van. Pfffffffffffffffff

Hunter is correct... Discussie hebben we al gehad..


Even tussendoor. Mario Yamasaki is toch die scheidsrechter van UFC?

Ja.

Deuce
12-01-2006, 10:25
Maar is mario Yamasaki dan ook verbonden met Fernando Yamasaki???

Vroeg me dat wel s af toen ik die naam hoorde...

Mexperiment
12-01-2006, 11:07
Ze zijn broers van elkaar

yas
12-01-2006, 11:09
Maar is mario Yamasaki dan ook verbonden met Fernando Yamasaki???

Vroeg me dat wel s af toen ik die naam hoorde...

dacht dat t al duidelijk was met stamboom die ik had geplaatst ;)
kijk anders op de site van yamasaki http://www.grappling.com/sub_instructors.html

remco pardoel
12-01-2006, 13:40
voor alle duidelijkheid..
BJJ in de stijl van Rogr Gracie en Gracie Barra kan je gewoon bij ons beoefenen.

de liefhebbers weten de weg te vinden

Roger Gracie staat hoog op de lijst.
persoonlijk heb ik er niet veel zin om mijn nek weer uit te steken voor seminars met externe leraren.
en dat ik dan alleen maar moet lezen, dingen in de trant van:
te ver weg, verkeerde datum, geen geld en meer van die onzin.. je moet er iets voor over hebben denk ik..
Om sportief en op persoonlijk vlak te groeien.

als je bereidt bent om persoonlijke offers te maken. dan komt t succes van zelf!

ik heb op de planning staan om Roger Gracie in oktober / november over te laten komen.

Remco Pardoel

Reversal of Dan
12-01-2006, 14:11
old school / new school al dat gelul is onzin...

uiteindelijk gaat het erom de tegenstander te controleren en de tering in te klemmen. hoe je dat voor mekaar krijgt doet er niet toe.

roger is een bad motherfucker en een held. maar ik vind persoonlijk Jacare ze stijl toffer om naar te kijken, mede vanwege zn super agressieve judo worpen...

Anonymous
12-01-2006, 14:43
Hi Guys,

My Email Address is [email protected] planned to bring Roger for a seminar to Holland first week of Feb 06 and if braulio have time he will defentily come with us or Jude One of roger and Mauricio gomes Black Belt. Roger is busy at the moment preparing the student for the europeansand as he is training aswell every day and teaching at the same time, i can say that 90% is sure that he will be in Holland first weekend of Feb 06 or second weekend of Feb 06. As soon as i confirmed the date with Roger, i will posted here to let you you know guys.... Gauranteed he will be in Holland in Feb 06....

Cry in the training smile in the Battle

Keep Training

a.s.c.
14-01-2006, 13:31
old school / new school al dat gelul is onzin...

uiteindelijk gaat het erom de tegenstander te controleren en de tering in te klemmen. hoe je dat voor mekaar krijgt doet er niet toe.

roger is een bad motherfucker en een held. maar ik vind persoonlijk Jacare ze stijl toffer om naar te kijken, mede vanwege zn super agressieve judo worpen...

helemaal mee eens.. al leer je BJJ van marco van basten, als je iedereen submit ben je gewoon koning (verbastering of geen verbastering)..

Christophe
14-01-2006, 18:07
old school / new school al dat gelul is onzin...

uiteindelijk gaat het erom de tegenstander te controleren en de tering in te klemmen. hoe je dat voor mekaar krijgt doet er niet toe.

roger is een bad motherfucker en een held. maar ik vind persoonlijk Jacare ze stijl toffer om naar te kijken, mede vanwege zn super agressieve judo worpen...

helemaal mee eens.. al leer je BJJ van marco van basten, als je iedereen submit ben je gewoon koning (verbastering of geen verbastering)..

:lol: Die BJJ-clubs schieten in NL als paddestoelen uit de grond zeg ... nou heeft Van Basten ook al een club?!

Alle gekheid op een stokje, a.s.c. slaat de spijker op de kop: submitten is de boodschap. Zoals ik in het begin van deze topic al zei is dat volgens mij "old school"! Welke technieken je er ook voor gebruikt. Alleen heelhooken mag niet! :wink:

Bartô
15-01-2006, 13:24
Old, New ?

Toen ik een dikke 2 jaar geleden de eerste keer een Braziliaans Jiu-Jitsuka tegen 't lijf liep was 't allemaal NEW !!! LOL

Voor mij is't gewoon nog steeds belangrijk dat 't gewoon leuk is ! En dan bedoel ik zowel de training als de eventuele competities.

But indeed submission must be the ultimate goal !

;-)

a.s.c.
15-01-2006, 16:29
old school / new school al dat gelul is onzin...

uiteindelijk gaat het erom de tegenstander te controleren en de tering in te klemmen. hoe je dat voor mekaar krijgt doet er niet toe.

roger is een bad motherfucker en een held. maar ik vind persoonlijk Jacare ze stijl toffer om naar te kijken, mede vanwege zn super agressieve judo worpen...

helemaal mee eens.. al leer je BJJ van marco van basten, als je iedereen submit ben je gewoon koning (verbastering of geen verbastering)..

:lol: Die BJJ-clubs schieten in NL als paddestoelen uit de grond zeg ... nou heeft Van Basten ook al een club?!

Alle gekheid op een stokje, a.s.c. slaat de spijker op de kop: submitten is de boodschap. Zoals ik in het begin van deze topic al zei is dat volgens mij "old school"! Welke technieken je er ook voor gebruikt. Alleen heelhooken mag niet! :wink:

okay, dan ook geen guardspringen :wink:

Christophe
16-01-2006, 12:09
:lol:

Anonymous
16-01-2006, 12:35
roger is verschrikkelijk als trainer... ze engels is verschrikkelijk te verstaan als hij uitlegt. beste vechters maken niet de beste lesgevers en trainers... en ja dit weet ik uit eigen ervaring

Anonymous
16-01-2006, 12:37
roger is verschrikkelijk als trainer... ze engels is verschrikkelijk te verstaan als hij uitlegt. beste vechters maken niet de beste lesgevers en trainers... en ja dit weet ik uit eigen ervaring

Het is me toch ook wat, he! :lol:

Trismegistos
16-01-2006, 14:20
"We hebben een leuke agenda met toernooien en wedstrijden en bepalen zelf wel of we ergens aan mee doen .."

Ik heb hier 1 probleem mee, namelijk dat noch Cadu, noch de gebr. Peeters of wie dan ook voor mij bepaald aan welke toernooien of seminars ik wel of niet deelneem. We zijn toch allemaal wel oud genoeg geworden dacht ik ....

Mijn issue is dus niet niet of dat Pardoel sports wel of niet aan toernooien van Cadu /yamasaki mee doet of vice versa; maar of trainers uberhaupt voor het hele team te beslissen hebben wie waaraan deelneemt. Het is toch een individuele sport lijkt me...

Anonymous
16-01-2006, 14:49
"We hebben een leuke agenda met toernooien en wedstrijden en bepalen zelf wel of we ergens aan mee doen .."

Ik heb hier 1 probleem mee, namelijk dat noch Cadu, noch de gebr. Peeters of wie dan ook voor mij bepaald aan welke toernooien of seminars ik wel of niet deelneem. We zijn toch allemaal wel oud genoeg geworden dacht ik ....

Mijn issue is dus niet niet of dat Pardoel sports wel of niet aan toernooien van Cadu /yamasaki mee doet of vice versa; maar of trainers uberhaupt voor het hele team te beslissen hebben wie waaraan deelneemt. Het is toch een individuele sport lijkt me...

Amen.

Anonymous
16-01-2006, 15:54
"We hebben een leuke agenda met toernooien en wedstrijden en bepalen zelf wel of we ergens aan mee doen .."

Ik heb hier 1 probleem mee, namelijk dat noch Cadu, noch de gebr. Peeters of wie dan ook voor mij bepaald aan welke toernooien of seminars ik wel of niet deelneem. We zijn toch allemaal wel oud genoeg geworden dacht ik ....

Mijn issue is dus niet niet of dat Pardoel sports wel of niet aan toernooien van Cadu /yamasaki mee doet of vice versa; maar of trainers uberhaupt voor het hele team te beslissen hebben wie waaraan deelneemt. Het is toch een individuele sport lijkt me...

Waar is hier gezegd dat zij dat bepalen?

casca grossa
16-01-2006, 17:20
Team Rickson heb ik de laatste jaren zeer weinig gezien ... al heb ik hoop op beterschap ... op het laatste Short Circuit waren ze aanwezig, alsook op de Dutch Open!


Nu roepen jullie nog om ons. Straks denken jullie ownee weer die Ricksons die hier de boel komen domineren :) :P :wink:

droom maar lekker verder "vriend"

casca grossa
16-01-2006, 17:23
Ik denk dat men niet duidelijk oplet wat er gaande is op de toernooien. Als je ziet dat team Rickson met een kleine delegatie komt (weliswaar moeten dat er meer zijn, maar de kern is altijd ter plaatse) en als je dan naar de uitslagen kijkt denk ik dat dat duidelijk genoeg is over Rickson Gracie Holland. Zij gaan voor kwaliteit, en niet voor kwantiteit zo te zien.

is mij nooit zo opgevallen.

casca grossa
16-01-2006, 17:26
"We hebben een leuke agenda met toernooien en wedstrijden en bepalen zelf wel of we ergens aan mee doen .."

Ik heb hier 1 probleem mee, namelijk dat noch Cadu, noch de gebr. Peeters of wie dan ook voor mij bepaald aan welke toernooien of seminars ik wel of niet deelneem. We zijn toch allemaal wel oud genoeg geworden dacht ik ....

Mijn issue is dus niet niet of dat Pardoel sports wel of niet aan toernooien van Cadu /yamasaki mee doet of vice versa; maar of trainers uberhaupt voor het hele team te beslissen hebben wie waaraan deelneemt. Het is toch een individuele sport lijkt me...

ik denk dat je het niet helemaal begrijpt lulhannes!!

Anonymous
16-01-2006, 17:36
"We hebben een leuke agenda met toernooien en wedstrijden en bepalen zelf wel of we ergens aan mee doen .."

Ik heb hier 1 probleem mee, namelijk dat noch Cadu, noch de gebr. Peeters of wie dan ook voor mij bepaald aan welke toernooien of seminars ik wel of niet deelneem. We zijn toch allemaal wel oud genoeg geworden dacht ik ....

Mijn issue is dus niet niet of dat Pardoel sports wel of niet aan toernooien van Cadu /yamasaki mee doet of vice versa; maar of trainers uberhaupt voor het hele team te beslissen hebben wie waaraan deelneemt. Het is toch een individuele sport lijkt me...

ik denk dat je het niet helemaal begrijpt lulhannes!!

Leg jij het dan eens haarfijn uit, fijne vent.

remco pardoel
16-01-2006, 17:36
Beste Trismegistos
wij maken besluiten met een team en niet als individu of trainer

als je geen inzicht hebt op een besluit ..
geef er dan ook mening over en laat lekker iedereen in zijn waarde

iedereen , welk team dan ook, komt er wel op zijn of haar manier

remco

Trismegistos
16-01-2006, 18:19
Ok een team beslissing, dat kan ik snappen. We gaan wel of we gaan niet, simpel zat.

Maar blijven jullie dat ook zo doen als je straks 100 of 200 of.... gracie barra mannen hebben? Geldt hetzelfde voor de andere teams, ergens houdt het op toch?

waar ligt de grens?

Waar liet ik trouwens mensen niet in hun waarde? Ik ventileer gewoon mijn mening op een forum, en wij zijn het toevallig niet met elkaar eens. Heb ik zo vaak met mensen ..

ICON
16-01-2006, 19:03
als je niet weet hoe beslissingen genomen worden kun je er ook geen mening over hebben.

dus het er mee eens zijn of oneens heeft helemaal geen waarde.

Trismegistos
16-01-2006, 20:03
Icon, jij mist waar het me om gaat. Het gaat me er niet om waarom een team besluit om wel of niet ergens aan mee te doen.
Ik heb een probleem met "team besluiten" an sich.
Kijk ook al wordt zoiets volkomen democratisch besloten, dan nog voel ik me niet verplicht om me door de meerderheid in een richting te laten dwingen.
Het is geen team sport en als ik denk dat ik me op een bepaalde manier het best ontwikkel dan is dat mijn zaak. Noem me maar een anarchist ik weet het...
Uit ervaring weet ik overigens ook dat dit soort democratische beslissingen de term bestuurlijke vernieuwing een helel nieuwe dimentie geven :wink:

Deuce
16-01-2006, 20:06
Het is geen teamsport zeg je...nou goed...je vecht individueel...maar ik denk dat de kracht van een team ligt in het optreden als team.

En de mening van je teamgenoten, trainers of coaches mogen daar met respect bijgenomen worden....

Anonymous
16-01-2006, 20:35
en wederom is er weer een BJJ thread naar de kanker geholpen...

redjuh
16-01-2006, 20:43
Is wel de bedoeling, op korte termijn vinden er ook een aantal toernooitjes plaats binnen de associatie zelf om mensen warm er voor te kijgen. De organisatie laat het een en ander te wensen over, ondanks het feit dat er 6 locaties zijn, zie je vaak alleen een aantal mensen uit Rotterdam en maar een paar van de andere locaties. Maar dat gaat dus veranderen als het goed is. :)

dat is niet helemaal waar he beste vriend... de meeste prijzen van de assoc. toernooitjes staan in Heerhugowaard.

Anonymous
16-01-2006, 21:45
en wederom is er weer een BJJ thread naar de kanker geholpen...

jammer dat jij altijd zo vaak misplaatst taalgebruik hebt

Anonymous
17-01-2006, 00:21
"We hebben een leuke agenda met toernooien en wedstrijden en bepalen zelf wel of we ergens aan mee doen .."

Ik heb hier 1 probleem mee, namelijk dat noch Cadu, noch de gebr. Peeters of wie dan ook voor mij bepaald aan welke toernooien of seminars ik wel of niet deelneem. We zijn toch allemaal wel oud genoeg geworden dacht ik ....

Mijn issue is dus niet niet of dat Pardoel sports wel of niet aan toernooien van Cadu /yamasaki mee doet of vice versa; maar of trainers uberhaupt voor het hele team te beslissen hebben wie waaraan deelneemt. Het is toch een individuele sport lijkt me...

ik denk dat je het niet helemaal begrijpt lulhannes!!

Leg jij het dan eens haarfijn uit, fijne vent.


Cadu, ik noch mijn broer hebben ooit bepaald aan welk toernooi/seminar iemand deelneemd. In deze is iedereen individu.
Dus waar deze beschuldiging vandaan komt is mij een vraag. Maar heeft mijn leraar moraal gezien een reden om niet aan een toernooi deel te nemen dan lijkt het mij een kwestie van respect om hier gehoor aan te geven.
Het lijkt mij logisch dat een persoon een soort van leiding neemt en een wedstrijd agenda bijhoud.
Leden kunnen dan zelf beslissen hier wel/niet aan deel te nemen.

Ben je met een team....dan presteer je beter als ïndividu"!
Een team duwt je over de streep!!

Maar ga jij maar lekker alleen verder REMY! :wink:

casca grossa
17-01-2006, 00:27
"We hebben een leuke agenda met toernooien en wedstrijden en bepalen zelf wel of we ergens aan mee doen .."

Ik heb hier 1 probleem mee, namelijk dat noch Cadu, noch de gebr. Peeters of wie dan ook voor mij bepaald aan welke toernooien of seminars ik wel of niet deelneem. We zijn toch allemaal wel oud genoeg geworden dacht ik ....

Mijn issue is dus niet niet of dat Pardoel sports wel of niet aan toernooien van Cadu /yamasaki mee doet of vice versa; maar of trainers uberhaupt voor het hele team te beslissen hebben wie waaraan deelneemt. Het is toch een individuele sport lijkt me...

sorry was ik!

ik denk dat je het niet helemaal begrijpt lulhannes!!

Leg jij het dan eens haarfijn uit, fijne vent.


Cadu, ik noch mijn broer hebben ooit bepaald aan welk toernooi/seminar iemand deelneemd. In deze is iedereen individu.
Dus waar deze beschuldiging vandaan komt is mij een vraag. Maar heeft mijn leraar moraal gezien een reden om niet aan een toernooi deel te nemen dan lijkt het mij een kwestie van respect om hier gehoor aan te geven.
Het lijkt mij logisch dat een persoon een soort van leiding neemt en een wedstrijd agenda bijhoud.
Leden kunnen dan zelf beslissen hier wel/niet aan deel te nemen.

Ben je met een team....dan presteer je beter als ïndividu"!
Een team duwt je over de streep!!

Maar ga jij maar lekker alleen verder REMY! :wink:

Anonymous
17-01-2006, 00:39
gezellig hier zeg :-)

Anonymous
17-01-2006, 23:47
Is wel de bedoeling, op korte termijn vinden er ook een aantal toernooitjes plaats binnen de associatie zelf om mensen warm er voor te kijgen. De organisatie laat het een en ander te wensen over, ondanks het feit dat er 6 locaties zijn, zie je vaak alleen een aantal mensen uit Rotterdam en maar een paar van de andere locaties. Maar dat gaat dus veranderen als het goed is. :)

dat is niet helemaal waar he beste vriend... de meeste prijzen van de assoc. toernooitjes staan in Heerhugowaard.

?? ... lees is wat er staat

redjuh
17-01-2006, 23:53
oke oke... das waar... maarre ook weer goed vertegenwoordigd in purmer op 4/2?

GREETZZZ

casca grossa
18-01-2006, 19:54
oke oke... das waar... maarre ook weer goed vertegenwoordigd in purmer op 4/2?

GREETZZZ

waarom worden er de laatste tijd alleen inhouse toernooitjes georganiseerd, en niet zoals vroeger open toernooien bij max ofzo?

Anonymous
18-01-2006, 20:18
waarom denk je 'Natnek' :wink:

redjuh
18-01-2006, 21:33
oke oke... das waar... maarre ook weer goed vertegenwoordigd in purmer op 4/2?

GREETZZZ

waarom worden er de laatste tijd alleen inhouse toernooitjes georganiseerd, en niet zoals vroeger open toernooien bij max ofzo?

ik heb geen inzage nog inspraak in de opzet en plannen van de organisatie. wellicht dat de tijd van open toernooitjes nog/weer komt.

a.s.c.
18-01-2006, 23:03
waarom denk je 'Natnek' :wink:

Veilig hé, achter je computer stoere taal intypen.. muhahaha...

casca grossa
18-01-2006, 23:47
waarom denk je 'Natnek' :wink:

nou....... khep wel een vermoeden :lol:

Anonymous
19-01-2006, 00:20
deel je vermoeden eens met ons

casca grossa
19-01-2006, 23:39
deel je vermoeden eens met ons

nee, zit een beetje te stangen. :wink: